Toon posts:

[BC3] Koda Boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb twee weken geleden boxen gekocht van het merk koda, het zijn echt mooie en goede boxen, weet iemand misschien zaken waar ze dezen boxen verkopen, want bij EP waar ik ze heb gekocht verkopen ze ze niet meer. Ik zoek namelijk nog naar centerspeaker van Koda.
http://www.kandtsales.com/home/speakers/adc/s139.html

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-12-2025

Mary Wana

keyboard nut

koda is :r

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
heb je ze zelf?

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Funflex kom eens met argumenten,

inplaats van :r ik wordt daar een beetje ziek van.

Iedereen plaats opmerkingen maag geen argumenten waarom iets niet goed is of waarom wel.

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
probeer es:
- bcc
- megapool
- it''s

en meer van dat soort zaken....

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 10:11 schreef mweert het volgende:
Funflex kom eens met argumenten,

inplaats van :r ik wordt daar een beetje ziek van.

Iedereen plaats opmerkingen maag geen argumenten waarom iets niet goed is of waarom wel.
idd een beetje verstand van boxen en je weet dat je niet zomaar kunt zeggen dat iets slecht is omdat een keer van iemand gehoord hebt dat het slecht boxen zijn.

Verwijderd

Koda was ''t merkt dat van die jochies op straat probeerden te verkopen voor veel geld.

Terwijl ze eigenlijk maar een knaak en een bos wortels waard zijn :9

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 11:36 schreef jeroenbeekman het volgende:
Koda was ''t merkt dat van die jochies op straat probeerden te verkopen voor veel geld.

Terwijl ze eigenlijk maar een knaak en een bos wortels waard zijn :9
wanneer was dit, heb je ze zelf wel is gehoord al dat onzinnige gezeik op boxen waarvan je nog niet eens weet hoe ze klinken.>:)

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 11:40 schreef wizler het volgende:

[..]

wanneer was dit, heb je ze zelf wel is gehoord al dat onzinnige gezeik op boxen waarvan je nog niet eens weet hoe ze klinken.>:)
Was pas geleden op Kassa!

• RKD
  • Laatst online: 30-12-2025

RKD

Veel ervaring met boxen heb ik niet maar een vriend van mij heeft ze en ze klinken heel erg goed dus dat :r gezeur slaat nergens op

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 11:41 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

Was pas geleden op Kassa!
oh ok, het zal wel maar ik vroeg in deze topic toch ook niet wat je van die boxen vond ik wil alleen weten waar ze ze verkopen. In ieder geval bedankt voor je zinvolle mening

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 11:44 schreef cheesys het volgende:
Veel ervaring met boxen heb ik niet maar een vriend van mij heeft ze en ze klinken heel erg goed dus dat :r gezeur slaat nergens op
hij weet wat hij zegt, tenminste echt zelf gehoord8-)

Verwijderd

Waar ? Op straat dus :P

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

1* customer service is ook :r
2* goedkoop uiterlijk
3* kwalitatief gezien brak
4* lay-out van de hele kast is ook neit echt slim bedacht
5* geluid is ook bagger

vooor dat geld kun je zo een leuke setje TANNOY kopen en uit mijn ervaring is tannoy super vooral als je het vergelijkt met koda

PS: sorry voor de te late reactie

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
Dus als het goed klinkt maakt het toch niet uit of je ze op straat hoort van mij part hoor je ze in de wc, goeie boxen=goeie boxen.

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

zal waarschijnlijk goed klinken met een KODA versterker :9

scheef ding van 189- dolby surround :9

sorry maar voor mij geen KODA

• RKD

RKD

Sorry maar volgens mij word dit een beetje een ''kraak koda af topic'' hij vroeg toch of er nog iemand wist waar ze te koop waren ? en niet je mening over de boxen :?

iRacing Profiel

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Op maandag 14 mei 2001 12:00 schreef cheesys het volgende:
Sorry maar volgens mij word dit een beetje een ''kraak koda af topic'' hij vroeg toch of er nog iemand wist waar ze te koop waren ? en niet je mening over de boxen :?
ja oke sorry ik moest het gewoon ff kwijt

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Als je in de buurt van Hilversum woont..
Veltmeyer in Hilversum verkoopt een hoop van dit merk.. center, surrounds, subs.. heb het er allemaal zien staan..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

ik heb ze wel gehoord ...en het klinkt als of je een auto speaker hoort....:r

btw...ik gloof dat ze op de "zwarte" markt in beverwijk verkocht worden...en natuurlijk op elke veiling site...

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Lijken wel iets van 10 of 12" woofers daar aan de zijkant, en dan nog maar tot 38Hz?

Das wel behoorlijk but, dat kan een Panasonic boxje van F99,- met 4" woofer nog wel op -6dB.
Veel ervaring met boxen heb ik niet maar een vriend van mij heeft ze en ze klinken heel erg goed dus dat gezeur slaat nergens op
Dat van jou slaat ook nergens op, volgens mij ben jij nl. helemaal geen audiofiel en heb je die boxen ook met geen anders vergeleken, een hoop vinden mijn Panasonic 3weg met 4" woofertje (tot 40Hz op -3db) nog vet klinken. Omdat ik ze zo heb opgesteld dat je maximale bassresponse krijgt. Dat dreunt flink. En dat zullen die dingen ook vast wel doen. Maar dan hoeven ze acoustisch nog niet goed te klinken!

• Yokozuna
Lijken wel iets van 10 of 12" woofers daar aan de zijkant, en dan nog maar tot 38Hz?
Das wel behoorlijk but, dat kan een Panasonic boxje van F99,- met 4" woofer nog wel op -6dB.
Veel ervaring met boxen heb ik niet maar een vriend van mij heeft ze en ze klinken heel erg goed dus dat gezeur slaat nergens op
Dat van jou slaat ook nergens op, volgens mij ben jij nl. helemaal geen audiofiel en heb je die boxen ook met geen anders vergeleken, een hoop vinden mijn Panasonic 3weg met 4" woofertje (tot 40Hz op -3db) nog vet klinken. Omdat ik ze zo heb opgesteld dat je maximale bassresponse krijgt. Dat dreunt flink. En dat zullen die dingen ook vast wel doen. Maar dan hoeven ze acoustisch nog niet goed te klinken!
zal waarschijnlijk goed klinken met een KODA versterker
scheef ding van 189- dolby surround

sorry maar voor mij geen KODA
Ja, en toevallig was die dus tekoop bij Megapool ja voor F189,- maar dan van Marquant, trouwens allemaal dezelfde troep, waaronder ook Yoko (hehe) het echte bedrijf heet Alliedelectronics en dat bestaat uit Marquant, Koda en Yoko. En die maken normaal van die boomboxen (Marquant) en goedkope Radiotjes (Yoko) en met een nieuwe uiterlijk denken ze de Hifi wereld in te kunnen (Koda).

Kijk maar eens op Allied-electronics, de naakte waarheid! En Koda professional? Voor professionele toepassingen? Zoals? Bioscopen? Dacht het niet!

Kijken en zien, voila!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 02-01 00:49

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

oh ja dat waren die brakke kasten, van zogenaamd 600watt, terwijl ze bij 50watt belasting al doorbrandden

ja ik heb het al lang gezien op die site, dikke brak dus he! RECOMMENDED POWER: 20/200 watts <-- was da nou voor vage info

Verwijderd

atomicshockwave heeft er ook geen verstand van merk ik al weer ... daar bedoelen ze het vermogen mee dat de versterker moet kunnen leveren om er een beetje geluid uit te laten komen :O ik ben zelf zeker geen koda favoriet daar niet van , maar laat die jongen lekker blij zijn met zijn koda''s ;)

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Haha, ik werkte bij een zaak waar we ook koda verkochten (hehe, nu niet meer, nu werk ik bij een beter bedrijf), maar KODA=YOKO (komt van zelfde fabriek en loopt via zelfde importeur...) en ook MARQUANT=YOKO (zelfde principe).. Mijn advies, koop het NIET!!!

LinuxFox, because penguins aren't even furry

• RKD

RKD

[/qoute]
Dat van jou slaat ook nergens op, volgens mij ben jij nl. helemaal geen audiofiel en heb je die boxen ook met geen anders vergeleken
[/qoute]

als je nou ff gelezen had wat ik had gepost ik heb namelijk nooit gezegd dat ik audiofiel was ik heb alleen gezegd dat ik ze goed vond klinken

iRacing Profiel

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-12-2025
Hee Funkflex,

Beetje onconstructief van jou zeg! Er wordt hier niet gevraagd wat je mening over Koda is!
Jouw opmerking (of eerder gezegd ikoontje) is niet hetgene waar wij op zitten te wachten!

Dus..

Sorry Wizler, maar ik kan je ook niet helpen. Dus in die zin vervuil ik je topic net als Funkflex.....
Op maandag 14 mei 2001 09:31 schreef funkflex het volgende:
koda is :r

• Yokozuna
Op maandag 14 mei 2001 21:00 schreef FoxMan het volgende:
Haha, ik werkte bij een zaak waar we ook koda verkochten (hehe, nu niet meer, nu werk ik bij een beter bedrijf), maar KODA=YOKO (komt van zelfde fabriek en loopt via zelfde importeur...) en ook MARQUANT=YOKO (zelfde principe).. Mijn advies, koop het NIET!!!
Ja, maar dat zei ik al :) Het komt allemaal van Allied-electronics.

Verwijderd

beverwijk zwarte markt, is geen grap hoor

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Is allemaal leuk en aardig maar het is tegenwoordig zo dat alles wat op het forum langs komt gewoon afgekraakt wordt,

Ik zou graag een goede uitleg zien waarom zoiets niet kan. en waarom dat ander merk juist wel weer maar houdt wel rekening met het prijs verschil van de verschillende merken.

Maar hou ook rekening met het budget van een ieder, en mischien vindt hij of zij wel stoer staan weet jij veel.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit spul niet ken maar ik ga ook nooit naar electronica zaakjes zoals scheer & foppen of de grote een,

Nouja ik denk dat het wel duidelijk is.

Maar aan het commentaar te zien zou je mischien beter door kunnen sparen, voor iets duurders. Anders zou je nog spijt van je aankoop kunnen krijgen.

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op maandag 14 mei 2001 20:59 schreef Darkman het volgende:
atomicshockwave heeft er ook geen verstand van merk ik al weer ... daar bedoelen ze het vermogen mee dat de versterker moet kunnen leveren om er een beetje geluid uit te laten komen :O ik ben zelf zeker geen koda favoriet daar niet van , maar laat die jongen lekker blij zijn met zijn koda''s ;)
ja jij moet verkoper worden ja, oh en asjeblief zeg, ik sjouw al tijden rond met speakertjes en weet hoe t schaait, en als ik vind dat het vage info is dan zeg ik dat niet zonder erover na te denken.

oh en voor mensen die niet begrijpen waarom het brak is: je moet maar eens zon kast openschroeven, dan kom je een magneetje tegen achter op die speaker das om van te :'(
ook de spoel is te dun en kan niks hebben, dus bij een belasting van 8 ohm heb je al kans dat je dikke beschadigingen doet, de kasten, zijn van dun goedkoop hout, geen tijd en geld besteed aan research (acoustiek is niet een kwestie van 6plankjes en een speakertje), maar gewoon iets wat er van de buitenkant leuk uitziet dat is dus :r

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Op dinsdag 15 mei 2001 23:06 schreef AtomicShockwave het volgende:

[..]

ja jij moet verkoper worden ja, oh en asjeblief zeg, ik sjouw al tijden rond met speakertjes en weet hoe t schaait, en als ik vind dat het vage info is dan zeg ik dat niet zonder erover na te denken.

oh en voor mensen die niet begrijpen waarom het brak is: je moet maar eens zon kast openschroeven, dan kom je een magneetje tegen achter op die speaker das om van te :'(
ook de spoel is te dun en kan niks hebben, dus bij een belasting van 8 ohm heb je al kans dat je dikke beschadigingen doet, de kasten, zijn van dun goedkoop hout, geen tijd en geld besteed aan research (acoustiek is niet een kwestie van 6plankjes en een speakertje), maar gewoon iets wat er van de buitenkant leuk uitziet dat is dus :r
een ''belasting'' van 8 ohm.....

;(

en jij roept dat je er ook maar iets van snapt?

• Yokozuna
Hehe, zegt inderdaad genoeg.

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

ja noem het hoe je wilt , ene versterker opereert op 4 en de andere op 8 nou nou

Verwijderd

Nou, /me heeft wel eens een Yoko autoradio gehoord, met hele goeie boxen er aan hangen, dat geluid was echt om te :r :r :r!

• Exirion
  • Laatst online: 21:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 14 mei 2001 16:34 schreef Yokozuna het volgende:
Als je zoals jij alleen maar specs aan het strooien bent, dan ben je zelf ook per definitie geen audiofiel |:( Het gaat om het GELUID en om wat je HOORT. Als je een goeie speaker wil hebben die tot 20 a 40Hz STRAK laag weergeeft, dan ben je heel erg veel geld kwijt. En als een box een bepaalde frequentie kan weergeven, dan maakt het ook nog eens heel veel uit HOE ie het weergeeft. Kortom: specs zijn onzinnige CRAP. Als je specs als kwaliteitsnorm gaat hanteren dan ben je absoluut niet audiofiel bezig :O

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

rustig rustig mensen, geen ruzie maken over wie de grootste audiofiel is

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 16 mei 2001 18:01 schreef AtomicShockwave het volgende:
rustig rustig mensen, geen ruzie maken over wie de grootste audiofiel is
In alle discussies over audio gaan figuren met specs strooien om vergelijkingen te maken terwijl die vergelijkingen kant noch wal raken. Het geeft gewoon aan op wat voor niveau er geredeneerd wordt. Alsof de frequentie-curve en het (theoretisch) leverbare vermogen de enige criteria zijn :Z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Zeepoog
  • Laatst online: 26-11-2025
Op woensdag 16 mei 2001 19:27 schreef 666 het volgende:
Allied Electronics B.V.
info@Allied-electronics.nl
Tel: +31(0)20 4975224
Fax : +31(0)20 4972011
Haarlemmerstraatweg 95
1165MK Halfweg Holland

En ik heb Koda''s gehoord bij mijn buurman, maar ze kl:rnken voor geen meter. Ik snap niet dat je daar nog meer van wilt hebben :?
Is dit niet precies dezelfde fabrikant als yoko en marquant (geen grapje?)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Oh nee, toch niet die klere dingen!

Neem dan een schoenendoos met 2 losse conussen erin...

Alles beter dan die dingen :r :r :r

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 19:32 schreef Zeepoog het volgende:

[..]

Is dit niet precies dezelfde fabrikant als yoko en marquant (geen grapje?)
Dit meen je niet... wrijf zeep weer eens uit ogen aub |:(

• Zeepoog
Op woensdag 16 mei 2001 19:38 schreef Thundermol het volgende:

[..]

Dit meen je niet... wrijf zeep weer eens uit ogen aub |:(
sorry .. wat is jouw frustratie?

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 19:40 schreef Zeepoog het volgende:

[..]

sorry .. wat is jouw frustratie?
Check 1st page please :)

• Zeepoog
Op woensdag 16 mei 2001 19:41 schreef Thundermol het volgende:

[..]

Check 1st page please :)
euh.. ja goed :D

• aatos
Op woensdag 16 mei 2001 17:36 schreef AtomicShockwave het volgende:
ja noem het hoe je wilt , ene versterker opereert op 4 en de andere op 8 nou nou
zucht...

een versterker is een wisselspanningsbron. als je daar een spoel aan hangt gaat er stroom lopen. de grootte van deze stroom wordt door het volgende bepaald:
-de weerstand van de spoel
-de spanning die de versterker produceerd.

de weerstand varieert in hifi-thuissystemen van 4-8 ohm. de spanning van 0 tot zeg maar 20 volt. bij een spanning van 0 volt heb je een vermogen van 0 watt, bij een spanning van 20 volt een vermogen van 100 watt bij 4 ohm en 50 watt bij 8 ohm.

het is dus NIET zo dat de ene versterker opereert op 4 en de andere op 8 ohm. dat hangt er vanaf wat voor boxen je eraan hangt.

sommige versterkers kunnen bij 4 ohm geen mooi signaal produceren, andere wel. bijna alle versterkers zijn tegenwoordig geschikt voor 4 ohm.

de ''belasting'' van je versterker kan je niet in de weerstand of impedantie van de boxen weergeven. want als je hem niet hard aan zet, wordt de versterker ook niet zwaar belast.

aangezien de weerstand van de boxen niet zo gek veel varieert, is het logisch om de belasting van de versterker uit te drukken in het vermogen wat hij aan de boxen levert.

• aatos
Op woensdag 16 mei 2001 17:51 schreef Exirion het volgende:

[..]

Als je zoals jij alleen maar specs aan het strooien bent, dan ben je zelf ook per definitie geen audiofiel |:( Het gaat om het GELUID en om wat je HOORT. Als je een goeie speaker wil hebben die tot 20 a 40Hz STRAK laag weergeeft, dan ben je heel erg veel geld kwijt. En als een box een bepaalde frequentie kan weergeven, dan maakt het ook nog eens heel veel uit HOE ie het weergeeft. Kortom: specs zijn onzinnige CRAP. Als je specs als kwaliteitsnorm gaat hanteren dan ben je absoluut niet audiofiel bezig :O
geluid wat je hoort is ook te meten. en dus altijd in specificaties uit te drukken. helaas zeggen niet alle specs evenveel, en moet je ze het liefst allemaal kennen om iets zinnigs te zeggen over apparatuur. als jij zegt dat een speaker van 40 hz tot 20 khz strak moet kunnen weergeven, dan is dat iets wat je prima uit een frequency-response kromme kan halen.
helaas worden vaak de minder belangrijke specs benadrukt (pmpo, muziekvermogen, etc), omdat daarmee verhuld kan worden hoe slecht een apparaat klinkt. maar als je de juiste specs hebt dan zeggen die echt wel een boel over je apparatuur.

in een ding heb je gelijk: specs zijn niet voor audiofielen. die denken dat als ze lief zijn tegen hun cd-speler, dat ie dan beter gaat klinken. en dat soort dingen (ok, het voorbeeld is lichtelijk overdreven) zijn precies de reden waarom ik geen audiofiel genoemd wil worden.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:01

Jag

Op woensdag 16 mei 2001 20:18 schreef aatos het volgende:

[..]

geluid wat je hoort is ook te meten. en dus altijd in specificaties uit te drukken. helaas zeggen niet alle specs evenveel, en moet je ze het liefst allemaal kennen om iets zinnigs te zeggen over apparatuur. als jij zegt dat een speaker van 40 hz tot 20 khz strak moet kunnen weergeven, dan is dat iets wat je prima uit een frequency-response kromme kan halen.
helaas worden vaak de minder belangrijke specs benadrukt (pmpo, muziekvermogen, etc), omdat daarmee verhuld kan worden hoe slecht een apparaat klinkt. maar als je de juiste specs hebt dan zeggen die echt wel een boel over je apparatuur.

in een ding heb je gelijk: specs zijn niet voor audiofielen. die denken dat als ze lief zijn tegen hun cd-speler, dat ie dan beter gaat klinken. en dat soort dingen (ok, het voorbeeld is lichtelijk overdreven) zijn precies de reden waarom ik geen audiofiel genoemd wil worden.
Hehehe LOL :). Helemaal waar wat je zegt.
Specs zijn theoretisch wel degelijk in staat om een speaker perfect te beschrijven, alleen wil dat nog niet zeggen dat je er dan wat aan hebt. Een frequency response grafiek is al zeer informatief, dat is niet zozeer het probleem. Het probleem dat zijn wij, wij kunnen die grafiek niet goed interpreteren, wij kunnen de waarneming van zo''n lijn niet goed koppelen aan een gevoel dat geluid voortbrengt. Daar gaat het fout, en daarom zijn specs niet zo nuttig, zelfs al zijn ze heel goed uitgevoerd. Misschien dat in de toekomst een betere presentatie uitkomst kan bieden. Ik let in ieder geval niet al te veel op specs, alhoewel een frequency response nog wel enegizins informatief kan zijn (voor een goed voorbeeld hiervan: zie mijn review van de 5.1 setjes op T.net).

En dan de "wie is een audiofiel?" vraag. Ik vind dat het woord audiofiel veel te snel gebruikt wordt, en daarmee verliest het een beetje zijn waarde. Ik denk dat de meeste mensen die zich hier als audiofiel presenteren, dat in mijn ogen niet zijn.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 16 mei 2001 20:43 schreef Jag het volgende:
Een frequency response grafiek is al zeer informatief, dat is niet zozeer het probleem. Het probleem dat zijn wij, wij kunnen die grafiek niet goed interpreteren, wij kunnen de waarneming van zo''n lijn niet goed koppelen aan een gevoel dat geluid voortbrengt.
Ik bestrijd niet dat specs soms best nuttig en informatief kunnen zijn, maar dan ga je er dus al van uit dat specs kloppen en zuiver gemeten waarden zijn. En dat is wat ik bestrijd, want zelfs bij gerenommeerde fabrikanten worden de specs bijzonder creatief geflatteerd :) Een frequentiecurve is vaak echt niet zo mooi lopend zoals in het grafiekje getekend staat. Meestal is alles een beetje geinterpoleerd en glad gestreken om alles wat mooier te laten lijken. Get my point?

En dan hebben we het niet eens over de specs van commercieel confectiespul, want dat is om te huilen. Die specs zijn vaak natte vinger werk, en ik vind het erg naief als dat soort specs als kwaliteitsnorm worden beschouwd :D

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
kijk eens op www.elisa.nl!! en stuur een emailtje voor dat soort boxen, die gast verkoopt da allemaal en je hebt dan garantie!!!!! :)
(wij hebben er een versterker van 400 watt outputt >:))

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 16 mei 2001 20:43 schreef Jag het volgende:
En dan de "wie is een audiofiel?" vraag. Ik vind dat het woord audiofiel veel te snel gebruikt wordt, en daarmee verliest het een beetje zijn waarde.
Naar mij mening is een audiofiel gewoon iemand die een groot liefhebber is van pure geluidskwaliteit. Iemand die het worst zal wezen hoe het er uit ziet, maar gewoon puur op z''n gehoor af gaat om een zo goed mogelijke kwaliteit te bereiken.

Ik geloof niet in luidsprekerkabels van 300 piek per meter, maar wel in klasse-A mosfet versterkers of buizenversterkers zonder bass/treble regeling, equalizer, loudness of andere zooi erbij. Zo min mogelijk trucjes die in commerciele aparatuur worden toegepast om de kosten te drukken en het geheel op te peppen. Compromisloze (en helaas vaak peperdure) apparatuur, die echter wel binnen de grenzen van het redelijke blijft. Dus Monster kabels van tegenwoordig 350 piek per meter of iets dergelijks, daar geloof ik echt niet in.

Als iemand een audiofiel als een geitenwollen sokken type met tabakhanden en een bos neusharen schetst, dan kan ik daar alleen maar hartelijk om lachen. Ik vind het een beetje onbenullig als mensen die zich met (voor de meeste mensen onbereikbare) high end bezighouden, in een hoekje apart worden gezet en als vreemde snuiters worden beschouwd. Zegt meer over de critici dan over de audiofiel :P

Verwijderd

Topicstarter
ik had niet gedacht dat ik zoveel reply''s zou krijgen, mijn boxen zijn flink afgekraakt maar ja, het gaat om eigen meningen. Zelf vind ik prijs/kwaliteit zelf erg goed, want ik denk niet dat je voor hetzelfde geld vergelijkende speakers kunt kopen. Maar ja dat is mijn mening.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 17 mei 2001 10:26 schreef wizler het volgende:
Zelf vind ik prijs/kwaliteit zelf erg goed, want ik denk niet dat je voor hetzelfde geld vergelijkende speakers kunt kopen. Maar ja dat is mijn mening.
Vraagje: hoeveel speakers in dezelfde prijsklasse heb jij gehoord? Heb je wel vergelijkingsmateriaal? Als ik bijzonder weinig geld uit zou willen geven, dan zou ik liever Wharfdale Diamonds voor 200 piek per stuk kopen dan Koda spul. Maar ik weet dus niet wat je voor die Koda''s betaald hebt.

• aatos
Op woensdag 16 mei 2001 22:27 schreef Exirion het volgende:

[..]

Naar mij mening is een audiofiel gewoon iemand die een groot liefhebber is van pure geluidskwaliteit. Iemand die het worst zal wezen hoe het er uit ziet, maar gewoon puur op z''n gehoor af gaat om een zo goed mogelijke kwaliteit te bereiken.

Ik geloof niet in luidsprekerkabels van 300 piek per meter, maar wel in klasse-A mosfet versterkers of buizenversterkers zonder bass/treble regeling, equalizer, loudness of andere zooi erbij. Zo min mogelijk trucjes die in commerciele aparatuur worden toegepast om de kosten te drukken en het geheel op te peppen. Compromisloze (en helaas vaak peperdure) apparatuur, die echter wel binnen de grenzen van het redelijke blijft. Dus Monster kabels van tegenwoordig 350 piek per meter of iets dergelijks, daar geloof ik echt niet in.

Als iemand een audiofiel als een geitenwollen sokken type met tabakhanden en een bos neusharen schetst, dan kan ik daar alleen maar hartelijk om lachen. Ik vind het een beetje onbenullig als mensen die zich met (voor de meeste mensen onbereikbare) high end bezighouden, in een hoekje apart worden gezet en als vreemde snuiters worden beschouwd. Zegt meer over de critici dan over de audiofiel :P
ik zou jou dan meer zien als liefhebber van muziek en goede kwaliteit apparatuur, en niet als audiofiel. want die denkt nou juist wél dat die interlinks, speakercables en voedingskabels van 300/m veel uitmaken..

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 17 mei 2001 12:01 schreef aatos het volgende:
ik zou jou dan meer zien als liefhebber van muziek en goede kwaliteit apparatuur, en niet als audiofiel. want die denkt nou juist wél dat die interlinks, speakercables en voedingskabels van 300/m veel uitmaken..
Wat betekent audiofiel? De term is een eigen leven gaan leiden door de extreme audiofielen die zich met ''onzinnige'' dingen bezighouden. Opzich is het gewoon inderaad een ''liefhebber van muziek en goede kwaliteit apparatuur'' :) Net als ehhh... een homofiel die van homo''s houdt. Of hoe zat het nou ook al weer? :* ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 10:33 schreef Exirion het volgende:

[..]

Vraagje: hoeveel speakers in dezelfde prijsklasse heb jij gehoord? Heb je wel vergelijkingsmateriaal? Als ik bijzonder weinig geld uit zou willen geven, dan zou ik liever Wharfdale Diamonds voor 200 piek per stuk kopen dan Koda spul. Maar ik weet dus niet wat je voor die Koda''s betaald hebt.
300 piek per box, mijn vader heeft wharfdales en zelf vind ik mijn boxen stuk beter.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 17 mei 2001 13:30 schreef wizler het volgende:

[..]

300 piek per box, mijn vader heeft wharfdales en zelf vind ik mijn boxen stuk beter.
Als jij er blij mee bent dan is het prachtig :)

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op donderdag 17 mei 2001 13:51 schreef Exirion het volgende:

[..]

Als jij er blij mee bent dan is het prachtig :)
En dat is toch waar het allemaal om draait! toch! :)

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op woensdag 16 mei 2001 20:13 schreef aatos het volgende:

[..]

zucht...

een versterker is een wisselspanningsbron. als je daar een spoel aan hangt gaat er stroom lopen. de grootte van deze stroom wordt door het volgende bepaald:
-de weerstand van de spoel
-de spanning die de versterker produceerd.

de weerstand varieert in hifi-thuissystemen van 4-8 ohm. de spanning van 0 tot zeg maar 20 volt. bij een spanning van 0 volt heb je een vermogen van 0 watt, bij een spanning van 20 volt een vermogen van 100 watt bij 4 ohm en 50 watt bij 8 ohm.

het is dus NIET zo dat de ene versterker opereert op 4 en de andere op 8 ohm. dat hangt er vanaf wat voor boxen je eraan hangt.

sommige versterkers kunnen bij 4 ohm geen mooi signaal produceren, andere wel. bijna alle versterkers zijn tegenwoordig geschikt voor 4 ohm.

de ''belasting'' van je versterker kan je niet in de weerstand of impedantie van de boxen weergeven. want als je hem niet hard aan zet, wordt de versterker ook niet zwaar belast.

aangezien de weerstand van de boxen niet zo gek veel varieert, is het logisch om de belasting van de versterker uit te drukken in het vermogen wat hij aan de boxen levert.
tot 20 volt? dacht het niet he vriend 115 volt

• aatos
Op donderdag 17 mei 2001 20:46 schreef AtomicShockwave het volgende:

[..]

bij 115 volt en boxen van 4 ohm levert dat een vermogen van 115*115/4= 3306 watt per kanaal op. heb jij zo''n versterker+boxen thuis staan? ik heb 20 als waarde genomen omdat dat wel ongeveer het maximum is wat 99% van de mensen thuis gebruikt.
daarnaast is natuurlijk ook 115 geen maximum, er zijn echt wel installaties die meer geven. die 115 is dus compleet uit de lucht gegrepen.
je toon bevalt me niet echt, je loopt onzin te verkondigen en als iemand dat corrigeert ga je op een denigrerende toon lopen vertellen dat jij het allemaal zo goed weet.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 17 mei 2001 20:46 schreef AtomicShockwave het volgende:

[..]

115 Volt?? Bij gewone huiskamer apparatuur is er misschien een top-top spanning van 40V, dus -20V en 20V op de voeding. Krijg jij wel eens een schok als je de speaker uitgangen aanraakt bij verre uitsturing? Ik niet |:(

Pagina: 1