IK krijg een nieuwe leasewagen (VW-passat) waar een radio-cd/wisselaar in moet komen. Aangezien de front of de radio VW-blauw moet schijnen, zijn er voor mij eigenlijk 3 merken die in aanmerking komen. Pioneer, Kenwwood en sony. Pioneer valt voor mij afom dat deze radio slechts een 6 cd wisselaar heeft en de radio te veel uit het dashboard steekt bij een passat. Blijft Sony of kenwood over. Welke is beter qua geluid, bedieningsgemak enz. Bij sony kan ik een radio md met cd/wisselaar krijgen in vw kleuren: beslist doen of Kenwood? Welke site test caraudio?
Op www.kieskeurtig.nl heb je wel eens vergelijkingen. Zelf vind ik het geluid van Kenwood mooier zowieso degelijker, maar ik denk wel dat sommigen het dat niet met mij eens zullen zijn. Het menu van Kenwood is altijd weer net anders dan dat van Sony. Ik kies voor Kenwood omdat ik dat een vol geluid vind, Sony is een beetje hoogtonig. Verder vind ik Kenwoods ook mooier afgewerkt ivm Sony''s uit dezelfde prijsklasse.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Anoniem: 4614
Bij Clarion radio''s kan je de knoppen ook een rode kleur geven, staat ook wel goed bij VW. En het geluid is vele malen beter dan Kenwood en Sony bij elkaar, da''s namelijk bagger. En Pioneer heeft ook een 12 cd-wisselaar en een voor 51 cd''s.
Deze twee zijn erg gaaf:
http://www.wannashop.nl/wan.filereader?3afff36e011067ca2741c0a8000a0697+EN/products/10000065
http://www.wannashop.nl/wan.filereader?3afff36e011067ca2741c0a8000a0697+EN/products/10000105
Helaas tòch geen ondersteuning voor MP3CD''s...
http://www.wannashop.nl/wan.filereader?3afff36e011067ca2741c0a8000a0697+EN/products/10000065
http://www.wannashop.nl/wan.filereader?3afff36e011067ca2741c0a8000a0697+EN/products/10000105
Helaas tòch geen ondersteuning voor MP3CD''s...
Kwalitatief zou ik voor een Kenwood gaan, maar Sony vind ik altijd wat gelikter qua uiterlijk en bediening.
denk er ook aan dat niet alle merken autoradio''s gebrande cd''s afspelen, als je dit van plan bent is pioneer het meest geschikt (kenwood hapert veel met gebrande cd''s). ik heb zelf een pioneer cd-speler en veel van mijn gebrande cd''s spelen niet in andere autoradio''s (vooral slechte ervaringen met kenwood). Het zou best kunnen dat kenwood is verbeterd m.b.t. gebrande cd''s, neem dus een gebrande cd mee naar de winkel en probeer deze uit in verschillende merken autoradios''s...Op maandag 14 mei 2001 17:10 schreef Wekkel het volgende:
Kwalitatief zou ik voor een Kenwood gaan, maar Sony vind ik altijd wat gelikter qua uiterlijk en bediening.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Jammer dat je niet naar de Pioneer kijkt.. Die hebben zeer goede loopwerken (dingen vreten zowat alles), en zijn kwalitatief gewoon goed!
Als ik tussen Sony & Kenwood zou moeten kiezen: Kenwood.. Met sony heb ikzelf slechte ervaringen mee. (Een car-audiozaak voerde geen Sony aangezien hij ze met bosjes terugkreeg. Wel Pioneer & Kenwood)
Als ik tussen Sony & Kenwood zou moeten kiezen: Kenwood.. Met sony heb ikzelf slechte ervaringen mee. (Een car-audiozaak voerde geen Sony aangezien hij ze met bosjes terugkreeg. Wel Pioneer & Kenwood)
Ik had eerst een Pioneer DEH-2000R, maar die ging door een aansluitfoutje van mij naar de haaien...toen heb ik maar deze gekocht:

Maar ik vind die Pioneer echt 1000 keer beter. Pioneer had 4*45 Watt, Sony heeft 4*50 Watt, maar die Pioneer klonk een stuk beter, en dat voor veel minder geld...maar ja, gedane zaken nemen geen keer...

Maar ik vind die Pioneer echt 1000 keer beter. Pioneer had 4*45 Watt, Sony heeft 4*50 Watt, maar die Pioneer klonk een stuk beter, en dat voor veel minder geld...maar ja, gedane zaken nemen geen keer...
.....
Ik mag hopen dat Kenwood dat heeft verbeterd anders is de Kenwood MP6090R niets waard.Op maandag 14 mei 2001 18:51 schreef setty het volgende:
[..]
denk er ook aan dat niet alle merken autoradio''s gebrande cd''s afspelen, als je dit van plan bent is pioneer het meest geschikt (kenwood hapert veel met gebrande cd''s). (..)Het zou best kunnen dat kenwood is verbeterd m.b.t. gebrande cd''s, neem dus een gebrande cd mee naar de winkel en probeer deze uit in verschillende merken autoradios''s...
(das dus een autoradio die MP3 afspeelt, en behoudens enkele CD''s uit China staan die dingen allemaal op CD-R''s)
(I-D-tje:?)
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Anoniem: 18395
Vreemd...... ik heb alleen maar goeie ervaringen met Sony, ze vreten elk cdr -tje.....Op dinsdag 15 mei 2001 14:42 schreef weerdo het volgende:
Jammer dat je niet naar de Pioneer kijkt.. Die hebben zeer goede loopwerken (dingen vreten zowat alles), en zijn kwalitatief gewoon goed!
M''n moeder heeft al jaren een kenwood CD-speler in de auto (front-loader, zou ff moeten kijken welk type van Kenwood het precies is) en ik heb tot nu toe nog geen enkele cd-r gezien die dat ding niet vreet of waarbij hij overslaat....
Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Heb ook ooit een kenwood mask frontloader gehad. Pakte CDR''retjes perfect! Het zijn juist de wisselaars van kenwood die er ECHT veel problemen mee hebben, je moet er van die dure merk cdtjes in proppen en dan doet ie het wel.
Sony frontloader pakt wel cdrretjes maar slaat er wel verdomd snel mee over. (maat van me heeft een modelletje uit de xplod serie, weet niet psies welk type)
Maar als je gewoon goed spul wilt : PIONEER....:)
Sony frontloader pakt wel cdrretjes maar slaat er wel verdomd snel mee over. (maat van me heeft een modelletje uit de xplod serie, weet niet psies welk type)
Maar als je gewoon goed spul wilt : PIONEER....:)
ik heb een kenwood wisselaar en die doet het goed met de meeste cdrs behalve dan met die dingen van een piek waar je zo doorheen kijk ,al moet ik zeggen dat ie daar in het begin geen moeite mee had
. ik had eerst een sony en nu een kenwood...kenwood bevalt beter maar dat is ook niet echt vergelijken omdat die sony veel ouder was
mollie
mollie
Ik zou voor pioneer gaan, zie volgende topic:
[topic=179425]
Dat ding van sony was ook nog zo slecht afgewerkt dat de omlijsting er steeds afvloog bij het aanraken. Nu heb ik een pioneer DEH-2300R voor 592 fl, geen enkele problemen of tekortkomingen, en inderdaad pioneer slikt alle cd''s die je maar kan bedenken.
[topic=179425]
Dat ding van sony was ook nog zo slecht afgewerkt dat de omlijsting er steeds afvloog bij het aanraken. Nu heb ik een pioneer DEH-2300R voor 592 fl, geen enkele problemen of tekortkomingen, en inderdaad pioneer slikt alle cd''s die je maar kan bedenken.
links en recht hoor ik van kennissen idd alleen maar probs met Sony Car CD''s me maar heeft hem nu omgeruiled voor een kenwood en daar is ie zeer tevreden over
Zelf heb ik wel een Sony, maar das geen CD speler
Zelf heb ik wel een Sony, maar das geen CD speler
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Anoniem: 24047
Ik zou toch ook voor pioneer gaan, kheb ook net een nieuwe welke type week nie precies 4x45 watt nieuwe type. Maar het is net een hoer, hij slikt alles. Vooral bij snel gebrande cd''s bijv 8 speed en hoger (bij mij 16 speed) speelt ie nog steeds perfect af, kenwood daar tegen over, slaat dan vaak over als je bijv. over een drempel rijd (en er zijn veel drempels in nederland!!!!!) Dus pioneer rulezzzz!
ben het met vrijwel iedereen eens dat je Pioneer moet nemen, want het is namelijk zo dat Sony zo''n beetje al hun apparaten tegenwoordig beveiligd tegen gekopieerde cd''s
Best wel k*t hè? Ze maken nl best wel heel goeie cd-spelers en dvd-spelers, maar bij caraudio zijn ze zowieso sinds Xploid niet zo goed bezig. Kenwoods nieuwste types zijn ook goed, de betere zijn zelfs CD-RW compatible
Anoniem: 18395
Beetje onzin, m''n zwager heeft er eentje uit de Xplod serie en die leest toch elk "homemade" cd-tje, ook dat overslaan heeft ie geen last van...........Op woensdag 16 mei 2001 16:52 schreef The_VinZzZ het volgende:
ben het met vrijwel iedereen eens dat je Pioneer moet nemen, want het is namelijk zo dat Sony zo''n beetje al hun apparaten tegenwoordig beveiligd tegen gekopieerde cd''sBest wel k*t hè? Ze maken nl best wel heel goeie cd-spelers en dvd-spelers, maar bij caraudio zijn ze zowieso sinds Xploid niet zo goed bezig. Kenwoods nieuwste types zijn ook goed, de betere zijn zelfs CD-RW compatible
Anoniem: 24294
sony,
zeker!
heb er 4 jaar verkocht (in elektronicazaak) en sony rulez!
niet voor niets grootste producent van consumentenelektronica ter wereld!
heb er een gehad, en wil niks anders meer,
alleen jammer dat ie vorige week gestolen is
zeker!
Ik heb al vier lease-bakken versleten. Alle vier met Sony apparatuur. Sony cd-spelers zijn bout!:( Gebrande cd''s slopen Sony''s. Ik heb met alle vier de spelers problemen gehad, 4 verschillende types. Kheb trouwens wel een MD speler van Sony, dus niet alles is bout.Op woensdag 16 mei 2001 20:10 schreef killalot het volgende:
sony,
zeker!
koop inderdaad geen Sony, veel mensen die sony caraudiosystems hebben, hebben probs met cd-r en cd-rw cd''s.
Anoniem: 14258
Ik heb in mijn lease lupo,polo en golf die sony gehad (was standaard) en die deden het erg goed.De sony pakte elk CDR ik heb nu een 12 cdwisselaar van JVC omdat de verkoper mij garandeerde dat deze elke cdr zou pakken en dat doet hij ook hij is in het oranje.
* Anoniem: 14258 wilt je wel even feliciteren met je nieuwe auto.
* Anoniem: 14258 wilt je wel even feliciteren met je nieuwe auto.
Is die Kenwood CD/MP3 nog niet uit? Dat ding heeft ook een 10cd/mp3 wisselaar en het frontje slikt ook nog mp3. Ik dacht toch echt dat die het eerste kwartaal zou uitkomen. Dus hij moet toch ergens deze tijd uitkomen.
Pioneer.....>:)
De eerst radio van me was een Sony (maar die ging kapot), de tweede was een Sony(die ging ook kapot). NU heb ik een Pioneer en die is nog STEEDS NIET KAPOT!!!:)
De eerst radio van me was een Sony (maar die ging kapot), de tweede was een Sony(die ging ook kapot). NU heb ik een Pioneer en die is nog STEEDS NIET KAPOT!!!:)
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Bedankt voor jullie reacties.
Een autoradio die mp3 afspeelt lijkt me ook wel lollig. Je hebt geen wisselaar meer nodig, want je kan 200 mp3''s op een cd kwijt.
Op dit moment heeft de kenwood mijn voorkeur.
http://www.kenwood.de/news_frameset.htm
De VW-kleuren zijn ok, mask automatic + is geinig, zodat je niet meer met een front hoeft te slepen, en de features zijn top. Een iets strakkere vormgeving zoals de pioneer was beter geweest.
http://www.pioneer-eur.com/products/car/deh135en.htm
De nieuwe sony lijn vind ik UGLY.
Een autoradio die mp3 afspeelt lijkt me ook wel lollig. Je hebt geen wisselaar meer nodig, want je kan 200 mp3''s op een cd kwijt.
Op dit moment heeft de kenwood mijn voorkeur.
http://www.kenwood.de/news_frameset.htm
De VW-kleuren zijn ok, mask automatic + is geinig, zodat je niet meer met een front hoeft te slepen, en de features zijn top. Een iets strakkere vormgeving zoals de pioneer was beter geweest.
http://www.pioneer-eur.com/products/car/deh135en.htm
De nieuwe sony lijn vind ik UGLY.
Anoniem: 6989
ik zou voor kenwood gaan. Heb zelf al 3 jaar een kenwood met een frontloader en doet het nog steeds perfect.
Mijn broer is nogal sony freak en heeft intussen al 2 radios naar de knoppen
Zelfs van eentje de wisselaar kaduk
Mijn broer is nogal sony freak en heeft intussen al 2 radios naar de knoppen
Zelfs van eentje de wisselaar kaduk
Een maat van mij vind Sony tegenwoordig om te kotsen, want hij heeft nu na 2 maanden al weer stukken aan de CD speler in zijn autoradio..
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
Ik denk dat kenwood de betere keuze is.
Belangrijkste argument mijns inzien is dat deze WEL cdr en cdrw afspeelt en de nieuwste sony''s niet. En dat wil wel eens handig zijn. De originele cd gebruik ik liever niet in de auto ivm wartme koude verschillen. Daar kunnen ze nu eenmaal minder tegen.
Kenwood heeft ook geen music studio''s die ze moeten beschermen.. sony wel.
Belangrijkste argument mijns inzien is dat deze WEL cdr en cdrw afspeelt en de nieuwste sony''s niet. En dat wil wel eens handig zijn. De originele cd gebruik ik liever niet in de auto ivm wartme koude verschillen. Daar kunnen ze nu eenmaal minder tegen.
Kenwood heeft ook geen music studio''s die ze moeten beschermen.. sony wel.

If I agreed with you, we'd both be wrong.
Anoniem: 16536
Ik zou toch voor de pioneer gaan, neem dan dat uiterlijk maar op de koop toe. Mijn stiefpa heeft een car audio zaak en heb dus menig dingetje in menig auto gehoord, en ik moet toch zeggen, pioneer spant de spreekwoordelijke kroon:P
Kijk eens bij Alpine super merk en heeft alles wat je wilt
Zie mijn eerdere post over de Kenwood, om 17.38 dinsdag. F 849 dus.Op donderdag 17 mei 2001 11:23 schreef Jamez_Joint het volgende:
Is die Kenwood CD/MP3 nog niet uit? Dat ding heeft ook een 10cd/mp3 wisselaar en het frontje slikt ook nog mp3. Ik dacht toch echt dat die het eerste kwartaal zou uitkomen. Dus hij moet toch ergens deze tijd uitkomen.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Pagina: 1