Toon posts:

[BC3] Sound in de tuin

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het wordt weer een beetje aardig weer, kijken hoe lang we dat vol gaan houden. Maaruh, met het buitenzitten vinnik het af en toe wel wat saai worden, tuurlijk, biertje, zon en mooie dames die voorbij fietsen, skaten, whatever is een hele tijd boeiend, maar ik vind het wel wat stil.

Dus ik wil sound in me tuin, en veel/goed ook. En graag een beetje blijvend; ik wil niet elke avond me boxxen naar binnen slepen, omdat ze de volgende ochtend geplaagd worden door dauw en/of mogelijk een zomers onweersbuitje.

Nou zaggik bij de Conrad van die Maritiem speakers, die kunnen buiten slapen, maar maken die dingen ook een beetje geweldig geluid? Waar ik zelf aan dacht was een beetje goeie autospeakers e.d. die ik vast op me schutting en aan me huis monteer, maar ja, die krengen zijn niet zo blij met een beetje regen enzo. Weet iemand een oplossing hoe je dat zo kan weg werken dat je EN kwaliteit sound EN geen gesjouw elke avond hebt? Hele andere oplossingen mogen ook.. Ik hoor het wel. Alvast bedankt

Verwijderd

FM-koptelefoon van Sennheiser. Goed geluid, absoluut geen gesleep, ook binnen, altijd stereo, en een stuk goedkoper dan twee speakers.

/me ligt lekker op het dakterras in de zon, mar dan met z''n versterker flink hard.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, das geinig, maar ik wil ook met me maten buiten bier kunnen drinken, dames kijken, van de zon genieten en goeie muziek luisteren.

Ennuh, ik moet natuurlijk ook af en toe de buurt kunnen trakteren op een beetje flex geluid. :)

Verwijderd

Verzamel een zooitje mollen in de tuin en leer ze je favoriete muziek spelen/zingen.

Verwijderd

Ramen & versterker open geen optie??

Verwijderd

Topicstarter
Nah, vinnik niet echt elegant. Is ook niet echt bevoordelijk voor je sound quality... Plus dat ik dan een installatie in me keuken aan moet gaan leggen (keukenraampjes zijn de raampjes dichts bij het terras die open kunnen)

Weet iemand hoe dat werkt met radio''s in cabrio''s? Die kunnen toch ook wel eens een toevallig buitje op hun pet krijgen?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Jamo heeft mooie buitenspeakers, alleen dan mis je wel bas....wat ik zelf wel een leuke optie vind is een JVC Boomblaster, heb je ook nog vette bas. Dan wel niet van de hoogste kwaliteit, maar toch wel aardig om aan te horen :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Wat van dingen hebben ze dan bij Six Flags? Daar zitten van die vage groene dingen overal in de grond. Ongeveer 10cm steken ze boven de grond uit. Kwam wel een aardig geluid uit.

Ik geloof dat ''t Bose was...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ben ff het merk vergeten maar je hebt van die boxen in de vorm van rotsen en houtblokken. Waterdicht, leuk design en geluid ok. Misschien een optie? }:O

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Six Flags is inderdaad Bose. Geloof dat de Efteling B&O gebruikt...}:O

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 19:53 schreef johnnyv het volgende:
B&O = lekker duur + "mooi" design...

• BC3 Victim
Op zondag 13 mei 2001 19:45 schreef MarkVM het volgende:
Nah, vinnik niet echt elegant. Is ook niet echt bevoordelijk voor je sound quality... Plus dat ik dan een installatie in me keuken aan moet gaan leggen (keukenraampjes zijn de raampjes dichts bij het terras die open kunnen)

Weet iemand hoe dat werkt met radio''s in cabrio''s? Die kunnen toch ook wel eens een toevallig buitje op hun pet krijgen?
Een goede cabrio heeft waterbestendige boxen. Zoek anders eens bij bose of b&o naar waterbestendige boxen. Is het niet handiger (en goedkoper) om die boxen overdekt te maken, afsluitbaar om de mist/dauw tegen te gaan? Staan ze gelijk ook een stuk veiliger! (Als ik een berg Bose of B&O in een tuin zie staan weet ik het wel!) }:O

Verwijderd

Topicstarter
Zijn dat ''standaard'' consumenten producten van Bose en B&O? Ik dacht dat ik behoorlijk wist wat B&O in het assortiment had, maar inbouw buitenspeakers ken ik niet.... Geloof ik.

• BC3 Victim
Op zondag 13 mei 2001 19:53 schreef johnnyv het volgende:
Ik wil ook van die paddenstoelen in de tuin :)

• BC3 Victim
Kijk eens op http://www.bose.com/home_audio/env_speakers/

Dit zijn speakers die zelfs tegen sneeuw kunnen (dus ook de sneeuwpop heeft muziek....) }:O

• JT

JT

VETAK y0

Ik geloof dat ''t Bose was...
VLOEK NIET !!

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Afsluitbaar... Tsjah, dat zou maybe nog wel een oplossing zijn... Maar ik wil graag dat het niet fout kan gaan. Dus stel dat me kleine etterige neefjes met hun waterpistooltjes komen dan moeten ze niet me boxxen om zeep kunnen helpen wanneer ik zit te luisteren.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 mei 2001 20:02 schreef JT het volgende:

[..]

VLOEK NIET !!
Wat is er mis met Bose?

• BC3 Victim
Hier een plaatje van Boses beste buitenspeakers:
http://www.bose.com/home_audio/env_speakers/251/images/pil_251.jpg
}:O

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 20:04 schreef MarkVM het volgende:

[..]

Wat is er mis met Bose?
Dat je dat nog serieus durft te vragen!!! Bose = zgn. klein & design terwijl het geluid om je janken is.

• BC3 Victim
Lul niet, Bose ruilt!

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 13 mei 2001 20:04 schreef MarkVM het volgende:

[..]

Wat is er mis met Bose?
Ooit wel is beluisterd naast speakers die net zoveel kosten ? Zo ja : jij hebt een verpest gehoor.
zo nee : ga het is doen en je hebt alle antwoord op je vraag die je maar wil.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 13 mei 2001 20:06 schreef johnnyv het volgende:
Lul niet, Bose ruilt!
Waarom roelt Bose ? Als je daar antwoord op geeft met argumenten, dan krijg je mij argumenten ook e horen.

Ecodan warmtepomp

• BC3 Victim
Bose is klein, mooi en voor het formaat geeft het mooi geluid. Ik wil niet van die giga boxen naast me plasma-tv hebben...}:O

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Bose: Better sound through research >:)

jaja..

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• BC3 Victim
Gewoon, laag, miden en hoog zijn goed genoeg voor die kleine boxjes, een beetje tv-kamer wordt lekker gevuld met geluid en de bas is niet te dreunerig... }:O

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 13 mei 2001 20:09 schreef johnnyv het volgende:
Bose is klein, mooi en voor het formaat geeft het mooi geluid. Ik wil niet van die giga boxen naast me plasma-tv hebben...}:O
Zal nog 1 keer zeggen : argumenten. Niet van

''het klinkt mooi''

maar vertel is waarom.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 19:22 schreef MarkVM het volgende:

Ennuh, ik moet natuurlijk ook af en toe de buurt kunnen trakteren op een beetje flex geluid. :)
ff kijken hoe lang ze dat leuk vinden.....:P

• JT

JT

VETAK y0

ok, ik vind :

Bas is dreunerig, komt ook niet echt laag.
Middentonen zijn er niet eens...
Hoge tonen zijn heel iel
Slechte plaatsing van instrumenten
Iel geluid

Ecodan warmtepomp

• BC3 Victim
Maar je moet ze vergelijken met andere melkpakformaatboxen en niet met giga jbl''s ofzo... }:O

• BC3 Victim
En we dwalen af want het ging om boxjes voor buiten... }:O
Geef maar eens een ander merk wat goede boxen voor buiten levert...
Enne, buiten klinkt elke boxenset onder de 5000 piek dreunerig...

Verwijderd

oh jee, ik voel daar een bose-oorlog aankomen

kijk hier en hou verder je klep ;)

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Op zondag 13 mei 2001 20:33 schreef Silacoid het volgende:
oh jee, ik voel daar een bose-oorlog aankomen

kijk hier en hou verder je klep ;)
Heerlijk stukje achter die link!

Maar laten we het verder niet over Bose hebben want dan komt men weer uit op kleine speakers, speakersets en creative setjes en dan is er weer een nieuwe discussie >:)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Topicstarter
Waarom wordt het nu ineens stil???

Heeft iemand anders maybe een idee hoe ik een speaker waterdicht kan maken??

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad, deze draad gaat over buiten boxxen.

Ok, stel dat (ik weet het niet, echt niet) Bose slecht is voor melkpakformaat boxxen, weet iemand hoe hun buiten en bootspeakers zijn? Kwa kwaliteit? Die worden niet gemaakt met het oog op formaat (minder tenminste).

Verwijderd

hmmz ik weet het niet, sorry

maar mocht hier verder geen antwoord komen> probeer het eens op forum.hifi.nl

• ALH
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Op zondag 13 mei 2001 21:04 schreef MarkVM het volgende:

hmmz, waterdicht?

Kan je ze niet in een soort kastje bouwen wat je dan ''s avonds gewoon dicht/op slot kan doen, worden ze ook niet gejat :P
Op zondag 13 mei 2001 21:08 schreef Silacoid het volgende:
hmmz ik weet het niet, sorry

maar mocht hier verder geen antwoord komen> probeer het eens op forum.hifi.nl
Dat forum vind ik dus 3x niks, allemaal van die mannetjes die hun kabels over bekertjes leggen voor betere geluidskwaliteit enzo :Z

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 13 mei 2001 21:04 schreef MarkVM het volgende:

Zoals ik al zei : Jamo.

Enneh, over die zogenaamde ''giga speakers'' naast Bose, ik kan een Tannoy M1 nou niet echt groot noemen...maar ja, als jij er tevreden mee bent, dan is het voor jou goed :)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 21:14 schreef ALH het volgende:

[..]

Dat forum vind ik dus 3x niks, allemaal van die mannetjes die hun kabels over bekertjes leggen voor betere geluidskwaliteit enzo :Z
Dat van die bekertjes is daar een keer behoorlijk belachelijk gemaakt, zo extreem is daar volgens mij niemand. Maar ja, dat je ''t niets vindt is natuurlijk geheel aan jou...

• HurrI
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:04

HurrI

No fear... I is here

grijns.. ik lach me altijd ziek als ik de naam bose hoor vallen... denk dan meteen aan hun ''fameuze'' direct/reflecting-systeem. Offeuh... die 802''tjes in van die nep discotheken. Lekker schreeuwen die dingen. Ja hoor... vooral veel geld blijven uitgeven aan de naam. :+

If it's just us, it seems like an awful waste of space

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zondag 13 mei 2001 22:00 schreef Silacoid het volgende:

[..]

Dat van die bekertjes is daar een keer behoorlijk belachelijk gemaakt, zo extreem is daar volgens mij niemand. Maar ja, dat je ''t niets vindt is natuurlijk geheel aan jou...
Ik wil meer weten over die bekertjes, lijkt me wel lachen!

20*350ZO45°

• JvS
  • Laatst online: 10:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ah, wat loopt iedereen Bose weer lekker argumentloos af te zeiken. Ik geloof dat mijn standpunt over de bose-hifi enzo gemiddeld wel duidelijk mag zijn. (Klinkt niet echt dat je zegt: mooi, maar is voor mensen best vaak een uitkomst).

Maar die Bose151 speakertjes zijn prima buitenspeakers hoor. Ze klinken niet super Hifi, maar d''r komt een aardig strak geluidje uit. En ze kunnen ook een redelijke tuin vullen met geluid. Het zijn dus goeie producten voor de wensen hier.

Mensen moeten eens ophouden met zo eenlijnig denken. Sommige mensen leggen de prioriteit bij hoe klein speakers zijn. De audiofielen denken dan "wat zielig dat ze naar zoiets willen luisteren". De audiofiele mens koopt mooie speakers, die meestal wel opvallen/in de weg staan. De niet-audiofielen denken den "wat zielig dat ze zo''n stel lelijke dingen in de woonkamer hebben staan". Het verschil is, dat de audiofielen altijd moeten gaan afzeiken. Laat mensen nou eens hun eigen keus maken!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JT

JT

VETAK y0

Ja, maar waarom B*s* nemen als je beter kan krijgen ?

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

[sarcastische mode]
Als je nou een goede stereo in je auto hebt ken je die natuurlijk ook achter in je tuin rijden:) Ik heb dat zelf met koninginendag gedaan en het geluid was dermate goed dat de buren (50m verderop) begonnen te zeiken dat ze de politie zouden bellen.>:) En mobiel blijven die boxen natuurlijk:+
[/sarcastische mode]

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Op zondag 13 mei 2001 19:19 schreef MREn het volgende:
FM-koptelefoon van Sennheiser. Goed geluid, absoluut geen gesleep, ook binnen, altijd stereo, en een stuk goedkoper dan twee speakers.

/me ligt lekker op het dakterras in de zon, mar dan met z''n versterker flink hard.
ik heb het vanmiddag gedaan, maar het was zò pleuris heet dat het ding van mijn kop af zweette...

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• JvS
  • Laatst online: 10:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 13 mei 2001 23:17 schreef JT het volgende:
Ja, maar waarom B*s* nemen als je beter kan krijgen ?
Omdat het klein is en er goed (niet :P) uitziet dus. En het best commercieel klinkt.
Bose klinkt enigszins als een eq in extreme V-posititie

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JT

JT

VETAK y0

Weet je wat klein is en geluid uit komt ? Die speakertjes van 3 cm die in je trust speakertjes zitten. Direct aan de muur plakken zonder behuizing en je ziet niks. Das pas klein. En klinkt beter dan B*s* >:)

Die Jamo''s zijn ook niet zo groot. Kleiner zelfs (de outdoors dan).

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 22:28 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Ik wil meer weten over die bekertjes, lijkt me wel lachen!
Staat als het goed is ook nog op GoT, Jag kwam toen met dat verhaal, weet ie vast nog wel...en anders ff op forum.hifi.nl zoeken...
Op zondag 13 mei 2001 23:06 schreef JvS het volgende:
argumentloos
?
Laat mensen nou eens hun eigen keus maken!
Helemaal mee eens....

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

mischien dat je eens bij een auto audio zaak kan gaan kijken daar hebben ze ook vaak speakers voor op boten enzo ,maar die moet je dan wel ergens inbouwen.

naja het is maar een suggestie

mollie

Verwijderd

offtopic:
hehehe, laat mijn Jack Russel nou net mollie heten :)

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 22:00 schreef Silacoid het volgende:

[..]

vreselijk offtopic, maar ik moet het toch ff kwijt. Ik ga net uit pure nieuwsgierigheid kijken. Wat is de allereerste post die ik op dat forum tegenkom?
Hallo hifi liefhebbers

ik heb ooit eens een audio blaadje gekocht van audio en techniek waarin het verhaal stond over het bewerken van cd,s met een groene stift.
Ik heb in het begin een beetje lacherig gereageerd.
maar what the hell ik had nog een groene merkstift liggen en zoals waarschijnlijk iedereen
wel een aantal cd,s in zijn verzameling die de moeite van het luisteren niet meer waard waren.
ik ben begonnen met het bewerken van de cd zoals beschreven stond (maak de doorzichtige rand inclusief kopse kant van de cd groen met de merkstift) en wat schetst mijn verbazing HET WERKT !!!
wat meteen duidelijk hoorbaar werd was meer openheid in de muziek,duidelijkere plaatsing van instrumenten en stemmen,minder scherpe randjes in het hoog en een strakkere basweergave ook leek het geluidsvolume iets verhoogd te zijn zonder aan de volumeknop gedraaid te hebben.
whahahahaha! :D

• JT

JT

VETAK y0

Mww..BwwMww,...MWAHAHAHAHAHAHAHAHA !!! WIEEEIEIEIEIE !!! HOEHAHAHAHAHAHA !!!!!!! Wat een loser !

Ecodan warmtepomp

• The Deaken
  • Laatst online: 15-02 17:48

The Deaken

Nexus

Zou het ook lukken met een blauwe stif want me groene is net op.... >:)

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

HAHAHAHA, leuk hè dat forum. Maar be warned, het is leuk op een afstand, je erin mengen geeft het risico dat je overgenomen wordt door de dark side (de irrationele audiofiele kant). Ik heb daar een tijd gezeten, op aanraden van Auke. En er staan echt een boel leuke discussie, vooral leuke topictitels, maar je wordt zo moe van dat audiofiele geneuzel.
Daar zitten echt veel audiofielen in het laatste stadium. Die gaan zo ver met zichzelf voor de gek houden om nog verbeteringen te krijgen, net een inrichting.
Maar aan de andere kant ook een leuk forum als je er tegen kan (ik niet) en er omheen leest.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[topic=90404]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• BC3 Victim
ik hoop dat je buren net zo enthousiast zijn als jezelf. probeer een kist te maken met daarin een autohifi systeem (desnoods met een subwoofer erbij met een 12v omvormer) en zorg ervoor dat deze kist waterdicht is zodat deze dichtgeklapt kan worden als het regent (met een goed slot)

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 16:24
WHOEHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. K ga gelijk mijn cd,s verven >:)

https://www.afrikareisopmaat.nl

Pagina: 1