De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Voordat ik ga kijken wil ik eerst weten wat ik zoal kan krijgen he...Op zondag 13 mei 2001 00:25 schreef MREn het volgende:
Bezoekje aan een audiozaak en zelf oordelen misschien???
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
(Die koptelefoon die alle Dj''s op het moment gebruiken...geeft vette bass)
Verwijderd
De SennHeiser koste 169 gulden en de Sony 120 piek.
Verwijderd
Ik zou eens naar wat verschillende sennheisers in je pricerange gaan luisteren, en misschien een akg of een sony...
neem dan een Sony, die hebben zowieso te weinig hoog, een te harde bass en absoluut geen flat response...
Wil je een flatresponse -> Sennheisser
Ik heb zelf een Sennheisser HD470 voor onder de 70 pieken bij ITS!...
Bestaat niet. Het is open, semi-open of gesloten.open-gesloten-systeem
Ecodan warmtepomp
PERFECTO...
Intentionally left blank.
Op zondag 13 mei 2001 09:09 schreef richardc het volgende:
Sony MDR-V700DJ
(Die koptelefoon die alle Dj''s op het moment gebruiken...geeft vette bass)
Maar goed, die Sennheiser 570 is een mooie hoofdtelefoon, maar als je onder de 150 een goede wil, kijk dan es naar de Koss UR-30.. Dat roep ik steeds in topics over hoofdtelefoons
Verwijderd
UNicorn7: bedankt, ga morgen ff langs bij ze, weet je ook wat hij ongeveer kost daaro?
de akg k401 en k501 schijnen ook goed te zijn maar staan erom bekend dat de bas vrij licht klinkt (maar liefhebbers van dat geluid vinden dat andere hoofdtelefoons de bas gewoon overdrijven). de akg''s zijn dus misschien niet wat jij zoekt.
misschien kun je het beste een sony nemen. sony heeft een paar goeie types die kwalitatief met de akg''s en sennheisers te vergelijken zijn maar meestal wat meer bas leveren.
maar het allerbelangrijkste is om gewoon met een cd die je goed kent naar een hifi-zaak te wandelen en daar een paar types te vergelijken. tis absoluut verkeerd om alleen maar op de adviezen van anderen af te gaan.
Verwijderd
Sorry hoor maar hier moet ik dan weer om lachen.Op dinsdag 15 mei 2001 11:27 schreef TripleM het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar daar moest ik heel effe om lachen.. Klopt niks van namelijk..
Maar goed, die Sennheiser 570 is een mooie hoofdtelefoon, maar als je onder de 150 een goede wil, kijk dan es naar de Koss UR-30.. Dat roep ik steeds in topics over hoofdtelefoonsmaar ik ben er nu eenmaal supertevreden mee, voor mij nooit geen Sennheiser meer, naast mijn HD25 dan..
Heb je weleens TMF "The Dj''s" gezien, hebben ze allemaal zo''n v700Dj headphone. Ook in de clip Freestyler van The Bomb Funk Mc''s was deze koptelefoon te bewonderen.
Ding kost iets van 300piek en is heeft een strak design. Er komt behoorlijk wat bas uit en is inklapbaar.
Dat jij zegt dat er niets van klopt mag je dan uitleggen, want deze koptelefoon is de meest gebruikte koptelefoon in DJ land. (dat durf ik met 100% zekerheid te zeggen!)
Dat een koptelefoon in een clip te zien is zegt niets, dus dat argument streep ik eerst eens weg.Op dinsdag 15 mei 2001 13:12 schreef richardc het volgende:
Heb je weleens TMF "The Dj''s" gezien, hebben ze allemaal zo''n v700Dj headphone. Ook in de clip Freestyler van The Bomb Funk Mc''s was deze koptelefoon te bewonderen.
Ding kost iets van 300piek en is heeft een strak design. Er komt behoorlijk wat bas uit en is inklapbaar.
Dat jij zegt dat er niets van klopt mag je dan uitleggen, want deze koptelefoon is de meest gebruikte koptelefoon in DJ land. (dat durf ik met 100% zekerheid te zeggen!)
Dan TMF The DJ''s.. Vind ik ook lang niet representatief, bovendien zie ik daar regelmatig mensen met een Pioneer koptelefoon (vind ik niet lekker zitten, net of je een klem op je hoofd hebt) en de koptelefoon die ik zelf ook gebruik om te draaien, de Sennheiser HD25..
Ik geloof best dat die Sony veel gebruikt is hoor, maar zeker niet de meest gebruikte koptelefoon in DJ land.. En daar heb ik net zo min harde bewijzen voor als jij om het tegendeel te bewijzen..
Beetje zinloze discussie dus en eigenlijk ook nog eens offtopic.. Die jongen zoekt een hoofdtelefoon onder de 150 piek, dus geen AKG of Sony van 300 piek..
Zelf heb ik om muziek te luisteren dus de Koss UR-30, die weegt ook bijna niks en zit prima, is ook inklapbaar, is behoorlijk gevoelig (101 dB) en kost volgens mij iets meer dan 100 piek..

inderdaad, gewoon een cd meenemen naar een zaak waar ze wat koptelefoons hebben hangen en zelf luisteren wat je lekker vindt klinken, is gewoon heel persoonlijk
Verwijderd
Joh, maar volgens mij is dit zowiezo al een behoorlijke offtopic.Op dinsdag 15 mei 2001 13:27 schreef TripleM het volgende:
[..]
Dat een koptelefoon in een clip te zien is zegt niets, dus dat argument streep ik eerst eens weg.
Dan TMF The DJ''s.. Vind ik ook lang niet representatief, bovendien zie ik daar regelmatig mensen met een Pioneer koptelefoon (vind ik niet lekker zitten, net of je een klem op je hoofd hebt) en de koptelefoon die ik zelf ook gebruik om te draaien, de Sennheiser HD25..
Ik geloof best dat die Sony veel gebruikt is hoor, maar zeker niet de meest gebruikte koptelefoon in DJ land.. En daar heb ik net zo min harde bewijzen voor als jij om het tegendeel te bewijzen..
Beetje zinloze discussie dus en eigenlijk ook nog eens offtopic.. Die jongen zoekt een hoofdtelefoon onder de 150 piek, dus geen AKG of Sony van 300 piek..
Zelf heb ik om muziek te luisteren dus de Koss UR-30, die weegt ook bijna niks en zit prima, is ook inklapbaar, is behoorlijk gevoelig (101 dB) en kost volgens mij iets meer dan 100 piek..
[afbeelding]
edit:
inderdaad, gewoon een cd meenemen naar een zaak waar ze wat koptelefoons hebben hangen en zelf luisteren wat je lekker vindt klinken, is gewoon heel persoonlijk
Maar goed, we zijn het dus niet met elkaar eens. Want zeker op de Live of Semi live tegenwoordig party''s hebben ze deze dingen.
(Dat programma van de Dj''s was maar een voorbeeld ik zeg ook niet of dat dat programma goed is ofzo daar gaat het niet om)
Die pioneer koptelefoon heb ik ook gehad, maar na een jaar of 5 ging deze kapot.
Ga inderdaad eens luisteren bij een zaak.
alhoewel het ook nog aan je spullen ligt hoe een koptelefoon klinkt. Maar das weer een ander verhaal. Ook hangt het ervanaf wat je gewend bent.
Ik hoor het alweer iedereen vind het spul wat hij heeft het beste, das dus niet objectief.
Verwijderd
In de DJ-wereld zijn er een paar soorten koptelefoons:
De dingen die gemaakt worden door merken die bekend staan om hun andere apparatuur, die vaak een stuk beter is dan hun koptelefoons. bv. numark, technics, pioneer etc...
Op ditzelfde niveau staan de goedkopere sennehisers, en de goedkopere sony''s.
Daarboven heb je de "top", met sony, senheiser, en nog wel wat merken die ik misschien vergeet.
De Sony mdr-v700dj kan duidelijk het hardst, en heeft veruit de meeste bass, en een strak dezign. Of hij lekker zit, en "mooi" klinkt is de vraag.
De sennheiser HD25 kan ook hard genoeg, het design is wat minder flashy, en hij klinkt wat gebalanceerder.
Dan is er nog de Sony mdr-v900, die meer bedoeld is als studio/monitor koptelefoon. Grotere schelpen, en een gebalanceerd geluid, nog steeds voldoende dB''s.
Conclusie: Het gaat puur om je eigen smaak. En voor heel veel DJ''s gaat het om de toffe look, en de lompe bass (en spl) van de mdr-v700.
Nou we zijn het niet in alles oneens toch?Op dinsdag 15 mei 2001 13:41 schreef richardc het volgende:
Maar goed, we zijn het dus niet met elkaar eens. Want zeker op de Live of Semi live tegenwoordig party''s hebben ze deze dingen.
Ga inderdaad eens luisteren bij een zaak.
alhoewel het ook nog aan je spullen ligt hoe een koptelefoon klinkt. Maar das weer een ander verhaal. Ook hangt het ervanaf wat je gewend bent.
Ik hoor het alweer iedereen vind het spul wat hij heeft het beste, das dus niet objectief.
Ben het trouwens ook met je eens dat het net is wat je gewend bent en wat voor jou werkt.. Verschilt per persoon, iemand zou een HD25 (ik noem maar wat) grote klotezooi kunnen vinden terwijl ik het lekker vind om mee te draaien..
Er is echt zo ontzettend veel te koop op koptelefoon gebied.. Sony heeft goede koptelefoons, Koss vind ik ook, AKG, Beyern Dynamic, Sennheiser en ga zo maar even door.. Afhankelijk van jouw eigen smaak zul je er een moeten kiezen, dus doos cd''s mee en neem er een middagje voor.. Als je toch wat geld gaat uitgeven kun je er maar beter voor zorgen dat ook jij straks hier komt zeuren dat je het aller-allerbeste hebt
Helaas, ben er geweest, en hadden ze nog nooit van gehoord, jammer van dat uur reizenOp dinsdag 15 mei 2001 11:24 schreef unicorn7 het volgende:
Sennheisser HD570 is geloof ik te koop bij ITS!
Verwijderd
(ik weet het, je wil sony of sennheiser,
maar deze 2 merken zijn de top, en ze hebben heel betaalbare modellen )
een akg heb je al vanaf ik geloof een 100 gulden (tot 1000 gulden en meer
ik gebruik al jaren de akg K240 (300 piek)
voor oa optredens te mixen en studiowerk!
voor huis- tuin- en keukengebruik is hij ook zeker goed genoeg!
(als je die bas hebt gehoord, wil je geen sony of sennheiser meer, tenzij de sony 900, en die kost 500 gulden !)
Verwijderd
voldoende dB''s???Op dinsdag 15 mei 2001 16:37 schreef ^JaapvR^ het volgende:
[
Dan is er nog de Sony mdr-v900, die meer bedoeld is als studio/monitor koptelefoon. Grotere schelpen, en een gebalanceerd geluid, nog steeds voldoende dB''s.
dat ding pompt 3Watt RMS in je oren,
dat is LOEIhard!!!
prima geluidje, opzich een hoop geld, maar ik ben van plan om hem dan ook veel tegebruiken.
Bovendien veel beter geluid vergeleken met die fancy Sony zooi!
Verder no-offence hoor
Sorry, MAAR JE BENT OPGELICHT !!!Op woensdag 16 mei 2001 23:07 schreef HermeS het volgende:
ik heb er vanmiddag eentje gekocht, wel 40 gulden boven mijn budget, kwam uit op 239 gulden, voor een sennheiser hd 570.
prima geluidje, opzich een hoop geld, maar ik ben van plan om hem dan ook veel tegebruiken.
Heb hem voor 190 gehaald, normale prijs is 200 !!! Volgende keer ff wat beter rondkijken !
Ecodan warmtepomp
ja klopt, z''n gevoel heb ik altijd als ik iets bij de staffhorst koopOp woensdag 16 mei 2001 23:28 schreef JT het volgende:
[..]
Sorry, MAAR JE BENT OPGELICHT !!!
Heb hem voor 190 gehaald, normale prijs is 200 !!! Volgende keer ff wat beter rondkijken !
Maar er was niet echt een winkel in Omg. Utrecht die hem verkocht voor -+200 , Iemand??
anders breng ik hem terug.
als ik draai wil ik heldere en zuivere sound, ook bij hoog volume en schelpen die goed afsluiten, zodat het volume minder had hoeft en ik daarmee mijn oren spaar
heb zelf een ixos dj1002 (350 piek ofzo tegenwoordig) perfecte headset, niet zo fragiel als de technics, je betaalt geen 100 piek voor een label met ''sony'' erop
maar ff verder on topic, ik denk dat je met een gemiddelde sony of sennheiser van 150 piek a 200 piek je geen buil kan vallen
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Maar wel HELE strakke en vooral hele DIEPE bas ! Das echt goed !Op donderdag 17 mei 2001 10:34 schreef Ener-G het volgende:
en om ''lompe bass'' al helemaal niet
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Verwijderd
Nou opgelicht ben je niet hoor. Sommige zaken zijn ietsje duurder met hun spullen. Als dat om een paar tientjes gaat is dat niet echt interessant. Soms gaat het om honderden guldens, dan is het wat anders natuurlijk. Maar voor zulke uitgaven moet je ook even uitgebreid rondkijken.Op woensdag 16 mei 2001 23:07 schreef HermeS het volgende:
ik heb er vanmiddag eentje gekocht, wel 40 gulden boven mijn budget, kwam uit op 239 gulden, voor een sennheiser hd 570.
Maar idd ik heb mijn Senheisser HD580 honderd gulden goedkoper gekregen door eerst even rond te kijken
Maar ja, wat is 40 gulden nou op jaren en jaren van luister plezier?
Veel plezier met je aankoop.
Verwijderd
Hm, net te laat gelezen..Op donderdag 17 mei 2001 13:50 schreef Ledo het volgende:
Hoe zit het met dat ruimtelijke van koptelefoons? Voor counterstrike wil ik geluik van 4 kanten horen komen (links-rechts, voor-achter). Kan dit ook met deze koptelefoons (sony, sennheiser) van een paar honderd piek? Ik weet wel dat sony een speciale heeft hiervoor van 2000 ballen ofzo.
JA dus, hoofdtelefoons zijn gewoon het beste voor 3D FPS games. Gewoon puur fun je tegenstander van links achter te horen komen....(dan ga je vanzelf wel in de lopen ipv rennen
40 piek op een leven is :Op donderdag 17 mei 2001 16:41 schreef joshua2 het volgende:
[..]
Maar ja, wat is 40 gulden nou op jaren en jaren van luister plezier?
40 marsen extra
20 ijsjes extra
avondje uit extra
toegang tot duinrel
10 lege MD''tjes
Moet je nog meer weten ?
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Maar goed, ik heb nu dus een Technics hoofdtelefoon om mee te draaien. Tering wat geeft dat ding een geluid!! Echt 10x beter dan mn Sennheiser!! Jij wil bass?? Dan moet je deze hebben! Denk wel om je oren!
Het is de RP-DJ1200 en hij koste mij 300,-. Dat is dus wel ff meer dan jou budget, maar dan heb je ook wat.
En idd, ga luisteren bij een zaak. Want er is ZOVEEL verschil in die dingen, dat is niet normaal meer.
Jaaa ik ben een echte subfreakOp donderdag 17 mei 2001 20:51 schreef Fewture het volgende:
Iedereen wil altijd een Sennheiser! Ik heb er ook een gehad. Een HD 5nogwat. Goed geluid hoor, maar er gaat heel veel geluid verloren door die schelpen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik de nieuwe modellen niet gehoord heb.
Maar goed, ik heb nu dus een Technics hoofdtelefoon om mee te draaien. Tering wat geeft dat ding een geluid!! Echt 10x beter dan mn Sennheiser!! Jij wil bass?? Dan moet je deze hebben! Denk wel om je oren!
Het is de RP-DJ1200 en hij koste mij 300,-. Dat is dus wel ff meer dan jou budget, maar dan heb je ook wat.
En idd, ga luisteren bij een zaak. Want er is ZOVEEL verschil in die dingen, dat is niet normaal meer.
Precies, de drivers zijn zelfs in de duurste nog steeds hetzelfde als die van de F179,- kostende draadloze sennheiser koptelefoon. Acoustische kwaliteit is prima, enorm weinig vervorming alleen frequentiebereik. Als je daarvoor gaat moet je absoluut deze nemenOp zondag 13 mei 2001 00:29 schreef Euroshima het volgende:
ik hoef geen draadloos meer: mun pa heeft een draadloze Sennheiser van 449 piek en dat ding heeft niet genoeg lage tonen voor mij...
Die komt volgens de specs tot 10Hz, maar ik heb het zelf gemeten en bij 21Hz kon ik het nog net horen. 28Hz tonen hoor je zeer duidelijk.
Als je voor redelijke acoustische kwaliteit gaat en een bruut frequentiebereik (en dus ook bass) zijn de Sennheiser HD250 Liniear II of de HD 265 Liniear zeker het bekijken waard (verschil = 2x lagere impendantie). Beide voor een voor jou te hoge prijs (tjah, ik vind het een gemiddelde prijs voor een goede koptelefoon) van F349,-
http://www.sennheiser.com/headphones/dynamic/hd250.htm
en http://www.sennheiser.com/headphones/dynamic/hd265.htm
Sennheiser heeft trouwens net een superbrute nieuwe koptelefoon gefabriceerd.
De Sennheiser de HMD 280 Pro Frequentiebereik op -10dB 8-25.000 De mijne komt op dat niveau tot 21Hz hoorbaar. Dus deze ongegeveer tot 18Hz. Das wel het maximale wat je kunt bereiken. Zeker voor een prijs van minder dan F1000,-. Buiten de impendantie is het een superbrute headset.
Ohja, laten we jou niet vergeten, bij die prijs kom je meteen op de Sennheiser HD570 Symphonie. Iedereen die hem heeft gekocht en die ik gehoord heb is er goed tevreden over. Trouwens ook een van de meest verkochte headphones van Sennheiser in de Dynamic reeks. Kijk maar:
http://www.sennheiser.com/News/HD570.htm
Dat was mijn eerste Sennheiser aankoop, ik was meteen verkocht. En de Sennheiser HD570 wordt trouwens in best veel winkels verkocht, omdat dit simpelweg de meest verkochte headphone is uit de Sennheiser Dynamic reeks.Ik heb zelf een Sennheisser HD470 voor onder de 70 pieken bij ITS!...
De HD250 Liniear II is trouwens ook een veelgebruikte studiokoptelefoon en dient goed als monitor, door de enorm lage vervoming en het enorme frequentiebereik (gesloten systeem). Bv. bij de meest commerciële band van het moment jaja je raad het Starmaker, gebruiken ze in de studio Sennheiser HD250 Liniear II''tjes. En de kids daar waren er niet zo tevreden over, gezien "we onszelf niet hoorden zingen". Nee, gek he, gesloten systeem, het dempt het volume van alle geluiden rondom je met meer dan 3x. (van een onwetenschappelijke zin
Ohja, als je een bassfreak bent, dan heb je een bruut frequentiebereik nodig (of een brakke Sony headphone, met "overgeclockte bass"). Dan kom je al snel rond een prijs van F300,- a F349,-. Wat dat betreft zou ik dus nog doorsparen. Realiseer je wel dat je een product koopt dat waarschijnlijk meer dan 8 of 10 jaar gebruikt zal worden. En dan moet je niet te nauw naar het geld kijken bij je keuze.
Kies een combinatie tussen comfort (open systeem), frequentiebereik (gesloten systeem, grote drivers) en acoustische kwaliteit (verschilt niet super veel per type, wel per merk). Dan komt het er op neer waar je voorkeur naartoe gaat. Het best is om zelf te luisteren, maarjah, dat durf ik bijna niet meer te zeggen, das zo ordinear.
[offtopic]
Ik zie vaker de HD250, ziet er ook niet bepaald flashie uit maar kan wel een stukje harder (4cm membraan) de Sony''s van F300,- gebruiken een 5cm membraan, das het grootste tot nu toe bekend, daardoor kunnen ze respectievelijk een stuk meer lucht verplaatsen en dus ook harder. Deze kent zijn naam (Liniear II) trouwens ook door de superneutrale nabootsing en supergrote balancering van het geluid, daarom wordt deze ook vaak in studio''s gebruikt. Das het voordeel van de HD5xx reeks t.o.v. de HD2xx reekt, ze geven meer warmte aan het signaal en klinken daardoor ook interessanter puur voor huisgebruik. En huisverkoop is de grootste afzetmarkt en daarom is de HD570 zo interessant, hij klinkt acoustische gewoon prima, redelijk frequentiebereik en een schaffelijke prijs. Das goed genoeg voor een vette verkoop van het schatje.De sennheiser HD25 kan ook hard genoeg, het design is wat minder flashy, en hij klinkt wat gebalanceerder.
Verwijderd
Nou, ga naar een audiozaak en vraag of je deze mag luisteren!Op donderdag 17 mei 2001 20:54 schreef Euroshima het volgende:
[..]
Jaaa ik ben een echte subfreak
Ik heb er heel wat gehoord en deze gaf gewoon de hardste klappen. De schelp is ook gesloten en dat helpt echt, ook het volume wordt er beter van. Dat ding gaat zo hard dat je gehoor beschadiging krijgt. Dus pas een beetje op.
Op feesten had ik vaak dat mn sennheiser niet hard genoeg ging omdat het omgevings geluid door de schelp heen komt. Heb je bij deze niet. Totaal afgesloten van de rest van de wereld,hehe