Toon posts:

[BC3] receiver/amplifier?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Leg mij eens effe het precieze verschil uit tussen receivers en amplifiers en hoe dit nu precies vertaald wordt naar het Nederlands woord versterker.

Zit er in deze apparaten nu ook meestal een radio tuner of niet?

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

receiver = radio + versterker ineen

amplifier = versterker

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 12 mei 2001 21:33 schreef ALH het volgende:
receiver = radio + versterker ineen

amplifier = versterker
Had het niet beter kunnen zeggen, behalve dat een receiver ook alleen een radio kan zijn. Moet je even opletten of er ook een versterker in zit, maar dat kan je makkelijk zien. Veel aansluitingen achterop is dus met versterker.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik zie dus dat bij A/V apparatuur (DTS versterkers) ook onderscheid gemaakt wordt tussen receivers en amplifiers. Is hierbij dan ook het enige verschil dat er bij de een een radio tuner inzit en bij de ander niet???

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Een amplifier is puur een versterker, er komt geluid in, dat wordt versterkt en weer eruit gestuurd. Die kunnen dus maar 1 ding.
Een receiver heeft vaak (niet altijd) veel meer knopjes en displays aan de voorkant ivm de ingebouwde radio. Een receiver versterkt een geluid maar heeft ook een radio ingebouwd.

Verwijderd

Receiver = ontvanger
Amplifier = versterker

en omdat een (radio?)ontvanger meestal muziek moet laten horen zit er ook een versterker in.
De benaming dolby surround receiver is ook een beetje rare benaming. Beter hebben we het gewoon over versterkers OF ontvangers :z
Pagina: 1