[BC3] Hoe neem je asx op van het internet?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
jojo!

He je ziet vaak zat dat je als je van internet af een clip wil zien dat het in de extentie is van *.asx of *.asf
Nou is mijn vraag, is dit ook op te nemen of kan je dit echt alleen maar bekijken over het internet?
Ik kan nergens vinden op gathering.tweakers.net dus ga niet lullen over dat ik het ergens anders had moeten drukken... Lijkt me wel beter om te weten hoe je dat moet doen, tot nu toe heeft nog niemand me het kunnen vertellen |:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
ff via zoekmachines naar ASFrecorder zoeken.

Versie 1.1 geloof ik

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
*.asx is slechts een playlist.
Enige manier die ik zie is de overlay uit te schakelen (Directdraw acceleratie op nul) en met een programma dat gedeelte van het scherm dat de asf groot is te capturen. (niet rekken!)

Heb ook eentje geprobeerd waarbij je het frames/s kon opgeven en het geluid op kon nemen. Denk dat het in dit rijtje te vinden is.
http://download.cnet.com/downloads/1,10150,0-10001-103-0-1-7,00.html?tag=srch&qt=capture+screen&cn=&ca=10001

• BC3 Victim
danke danke danke :)
ik ga het gelijk ff proberen...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik heb zo nog eens gekeken, want het was veel te lekker weer om binnen te zitten, maar ik weet niet welke ik nou moet hbb, er zijn er zo veel en vaak wordt het geluid niet meegenomen. Weet iemand welke ik WEL kan gebruiken? Ik wil alleen maar een .avi maken van een .asx file die ik (nu nog) alleen via het inet kan afspelen, moet toch wel te doen zijn???? PLEASE zeg me ff hoe en met welk proggie!
(Oh ja, wat was het lekker weer hè! 8-) )

• BC3 Victim
VirtualDub 1.3 heeft ASF support, maar ASX ???????

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 22:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ASF support.. das war einmal...
maar dan nog moest die file al op je HD staan en bij streaming ASF (=ASX) werkt da dus nie

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• BC3 Victim
ok, hmm, nou begint het toch wel irritant te worden moet ik zeggen... ik heb van alles geprobeert wat hierboven allemaal staat maar......HET LUKT MAAR NIET!!! :(
Ok, ik leg het nog één keer uit: Ik heb een bestand van een paar Kb op mijn HD staan, en deze kan je alleen maar via internet afspelen, want het is namelijk een .asx file. Alles wat ik nu wil is deze in een .avi ofzo dat ik hem ZONDER internet kan spelen! Is dit dan nog nooit iemand gelukt? :?
Ik heb al wel tig proggies gedownload wat hierboven allemaal staat maar allemaal doen ze het niet goed. HELP!!

• GBits
http://sourceforge.net/projects/asfrecorder/

Net wat ik al een tijdje terug zei: ff zoeken op asfrecorder.....

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 23:59

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 13 mei 2001 22:16 schreef Neejoh het volgende:
ok, hmm, nou begint het toch wel irritant te worden moet ik zeggen... ik heb van alles geprobeert wat hierboven allemaal staat maar......HET LUKT MAAR NIET!!! :(
Ok, ik leg het nog één keer uit: Ik heb een bestand van een paar Kb op mijn HD staan, en deze kan je alleen maar via internet afspelen, want het is namelijk een .asx file. Alles wat ik nu wil is deze in een .avi ofzo dat ik hem ZONDER internet kan spelen! Is dit dan nog nooit iemand gelukt? :?
Ik heb al wel tig proggies gedownload wat hierboven allemaal staat maar allemaal doen ze het niet goed. HELP!!
HHHJM, ik heb dit zelfde probleem met *.mov files, er wordt altijd een bestandje van een paar KB gedownload, en als ik die start gebeurt er helemaal niks :(:(:(:(:(:(

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• sampoo
  • Niet online
Ik ben even aan het kijken en heb Camtasia geprobeerd. Die werkt maar vergeet niet om de overlay uit te schakelen door in MP de "Options/Video/Hardware acceleration" op "None" te zetten. Het programma neemt alleen maar op via de mic uitgang. Dat probleem kan je oplossen door een stereo naar stereo kabeltje op te gooien van je uitgang naar de mic.

CamtasiaF.exe

Ik zal verder kijken wellicht vind ik wat geschikter. Hij maakt er trouwens een AVI van door een eigen (lossless) codec te gebruiken. Je kan hem daarna met Virtualdub omzetten naar DivX.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

als je een bestandje van een paar kb krijgt is dit maar een linkbestandje (asx).

open dit bestandje in bv PFE (god i love this prog) en je ziet een url daar naar een asf (eigenlijke bestandje)

deze link moet je openen in ASFrecorder

Beste film ooit

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:37

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

deze link moet je openen in ASFrecorder
Niet nodig, ASFrecorder ziet automatisch deze ''doorlink'' uit het .ASX-bestand, en pakt de juiste ASF-file. Werkt magisch, die ASFrecorder. ;)

Veel RIP-plezier. ;)

... en oranje! :P

• BC3 Victim
Hmm, klinkt allemaal leuk maar ja, HIJ DOET HET @#(*%&)@*#(&% NOG NIET!!!! Ik heb het geprobeert met ASFRecorder maar dan geeft hij een foutmelding: Reply 404 Object not found. Ik heb zeker weten het goede adres want ik heb het bestand geopend in het kladblok en daar staat het adres in, maar dan krijg ik dus de foutmelding, wat in mijn ogen niet klopt want ik draai met M$ WinMediaPlayer het bestand toch ook? :?
Het word mij allemaal een beetje vaag hoor. Als je als leek denkt moet alles wat op je scherm komt toch ook op te nemen zijn? ARGHH ik vind het niet leuk als dingen niet lukken ;)

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Er wordt bij .mov een bestand geschreven in je cache file. Verder om asf op te nemen kun je Hypercam idd proberen, beter is om naar een alternatief OS (BeOS/Qnx/?Linux?) en daar de file te downen, herkennen ém vaak niet als mediafile en downen ém gewoon...

• BC3 Victim
nope, HyperCam doet het ook niet, als je wil gaan opnemen zegt hij dat ik "out of space" ben... lijkt me nogal onwaarschijnlijk want ik heb nog zo''n 20gig over op mijn HD |:(
volgend idee............................
En ik heb vroeger wel met beOS gwerkt maar heb ik niet meer, ben het ook niet van plan om alleen voor dit bestand het er weer op te gooien.

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Out of space kan voorkomen bij bepaalde compressiemethodes (zoals uncompressed) stel ipv autoselect, bijv. DivX in...

• GBits
gewoon de link beetpakken met je muis en "sleur en pleur" op je asfrecorder.

• BC3 Victim
doet hij niet, hij geeft dan een melding van "reply: 404 Object not Found" Beetje raar maar kan er niets anders van maken :(

• sampoo
  • Niet online
Op maandag 14 mei 2001 21:30 schreef Neejoh het volgende:
doet hij niet, hij geeft dan een melding van "reply: 404 Object not Found" Beetje raar maar kan er niets anders van maken :(
Geen proxy server opgegeven!

• BC3 Victim
ik heb er geen proxyserver bij ingesteld...

Verwijderd

sampoo, bedoel je dat je wel een proxy moet opgeven? Ik heb een proxy opgegeven, maar in WMP 8 (XP) staat bij Proxy settings:

Protocol: HTTP -> Proxy: Browser
Protocol: MMS -> Proxy: None

ASX werkt via MMS (in het asf bestand staat een link met mms://blabla.wmv).

Wil ik een proxy instellen voor MMS, dan moet dat via poort 1755.

En ik kan instellen wat ik wil, het werkt steeds niet. De ene keer is het 404 file not found, de andere keer 502 connection refused.

• BC3 Victim
Inderdaad!!! Dat heb ik nou ook... Volgens mij ligt het er ook een beetje aan dat het op de een of andere manier niet kan in de M$ media Player... Ik weet niet of dat het is maar het werkt niet, weet iemand mischien waarmee ik heb bestand ook kan open en dan opnemen? ''couse I''m |:(

Pagina: 1