[BC3] Boxen klinken basloos !!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik heb 4 speakers in totaal. Ik heb ze op 2 bij 2 op elkaar gestapeld en een meter of 3 uit elkaar staan. Als ik een liedje afspeel dan hoor ik bijna geen bassen, maar als ik de belans bijvoorbeeld helemaal naar de rechter 2 boxen zet dan hoor ik wel een lekkere bas. Hetzelfde geldt als ik de balans helemaal op links zet, maar als de balans in het midden staat hoor ik bijna geen bas, en mijn ouders worden beneden gek van het gedreun, maar ik hoor bijna niks !!! hoe kan dit?? :?

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Verwijderd

Bas wordt geabsobeerd door materiaal,

beneden hoor je de dreun, maar jij hoort niks

Tip 1: stapel ze niet op elkaar
Tip 2: zet spikes onder je speakers
Tip 3: verdeel je 4 speakers over je kamer

[off topic]
Topic+naam=LOL :)
[/off topic]

Verwijderd

dan heb je + en - omgedraaid waardoor je bas niet meer werkt. Gewoon ff die draden omdraaien, waarschijnlijk zat het bij 1 box wel goed.

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 14:49 schreef wizler het volgende:
dan heb je + en - omgedraaid waardoor je bas niet meer werkt. Gewoon ff die draden omdraaien, waarschijnlijk zat het bij 1 box wel goed.
is ook een mogelijkheid

mijn draden zijn gemerkt, dus heb ik hier nooit aan gedacht

Verwijderd

dat heet uit fase.

Verwijderd

uit fase??? wat heet uit fase, draden omgedraaid??

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Uit fase is dat bij de ene speaker de conus vooruitgaat en de andere achteruit doordat de kabels niet op de zelfde manier zijn aangesloten.

Op die manier dooft het geluid uit ..

Verwijderd

speaker verdeeld zelf de kanalen, en als je het verkeerd om aansluit werkt je bas gewoon niet.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Ik weet niet wat ie bedoelt, maar als geluid uit fase is kan het zichzelf afzwakken. Als het in fase is versterkt het zichzelf.
goh, ik weet dus wel wat ie bedoelt.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Bonkdoos
Op zaterdag 12 mei 2001 14:49 schreef wizler het volgende:
bedaknt, is beter nu, maar ik blijf last hebben van het feit dat er uit het een boxenpaar zuivre hoge tonen komen dan uit het andere en dit is ook zo als ik de boxen omwissel, ligt dit aan de versterker ofzo? lijkt me ook stug ik heb een digitale verbinding en vergulde tulpkabels naar de eindversterker. Kutzooi....wie weet het?

• Bonkdoos
Op zaterdag 12 mei 2001 14:58 schreef bloasfist het volgende:
Ik weet niet wat ie bedoelt, maar als geluid uit fase is kan het zichzelf afzwakken. Als het in fase is versterkt het zichzelf.
goh, ik weet dus wel wat ie bedoelt.
een 10 voor natuurkunde jongen :)

Verwijderd

als het er vier zijn, heb je misschien verkeerde comb, gewoon ff combs proberen en kijken of het beter is,

• Bonkdoos
Op zaterdag 12 mei 2001 15:03 schreef wizler het volgende:
als het er vier zijn, heb je misschien verkeerde comb, gewoon ff combs proberen en kijken of het beter is,
wat zijn combs? combinaties van boxen?

Verwijderd

combinaties ja,

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
t is maar net hoe ze staan he of je ze nu in of uit fase zet :)

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:39
Op zaterdag 12 mei 2001 14:57 schreef wizler het volgende:
speaker verdeeld zelf de kanalen, en als je het verkeerd om aansluit werkt je bas gewoon niet.
wat een onzin, een speaker ''merkt'' echt niet of ie uit fase met een andere staat of niet. wat de speaker binnenkomt is wisselstroom, en hoe je de draden aansluit maakt niks uit. het gaat er alleen om dat je het bij beide speakers op dezelfde manier doet.

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Yokozuna: ROFL :D
brute woofer

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op zaterdag 12 mei 2001 14:48 schreef War_4_L het volgende:
Bas wordt geabsobeerd door materiaal,

beneden hoor je de dreun, maar jij hoort niks

Tip 1: stapel ze niet op elkaar
Tip 2: zet spikes onder je speakers
Tip 3: verdeel je 4 speakers over je kamer

[off topic]
Topic+naam=LOL :)
[/off topic]
1. klopt
2. Juist niet, dan klinkt de bass zuiverder, juist niet dieper en meer op de achtergrond. Dus minder vervorming, maar ook minder bass.
3. Hoeft niet, je kunt een goede hoek uitzoeken. Speakers compleet links rechts, en altijd dicht bij muur gaan zitten.

Beneden dreun is jammer, met spikes heb je over het algemeen op de kamer waar de speakers staan nog minder bass.

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 16:55 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

1. klopt
2. Juist niet, dan klinkt de bass zuiverder, juist niet dieper en meer op de achtergrond. Dus minder vervorming, maar ook minder bass.
3. Hoeft niet, je kunt een goede hoek uitzoeken. Speakers compleet links rechts, en altijd dicht bij muur gaan zitten.

Beneden dreun is jammer, met spikes heb je over het algemeen op de kamer waar de speakers staan nog minder bass.
2. die van mij staan zo hard, dat merk je niet >:)
3. tis wat je leuk vind

ik kreeg bij mijn B&W DM603 speakers een gebruiksaanwijzing hoe je ze het beste kon plaatsen in welke omstandigheden

erg gemakkelijk :)

• Bonkdoos
Op zaterdag 12 mei 2001 16:55 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

1. klopt

hmm, jammer genoeg kan er maar 1 speaker in 1 hoek staan als ik ze -geadviseerd door jou- niet op elkaar stapel. Dus toch maar in alle 4 hoeken van de kamer 1?

• OverSoft
  • Laatst online: 10-08 00:09
Op zaterdag 12 mei 2001 16:33 schreef aatos het volgende:

[..]

wat een onzin, een speaker ''merkt'' echt niet of ie uit fase met een andere staat of niet. wat de speaker binnenkomt is wisselstroom, en hoe je de draden aansluit maakt niks uit. het gaat er alleen om dat je het bij beide speakers op dezelfde manier doet.
hehe, jij bent grappig, wisselstroom, HAHAHAHA, sorry, ik moest ff lachen.
Tuurlijk maakt het uit of de + en - verkeerd om zijn aangesloten! Sluit b.v. links verkeerd om aan, en ga in het midden zitten. Verrek! Leeg geluid, plat, saai. Luister bij een van de boxen apart, WAUW, dat is mooi! Als je de + en - verkeerd om aansluit, gaat de conus van de speaker precies andersom op en neer. En dat heft (als je meerdere speakers gebruikt tenminste) het geluid grotendeels op.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
van boven naar beneden de tijdslijn / MS=Midden/Stereobeeld

uit fase:
L R MS
+ - = 0
- + = 0
+ - = 0
- + = 0

in fase:
L R = MS
+ + = +
- - = -
+ + = +
- - = -

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Op zondag 13 mei 2001 01:12 schreef -OverSoft- het volgende:

[..]

Tuurlijk maakt het uit of de + en - verkeerd om zijn aangesloten! Sluit b.v. links verkeerd om aan, en ga in het midden zitten. Verrek! Leeg geluid, plat, saai. Luister bij een van de boxen apart, WAUW, dat is mooi! Als je de + en - verkeerd om aansluit, gaat de conus van de speaker precies andersom op en neer. En dat heft (als je meerdere speakers gebruikt tenminste) het geluid grotendeels op.
Wat is er grappig aan wisselstroom? Aatos heeft 100% gelijk, bovendien bedoelen jullie gedeeltelijk ook hetzelfde.
Dat de speakers uit fase staan is ondertussen wel duidelijk. Gewoon aan een kant de plus en min (eigenlijk fase en nul) verwisselen.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:39
Op zondag 13 mei 2001 01:12 schreef -OverSoft- het volgende:

[..]

sluit ze allemaal maar eens andersom aan. dan klinkt het echt precies hetzelfde. en de conussen van de speakers gaan inderdaad precies tegengesteld bewegen t.o.v. de situatie dat je hem ''goed'' aansluit. niet dat dat uitmaakt overigens.
Pagina: 1