zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt
Verwijderd
beneden hoor je de dreun, maar jij hoort niks
Tip 1: stapel ze niet op elkaar
Tip 2: zet spikes onder je speakers
Tip 3: verdeel je 4 speakers over je kamer
[off topic]
Topic+naam=LOL
[/off topic]
Verwijderd
Verwijderd
is ook een mogelijkheidOp zaterdag 12 mei 2001 14:49 schreef wizler het volgende:
dan heb je + en - omgedraaid waardoor je bas niet meer werkt. Gewoon ff die draden omdraaien, waarschijnlijk zat het bij 1 box wel goed.
mijn draden zijn gemerkt, dus heb ik hier nooit aan gedacht
Op die manier dooft het geluid uit ..
Verwijderd
goh, ik weet dus wel wat ie bedoelt.
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
bedaknt, is beter nu, maar ik blijf last hebben van het feit dat er uit het een boxenpaar zuivre hoge tonen komen dan uit het andere en dit is ook zo als ik de boxen omwissel, ligt dit aan de versterker ofzo? lijkt me ook stug ik heb een digitale verbinding en vergulde tulpkabels naar de eindversterker. Kutzooi....wie weet het?Op zaterdag 12 mei 2001 14:49 schreef wizler het volgende:
dan heb je + en - omgedraaid waardoor je bas niet meer werkt. Gewoon ff die draden omdraaien, waarschijnlijk zat het bij 1 box wel goed.
een 10 voor natuurkunde jongenOp zaterdag 12 mei 2001 14:58 schreef bloasfist het volgende:
Ik weet niet wat ie bedoelt, maar als geluid uit fase is kan het zichzelf afzwakken. Als het in fase is versterkt het zichzelf.
goh, ik weet dus wel wat ie bedoelt.
Verwijderd
wat zijn combs? combinaties van boxen?Op zaterdag 12 mei 2001 15:03 schreef wizler het volgende:
als het er vier zijn, heb je misschien verkeerde comb, gewoon ff combs proberen en kijken of het beter is,
ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)
wat een onzin, een speaker ''merkt'' echt niet of ie uit fase met een andere staat of niet. wat de speaker binnenkomt is wisselstroom, en hoe je de draden aansluit maakt niks uit. het gaat er alleen om dat je het bij beide speakers op dezelfde manier doet.Op zaterdag 12 mei 2001 14:57 schreef wizler het volgende:
speaker verdeeld zelf de kanalen, en als je het verkeerd om aansluit werkt je bas gewoon niet.
brute woofer
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
1. kloptOp zaterdag 12 mei 2001 14:48 schreef War_4_L het volgende:
Bas wordt geabsobeerd door materiaal,
beneden hoor je de dreun, maar jij hoort niks
Tip 1: stapel ze niet op elkaar
Tip 2: zet spikes onder je speakers
Tip 3: verdeel je 4 speakers over je kamer
[off topic]
Topic+naam=LOL
[/off topic]
2. Juist niet, dan klinkt de bass zuiverder, juist niet dieper en meer op de achtergrond. Dus minder vervorming, maar ook minder bass.
3. Hoeft niet, je kunt een goede hoek uitzoeken. Speakers compleet links rechts, en altijd dicht bij muur gaan zitten.
Beneden dreun is jammer, met spikes heb je over het algemeen op de kamer waar de speakers staan nog minder bass.
Verwijderd
2. die van mij staan zo hard, dat merk je nietOp zaterdag 12 mei 2001 16:55 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
1. klopt
2. Juist niet, dan klinkt de bass zuiverder, juist niet dieper en meer op de achtergrond. Dus minder vervorming, maar ook minder bass.
3. Hoeft niet, je kunt een goede hoek uitzoeken. Speakers compleet links rechts, en altijd dicht bij muur gaan zitten.
Beneden dreun is jammer, met spikes heb je over het algemeen op de kamer waar de speakers staan nog minder bass.
3. tis wat je leuk vind
ik kreeg bij mijn B&W DM603 speakers een gebruiksaanwijzing hoe je ze het beste kon plaatsen in welke omstandigheden
erg gemakkelijk
hmm, jammer genoeg kan er maar 1 speaker in 1 hoek staan als ik ze -geadviseerd door jou- niet op elkaar stapel. Dus toch maar in alle 4 hoeken van de kamer 1?Op zaterdag 12 mei 2001 16:55 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
1. klopt
hehe, jij bent grappig, wisselstroom, HAHAHAHA, sorry, ik moest ff lachen.Op zaterdag 12 mei 2001 16:33 schreef aatos het volgende:
[..]
wat een onzin, een speaker ''merkt'' echt niet of ie uit fase met een andere staat of niet. wat de speaker binnenkomt is wisselstroom, en hoe je de draden aansluit maakt niks uit. het gaat er alleen om dat je het bij beide speakers op dezelfde manier doet.
Tuurlijk maakt het uit of de + en - verkeerd om zijn aangesloten! Sluit b.v. links verkeerd om aan, en ga in het midden zitten. Verrek! Leeg geluid, plat, saai. Luister bij een van de boxen apart, WAUW, dat is mooi! Als je de + en - verkeerd om aansluit, gaat de conus van de speaker precies andersom op en neer. En dat heft (als je meerdere speakers gebruikt tenminste) het geluid grotendeels op.
uit fase:
L R MS
+ - = 0
- + = 0
+ - = 0
- + = 0
in fase:
L R = MS
+ + = +
- - = -
+ + = +
- - = -
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Wat is er grappig aan wisselstroom? Aatos heeft 100% gelijk, bovendien bedoelen jullie gedeeltelijk ook hetzelfde.Op zondag 13 mei 2001 01:12 schreef -OverSoft- het volgende:
[..]
hehe, jij bent grappig, wisselstroom, HAHAHAHA, sorry, ik moest ff lachen.
Tuurlijk maakt het uit of de + en - verkeerd om zijn aangesloten! Sluit b.v. links verkeerd om aan, en ga in het midden zitten. Verrek! Leeg geluid, plat, saai. Luister bij een van de boxen apart, WAUW, dat is mooi! Als je de + en - verkeerd om aansluit, gaat de conus van de speaker precies andersom op en neer. En dat heft (als je meerdere speakers gebruikt tenminste) het geluid grotendeels op.
Dat de speakers uit fase staan is ondertussen wel duidelijk. Gewoon aan een kant de plus en min (eigenlijk fase en nul) verwisselen.
sluit ze allemaal maar eens andersom aan. dan klinkt het echt precies hetzelfde. en de conussen van de speakers gaan inderdaad precies tegengesteld bewegen t.o.v. de situatie dat je hem ''goed'' aansluit. niet dat dat uitmaakt overigens.Op zondag 13 mei 2001 01:12 schreef -OverSoft- het volgende:
[..]
hehe, jij bent grappig, wisselstroom, HAHAHAHA, sorry, ik moest ff lachen.