Ok, ik ben me min of meer aan het orienteren op de geluidsmarkt en wil binnen een jaar tijd een nieuwe receiver en frontspeakers kopen.
Als receiver denk ik in eerste instantie aan de sony STR-DB940 (prijsklasse 1300-1700, ligt aan de winkel) of een nad/marantz/onkyo receiver in dezelfde prijsklasse(moet wel a,b, a+b speaker instelling hebben)
En dan wil ik er nog (zie topic) 2 frontspeakers erbij hebben prijsklasse 600-1000 gulden.
Welke speakers raden jullie aan?
Ze moeten een diepe strakke bas hebben(liefst dat je de bas in je maag voelt, maar dat zit er niet in, in deze prijsklasse)
Deze heb ik op het oog:
prijzen per stuk
JBL XTI-80 FL. 999,-
JBL TI-600 FL. 998,-
Infinity "alpha" 40 Fl. 899,-
Tannoy revolution R2 FL. 699,-
Kef Q-55 uni-Q FL. 950,-
Ik weet dat julliegaan roepen ga zelf luisteren, maar ik ben daar zeer makkelijk in(sony speakers van 500 per paar vind ik ook al lekker klinken). Het gaat me meer om de kwaliteit van de speaker, is het hoog/mid/laag goed. Van JBL weet ik wel dat het laag redelijk/goed is, maar de rest??
Bijvoorbaat dank
ps. willen jullie ook een paar links van audio sites hierzetten.
hifi.nl en audioreview.com heb ik al.
Als receiver denk ik in eerste instantie aan de sony STR-DB940 (prijsklasse 1300-1700, ligt aan de winkel) of een nad/marantz/onkyo receiver in dezelfde prijsklasse(moet wel a,b, a+b speaker instelling hebben)
En dan wil ik er nog (zie topic) 2 frontspeakers erbij hebben prijsklasse 600-1000 gulden.
Welke speakers raden jullie aan?
Ze moeten een diepe strakke bas hebben(liefst dat je de bas in je maag voelt, maar dat zit er niet in, in deze prijsklasse)
Deze heb ik op het oog:
prijzen per stuk
JBL XTI-80 FL. 999,-
JBL TI-600 FL. 998,-
Infinity "alpha" 40 Fl. 899,-
Tannoy revolution R2 FL. 699,-
Kef Q-55 uni-Q FL. 950,-
Ik weet dat julliegaan roepen ga zelf luisteren, maar ik ben daar zeer makkelijk in(sony speakers van 500 per paar vind ik ook al lekker klinken). Het gaat me meer om de kwaliteit van de speaker, is het hoog/mid/laag goed. Van JBL weet ik wel dat het laag redelijk/goed is, maar de rest??
Bijvoorbaat dank
ps. willen jullie ook een paar links van audio sites hierzetten.
hifi.nl en audioreview.com heb ik al.
1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS