[BC3] divx maat scherm veranderen

Pagina: 1
Acties:

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
ik heb sinds kort een beamer, en ik kijk daar vaak divx films mee. nou is het zo dat die beamer gewoon 4:3 is en veel films 16;9, wat er op neerkomt dat ik maar een deel van het beeld kan gebruiken. nou heb ik het idee dat veel films die ik kijk best omgezet zouden kunnen worden naar bijvoorbeeld 14;9, zodat er een klein balkje links en rechts wordt afgeknipt, maar er onder en boven een stuk bijkomt (want het beeld is dan dus groter).
de vraag is nu: hoe krijg ik dit voor mekaar. ik zou eigenlijk een player moeten hebben die divx full screen kan afspelen, en waar je in zou kunnen stellen hoever je als het ware in wil zoomen.

iemand een idee? meer mensen met dit probleem?

• aatos
goed, na een tijdje zoeken en proberen heb ik het toch zelf al opgelost: zoomplayer kan het wel, als je er maar flink mee kloot.

Verwijderd

Vet man! een beamer, zou ik ook wel willen. Heb je ''m nieuw, of tweedehands? En wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?

• aatos
tweedehands, sharp xg-nv2e. betaald: 1850,-

700 ansi lumen, 800*600.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Met bsplayer kan je custom ratio''s opgegeven en pan en scan (in zoomen). Je kan ook kiezen om de 16;9 iets op te rekken. Er is een speling tussen correct en vervormt. Daarna inzoomen. Beeldvullend en minimaal verlies aan de flanken.

www.bsplayer.cjb.net

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 04:15 schreef aatos het volgende:
tweedehands, sharp xg-nv2e. betaald: 1850,-

700 ansi lumen, 800*600.
Da''s volgens mij een erg leuke prijs man! (nu heb ik er niet heel veel verstand van hoor, maar toch) Ik ben jaloers op je!

• aatos
Op zaterdag 12 mei 2001 04:38 schreef Joene het volgende:

[..]

Da''s volgens mij een erg leuke prijs man! (nu heb ik er niet heel veel verstand van hoor, maar toch) Ik ben jaloers op je!
kwestie van lang zoeken, gewoon een tijdje marktplaats en ibazar in de gaten houden. veel mensen vragen veel geld, maar er wordt niet zo hoog geboden. en voor thuis heb je eigenlijk niet eens nodig wat ik heb. een lichtopbrengst van 300 lumen is ook genoeg. je maakt het voor een film toch helemaal donker.

momenteel heb ik de beamer ook te koop staan voor 3800. ik heb de tijd, misschien dat er iemand na een paar maanden ineens 3000 bied ofzo. dan verkoop ik hem daarvoor en ga weer op zoek.

je kan veel krijgen als je bereid bent goed te zoeken en niet de beste spullen hoeft te hebben. voorbeeldjes:

-mijn versterker. sony ta-ve610. nieuw 900, ikke tweedehands 300,-
-mijn tv. grundig 72 cm 100 hz, tweedehands, 400,-
-mijn boxen. aldi, 160 per paar en toch redelijk geluid. al komen er wel betere binnenkort
-mijn monitor. 20" eizo. nieuw meer dan 3500, ik heb betaald 800,- voor een 4 jaar ouwe
-tekentablet. lifetec ps/2/serieel. 80 piek bij de assorti shop in enschede. normaal kost zo''n ding snel richting 200.

dus: kijk goed rond, marktplaats, ibazar, advertenties in supermarkten, etc. en dan kan je veel dingen redelijk goedkoop krijgen.

en: iedereen maakt fouten. ik heb een ericsson t28s gekocht in maart 2000 ongeveer, dat ding was toen de beste telefoon die er was, en daar heb ik tweedehands 900 voor gelegd. toch niet echt slim, achteraf had ik beter een paar maanden kunnen wachten, want hij is best hard gedaald. aan de andere kant, het is nog steeds de beste telefoon op de markt (vind ik), en dat na een jaar op de markt te zijn.

• aatos
Op zaterdag 12 mei 2001 04:25 schreef sampoo het volgende:
Met bsplayer kan je custom ratio''s opgegeven en pan en scan (in zoomen). Je kan ook kiezen om de 16;9 iets op te rekken. Er is een speling tussen correct en vervormt. Daarna inzoomen. Beeldvullend en minimaal verlies aan de flanken.

www.bsplayer.cjb.net
ik zal eens kijken vanmiddag. ik ben vannacht bezig geweest met zoomplayer, en die doet dat ook allemaal (en met een betere kwaliteit dan mediaplayer). maar misschien is deze nog beter. in ieder geval bedankt.
Pagina: 1