De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Je zit toch al gauw tegen de 500,-
Een ID3-tag is wel een "must".
Kijk eens op www.mp3spelers.nl
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Uh, ja dat zei ik ook al.Op vrijdag 11 mei 2001 22:34 schreef Cutebritney het volgende:
www.mp3speler.nl :):)
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Verwijderd
Zeker met de nieuwe firmware geeft hij perfect geluid!
een opsommingkje (omdat veel reviews uitgaan van de oude firmware):
*Kan hard
*Heeft equalizer voor bass & treble waarmee je een flinke bass kunt krijgen.
*Kan ID3 tags uitlezen (track name, track number, album name, artist name)
*heeft allerlei soorten repeat functies (one track, one folder, all folders)
*heeft random mode (current folder, all folders)
*kan nummers in bepaalde volgorde afspelen (program)
*heeft mooi lichtblauw backlight (always on, always off, delay=xx seconds)
*scrollsnelheid kan worden ingesteld
*er bestaat goede software voor (zie http://www.eng.uwaterloo.ca/~jabdelma/ )waarmee je snel kunt up & downloaden (ook met niet mp3 bestanden en directories!)
*Je kunt tot 16 bookmarks in verschillende nummers in verschillende folders maken.
*zeer goede bediening, met een handig wieltje aan de zijkant wat je ook kunt indrukken. En wat dient om de verschillende menu''s door te bladeren.
*met een binnenkort aankomende firmware kan hij een 128 mb smartmedia kaartje aan! In totaal kun je dus 128+64=192 MB hebben!!!
*Kan bij het aanzetten een klein filmpje laten zien. Die filmpjes kun je vinden op internet, of je kunt ze zelf maken.
*Hij kan op 1 penlite 10 uur mee.
*Hij heeft geen overbodige functies (radio of memorecorder bijvoorbeeld), maar is puur en gewoon een goede mp3-player
*heeft alleen geen support voor WMA en dat zal ook nooit komen omdat hij daarvoor niet genoeg processorkracht heeft. Hij kan verder wel 16-320 kbit CBR, ABR en VBR mp3-files aan.
*onverwoestbaar: Al 3 keer op vloerbedekking laten vallen vanaf 1,5 meter. En een vriend van mij heeft de batterij er per ongeluk een keertje verkeerd ingedaan. Dat hele ding werdt dus loeiheet en die batterij was in 1x leeg. Nieuwe batterij er goed om in, even laten afkoelen en hij deed het weer perfect!
*heeft een mooi neutraal & functioneel design (ziet er tenminste niet als kleuterspeelgoed uit).
En ik weet dat je met een mp3-cd speler meer muziek mee kunt nemen, maar da''s dan ook het enige voordeel... Ze zijn vet groot, zwaar, totaaaal niet zuinig met batterijen, skippen en hebben vrijwel geen xtra functies.
Tis maar net wat je wilt: voor op een vakantie is een mp3-cd speler met een stuk of 10 cd''s ideaal. Maar om elke dag de rit naar/van school/werk te overleven is een mp3speler ideaal door het zuinige gebruik, extreem kleine grootte/lage gewicht en het feit dat hij nooit overslaat.
MP3 was een nieuw soort muziek bestand. Het kon ongeveer tot ongeveer 10 maal maal aan minder data de zelfde kwaliteit behalen.
Dus zou je denken: als ze een mp3 speler maakt krijg je hier dus voordeel uit. Niet dus. Een zielig 32 Mb geheugen waar je als je een beetje lang muziek wilt luisteren op een K*t bittrate moet zitten.
Stervensduur, voor wat extra geheugen. Het einge voordeel is dat ze lekker klein zijn en goed antischokbestendig. Kijk als het nou goedkoop was om geheugen uit te breiden, zou ik het geniaal vinden, maar standaard 32 MB vindt ik echt zielig voor zo''n groot bedrag.
Die MP3cdspelers zijn wel wat groter. maar met aankomend ID3-tag, anti schok memory, mis ik alleen nog de mogelijkheid om er 30 uur mee te draaien op twee batterijtjes.
En voor de prijs van rond de 330 piek. Vindt ik dat wel heel erg mooi...
Verwijderd
*uche* een rio500 heeft 64 mb standaardOp zaterdag 12 mei 2001 02:51 schreef XthinkZ het volgende:
Kijk als het nou goedkoop was om geheugen uit te breiden, zou ik het geniaal vinden, maar standaard 32 MB vindt ik echt zielig voor zo''n groot bedrag.
En uitbreidbaar tot 192
En die smartmedia kaartjes worden natuurlijk ook steeds goedkoper.
De Norrod prijslijst bijvoorbeeld:
32Mb Smart Media Card ? 90.00
64Mb Smart Media Card ? 160.00
128Mb Smart Media Card ? 390.00
Vooral als je dan een rio500 koopt en er gelijk 64 mb xtra ingooit heb je wel iets heel moois in handen
wat groter? 3 of 4 keer zo groot als ik moet gokken. Als je bijvoorbeeld op internet kijkt voor de rio500 zie je vet grote foto''s zodat je alle details kunt bekijken. Maar de 1e keer dat ik ''m in m''n handen had viel het me pas echt op hoe klein en licht hij eigenlijk isDie MP3cdspelers zijn wel wat groter. maar met aankomend ID3-tag, anti schok memory
En nu een jaar later verbaas ik me er nog vaak genoeg over...
En verder ben ik nog geen enkel apparaat tegen gekomen wat mijn bewegingen kan weerstaan zonder te skippen (stukje rennen met speler in broekzak bijvoorbeeld)
Nee, jij zei het met een S. Ze zegt de link niet voor niets. Die van jou klopt niet.Op vrijdag 11 mei 2001 22:37 schreef silentsnow het volgende:
[..]
Uh, ja dat zei ik ook al.
Da''s een goeie, durf ik niet te zeggen, heb de Soul nooit uitgeprobeerd. Maar als je afgaat op de reacties zou je ze gelijkwaardig kunnen beschouwen...elke speler hept z''n voor en nadelenOp zondag 13 mei 2001 00:24 schreef arjandijk het volgende:
en als je de Exonium met de Soul DMP1 vergelijkt?
Verwijderd
Leest rewritables cd''s
is wel een relaxed ding vind ik.
Heeft ie een ExPanium of een Exonion??Op zondag 13 mei 2001 10:36 schreef rabbit het volgende:
Mijn broer heeft nu een Philips Exonion Ding.
Leest rewritables cd''s
is wel een relaxed ding vind ik.
De Expanium is om te
Verwijderd
zie ook de review op tweakers.net frontpage!
-8 minuten shockproof (bij 128kbps)
-mooi design!
-laat batterijen in de speler op
-batterijen gaan 12 uur mee
-groot blauw-backlit lcd scherm
-afstandsbediening
-handige navigatie methode (FIF)
Verwijderd
Een goeie ken 40 uur op één keer opladen, en je kan zoveel muziek meenemen als je wilt, want die schijffies kosten 3a4 piek per stuk en met MDLP ken je 2x/4x zolang opnemen als normaal.
edit:
Met een data-kabel o.i.d. ken je ook gewoon mp3tjes op een md zetten. Zie ook deze site.
Ik heb hier zowel de Soul als de RioVolt, en dat zijn ècht gave spelers. Niet zo groot, leuk design, geweldige firmware (UPGRADEABLE firmware), makkelijke bediening, goede afstandsbediening, perfecte geluidskwaliteit... als ik de keus zou hebben tussen een Exonion en een Soul, zou ik voor de Soul gaan.
Soul heeft overigens nèt nieuwe firmware online gegooid, die is erg goed...
Helaas een beetje end-of-life, hij wordt niet meer gemaakt en bijna niet meer verkocht.
Verwijderd
hah, eindelijk iemand die ook de rio500 aanbeveeltOp zondag 13 mei 2001 14:32 schreef _DrOpHeAd_ het volgende:
Ik heb zelf een Rio 500: ècht een van de beste spelers...
Helaas een beetje end-of-life, hij wordt niet meer gemaakt en bijna niet meer verkocht.
ff oftopic: heb jij misschien ook de firmware versie 2.17 ooit gezien?
De 2.16 versie was 1 dag op de site van diamond, maar toen hebben ze ''m er de volgende dag weer afgehaald en de oude 2.15 er weer opgezet
2.16 is al een hele verbetering (betere bediening, VBR bitrate foutje eruit & betere geluidskwaliteit). Maar ik moet vooral 2.17 ff hebben! Als het goed is gaat die namelijk 128 mb kaartjes ondersteunen, maar hij komt maar niet uit
Drie maanden geleden hadden ze het er al over dat 2.17 upgrade de 128 mb kaartjes zou ondersteunen...
Nu ben ik eigenlijk een beetje bang geworden dat ze weer zo''n geintje hebben geflikt als die nieuwe firmware er 1 dagje opzetten en ''m er dan weer van de site afhalen en dat ik ''m deze keer gemist heb ofzo...