[BC3] Headset icm Koptelefoon mp3speler

Pagina: 1
Acties:

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Hey,

ik ben de gelukkige bezitter van een Rio600, leuk dinkie, :) omdat ik de muziek altijd vrij hard aan heb kan ik mijn telefoon niet meer horen als ie afgaat, (tril alarm is te zwak op de fiets)

nu vroeg ik mij af, kan ik de kabel van de headset van mijn foon (7110) en de kabel van mijn Rio600 doorknippen dan aan elkaar vast maken zodat je dus gewoon van de headset ge ruik kan maken en ook gelijk muziek kan luisteren,

heeft iemand dit al gedaan?

(ja ik heb de search gebruikt, staat nix in)
(ik wist niet in welk forum ik um moest posten, kon kiezen, tefefonie en audio, audio leek me het beste :))

Audi A8 W12 6.0

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 09:57

Flotter

Pelipper!

Het lijkt me niet dat je die kabels gewoon kunt doorknippen en aan elkaar ''plakken'', hoe het wel zou moeten weet ik niet...

Misschien via een klein schakelinkje met ''n relais of zo.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• delyver
verder niemand? :)

Audi A8 W12 6.0

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:25
lijkt me erg onmogelijk, je moet er inderdaad een schakeling voor bouwen, die naar je telefoon overschakeld als er een klein stroompje door dat draadje loopt

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
je zou dit kunnen oplossen door een "mini-mixertje" te bouwen want het lijkt mij stug dat de voltages en weerstand van je uitganen op GSM en MP3 speler gelijk zijn ... en bovendien zonde van de originele cabels :)
Op zondag 13 mei 2001 00:20 schreef arjandijk het volgende:
lijkt me erg onmogelijk, je moet er inderdaad een schakeling voor bouwen, die naar je telefoon overschakeld als er een klein stroompje door dat draadje loopt

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

er is als het goed is iets nieuws op de markt waardoor je je mobiel op je gewone koptelefoon kan aansluiten. Dus niet knippen in die draden maar gewoon ff zoeken naar zo''n tussenstukje

• delyver
Op zondag 13 mei 2001 00:43 schreef mainzero het volgende:
je zou dit kunnen oplossen door een "mini-mixertje" te bouwen want het lijkt mij stug dat de voltages en weerstand van je uitganen op GSM en MP3 speler gelijk zijn ... en bovendien zonde van de originele cabels :)
[..]
het zou dus kunnen als de strom gelijk is, ik ga het eens proberen, heb van allebei namelijk 2 dus boeit nix als het stuk gaat

Audi A8 W12 6.0

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
sommige GSM koptelefoons functioneren als zendmast.... wel leuk als jij xx wattjes aan GSM frequentie in je Rio baggert.. :r

dus wel goed scheiden die 2... overigens zit er al een MP3 speler in de Ericsson... 8-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• delyver
Op zondag 13 mei 2001 00:59 schreef unicorn7 het volgende:
sommige GSM koptelefoons functioneren als zendmast.... wel leuk als jij xx wattjes aan GSM frequentie in je Rio baggert.. :r

dus wel goed scheiden die 2... overigens zit er al een MP3 speler in de Ericsson... 8-)
he zaad,

heb net me t28 verkocht.....
ik denk dat ik zo''n siemens ophaal :P

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Ik zou het niet doen... Is ten 1e zonde van je kabels. Die headset geeft ongetwijfeld bagger geluid. En ik weet het niet precies, maar volges mij is het ook niet goed voor apparaten om stroom binnen te krijgen op hun output. Dat is namelijk wat er zal gebeuren: Zit je lekker mp3tjes te luisteren, krijgt je telefoon ook stroom binnen op zijn uitgang (en andersom als de telefoon gaat)... Bovendien zal je ook wel problemen krijgen met de weerstand omdat er niet alleen een koptelefoontje aan je mp3speler aan zit gesloten...

Rio600 is trouwes wel flex, maar de 500 blijft nog steeds beter! >:)

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Over die stroom, waarvoor zijn diodes uitgevonden? Maar moet mogelijk zijn, mits je je phoneoutput versterkt. Denk er wel om: phone heeft 2 kabels (+/-) input en 2 kabels (+/-) output, hou deze goed uit elkaar.

• delyver
Op maandag 14 mei 2001 09:07 schreef wizler het volgende:
er is als het goed is iets nieuws op de markt waardoor je je mobiel op je gewone koptelefoon kan aansluiten. Dus niet knippen in die draden maar gewoon ff zoeken naar zo''n tussenstukje
hebbie een link/foto/ ofzo???
Op maandag 14 mei 2001 01:05 schreef PsyFlux het volgende:
Ik zou het niet doen... Is ten 1e zonde van je kabels. Die headset geeft ongetwijfeld bagger geluid. En ik weet het niet precies, maar volges mij is het ook niet goed voor apparaten om stroom binnen te krijgen op hun output. Dat is namelijk wat er zal gebeuren: Zit je lekker mp3tjes te luisteren, krijgt je telefoon ook stroom binnen op zijn uitgang (en andersom als de telefoon gaat)... Bovendien zal je ook wel problemen krijgen met de weerstand omdat er niet alleen een koptelefoontje aan je mp3speler aan zit gesloten...

Rio600 is trouwes wel flex, maar de 500 blijft nog steeds beter! >:)
rio 600 met backpack is beter... (64 mb dus..)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 22:36 schreef delyver het volgende:
rio 600 met backpack is beter... (64 mb dus..)
Rio600 lijkt wel kleuterspeelgoed (rio500 is tenminste mooi strak & neutraal design), verder is hij groter, zwaarder, minder zuinig met de batterijen en schokgevoelig.
En heel belangrijk: je kunt er niet mee uploaden of er andere files dan mp3tjes opzetten
(is gedaan om kopieren tegen te gaan)...

De firmware van de rio500 is daarentegen gekraakt zodat je ''m als zipdrive kunt gebruiken, en je kunt third party software gebruiken die veeeel beter is als die :r rioport software...
Riorio bijvoorbeeld is al een stuk beter als die rioport software waar jij met je rio600 mee opgescheept zit...

Verder kan er nog 128 mb xtra in de rio500, waarmee je terecht komt op 192 mb in totaal (allemaal zonder van die schokgevoelige backpacks). En met de nieuwste firmware heeft hij weer betere geluidskwaliteit gekregen, kan hij harder, heeft hij xtra functies gekregen, enz. (allemaal dingen die in reviews vaak niet vermeld staan omdat ze de standaard firmware gebruiken die sux).

De rio600 heeft wel een paar kleine verbeteringetjes zoals WMA support, maar wie heeft dat nou nodig? MP3 gecodeert in VBR is net zo goed als WMA.

Van de rio800 daarentegen verwacht ik weer behoorlijk wat. Alleen jammer dat het design nog niet echt geweldig is & dat die backpacks nog steeds gebruikt worden :(
Pagina: 1