[BC3] AC97 geluid valt weg

Pagina: 1
Acties:

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

Topicstarter
Op mijn moederbord (MSI-K7 turbo) zit zo''n onboard geval

Het geluid hiervan valt vaak zomaar weg.
Komt die vaker voor?

Na een reboot is het weer terug

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Per definitie komt er bij nooit on board geluid in mijn PC.. Sorry dat ik het zeg maar ik ik heb alleen maar slechte ervaringen ermee.....

Verder kan ik je niet helpen want toen mijn MB dit ging doen issie de deur uitgevlogen en heb ik er eentje zonder Sound aan board gekocht. (met een Soundblaster Live Platinum 5.1 )

Verwijderd

Probeer een driver update te vinden. Anders zou je haast denken dat die echt kapot is.

Ik vat alleen niet wat die eerste reply voor zin heeft. Je geeft geen antwoord of nix, alleen maar je gezeur over onboard sound. Ik heb het ook en het werkt prima, nix geen problemen, nee natuurlijk geen kristalhelder geluid op je home entertainnment hoek, maar het kost ook nix

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 15:47 schreef Servowire het volgende:
Op mijn moederbord (MSI-K7 turbo) zit zo''n onboard geval

Het geluid hiervan valt vaak zomaar weg.
Komt die vaker voor?

Na een reboot is het weer terug
De on-board AC97 audio "solution" laat kwalitatief gezien behoorlijk te wensen over.

Het is dan ook een heel goedkoop op het moederbord chipset geintegreerde oplossing met zo weinig mogelijk (dus zo goedkoop mogelijke) hardware. Je kunt het zien als een soort "soft"-soundcard. Het belast je systeem veel zwaarder dan ook maar de goedkoopste noname geluidskaart en klinkt nog slechter ook. Het is voor systeembouwers een mooie goedkope oplossing om complete systemen met sound uit te leveren.

Voor ons tweakers: uitschakelen die on-board audio en op z''n minst een SB PCI128 (60 piek) erin.

Of een SB Live! of vergelijkbaar spul van Guillemot/Hercules of Philips... :P

Verwijderd

Volgens mij wil hij gewoon dat het spul weer gaat werken. Anders had ie gelijk wel een mooie kaart gekocht. Tuurlijk zijn die dingen wat minder, maarja, kost ook geen zak

Verwijderd

In DAT geval: nieuwe drivers, via 4-in-1 (indien van toepassing), of (WEES VOORZICHTIG, EIGEN RISICO, ETC!!!) BIOS update proberen...

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 19:21
Stomme vraag, maar is je CPU overgeclocked???
In mijn geval waren alle probelemn weg toen ik mijn cpu (duron 700)gewoon ging klokken.:'(

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Pagina: 1