Toon posts:

[BC3] Welke MD-speler?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik wilde een portable MD-speler met recorder aanschaffen, alleen ik weet nog niet precies welke. Hebben de tweakers (jullie dus :+) goede/slechte ervaringen met deze dingen, en vooral wat deze ervaringen zijn en met welke MD-speler/recorder.

Ik heb al die Sony MZ-R900 gezien, voor f 699.-. Of is bijvoorbeeld die Aiwa AM-F80 iets voor iemand die zo''n ding elke dag bij zich zou hebben :?

Die Sony MZ-R750 is ook wel mooi, alleen het is jammer dat er zo''n brak bobbeltje aan de achterkant zit voor het batterijtje (geen accu |:()

En is die Sharp MD-MT80 nog een goeie? Hij is in ieder geval niet zo duur :)

Mzzl DeLirium

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:33

Sharky

Skamn Dippy!

die sharps zijn nogal slijtage gevoelig geloof ik en minder snel dan de sony.
ik heb een kameraad met een sony die is erg tevreden en hij heeft hem nu iets meer dan 2 jaar schat ik

This too shall pass

Verwijderd

Ik heb de Sony MZ-R900 en het is echt een relaxe md.De longplay functie is kool, alleen dan niet op 4x dan krijg je een beetje radio geluid. En de batterijen gaan langer mee op longplay als ik het goed heb.

Verwijderd

Topicstarter
Dat betekent dat ik dus nog ff moet gaan sparen voor die Sony.... dan koop ik die MZ-R900 :9~

Maar zijn er nog mensen die zo''n Aiwa hebben :?

En ik had van andere mensen gehoord dat die Sharps wel goed waren... maar jah ik heb er helemaal geen ervaring mee dus :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Kijk is hier.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 07:36
Ik heb zelf zo''n Aiwa gehad voor 400 piek bij de VD vandaan, je kon ermee op 1 batterij 4 uur opnemen en 12 uur afspelen.
simpele besturen en binnen 2 uur opgeladen
(tlijkt wel reclame) :)
mzzl

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 23:43 schreef LG_Greenman het volgende:
Ik heb zelf zo''n Aiwa gehad voor 400 piek bij de VD vandaan, je kon ermee op 1 batterij 4 uur opnemen en 12 uur afspelen.
simpele besturen en binnen 2 uur opgeladen
(tlijkt wel reclame) :)
mzzl
Welk type was dat dan :?

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Sharp is top spul... Heb alles van Sony (audio/video) behalve mijn portable md... Ik heb de 721 van Sharp, en hij is super. Sharp heeft altijd net iets meer functies gehad als Sony, hoewel Sony dat aant inhalen is. :)

Kwalitatief ontloopt het elkaar niet. :)

.... Ik weet het ook niet

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Ik als eigenaar van een MZ-R3 (ja modelletje van dik 5 jaar oud) zal altijd zeggen dat je sony moet nemen die hebben het tenslotte uitgevonden.

kenissen van mij hebben r35 en r40 allemaal voorlopers en zijn uiterst tevreden. Heavy users en apparaten functioneren nog steeds perfect..

als je het mij vraagt, sony dus !!

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Topicstarter
Maar veroudert een MD-speler niet snel? Want ze zijn toch al best wel lang op de markt. En om nou een MD-speler van f 700 te gaan aanschaffen terwijl ze "eruit aan het gaan" zijn, wil ik toch liever een alternatief.

Ik wilde eigenlijk die MD als vervanger voor m''n discman (brakke Sony van 2 jaar oud, veel te groot |:() die past echt niet in m''n broekzak, alleen in de binnenzak van m''n winterjas, dat moet dus kleiner kunnen :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Al gekeken op www.minidisc.org ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
Ik heb al een hele tijd zo''n "antieke" Sony MZ-R35. Die werkt nog steeds harstikke goed! Alleen vraag ik me af of die nog te koop is.
Ik had daarvoor een AIWA maar die was niet goed. Die stopte geheel willekeurig met afspelen. Voor mij dus geen AIWA meer.
Een vriend van me heeft een Sharp, die heeft ook wat probleempjes...

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Een vriend van me heeft een Sharp, die heeft ook wat probleempjes...
Dat ligt dan toch echt aan hem, en niet aan Sharp...

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 mei 2001 08:57 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Dus jij heb goede ervaringen met Sharp?

Maar die nieuwe modellen zien er een beetje brak uit, dat uitsteekseltje voor het batterijtje :r

Maar als er nu iemand zegt: dat ding is top, nooit problemen mee gehad, lange batterijduur, goede geluidskwaliteit, goede afstandsbediening, koop ik hem :+

En btw thx for die link

//edit// Wat is eigenlijk het verschil tussen die Sharp MD-MT 77 en 90 :?

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
Op vrijdag 11 mei 2001 08:57 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Wat is dat nu voor onzin??? Dus als jouw monitor van je PC kapot gaat, ligt dat aan jou? Dat hoeft helemaal niet waar te zijn...

Ik zeg ook niet dat ALLE Sharp MD''s probleempjes hebben.

Verwijderd

Mijn vriendin heeft ook een sharp die best ok is, maar qua looks is er echt niks beters dan dan de MZ-R900. Behalve dan de nieuwe Kenwood md''s maar die heb ik voor dusver alleen nog in de Akihabara van Tokyo gezien. En Aiwa''s zijn volgens mij echt elcheapo dingen, dus die vertrouw ik niet.

Verwijderd

Ik had een tijdje terug nog m''n MZR-30, een perfecte portable met lithium accu...die ben ik helaas kwijtgeraakt|:(
Nu heb ik een MZR-500 ...''t werkt wel maar ik ben er niet zo tevreden over. ''T is allemaal menugestuurde zooi...:( Op zich werkt ie wel goed, en dat voor maar 500 piek!

Verwijderd

ik heb de sony mz-r700 met longplay, is idd heel gaaf, het is een stuk goedkoper dan 900

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 mei 2001 17:11 schreef Roach het volgende:
Ik had een tijdje terug nog m''n MZR-30, een perfecte portable met lithium accu...die ben ik helaas kwijtgeraakt|:(
Nu heb ik een MZR-500 ...''t werkt wel maar ik ben er niet zo tevreden over. ''T is allemaal menugestuurde zooi...:( Op zich werkt ie wel goed, en dat voor maar 500 piek!
Ik volg je niet helemaal... hij werkt wel goed en dat voor maar f 500 maar je bent er niet zo tevreden over :?

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja kan je zo''n MD accuutje opladen in de auto ofzo :? want op vakantie heb geen stopcontact in de buurt (gaan op de camping toer >:)) en wil ik ''m toch liever wel ff opladen kan je daarvoor gewoon een autolader aanschaffen :?

En zo ja wat gaat dat kosten :?

Ik kijk zelf ook nog ff op internet :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 mei 2001 23:14 schreef Prikkeldraad het volgende:
ik heb de sony mz-r700 met longplay, is idd heel gaaf, het is een stuk goedkoper dan 900
Heb je dan niet zoveel last van dat uisteekseltje? En de batterij gaat toch niet zolang mee :?

En is het een echt gemis, geen display in je afstandbediening? Tell me!!!!! >:)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Op vrijdag 11 mei 2001 23:17 schreef xDeLiriuMx het volgende:
Oh ja kan je zo''n MD accuutje opladen in de auto ofzo :? want op vakantie heb geen stopcontact in de buurt (gaan op de camping toer >:)) en wil ik ''m toch liever wel ff opladen kan je daarvoor gewoon een autolader aanschaffen :?

En zo ja wat gaat dat kosten :?

Ik kijk zelf ook nog ff op internet :)
Moet je ff kijeken voor een adapter die je in de 12 v aalsnluiting doet en een uitgang heeft van 3v.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op donderdag 10 mei 2001 23:20 schreef xDeLiriuMx het volgende:

Die Sony MZ-R750 is ook wel mooi, alleen het is jammer dat er zo''n brak bobbeltje aan de achterkant zit voor het batterijtje (geen accu |:()
die zou ik niet nemen, na een jaar is bij mij het klepje al ranzig

• intert0y
  • Laatst online: 10-03-2025
haha met mijn mz-r3 kan ik nog geeneens 2 md''s spelen..

:)

er kunnen overigens wel gewoon penlites in maar ik heb van die li-ion penlites er in zitten die je met de adapter kan opladen..

btw. toen ik mijn md kost, kostte die 1100,- en ik gebruik hem nu dus een jaar of 5 a 6 en zitten zeker aantal jaren bij dat ie minimaal 1 md speelde op de doordeweekse dagen en ding werkt nog steeds perfect.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• ALH
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Ik heb ook een Sony, de MZ-R90 en daar ben ik eigenlijk heel tevreden mee!

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:21
Al gekeken op mijn site :)?

Gewoon ff hieronder klikken.

Verwijderd

Ik heb nu meer dan een jaar een Sharp MD-MT15, is onderhand al enige keren gevallen, ik heb hem VEEL gebruikt (naar school etc.) en hij doet het nog perfect. Naar mijn mening krijg je bij Sharp goede kwaliteit voor weinig geld (ik heb mijn sharp toendertijd bij de mediamarkt voor f350,- gekocht).

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 23:18 schreef xDeLiriuMx het volgende:

[..]

Heb je dan niet zoveel last van dat uisteekseltje? En de batterij gaat toch niet zolang mee :?

En is het een echt gemis, geen display in je afstandbediening? Tell me!!!!! >:)
nope, hij is best licht en klein, en kan iets van 50 uur mee op 1 AA (LP4)

Verwijderd

ik heb hem inderdaad ook. (mz-r700) ik doe inderdaad iets van 48 uur met 1 penlite. (zit een oplaadbare bij) die is in een uurtje of 2/3 opgeladen. en die bobel. uh naja hij zit er. en ik weet dat ie er zit. maar ik voel hem niet. ding is zeker aan te raden. kwaliteit van lp2 is echt perfect.. lp4 is iets minder. maar uh sja. lekker boeie!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Maken er hier mensen nog gebruik van een toslink converter? Of is dat allemaal al verleden tijd, sinds de SBlive? Ben er trouwens heel tevreden over die link. Kan mooi mp3tjes vanuit winamp overzetten op MD, scheelt me weer een mkp3 speler. Iemand daar nog andere oplossingen voor?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 04:21 schreef ElCondor het volgende:
Maken er hier mensen nog gebruik van een toslink converter? Of is dat allemaal al verleden tijd, sinds de SBlive? Ben er trouwens heel tevreden over die link. Kan mooi mp3tjes vanuit winamp overzetten op MD, scheelt me weer een mkp3 speler. Iemand daar nog andere oplossingen voor?
Ik heb geen converter nodig, een guillemot maxi sound fortissimo linkt mijn pc via optische kabel aan een mds-je510.

Verwijderd

Topicstarter
OK, Sony MZ-R700 of R900?

Ik heb nog niet genoeg geld voor die R900 maar ik wil ''m wel zo snel mogelijk hebben, maar alstie echt zoveel beter is wil ik er nog wel ff voor sparen.

Verwijderd

Ik heb vorig jaar een Sony MZ-R70 gekocht, met zo''n bobbel...

Ding is zeer fijn, net zo groot als een md opbergdoosje (waar ze inzitten) en even hoog als 4 md''s of zo...

Van die bobbel merk je niks, en op die oplaadbare batterij gaat ie wel een dagje mee als je em constant gebruikt.

Die optische kabel die erbij zit gebruik ik ook constant, zeker nu ik een DMX X-fire heb, met optische uitgang...

Het enige wat ik jammer vind is het ontbreken van een display op de afstandbediening, maar tis nog altijd beter dan geen afstandbediening en er zit geen analoge audiokabel bij...

Een maat van me heeft (had) een Sharp ding, waar de schroefjes na verloop van tijd allemaal uitvielen, ding was ook enorm groot, moesten 2 batterijen in, zat geen afstandbediening bij en geen adapter, waardoor je altijd op batt-power moet draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Thx, ik heb de MZ-R700 gekocht, ben er zeeeeeeeeeeeeer tevreden over :)

Verwijderd

mooi
Pagina: 1