ik was tijdje geleden naar Feedback geweest (audiozaakje in r''dam) en daar vertelde zo''n kerel mij dat als je een kanaal op je mengpaneel lang niet gebruikt dat dat dan gaat kraken (logisch want dan hoopt dat stof erin zich op). Nu is dat bij mij het geval, ik heb altijd kanaal 2 en 3 gebruikt (daar zit namelijk crossfader, niet dat ik die gebruik maar goed..
) en nu ging plots kanaal 2 verrot, linker kanaal veel meer output dan rechter, de bass veeeeeel te hard etc etc die kan ik dus niet gebruiken nu. Dus toen ben ik kanaal 1 gaan gebruiken alleen die kraakt nu als ''n tiet. Ik heb al een keer contactspray erop gedaan maar dat hielp niet echt. Nu zei die vent dat ik 1 of ander geleidende gel of zo erop moest smeren zodat die schuif alles raakt op die koolstofbaan. Nu wil ik weten wat is dit voor middel, en waar kan ik dat kopen. En bestaat er misschien nog een andere mogelijkheid om er vanaf te komen behalve dan een nieuw mengpaneel te kopen???
Verwijderd
Gewoon een aantal keer flink heen en weer schuiven werkt ook prima (flink hard). Zo gaat t stof er prima uit
contactspray spuiten en dan heen en weer gaan heel de tijd
dan gaat het stof eruit
VCA faders heb je dat niet omdat het geluid niet door de faders zelf heen gaat
maar niet te vaak contactspray gebruiken, want na gebruik trekt het juist stof aan
dan gaat het stof eruit
maar niet te vaak contactspray gebruiken, want na gebruik trekt het juist stof aan
ja eerste keer werkte dat dus niet contactsprayOp donderdag 10 mei 2001 19:04 schreef Randy het volgende:
contactspray spuiten en dan heen en weer gaan heel de tijd
dan gaat het stof eruit
en dat heeft die vent me ook verteld dat contactspray alles wegbijt. Daarom ben ik benieuwd naar die ene gel-achtig iets
maar ja waar koop ik dat?
of misschien dan toch maar nieuw mengpaneel
Ik zou gewoon eens kijken wat nieuwe faders kosten.
Als je met contactspray gaat beginnen is het einde nabij!
Contactspray vreet je contacten weg na verloop van tijd, en niet alleen die van je faders!
Mijn advies is om er gewoon verse faders in te plaatsen.
Als je met contactspray gaat beginnen is het einde nabij!
Contactspray vreet je contacten weg na verloop van tijd, en niet alleen die van je faders!
Mijn advies is om er gewoon verse faders in te plaatsen.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
gewoon fader eruitslopen en open halen, met de hand mooi schoonmaken
en daarna inspuiten met speciale spray tegen corrosie enz....
ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)
ja en als je niets wilt uitgeven moet je idd je faders goed schoonmaken
eventuele oxidatie wegschuren ofzo
Verwijderd
Ik gebruik zelf altijd CFS contact Spray (CS90). Deze is namelijk niet vet en lost op, waardoor hij geen stof aantrekt. Je faders kraken niet meer, maar zijn in het begin wel ietsje zwaarder om te hanteren. Bij mijn Mixers werkte het perfect.
Ik gebruik hier Contactspray Gold voor, werkt perfect (veel beter dan de gewone contactspray) Maar vroeg of laat zit je toch echt aan nieuwe faders...
ja ik denk het ook, tis alleen dat ik het nu niet zo goed kan gebruiken, nou ja in ieder geval bedankt voor de antwoorden
waar kan ik btw CFS contact Spray (CS90) en/of nieuwe faders kopen?? Conrad of zo zeker?
waar kan ik btw CFS contact Spray (CS90) en/of nieuwe faders kopen?? Conrad of zo zeker?
Alles kopen bij de betere audiozaak of voor faders importeur vragen.
neee man die koolstof banen niet schuren! hou je geen fader meer overOp donderdag 10 mei 2001 23:14 schreef Randy het volgende:
ja en als je niets wilt uitgeven moet je idd je faders goed schoonmaken
Wat ik eens heb gedaan bij een oud mengpaneel is voorzichtig met perslucht uit een compressor de boel schoonspuiten. Je moet het paneel wel open halen, anders lukt het niet. Het is niet de eerste de beste oplossing, want wie heeft er nou een compressor bij de hand. Een enkele computerzaak heeft op de technische dienst wel een compressor staan, misshien dat je daar eens kunt vragen...
Gewoon elke week al je faders ff een paar keer gewoon op en neer bewegen, helpt ook wel. Of doe zoals ik en gooi als je hem niet gebruikt altijd een (niet pluizige) doek over je mengpaneel.
Gewoon elke week al je faders ff een paar keer gewoon op en neer bewegen, helpt ook wel. Of doe zoals ik en gooi als je hem niet gebruikt altijd een (niet pluizige) doek over je mengpaneel.
Pagina: 1