[BC3] Canon Pro 90 IS v.s. Fuji Finepix 4900 zoom

Pagina: 1
Acties:

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Hi all....

Ik overweeg om mijn Fuji Finepix 4900 zoom in te ruilen voor een Canon Powershot Pro 90 IS

Ik heb m''n huidige camera in november 2000 gekocht.
Op dat moment waren er 2 camera''s die ik interessant vond omdat:

De Finepix 4900 zoom omdat:
- 6x optische zoom
- TTL (through the lens)
- HOGE resolutie door het schuine CCD

De Canon Powershot G1 omdat:
- ondersteuning Microdrive
- SUPERgoede accu''s
- en nog wat leuke dingetjes... maar minder belangrijk

Helaas was er op dat moment geen geschikte camera met de pro''s van beide camera''s.

NU is die er dus wel... paar maanden later :( ; de Canon Powershot Pro 90 IS.

Op Dpreview staat een geweldige review van deze camera.... maar....
Ik maak me zorgen over 2 dingen:
1) Het ontbreken van een macro-optie (is wel een aparte lens voor te krijgen; maar daar gaan weer flink wat extra centen)
2) Het zogenaamde ''vignetting'' oftewel het soms/vaak/altijd :? donkerder worden van de hoeken van de foto.

Ik ben benieuwd of er ook een tweaker die ervaring heeft met de Pro 90 IS (en eventueel ook de 4900 zoom.... dat zou helemaal mooi zijn)

Vragen:
1) Bij mijn weten gebruik ik niet echt vaak de macro, maar heeft een eventuele eigenaar van een Pro 90 IS al eens duidelijk de macro-optie gemist?

2) Hoe vaak en hoe erg is die vignetting in jouw beleving?

3) Is die canon z''n hogere geldbedrag waard tov de 4900 zoom?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Het is weer eens eenzaam hier.... Echt geen Canon Pro 90 IS users hier op gathering.tweakers.net?

Ik schop hem maar een keer omhoog....

Verwijderd

Dat je die Fuji inruilt kan ik begrijpen. Hoge CCD....ja gemanipuleerd! :r
Maar of dat die Canon veel beter zal zijn heb ik mijn twijfels over.

Ik ben nooit een echte Canon freak geweest omdat hun lenzen altijd wat Plastic achtig zijn enzo. Geef mij maar Nikon.
Ik ben de gelukkige bezitter van een Olympus e-10 en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Mooie zware digitale spiegelreflexcamera met 4 Megapixel CCD.
Heb er wat foto''s mee gemaakt en dat is echt verbluffend goed. Echter zit je dan wel in een andere prijsklasse te kijken.
Maar de Nikon Coolpix is ook waanzinnig, die zou ik ook zo blindelings durven te kopen.

Heb foto''s van die Canon gezien en was daar niet echt over te spreken, maar dat kan ook aan degene liggen die ze gemaakt heeft.