Toon posts:

[BC3] SB5.1 en PowerDVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Kan iemand mij vertellen hoe ik PowerDVD en eventueel mijn SB5.1 zo instel dat ik DD krijg met gebruik van de interne decoder. Volgens mij moet PowerDVD dan op WaveOut. Klopt dat?

Gr. Dracoon

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
in mijn versie van PowerDVD (3.0) kun je dit instellen door bij configuratie > audio als audiomodus "Dolby Digital" en als audio-output "Output naar 6 luidsprekers" te kiezen...

werkt als een trein :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Dat is vreemd ik heb helemaal geen modus die dolby digital het, wel dolby surround. Bedoel je die soms? En ik heb trouwens ook alleen maar output mogelijkheden naar 4 speakers. Ook zoiets raars.

Als ik de DD-tracks van de install-CD van mijn SB5.1 afspeel dan klopt het wel. Dan heb ik volledig DD.

Het lijkt wel alsof ik een 3.0 versie heb zonder DD. Kan dat?

Gr. Darcoon

• BC3 Victim
hmmmm... d''r bestaat zoiets als een speciale 5.1 versie van PowerDVD v3.0 dus dan zou ik die best kunnen hebben... goh wist ik niet eens :D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Er zijn 2 versies van PowerDVD 3.0, de normale en de MultiChannel versie. De laatste kan DD 5.1 / DTS 5.1 voor je doen. De andere niet.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:28
je zet in powerdvd aan in opties dat ie de digi out moet nemen, Je hoft geen kabeltje aante sluiten omdat die dat al als extra meneent in je ide kabel.. vreemd , maar waar.. Je soundblaster ziet dit outomatische en je hebt dd, tenmiste zo moest het bij mij met mijn CREATIVE 1241E en de sblive 5.1

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
je moet gewoon dolby surround doen in de dropdown box als je dvd gaat kijken, want als ik hem op wave-out->dolby zet dan hoor ik geen geluid uit de center-speaker en dan is het geluid niet echt dolby, als je dat dan op dolby surround heb gezet uit de dropdownbox moet je wel weer terug zetten naar waveout als je vcd''s ofzo gaat kijken want anders hoor je geen geluid

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal,

Ik ben de laatste dagen wat aan het spelen geweest en die SB5.1 Is een rare kaart. Volgens mij zijn de mixer en/of de drivers niet helemaal soepel. Als ik mijn speakerconfig als 5.1 instel dan heb ik geen geluid meer over mijn center. Zet ik mijn speakerconfig op 4 speaker dan wordt ik helemaal weggeblazen. En nee, ik heb alle speakers wel op de goede uitgangen hangen. De hardware klopt, maar de software......

Hebben meer mensen dit. Dit heb ik dus met verschillende players (WinAmp PowerDVD etc)

Kent iemand dat?

Gr. Dracoon

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Mm dat met die middelste speaker probleem heb ik ook, is dit een feature van de SB live? ik gebruik hem in combo met de DTT3500 (zie sig),

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1