[BC3] Welke geluidskaart voor een 5.1 installatie

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb een 5.1 set gekocht van yamaha (versterker met speakers en woofer), deze set heeft een digitale ingang (coaxiaal ofzo).

Welke geluidskaart koop ik best voor deze installatie? Zou graag A3D en EAX hebben. Momenteel heb ik een oude SBLive maar die ondersteunt volgens mij geen 5.1

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

je hebt inmiddels ook al sblive 5.1

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Neem een Terratec DMX (X-fire) als je veel met geluid doet ,als het om zuivere kwaliteit gaat.

Anders kan je het beste de Live 5.1 nemen.
De platinum is ook wel leuk.
Deze is beter geschikt voor spellen en eenvoudig editen etc.

Mazzels,

-=@@D=-

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• BC3 Victim
Die heeft geen A3D zeker? Daarbij er zit een decoder in men installatie, heb geen in men kaart nodig.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Terratec heeft zowel A3D als EAX.
Daarom is het een goeie concurrent van de 5.1 Live.
Ik geloof niet dat hij 5.1 speakers kan bevatten..
Check <HTML>www.terratec.de</HTML>
Voor meer infor

-=@@D=-

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 10 mei 2001 14:26 schreef trictrac het volgende:
je hebt inmiddels ook al sblive 5.1
sja...

Zo''n ding moet je eigenlijk alleen kopen als je al een dolby prologic setje/versterker heb met een 5.1 ingang hebt. Er zit namelijk een 5.1 decoder op, die je in dit geval helemaal niet nodig hebt. Ik word ook al moe van de lui die persé een 5.1 setje zonder decoder moeten hebben omdat ze een SBlive5.1 gekocht hebben. En er vervolgens achter komen dat ze dan bijna alleen een DTT2200 kunnen kopen. Niet nadenken maar dat ding kopen omdat er "5.1" opstaat. |:(.

Zo dat is eruit.

Koop dat ding alleen als nieuwe set icm met een klipsch 4.1 en geniet dan van het mooiste pc-geluid met DVD wat er is denk ik (4.1 dus met een phantom center speaker).

En nu antwoord op je vraag:
Ik zou inderdaad een geluidskaart kopen met een digitale uitgang die dolby digital ondersteunt. Liefst coaxiaal omdat je dat goedkoper kan verlengen, mits je versterker een coaxiale digitale ingang heeft, of dat je PC dichtbij je versterker staat. Lange optische kabels zijn namelijk vrij duur. Maar ik zie dat je dat er als voorwaarde bijgezet hebt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• BC3 Victim
Er is ook een geluidskaart van Hercules uit met een box zoals bij de platinum versie van de SB Live alleen heeft die van Hercules zowel EAX als A3D ondersteuning, kijk maar es bij de reviews bij de pricewatch, zitten ook allerlei optische aansluitingen bij, ik heb zelf nog overwogen deze te nemen maar de SB live bevalt mij prima heb dus een 5.1 versie genomen.

• BC3 Victim
Creative heeft me goed liggen gehad met hun EAX, ik haat het gewoon! Geef mij maar A3D hoor.

Heb al wat goeds van terratec gehoord, hopelijk hebben ze een 5.1 (zonder decoder danwel).

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

TerraTec heeft als het goed is sinds kort een geluidskaart met 5.1 decoding

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 10 mei 2001 19:34 schreef _Dave_ het volgende:
Heb al wat goeds van terratec gehoord, hopelijk hebben ze een 5.1 (zonder decoder danwel).
Die hebben ze:
Van de website
The SoundSystem 512i digital is the easy- go- package for the ambitioned beginner. Whether for gaming, music editing , MP3 playback or even the pass- through of DVD- Audio formats to an external Dolby-Digital Decoder, the 512i digital provides every application with the suitable features.
En dan doet-ie nog a3d ook. Kost 100 piek.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1