[BC3] Copyrights

Pagina: 1
Acties:

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 19:13
Stel je hebt een nummer gemaakt met een zeer creatieve melodie. Je upload hem naar MP3.com, en een paar maand later hoor je het nummer door DJ Jurgen (ik zeg maar wat) op de radio, met precies jouw melodie.
Hoe kun je bewijzen dat het van jou is?

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 10:34
zodra je het upload, is het van iedereen.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Kun je niet bewijzen, hij zal zeggen dat hij het eerder had. en je melodietje reggen bij een notaris of octrooi bereau geef ik je ook te doen :)

• Mastermind
Dan moet je zeker eerst een platenlabel beginnen (zo te zien bij www.bumastemra.nl).
Kun je niet gewoon je melodie registreren, zonder al dat label-gedoe er bij?

Verwijderd

Zal vast wel te reggen zijn bij een octrooi bureau, maar zie maar eens hard te maken, dat iemand jouw sample klauwt?

Bovendien kost zo''n octrooi aanvraag klauwen met geld. Moet je toch erg veel vertrouwen hebben in je melodie''tje.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-03 23:18
waar kun je contact opnemen met octrooi bureaus????????

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dat hangt er vanaf waar je het geupload hebt. Als je het bv. op de homepage van je provider gezet hebt _en_ je hebt er een copyright melding bij gezet dan zou je eventueel iets kunnen doen met de logfiles van je provider waarin de datum van uploaden vermeld staat. Jij hebt dan bewijs dat je dat bewuste nummer op die datum al had.

Maar veel kans geef ik je idd niet..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Volgens mij word het wel erg complex als je als auteur je eigen werk als Mp3 gratis gaat verspreiden.

Je zou voor jezelf bij moeten houden wanneer je ''t nummer uitgebracht hebt. Als iemand anders later met dezelfde compo komt, dan heb je een bewijs achter de hand.

Een nummer jatten en vervolgens als eigen compo verkopen is natuurlijk heel lame. Lijkt me sterk dat dit veel gedaan word.

Een artiest z''n carriere kan volgens mij flink beschadigen als ze er achter komen dat het werk wat hij uitbrengt oorspronkelijk niet door hem gemaakt is.

Verwijderd

Mijn broer is ook errug succesvol op MP3.com. Maar hij heeft sowieso een ''deal'' met de Buma Stemra om dit soort dingen voor te zijn.

• kaspur
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

je kan volgens mij heel makkelijk copyright van je mp3 maken... je stuur gewoon een cd met de mp3 of whatever naar je eigen huis en die laat je op het postkantoor verzegelen.. daar zetten ze dan de datum erop.. nu kan je altijd bewijzen dat jij de eerste was.. tenminste kheb zoiets toen keer gelezen dat het dan copyrighted is... :)

ik zag twee beren fout parkeren....

• Mastermind
Op donderdag 10 mei 2001 14:39 schreef kaspur het volgende:
je kan volgens mij heel makkelijk copyright van je mp3 maken... je stuur gewoon een cd met de mp3 of whatever naar je eigen huis en die laat je op het postkantoor verzegelen.. daar zetten ze dan de datum erop.. nu kan je altijd bewijzen dat jij de eerste was.. tenminste kheb zoiets toen keer gelezen dat het dan copyrighted is... :)
Goed idee! En als jij de rechtszaak wint, krijg je altijd je geld van de rechtzaak terug!! En je wint de rechtszaak, omdat je een ontegenstrijdbaar bewijs hebt!!! :D

Bedankt!!! :)

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:24

TeeDee

CQB 241

Let er wel op... dat als jij samples van iemand anders heb, dat je wel moet kunnen aantonen dat dit ook mag.... maw: weet diegene waarvan je gesampled hebt ervan?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Je kunt documenten eenvoudig van een datumstempel laten voorxzien bij de registratie-afdeling van de belastingdienst in je regio. Dat kost je hooguit een paar knaken per document. Het krijgt dan een datumstempel en een nr. en begeleidned schrijven. daarmee heb je dan een officieel bewijs dat jij dat document op die dag in jouw bezit had. Je beschikt dan in principe over auteursrechten. Ik zou niets openbaar maken vóór je dat gedaan hebt. Tenzij je iemand iets laat zien/horen die je een geheimhoudingsverklaring hebt laten ondertekenen (is sowieso nooit verkeerd), maar da''s lastig om te omschrijven in dit geval.

Wat voor een papieren document geldt (of foto/tekening) kan denk ik ook wel gelden voor een stuk uitgeschreven muziek of ook voor een CD-ROM. Ik zou ff bellen met de belastingdienst in je regio over dit soort bestanden/documenten.

suc6

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Mastermind
Op donderdag 10 mei 2001 15:36 schreef TeeDee het volgende:
Let er wel op... dat als jij samples van iemand anders heb, dat je wel moet kunnen aantonen dat dit ook mag.... maw: weet diegene waarvan je gesampled hebt ervan?
Ik heb ze allemaal "zelf gemaakt", dwz ze zitten in de modules.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:24

TeeDee

CQB 241

Op donderdag 10 mei 2001 16:50 schreef Mastermind het volgende:

[..]

Ik heb ze allemaal "zelf gemaakt", dwz ze zitten in de modules.
Ja dat snap ik, maar als er ook maar een beat, of een stemmetje inzit van iemand anders, kan je in de probs komen!

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
En vroeger kon je ook naar de belastingdienst...

Maar op www.buma.nl is alles hierover te vinden - kan je gelijk een info pakket thuis krijgen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Mark_Steverink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12-2007
Op donderdag 10 mei 2001 14:39 schreef kaspur het volgende:
Bijna goed. :)
Als auteur heb je per definitie het auteursrecht, en daarmee ook het copyright. Daarvoor hoef je dus niets te doen. Pas als je het copyright wilt overdragen moet je actie ondernemen.
Op bovenstaande manier kun je BEWIJZEN dat jij de copyrighthouder bent. Let op: envelop alleen openmaken in bijzijn van de rechter of eventueel de notaris...
Het wordt wel het ''poor mans'' copyright genoemd.

Verwijderd

en een paar maand later hoor je het nummer door DJ Jurgen (ik zeg maar wat) op de radio, met precies jouw melodie.
DJ Jurgen als lijdend voorwerp, zal die leuk vinden :P

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-03 12:48

Sharky

Skamn Dippy!

als je idd kunt aantonen dat je het op een bepaalde datum in je bezit had kun je aantonen dat het jouw intelectueel eigendom is, oftewel het mag niet gejat worden.

een octrooi bureau heeft hier nix mee te maken. die gaat over bepaalde mechanische/elektronische etc constructies. weer iets anders dan een patent

This too shall pass

• kaspur
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

Op donderdag 10 mei 2001 15:32 schreef Mastermind het volgende:

[..]

Goed idee! En als jij de rechtszaak wint, krijg je altijd je geld van de rechtzaak terug!! En je wint de rechtszaak, omdat je een ontegenstrijdbaar bewijs hebt!!! :D

Bedankt!!! :)
your welcome.. :)

ik zag twee beren fout parkeren....

Pagina: 1