Toon posts:

[BC3] weer een vraagje over speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen allemaal,

Ik heb de search gebruikt, maar ik ben er niet echt wijzer uit geworden...
Ik weet ook dat je om een goeie keuze te kunnen maken de speakers in de winkel moet beluisteren, maar de winkels in de buurt hebben niet echt de configuratie die ik wil...

Ik heb de Sony STR-DB940 :9~ en de Sony DVP-NS400...
Maar nu wil ik er er een mooie speakerset voor hebben, zodat ik mooi kan genieten van m''n 5.1:)

Kan ik beter 2 zuilen, 2 speakers en 1 sub gebruiken, of beter 4 speakers en 1 sub??

En zijn de Pascal-speakers hier een goeie optie voor?

Alvast bedankt voor de info.
Digit

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
2 zuilen (front), 2 Speakers (rear), Center (center (DUH)), Subwoofer.... anders heb je geen 5.1..... maarja.... das de beste combi... :)

Verwijderd

Topicstarter
dus toch 2 zuilen, 2 sataliet-speakers en een sub ipv 4 sateliet-speakers en een sub?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ga hier maar eens op je gemakje onder het gemak van een bakje koffie luisteren.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

is maar net wat je budget is. Probeer voor het beste geluid alle speaker van het zelfde merk & de zelfde serie te krijgen, heb je de zelfde klankkleur, is mooier.

Ik ben zelf erg gecharmeerd van de, wat oudere, JBL LX-serie. Bij een beetje goede frontspeakers heb je trouwens geen sub nodig, scheelt je weer 1000 piek. Hoeveel denk je er gebruik van te gaan maken? Veel gebruik = duurdere rears, weinig gebruik = goedkopere rears maar betere frontspeakers.

Niemand nog niet weg dat ik dat 5.1 gedoe nog altijd onzin vind, maar dit terzijde...

Zoals ik al zie, als je nog aan die JBL LX-serie kan komen:
2 LX10 frontspeakers a 1100
2 LX-rears a 400
1 LX-centre a 400
totaal: ? 3.400 en gegarandeerd geen subs nodig met die LX10''s >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om hem veel te gebruiken... Alleen echt de 5.1 voor DVD...

Al m''n spullen komen op die versterker, dus ook TV, maar die heeft echt geen 5.1 nodig...

De CD-speler heeft ook niet echt 5.1 nodig, omdat ik geen klassieke muziek draai...:)

fl. 3400,- vind ik echt veel te veel, ik zat zelf niet meer dan 1000,- te denken, maar echt maximaal 1500,-

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 10:58 schreef Commander_Data het volgende:
Ga hier maar eens op je gemakje onder het gemak van een bakje koffie luisteren.
Whoeps ga daar dan toch maar niet heen gezien je butget :7 Wordt wel moeilijk dat allemaal voor 1000 piek al die boxen :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 11:04 schreef Commander_Data het volgende:
Wordt wel moeilijk dat allemaal voor 1000 piek al die boxen :?
Nou lekker dan... Die LX frontspeakers zijn al per stuk duurder dan m''n receiver...

Die speakers wordt dus een duur grapje...;(

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 11:11 schreef Digit het volgende:

[..]

Nou lekker dan... Die LX frontspeakers zijn al per stuk duurder dan m''n receiver...

Die speakers wordt dus een duur grapje...;(
Ja, maar je moet maar zo denken, dan heb je ook wat :9 En ehh besluit je zoiets te halen ga dan ff naar die zaak die ik zei luisteren naar mooie boxen ( verschillende ). Of naar RAF ofzo. In ieder geval een zaak waar ze de tijd voor je nemen. Hier mocht ik ze zelfs gewoon uitproberen thuis omdat het in elke ruimte weer anders klinkt.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 11:16 schreef Commander_Data het volgende:

In ieder geval een zaak waar ze de tijd voor je nemen. Hier mocht ik ze zelfs gewoon uitproberen thuis omdat het in elke ruimte weer anders klinkt.
Kijk, dat klinkt goed.:) Dat zie je weinig...
Ik denk dat ik daar van de week wel ff langshobbel.

Verwijderd

Topicstarter
:) Zal ik doen. Bedankt voor de tip.

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 11:21 schreef Digit het volgende:

[..]

Kijk, dat klinkt goed.:) Dat zie je weinig...
Ik denk dat ik daar van de week wel ff langshobbel.
Goed idee, maar laat wel portomonee en pasjes thuis want de verleiding is groot :7

Verwijderd

AlS Ik jou was zou ik canton speakers nemen kijk maar op http://www.cantonusa.com dit zijn echt hele goeie speakers setjes van 1249,-

• BC3 Victim
Wel eerst luisteren :7

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Grotere speakers klinken altijd beter dan kleinere. Tenzij je satten van Tannoy vergelijkt met marquant speakers :+

Maar je kan bijvoorbeeld beter zuilen van B&W nemen dan satten me een sub van B&W. Het beste is zuilen met een goede sub.

Ik ga het zonnetje in met muziek, drinken en m''n tentamen leren 8-) MZzls

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 10 mei 2001 11:02 schreef Digit het volgende:
Ik ben van plan om hem veel te gebruiken... Alleen echt de 5.1 voor DVD...

Al m''n spullen komen op die versterker, dus ook TV, maar die heeft echt geen 5.1 nodig...

De CD-speler heeft ook niet echt 5.1 nodig, omdat ik geen klassieke muziek draai...:)

fl. 3400,- vind ik echt veel te veel, ik zat zelf niet meer dan 1000,- te denken, maar echt maximaal 1500,-
Had je beter een goedkopere reciever met duurdere speakers kunnen kopen....

Mijn aanrader :

Front : (350-400 p.st.)
Mission 702e
OF
Tannoy mX3

Rear : (175-225 p.st.)
Mission 700
OF
Tannoy mX 1 of 2

Center : (250-300 p.st., eentje benodigd !)
Mission 70c2
OF
Tannoy mXc

Sub : ff verder sparen, voor ongeveer 900 piek een Yammie of Paradigm of REL. Die missions of Tannoys geven tot die tijd echt wel genoeg bas.

Kies OF voor Mission OF voor Tannoy. Dus niet front van Mission en rear van Tannoy. Van hetzelfde merk geeft een goed aaneensluitend geluidsveld.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 15:59 schreef JT het volgende:
Ik ga het zonnetje in met muziek, drinken en m''n tentamen leren 8-) MZzls
En je kan niet buiten in de zon GoTten? Ik zit al vanaf 12 uur lekker voor het huis in de zon ze tikken :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 10 mei 2001 15:59 schreef JT het volgende:
Grotere speakers klinken altijd beter dan kleinere. Tenzij je satten van Tannoy vergelijkt met marquant speakers :+
Oneens!!

Ik vind kleine speakers meestal een stuk strakker klinken. Grotere hebben meestal wel meer laag, maar ook veel meere kastresonantie enzo. Dit geld vooral voor de speakers die in de "betaalbareeeeee" klasse zitten. Hiermee bedoel ik beneden de 1400/1500 per speaker.

Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen, maar ik vind meestal de grootste speaker in de range niet de betere. En dat is mede doordat het dan meestal drie-weg speakers worden. Dat is een ingewikkelder filter (hoog- én laagdoorlaat voor het midden), waardoor het middengebied van zo''n speaker (uit dezelfde serie) IMO ook meestal niet mooier wordt.

voorbeelden:
  • B&W DM601 en 602 zijn mooier dan de 604 en helemaal de 603 (serie 1)
  • Chario syntar100Tower is een mooiere speaker dan de 200Tower[*}mission 701 klinkt lekkerder dan die hele grote tower (705?) uit die serie
  • Bose 201 is de enige bose hifi speaker die een beetje prijs/kwaliteit heeft (matig voorbeeld, maar ''t is weer de kleinste die een beetje ergens naar klinkt).
  • Mission 771 klinkt (veel) beter dan de 772.
Dat is waar ik nu even snel opkom
Maar je kan bijvoorbeeld beter zuilen van B&W nemen dan satten me een sub van B&W. Het beste is zuilen met een goede sub.
Ja, "normale" speakers klinken bijna zonder uitzondering beter dan hele kleine sattelietjes. Maar het beste klinkt: Mooie speakers zonder sub. Sublaag heb jee helemaal niet nodig voor muziek, daarmee bedoel ik laag <<35 Hz.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• BC3 Victim
Jongens het beste voor MUZIEK is nog altijd 2 speakers ( 2-weg ) en gewoon stereo :7 Maar eigeljk moet voor films en dergerlijke een aparte boxenset hebben. En ik heb het zowieso niet zo op receivers, dat heb ik liever los. Als het kan ook nog de versterker splitsen naar een voorversterker en 2 eindtrappen :9

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 10 mei 2001 17:36 schreef JvS het volgende:

[..]

Oneens!!

Ik vind kleine speakers meestal een stuk strakker klinken. Grotere hebben meestal wel meer laag, maar ook veel meere kastresonantie enzo. Dit geld vooral voor de speakers die in de "betaalbareeeeee" klasse zitten. Hiermee bedoel ik beneden de 1400/1500 per speaker.

Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen, maar ik vind meestal de grootste speaker in de range niet de betere. En dat is mede doordat het dan meestal drie-weg speakers worden. Dat is een ingewikkelder filter (hoog- én laagdoorlaat voor het midden), waardoor het middengebied van zo''n speaker (uit dezelfde serie) IMO ook meestal niet mooier wordt.

voorbeelden:<ul>
• B&W DM601 en 602 zijn mooier dan de 604 en helemaal de 603 (serie 1)
• Chario syntar100Tower is een mooiere speaker dan de 200Tower[*}mission 701 klinkt lekkerder dan die hele grote tower (705?) uit die serie

• Bose 201 is de enige bose hifi speaker die een beetje prijs/kwaliteit heeft (matig voorbeeld, maar ''t is weer de kleinste die een beetje ergens naar klinkt).
• Mission 771 klinkt (veel) beter dan de 772.</ul>
Dat is waar ik nu even snel opkom
[..]

Ja, "normale" speakers klinken bijna zonder uitzondering beter dan hele kleine sattelietjes. Maar het beste klinkt: Mooie speakers zonder sub. Sublaag heb jee helemaal niet nodig voor muziek, daarmee bedoel ik laag <<35 Hz.
Nou, ik kan me in geen van jouw voorbeelden vinden. Plus dat de grotere versies meestal dikker MDF hebben waardoor de extra resonantie weer verdwijt. En met een sub krijg je toch ook resonantie ? Dus in beide gevallen heb je het.
[*}mission 701 klinkt lekkerder dan die hele grote tower (705?) uit die serie

• Mission 771 klinkt (veel) beter dan de 772.En dat is mede doordat het dan meestal drie-weg speakers worden.
Maar klinkt de 701 ook beter dan de 702e ? Zuilspeaker 2weg. Ik vind de 702 beter.

En de 772 is geen zuilzpeaker, meer een gerekte 771. De 773, wel een zuil, vind ik veel beter klinken. Grotere kasten geven een voller, groter geluid.
Sublaag heb jee helemaal niet nodig voor muziek, daarmee bedoel ik laag <<35 Hz.
Orgelmuziek is tot 16,3 hz, en voor reggae is lager ook wel leuk.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1