[BC3] Waarom vreet A3D 2.0 zoveel FPS in CS?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 09:32

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Nou dit is dus de deal, mijn systeem

Pentium3 700 mhz @ 721 :)
geforce2 MX 400
160 MB RAM
diamond MX300 soundcard
2 netwerkkaartjes muisblablabla

maar goed nou gaat CS zonder A3D heel soepel en alles, maar zodra ik A3D aanzet krijgt ie moeite, 60 fps zonder enemies in de buurt, maar 20 als ze langslopen ed, is er een manier om de FPS drop te drukken of zo? het geluid is geweldig, maar FPS is ook belangrijk

en wat moet ik upgraden als ik cs vloeiender wil laten lopen, ik neem aan processor...

Verwijderd

A3D 2.0 is in tegenstelling tot EAX stuk geavanceerde en er moet voor de effecten flink gerekend worden door de CPU. Maar een grote drop in FPS mag niet gebeuren. Een oplossing is om te proberen aan de referrence drivers van Aureal te komen (zie www.windrivers.com) voor jou kaart (Aureal AU8830 Vortex II PCI) Dan moet het wel iets soepeler lopen. Maar het is een feit dat met A3D aan de computer meer moet rekenen.

Verwijderd

ik zou ook ff proberen of die cpu niet wat harder wil....>:)

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:41
Zie www.vortexofsound.com voor reference drivers

• Carnifex
  • Laatst online: 14-08 11:17

Carnifex

auch

Ik heb een Xlerate PRO met A3D 2.0 aan in CS. Scheelt inderdaad behoorlijk veel, maar als je goede drivers hebt valt het te doen... ik heb nu 25 fps als het echt druk is en max 80 als er niks gebeurd (Gforce 1 en duron 650).
Je moet gewoon ff verschillende drivers proberen. Van je fabrikant en die reference drivers waar al eerder naar verwezen is. Onthou dat nieuwe drivers niet altijd snellere drivers betekent. Soms zitten er weer extra dingen in die drivers die het geluid misschien verbeteren, maar de snelheid daarmee ook weer verlagen.
suc6

edit:

typo

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 09:32

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Nou die ref. drivers heb ik dus wel
en ironisch genoeg wil mijn proc wel verder (783 of zo) maar dat vind mijn geluidskaart niet leuk, dan houd ie er gewoon mee op :)

maar goed ik ga nog eens wat andere drivers proberen

• Carnifex
  • Laatst online: 14-08 11:17

Carnifex

auch

Ik heb toen ook mijn BIOS drivers van mijn mobo vernieuwd, dat hielp ook aardig. Geen schokkend geluid meer en snellere fps... en dat allemaal door een andere BIOS.

Je moet gewoon even de ideale combinatie zien te vinden betreft drivers, BIOS en misschien ook de plaats waar je geluidskaart op je mobo zit (Mijn TV-kaart werkt bv. niet als ik ''m in de gleuf naast de geluidskaart zet). Eenmaal optimale configuratie gevoenden: nooit meer vergeten..

Verwijderd

Waarom stopt jouw geluidskaart ermee als je hoger gaat??

Ik heb een P3 800 met dezelfde geluidskaart en geen problemen hoor.

En ik haal 50fps in CS met een GeForce2 GTS 32mb.

Dat is wel stukken minder als in Q3A. Daar haal ik zo een gemiddelde van 100fps.
Pagina: 1