Toon posts:

[BC3] kwaliteit TV-out op Hollywood+ en DXR-3 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoe is de kwaliteit van de TV-out op jullie DXR-3 en/of Hollywood+ kaartjes?
Ik heb net een tweedehands Hollywood+ kaartje gekocht en ik vind de kwaliteit erg tegen vallen, en weet niet zeker of er iets mis is met dit kaartje.

Ik gebruik de composiet uitgang en convert die naar de scart plug op mijn TV (SVHS geeft zwart wit beeld, en wordt dus door mijn TV niet ondersteund).
Ik gebruik de laatste beta drivers

Het beeld trilt heel lichtjes (zie je aan de boven rand van het scherm voornamelijk)en vel rood of groen flickeren ook.
Mijn TV ondersteund ook PAL-60 en als ik dus dat gebruik en niet normaal PAL is het probleem een heeel stuk minder maar nog niet weg.
Zou een andere TV de oplossing zijn of het gebruik van de SVHS aansluiting.?

Hoort het trouwens zo te zijn dat je als je DVD in een window op je VGA scherm kijkt en windows er over heel legt, zwart een beetje doorschijnt en de randen trillen, of ligt dat aan een slechte calibratie? (ik heb auto calibrate gedaan).

Groet,
TT

Verwijderd

Topicstarter
wat is trouwens die "multi system" optie tussen alle NTSC PAL, en PAL-60 ?
en weet misschien iemand waarom de keuze voor de TV-out: SVHS/composite greyed-out is?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:34
Ik heb de DXR3 en ben er zeer tevreden mee. Ik heb bij sommige DVD''s alleen een balk bovenin maar dat ligt denk ik aan mn DVD speler, die is ietswat oud en langzaam. Hiervoor had ik de Hollywood+ die is volgens mij niet veel beter/slechter, alleen de software daarbij gaf bij mij veel conflicten dus heb ik hem geruild.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
offtopic:

met DXR/Hollywood tvout kan je geen DivX kijken - toch?

het werkt toch alleen met DVD''s die hardwarematig ondersteund worden door de chip?

erm... zw/wit op S-VHS, staat je PAL/SECAM/NTSC wel op PAL-BG ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Samael
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-03-2023
De Hollywood + en de Creative DXR3 gebruiken voor zover ik weet dezelfde chip. Je kan geloof ik ook de drivers van de hollywood voor de creative gebruiken, maar niet andersom of zoiets.

De multisystem optie is gewoon voor televisie''s/videorecorders die zowel NTSC als PAL kunnen lezen. Ik heb hem op die optie staan en ik lus het signaal via mijn videorecorder door naar mijn TV. Beiden (TV & VCR) zijn puur PAL en ik heb geen problemen zoals jij en het beeld is wat mij betreft perfect!

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy!!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heb nooit probs met m''n H+ kaartje maareuh .... is het geen MacroVison ofzo?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:27

MeNTaL_TO

The future is not set

Komt omdat je composiet gebruikt, kan je niet svideo op de scart zetten?
Koop anders een betere tv, want composiet is het ergste (op coax na) wat je kan gebruiken.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Tip: gebruik altijd (voor zover mogelijk) SVHS kabels.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel de S-VHS aansluiten via de scart plug, maar dan is het beeld zwart-wit, TV ondersteund het blijkbaar niet.

Verwijderd

Topicstarter
heb de SVHS uitgang net geprobeerd met een andere TV, en het maakt heel weinig uit, zelfde problemen als bij composiet.

hoort dit bij de hollywood +, geeft de DXR-3 betere beeldkwaliteit?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Gezien het feit dat de H+ en DXR3 vrijwel hetzelfde zijn (gebruik voor m''n DRX3 onder win2k zelfs h+ drivers omdat de Creative drivers nog steeds als een gek buggen) dus de kwaliteit zal ook wel niet veel verschillen.

Verder zou dat trillen niet voor mogen komen: Ik heb het wel in sommige DVD menu''s en sommige leadertjes van film maatschappijen dat het beeld heel licht trilt, maar in de hoofd film bijna nooit eigenlijk.

Oh ja, en de H+ en DXR3 ondersteunen GEEN divx, omdat dit geen officieel mpeg formaat is wat bv. binnen de mpeg1 / mpeg2 specs valt (mpeg1 en mpeg2 zijn dus WEL geschikt, handig voor (s)vcd''s :9 )

Hmm, en dan ook nog maar ff een poging tot een antwoord op de vraag over dat doorschijnen van het beeld: Dit is inderdaad normaal bij sommige systemen. Het komt door de zgn. "color key" die je als het goed is ook kunt instellen. Ik weet het fijne er niet van, maar bij veel systemen die met een ''loop through'' kabel werken (een heel oude tv kaart van me had het ook) kan inderdaad door totaal zwart het overlay beeld van de dvd heen schijnen, ookal heb je er een window overheen staan.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de informatie, misschien is er toch iets niet helemaal ok met mijn H+ kaartje.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
In reply to:
>>Komt omdat je composiet gebruikt, kan je
>>niet svideo op de scart zetten?
>>Koop anders een betere tv, want composiet
>>is het ergste (op coax na) wat je kan
>>gebruiken.

Dit is dus complete onzin. Het enige wat slechter is aan composite is dat de kleur-signalen zijn gemoduleerd tot één kanaal
Electrotechnisch gezien houdt dat in dat het kwaliteitsverlies niet meer optreedt door overspraak, maar door slechte modulatie (oftewel: low-budget IC''s op die kaarten)

Het enige werkelijke verschil in de praktijk is dat je met composite een wat korreliger beeld hebt, en dat de kleuren weleens in elkaar overlopen (prisma effect)

Verpest niet het forum door blindelings te schreeuwen dat een probleem ligt aan "inferieure architectuur" als je niet weet waar je het over hebt (en bovendien de topic niet eens goed hebt gelezen).

Composite met een goede kaart is helemaal niet zo''n ramp, en kan in ieder geval geen compatibiliteitsproblemen opleveren. Waar je wel op moet letten is dat je kabels niet te lang zijn, en dat je goede kwaliteit kabels gebruikt (niet zomaar een tulp-tulp, die zijn niet altijd goed afgeschermd)

Als je een degelijke VCR hebt kan je daar misschien beter de computer op aansluiten, heb ik ook gedaan, en de kwaliteit ging er zwaar op vooruit (door betere tuning).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 14-08 11:27

MeNTaL_TO

The future is not set

Tja dan moet je mij uitleggen waarom iedereen composiet afraad, en de svideo en rgb uit hetzelfde apparaat een beter beeld geven.

Het lijkt mij dat bij composiet een hoop verloren gaat omdat alle informatie (rgb, hue en nog 1) gecombineert moeten worden, wat storing kan veroorzaken.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 17:19

Sjod

Ik ben goed luisterend

Er is heus niks met je kaartje ik had hetzelfde probleem. Je kan het gewoon verhelpen door handmatig te calibreren (adjust border) als je nog vragen heb mail maar effe.;)

B.T.W. mijn eigen vraag is:

Als ik de Film over de TV-out gooi dan lijkt het beeld schokkeriger te gaan dan gewoon op mijn monitor. Ik gebruik PAL 60 Herz want bij gewoon PAL krijg ik maar half beeld, kan dit er iets mee te maken hebben:?

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op woensdag 09 mei 2001 09:53 schreef Samael het volgende:
Je kan geloof ik ook de drivers van de hollywood voor de creative gebruiken, maar niet andersom of zoiets.
alleen maar beter, die creative drivers zijn best brak

• The Slicer
  • Laatst online: 01-08 11:59
Als ik de Film over de TV-out gooi dan lijkt het beeld schokkeriger te gaan dan gewoon op mijn monitor. Ik gebruik PAL 60 Herz want bij gewoon PAL krijg ik maar half beeld, kan dit er iets mee te maken hebben
Dat heb ik ook met m''n DXR3. Alleen bij PAL60, bij gewoon PAL loopt alles prima.
Dus het is of een schokkerig, maar rustig beeld (60hz) (minder frames per seconde?), of een vloeiend, onrustig beeld (50hz)...:?
Pagina: 1