De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
kan je het beste een capture kaartje kopen.
Tv kaarten hebben nooit firewire.
De pinnacle kaarten zij heel leuk, allen vrij prijzig.
Verder heb ik in een andere PC nog de Miro PC-TV RAVE. Ik zelf moet zeggen dat mijn hauppauge scherper beeld geeft, alhoewel de miro weer vooral bij fullscreen wat minder ruis-achtig beeld geeft (lijkt wel alsof die een beetje aan noise reduction doet, waardoor wel het beeld wat waziger wordt).
Qua software: Hauppauge heeft verreweg de lekkerste software, vooral ook omdat je bij het instellen van de zenders gewoon de frequentie uit het overzicht van je kabelboer kunt gebruiken. De software van de Miro start alleen wel sneller op...
Mijn uiteindelijke voorkeur: Toch hauppauge...
Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
/dev/null
Ik begrijp dat niet erg veel tweakers een TV kaartje hebben en dat nog minder tweakers daar ook nog mee willen Capturen. Maar waar halen wij geinteresseerden nou deze informatie vandaan.
Online ben ik nog niet veel verder gekomen dan www.vcdhelp.com waar de kaartjes met veelal incomplete user reviews worden beschreven. Ook is er een overzicht van diverse TV kaarten en hun opties.
Dit is in ieder geval al meer dan er vanaf de sites van de producenten te leren is want die sites vallen ronduit tegen.
In de gemiddelde shop in Nederland hoef je ook al niet te zijn want daar is een TV kaart een TV kaart en daarme basta.
Dus daarom vraag ik nogmaals eenieder die enigzins verstand van TV en capture kaarten heeft hier zijn mening te geven en veel liever nog links naar een X aantal tests met nuttige informatie.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro
Verwijderd
De drivers en programma''s van deze kaarten zijn onderling uitwisselbaar (en veelal downloadbaar). Zo heb ik 15 verschillende TVkaarten uitgeprobeerd. Ik snap dan ook niet waarom er TVkaarten zijn van 79,- compleet met afstandsbediening en kaarten met exacte dezelfde hardwarespecs (TV+capture-BT878 zonder hardware compressie) die fl 379,- moeten kosten.
Een ander verhaal zijn de echte capturekaarten. Waar je met een TVkaartje nog wel een fullscreen still capture of een 25frames/sec 352x288 film kan capturen, heb je bij dedicated capturekaartjes afhankelijk van de onboard compressiechips de mogelijkheid van 640x480 tot 1600x...
Ik heb nu een TVkaartje van 79,- die kan capturen 352x288@25-30 (VideoCD formaat) maar voor video->divx overzetting ben ik nog van plan een betere capturekaart te halen zodat ik hogere resoluties kan doen.
Op http://www.vcdhelp.com/ is trouwens ook een mooie tabel van diverse capturekaarten met hun mogelijkheden.
Als je een gecombineerde kaart zoekt, die zowel analoog als digitaal heeft:
MIRO videobewerking, Premiere6, DV 500plus ad+dd maar wel prijzig: fl. 1738,-
Veel succes!