[BC3] Minidisk of MP3 speler???

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-04 00:48

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Topicstarter
ja had zelf al hoop gevonden maar denk dat ik die sony Sony MZ-R900 ga halen maar waar is het het goedkoopst op internet zag ik hem voor 700 :( bij minidiskword.nl moet toch goedkoper kunnen?

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Topicstarter
Wat kan ik nu het beste kopen?

Ik had gelzen dat je nu long play minidisk recorder hebt en tot 5 uur en 20 min op 1 minidisk kan zeten?? (mono denk ik) maar hoe werkt dat presies en hoe zit het met de kwaliteit?

MP3 spelers heb je maar tot 128mb of meer maar dan moet je ongeloofelijk duure fash geheugen modules kopen die je zo kwijt raakt :(

maar had in C''T gelezen dat er een mp3 player was met 20 gig die zag er ook wel leuk uit maar die kan je nog nergens bestellen en 20 gig is wel beetje overdoses :)

maarja eigelijk is me vraag gewoon welke minidisk speler allemaal long play ofzo hebbe en hoe dat presies werkt. dan koop ik er wel zo 1

ZyMoTiC

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Kwaliteit loopt steeds verder terug naarmate je sterkere compressie gebruikt. Het signaal blijft echter dus wel stereo.

"Standard ATRAC ("SP") is 292kbps, LP2 is ~132kbps, LP4 is ~66kbps."

Bij apparaten die deze functie hebben staat MD/LP erop.

edit:

Sony decks met MDLP:
MXD-PC3
MDS-JE440
MDS-JE640
(ff uit m''n hoofd)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 22:15 schreef ZyMoTiC het volgende:
ja had zelf al hoop gevonden maar denk dat ik die sony Sony MZ-R900 ga halen maar waar is het het goedkoopst op internet zag ik hem voor 700 :( bij minidiskword.nl moet toch goedkoper kunnen?
* BC3 Victim krabbelt op zijn hoofd

Das toch een portable speler? :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Topicstarter
ja daar gaat het ook om :P weheheh niet echt duidelijk gemeld nee...

maar het gaat om een portable dus

sorry :+

• BC3 Victim
Als trotste eigenaar van een md speler Sharp MD MT-15 (broodtrommel) raad ik je aan een md speler te kopen en hem vooral niet te laten stuiteren. |:(

Dat er zoveel op een md speler kan wist ik trouwen niet.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 08 mei 2001 22:31 schreef Steveman het volgende:
Dat er zoveel op een md speler kan wist ik trouwen niet.
Hehe, ik wist niet dat er ook maar iets op een mdspeler kan. :P

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/172159

Daar staan een aantal pro''s en cons.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Minidisk... Als je md eenmaal hebt meegemaakt, wil je niks anders meer... :)

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

ik wacht nog steeds op deze www.amaxde.com/amax/mcd380.shtml
release in juni waarschijnlijk.

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
gewoon minidisk kopen, opnemen gaat misschien niet zo snel, maar kwaliteit is gewoon beter dan mp3, en als je meer muziek mee wilt nemen kost je dat 10x zo weinig (voor 25,- heb je al 5 74min minidiscs)

• BC3 Victim
Kwaliteit van MD is veeeeeeeeeeeeeeeel beter als van MP3 ( moet ook haast wel met MP3 ).
En die MZ-R90 bevalt hier heel goed :7 Alleen baal ervan dat ik niet z''n mooie zwarte heb maar een zilveren :( En haal nooit de MZ-R91 want die is lelijker en net een milimeter groter :r ( wel leuke kleurtjes )

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 08 mei 2001 23:10 schreef AMDude het volgende:
gewoon minidisk kopen, opnemen gaat misschien niet zo snel, maar kwaliteit is gewoon beter dan mp3
Bla |:( :O
Op dinsdag 08 mei 2001 23:21 schreef Commander_Data het volgende:
Kwaliteit van MD is veeeeeeeeeeeeeeeel beter als van MP3 ( moet ook haast wel met MP3 ).
en nog zo één. :Z

Doe eens normaal! Je hoort het verschil tussen mp3 en md écht niet met een portable apparaat. Verder is de kwaliteit van mp3 gewoon PRIMA.

* JvS wil bendadrukken dat ik hier een md-speler heb, en een md-deck. Dat ik md een handiger vind voor portable geluid maar dat het absoluut niet beter klinkt dan MP3

En wie dat niet gelooft, die mag bij mij op een fatsoenlijke stereo installatie het tegendeel komen bewijzen!

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 23:34 schreef JvS het volgende:

[..]

Bla |:( :O
[..]

en nog zo één. :Z

Doe eens normaal! Je hoort het verschil tussen mp3 en md écht niet met een portable apparaat. Verder is de kwaliteit van mp3 gewoon PRIMA.

* JvS wil bendadrukken dat ik hier een md-speler heb, en een md-deck. Dat ik md een handiger vind voor portable geluid maar dat het absoluut niet beter klinkt dan MP3

En wie dat niet gelooft, die mag bij mij op een fatsoenlijke stereo installatie het tegendeel komen bewijzen!
ARRRRGGG, als je echt z''n goede stereo hebt ( zoals hier ) zou je wel degelijk verschil horen |:( |:( |:( |:( |:( Vaag dit soort mensen, straks ga je me nog vertellen dan MP3 net zo goed klinkt als een DAT Recorder..... |:( Ga ff goed luisteren man !!! En geen gelul met zoveel kilobiots per second. Als je echt een fatsoenlijke stereo hebt moet je dat juist duidelijk horen. pffff MP3 is vreselijk schel en zit totaal geen dynamiek in :(

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 08 mei 2001 23:41 schreef Commander_Data het volgende:

[..]

ARRRRGGG, als je echt z''n goede stereo hebt ( zoals hier ) zou je wel degelijk verschil horen |:( |:( |:( |:( |:( Vaag dit soort mensen, straks ga je me nog vertellen dan MP3 net zo goed klinkt als een DAT Recorder..... |:( Ga ff goed luisteren man !!! En geen gelul met zoveel kilobiots per second. Als je echt een fatsoenlijke stereo hebt moet je dat juist duidelijk horen. pffff MP3 is vreselijk schel en zit totaal geen dynamiek in :(
Dynamiek is inderdaad ietsje minder, maar niet dusdanig storend dat het gelijk opvalt. Heb je er weleens bij nagedacht dat je een mp3-tje via je pc luistert en een(origineel) via je cd-speler.

Wedden dat als jij naar een cd luistert met daarop -zeg- viermaal twintig verschillende sampletjes (naar jouw keuze, van mij part) en dan 1x origineel (PCM), 1x 128kbps MP3, 1x 192kbps MP3 en 1x 256Kbps MP3, dat jij dan niet meer dan 40-50% van de gevallen goed raadt!! (de volgorde is natuurlijk voor jou onbekend). Jag heeft zo''n cd-tje gemaakt. Alle nummer hebben dan "last" van het feit dat ze op een gebrand cdtje staan, en je kan dus puur het verschil tussen PCM en MP3 horen. (de mp3''s zijn uiteraard met een goede encoder gecompressed, en gedecompressed als cd-audio op de cd gezet).

En verder ging de discussie hier over portable md spelers. Dus kom dan helemaal niet met dat argument!

/ow, en even onder de gordel: Ik vond bij mijn werk vele cd-spelers beter klinken dan DAT-recorders, omdat dat of Sony DTZ-ze700''s waren, of professionele dingen, die wel goed zijn, maar als afspeler niet echt mooi klonken. Dan is de theoretische dynamiek en freq-bereik misschien wel beter, maar dat vind ik minder boeiend dan de kwaliteit van het apparaat dat het afspeelt.

• BC3 Victim
en ook een voordeel is dat langer kunt met de batterijen omdat het optical+mechanisch is en niet via geheugen gaat
ik weet niet wat meer stroom kont maar portable md''s zijn uitgerust met litiom ion accu +/- 10 uur luisterplezier lekker voor op de fiets

• mbvisiontt
JvS weet wel waar ie over praat heb ik het idee, maar het is idd wel zo dat je op een stel goede speakers het verschil tussen md en mp3 kunt horen...

--> Ik ben trouwens benieuwd naar wat voor stereo en boxenset JvS en Commander_Data luisteren... <-- :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 09 mei 2001 00:08 schreef mbvisiontt het volgende:
JvS weet wel waar ie over praat heb ik het idee, maar het is idd wel zo dat je op een stel goede speakers het verschil tussen md en mp3 kunt horen...
hehe, met welke als voordeel dan? en met welke bitrate mp3?

Laat ik voorop zetten: ik vind het beide erg goed aan te horen!
--> Ik ben trouwens benieuwd naar wat voor stereo en boxenset JvS en Commander_Data luisteren... <-- :)
Ik heb een fatsoenlijke. Staat in me sig een link, naar m''n spullen. Vooral m''n frontspeakers ben ik blij mee. *D

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 23:56 schreef JvS het volgende:

[..]

Dynamiek is inderdaad ietsje minder, maar niet dusdanig storend dat het gelijk opvalt. Heb je er weleens bij nagedacht dat je een mp3-tje via je pc luistert en een(origineel) via je cd-speler.

Wedden dat als jij naar een cd luistert met daarop -zeg- viermaal twintig verschillende sampletjes (naar jouw keuze, van mij part) en dan 1x origineel (PCM), 1x 128kbps MP3, 1x 192kbps MP3 en 1x 256Kbps MP3, dat jij dan niet meer dan 40-50% van de gevallen goed raadt!! (de volgorde is natuurlijk voor jou onbekend). Jag heeft zo''n cd-tje gemaakt. Alle nummer hebben dan "last" van het feit dat ze op een gebrand cdtje staan, en je kan dus puur het verschil tussen PCM en MP3 horen. (de mp3''s zijn uiteraard met een goede encoder gecompressed, en gedecompressed als cd-audio op de cd gezet).

En verder ging de discussie hier over portable md spelers. Dus kom dan helemaal niet met dat argument!

/ow, en even onder de gordel: Ik vond bij mijn werk vele cd-spelers beter klinken dan DAT-recorders, omdat dat of Sony DTZ-ze700''s waren, of professionele dingen, die wel goed zijn, maar als afspeler niet echt mooi klonken. Dan is de theoretische dynamiek en freq-bereik misschien wel beter, maar dat vind ik minder boeiend dan de kwaliteit van het apparaat dat het afspeelt.
Oke ik snap je wel maar ik bedoelde er mee dat als je een mooie CD wil hebben van ATC ofzo ( kan niet maar gaat om het voorbeeld ) je hem gewoon van het internet haalt en brand. Maar wil ik een CD van laten we zeggen The Dire Straits dan denk er niet aan om hem van internet te halen ( dan hoor ik wel verschil ) :7 Snap je? En veel mensen die ken hetzelfde ( wel muziek liefhebbers ofcource ). En ook als MP3 zo klein en handig is dan waarom zet een studio dan de master dan niet op MP3 ( hij is wel gek ) hij zet het namelijk op een band of een HDD.

En we hebben hier een Marantz DAT recorder maar die klinkt echt veeeeeel warmer als een CD speler ( dure cd-speler dan he eentje van 7800,- piek namelijk )

Voor de rest bedoelde ik er niks mee ofzo, maar kan het vaak niet begrijpen als mensen geen verschil horen. ( mits installatie goed is )

Grtz Data

• mbvisiontt
Op woensdag 09 mei 2001 00:11 schreef JvS het volgende:

[..]

Ja, beetje dom gepost, maar ik wist de naam van Commander_Data effe niet meer... Daar ben ik het dus mee eens, dus dat md beter klinkt als mp3. Ondanks dat mp3 ook zeer goed klinkt... ;)

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 00:08 schreef mbvisiontt het volgende:

Zie hier : http://jkacoustics.hear.nl meervoudig award winnaar beste versterker, eindtrappen etc.... :7

• mbvisiontt
Op woensdag 09 mei 2001 00:13 schreef Commander_Data het volgende:

[..]

Zie hier : http://jkacoustics.hear.nl meervoudig award winnaar beste versterker, eindtrappen etc.... :7
Uhmm, ja ok, maar wat heb jij nu precies?

• BC3 Victim
is de kwaliteit hoorbaar bij portable ?
dus md of mp3 lijkt mij bijna niet
volgens mij alleen als je het op goede geluidsboxen laat horen zou wel eens een music fan die goede oren heeft dit willen laten testen

• BC3 Victim
[quote]Op woensdag 09 mei 2001 00:11 schreef JvS het volgende:

[..]

[..]

Niks bitrate, gewoon warmer en minder schel en meer dynamiek.

• mbvisiontt
Op woensdag 09 mei 2001 00:14 schreef rambo-2001 het volgende:
is de kwaliteit hoorbaar bij portable ?
dus md of mp3 lijkt mij bijna niet
volgens mij alleen als je het op goede geluidsboxen laat horen zou wel eens een music fan die goede oren heeft dit willen laten testen
Klopt, op een portable ga jij hoogstwaarschijnlijk (voorzichtigheid geboden... ;)) geen verschil horen.

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 00:14 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Uhmm, ja ok, maar wat heb jij nu precies?
Optima 4 ( 2keer ) + eigen merk ( JK zelf ) eindtrappen ( 2keer) en eigen merk voorversterker. + rest alles Marantz :7

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 09 mei 2001 00:11 schreef Commander_Data het volgende:
Maar wil ik een CD van laten we zeggen The Dire Straits dan denk er niet aan om hem van internet te halen ( dan hoor ik wel verschil ) :7 Snap je?
Daar heb je een hele grote adder onder het gras! Mp3''s kunnen erg slecht zijn, vooral als ze met kut-encoders worden gemaakt. De mp3''s die je download zijn meestal ook erg slecht. Degene die ik hier zelf maak, klinken veel beter dan degene die ik download (met napster etc).
En ook als MP3 zo klein en handig is dan waarom zet een studio dan de master dan niet op MP3 ( hij is wel gek ) hij zet het namelijk op een band of een HDD.
Geen kijk op, maar ik kan we er wel iets bij voorstellen, dat als je een master al met gemaskeerd geluid maakt (==MP3), je dan bij een volgende compressie met MP3 een mindere kwaliteit krijgt. Vergelijk het met comprimeren (voor de master), vervolgens decomprimeren (het wordt op cd gezet) en dan wéér comprimeren (de audiofiele consument (ik?) maakt er een mp3''tje van). Bij meerdere malen comprimeren en decomprimeren krijg je dus wel steeds grotere verliezen.

Nogmaals, ik zit absoluut niet in die buissnes, en dit is maar een reden die me te binnen schiet. :)

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 00:16 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Klopt, op een portable ga jij hoogstwaarschijnlijk (voorzichtigheid geboden... ;)) geen verschil horen.
Bij mijn MP3 speler en MZ-R90 hoor ik ook duidelijk verschil. En ehhh ik ben echt geen MD fanaat maar gewoon tegen MP3 als je "goed" geluid wil. ( Hoe handig ook )

• mbvisiontt
Op woensdag 09 mei 2001 00:21 schreef Commander_Data het volgende:

[..]

Bij mijn MP3 speler en MZ-R90 hoor ik ook duidelijk verschil. En ehhh ik ben echt geen MD fanaat maar gewoon tegen MP3 als je "goed" geluid wil. ( Hoe handig ook )
Hehe... had ik die voorzichtigheid effe goed ingebouwd... :7

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 09 mei 2001 00:18 schreef Commander_Data het volgende:

[..]

Optima 4 ( 2keer ) + eigen merk ( JK zelf ) eindtrappen ( 2keer) en eigen merk voorversterker. + rest alles Marantz :7
Ziet er erg leuk, maar ook erg duur uit. Dat is een set die een flink aantal klassen boven de mijne zit.

Zit trouwens wel een leuke fout in de specs:
Scheidingsfrequentie: 100KHz; 3.300Hz
Leuk zo''n subfilter dat alles onder de 100Khz doorlaat. ;)

PS, ondanks de imponerende set, staat de uitdaging voor zo''n zelfgemaakte cd nog steeds open! In jou geval dus met de dire-straits, omdat je hebt aangegeven dat je met die muziek duidelijk verschil hoort.

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 00:19 schreef JvS het volgende:

[..]

Daar heb je een hele grote adder onder het gras! Mp3''s kunnen erg slecht zijn, vooral als ze met kut-encoders worden gemaakt. De mp3''s die je download zijn meestal ook erg slecht. Degene die ik hier zelf maak, klinken veel beter dan degene die ik download (met napster etc).
[..]

Geen kijk op, maar ik kan we er wel iets bij voorstellen, dat als je een master al met gemaskeerd geluid maakt (==MP3), je dan bij een volgende compressie met MP3 een mindere kwaliteit krijgt. Vergelijk het met comprimeren (voor de master), vervolgens decomprimeren (het wordt op cd gezet) en dan wéér comprimeren (de audiofiele consument (ik?) maakt er een mp3''tje van). Bij meerdere malen comprimeren en decomprimeren krijg je dus wel steeds grotere verliezen.

Nogmaals, ik zit absoluut niet in die buissnes, en dit is maar een reden die me te binnen schiet. :)
Oke maar ga maar eens echt goed luisteren op een "goede" stereo en zet hetzelfde nummer aan stel uhhm Harry Saksioni ( spelling:? ) of iets instrumentaals op CD. Moet de CD natuurlijk wel goed opgenomen zijn. Want dat is vaak niet het geval :( En ga dan luisteren naar die MP3 versie. Dan weet je het. En ehhh je mooet voor de grap maar eens gaan luisteren bij hem in die zaak je geloofd je oren niet :7

ps: Je link doet het hier niet naar die specs van jou.

• mbvisiontt
Ik luister zelf trouwens naar:

- Sony str-da50es receiver
- Sony cdp-xa50es cd-speler
- Sony mds-ja30es md-deck
- ALR/Jordan Number 3 zuil (2x)
- ALR/Jordan Surround 4M (2x)
- ALR/Jordan Center 4M

Ik denk dat een :7 dan ook op z''n plaats is... ;) En dat ik het verschil zekers hoor tussen mp3 en md, in favor of md.

Edit: Oopsie, mag niet liegen... j/k. domme typo, ja50es ipv ja30es.

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 00:25 schreef JvS het volgende:

[..]

Ziet er erg leuk, maar ook erg duur uit. Dat is een set die een flink aantal klassen boven de mijne zit.

[..]

PS, ondanks de imponerende set, staat de uitdaging voor zo''n zelfgemaakte cd nog steeds open! In jou geval dus met de dire-straits, omdat je hebt aangegeven dat je met die muziek duidelijk verschil hoort.
ff iets IK MOCHT WILLEN DAT HET MIJN SET WAS !!! hij is namelijk van mij pa. Ik heb die kleine Optima juniors en een gewone marantz vesterker 2x 120 Watt ( ook mooi hoor :7 maar ik moet het doen met een baantje en studiefinansiering ) :7 Maar ja ooit :Z:z:Z:z:Z

• mbvisiontt
Op woensdag 09 mei 2001 00:30 schreef Commander_Data het volgende:

[..]

ff iets IK MOCHT WILLEN DAT HET MIJN SET WAS !!! hij is namelijk van mij pa. Ik heb die kleine Optima juniors en een gewone maratz vesterker 2 120 Watt :7 Maar ja ooit :Z:z:Z:z:Z
Ahhh... je bent wel eerlijk... :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 09 mei 2001 00:21 schreef Commander_Data het volgende:

[..]

sorry, ik discusseert-ff door, maar bij een portable apparaat is de weergavekwaliteit van het apparaat zelf van een veel doorslaggevender belang dan van de methode van compressie. Dit argument weerleg ik dus bij deze.

Als je het wil vergelijken:
  • neem een MD op
  • Rip dezelfde track en maak er een 160kbps mp3 van met lame
  • Neem beide songs op met een audio cd-recorder (marantz heeft wel een goeie), doe het beide wel digitaal (hoop dat je geen last krijgt van copy-bit rommel, overigens)
  • Luister... en zorg dat je niet weet welke track md is en welke mp3...
  • SUCCES!!! :P

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Topicstarter
beetje off topic allemaal :) wahahah stelletje patser over wat julli hebben en ik maar jaloers zijn :9~ :9 ach ben blij met me Technics versterker (me marantz is overleden)

maar wat is nu een goeie MiniDisk RECORDER PORTABLE :P

Sony MZ-R900 vond ik wel erg stoer ding maar waar is zoiets goedkoop te halen? en die JVC XM-R700 is ook leuk! maar dat LP4 is dus nix 66kbps :( dat LP2 vond ik wel leuk 133kbps vind mp3 op 128 ook al goed niet PERFECT maar ach tis maar voor op de fiets het strand de camping in het zwembad (aan de rand) enz enz ga niet thuis zitte op de bank te genieten van hoe mooooooi me geluid van 100.000 gulden wel niet is :)

maar waar is het goedkoop te halen en welke is beter sony of jvc

tnx

• BC3 Victim
[
[..]

Goeie ogen :7

[/quote]

Is echt zo geloof me, hier als ik een liedje aanzet voor mijn pa hoort ie het gelijk. Ik ook wel maar hij is echt snel. Test is al eens gedaan. MP3 naar CDA weer omgezet en gewone CD versie. Maar hij hoort het gewoon. Encoden trouwens met Audiocatalyst gedaan @ 256 Kb/s.

Je had zeker een punt met die geluidskaart dat dat zowiezo slechter klinkt maar in de studio waar ik ben geweest hebben ze ook hele goede geluidskaarten ( $tsjing$ ) :7

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 09 mei 2001 00:28 schreef mbvisiontt het volgende:
Ik luister zelf trouwens naar:

- Sony str-da50es receiver
- Sony cdp-xa50es cd-speler
- Sony mds-ja30es md-deck
- ALR/Jordan Number 3 zuil (2x)
- ALR/Jordan Surround 4M (2x)
- ALR/Jordan Center 4M

Ik denk dat een :7 dan ook op z''n plaats is... ;) En dat ik het verschil zekers hoor tussen mp3 en md, in favor of md.

Edit: Oopsie, mag niet liegen... j/k. domme typo, ja50es ipv ja30es.
Mijn versterker is de voorloper van de jouwe... Ta-va8 ES. Met dolby pro-logic en een losse DD decoder :P.

Link is nu echt gefixt, planet doet wazig... Icon doet ut ook al niet :(

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Topicstarter
een vriend van mij hoor het ook van MP3 hij zecht dat er een raar toontje doorheen zin ofzo... of een ruisje of weet ik het wat maar hij hoor ook alles met hem ook z''n test gedaan. mooi kratje bier verloren :(

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 00:33 schreef JvS het volgende:

[..]

sorry, ik discusseert-ff door, maar bij een portable apparaat is de weergavekwaliteit van het apparaat zelf van een veel doorslaggevender belang dan van de methode van compressie. Dit argument weerleg ik dus bij deze.

Als je het wil vergelijken:
  • neem een MD op
  • Rip dezelfde track en maak er een 160kbps mp3 van met lame
  • Neem beide songs op met een audio cd-recorder (marantz heeft wel een goeie), doe het beide wel digitaal (hoop dat je geen last krijgt van copy-bit rommel, overigens)
  • Luister... en zorg dat je niet weet welke track md is en welke mp3...
  • SUCCES!!! :P
Hmmm dan is het al weer ge extract maar ik neem aan dat je als master een DAT opname hebt. Dan heb je naardat je er MP3 van hebt gemaakt al heel veel verlies en bij MD niet.
Dus is mogelijk om te horen. ( wel goed luisteren ). Maar dat is een sterke opdracht :7 En je moet niet te veel kijken naar Kb/s en zo en al die termen, je hebt ook nog dingen die je gewoon kan horen voelen zoals warmte en dynamiek :7

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 00:40 schreef ZyMoTiC het volgende:
een vriend van mij hoor het ook van MP3 hij zecht dat er een raar toontje doorheen zin ofzo... of een ruisje of weet ik het wat maar hij hoor ook alles met hem ook z''n test gedaan. mooi kratje bier verloren :(
Presies ja, een hoge schelle ruis ofzo :7:7 hehe :z

• mbvisiontt
Op woensdag 09 mei 2001 00:38 schreef JvS het volgende:

[..]

Mijn versterker is de voorloper van de jouwe... Ta-va8 ES. Met dolby pro-logic en een losse DD decoder :P.
Hey... Is dat niet de ep-90 ofzo? Heb ik ook naar gekeken, om evt wat geld te besparen destijds.
Link is gefixt, planet doet wazig... Icon doet ut ook al niet :(
Je link is bagger nu... ;) Zet er effe [url= voor.

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Topicstarter
heb de 900 besteld voor 700. overal was die 800 en moest ie nog besteld woorden!

heb hem moge binne dus zal wel ff zeggen wat ik er van vind!

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 00:38 schreef Commander_Data het volgende:
[
[..]

Goeie ogen :7

Is echt zo geloof me, hier als ik een liedje aanzet voor mijn pa hoort ie het gelijk. Ik ook wel maar hij is echt snel. Test is al eens gedaan. MP3 naar CDA weer omgezet en gewone CD versie. Maar hij hoort het gewoon. Encoden trouwens met Audiocatalyst gedaan @ 256 Kb/s.

Je had zeker een punt met die geluidskaart dat dat zowiezo slechter klinkt maar in de studio waar ik ben geweest hebben ze ook hele goede geluidskaarten ( $tsjing$ ) :7

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 00:44 schreef Commander_Data het volgende:

[..]

Presies ja, een hoge schelle ruis ofzo :7:7 hehe :z
ja zoiets ik verklaarde hem ook voor gek maarja hij hoorde het wel was niet zo uitgebrijd gedaan gewoon paar mp3''s 128, 192, 265 en een paar nummers van cd. sommige zullen wel een boven natuurlijk gehoor hebbe :P

MAAAAAAR WORD ME VRAAG NOG BEANDWOORD!!!!
whahahah

• mbvisiontt
Op woensdag 09 mei 2001 00:36 schreef ZyMoTiC het volgende:

maar wat is nu een goeie MiniDisk RECORDER PORTABLE :P

maar waar is het goedkoop te halen en welke is beter sony of jvc

tnx
Tja, als je de 900 van Sony wilt zul je toch moeten dokken aangezien het een nieuw apparaatje is. Pak anders de voorloper ergens in de uitverkoop op. Weet alleen niet of er mdlp op zit... :? Zoniet, en dat wil je wel natuurlijk, misschien 2ehands al iemand, via een veilingsite ofzo?

• mbvisiontt
Op woensdag 09 mei 2001 00:47 schreef ZyMoTiC het volgende:
MAAAAAAR WORD ME VRAAG NOG BEANDWOORD!!!!
Mooi he, al die off topic verhalen... 8-)

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 00:48 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Tja, als je de 900 van Sony wilt zul je toch moeten dokken aangezien het een nieuw apparaatje is. Pak anders de voorloper ergens in de uitverkoop op. Weet alleen niet of er mdlp op zit... :? Zoniet, en dat wil je wel natuurlijk, misschien 2ehands al iemand, via een veilingsite ofzo?
Zorg dat als een kennis naar Schiphol gaat dat ie er eentje meeneemd voor je. Ze zijn daar niet duur en hebben de allernieuwste heel vroeg al van Sony en de rest. Portable zou ik altijd een Sony nemen en als je een Grote wil neem een DENON of een Marantz :7

En ehh ZORG DAT JE DE ZWARTE KRIJGT!!! ik heb de silveren maar die zwarte is echt vet !!!! :7

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 09 mei 2001 00:42 schreef Commander_Data het volgende:

[..]

Hmmm dan is het al weer ge extract maar ik neem aan dat je als master een DAT opname hebt. Dan heb je naardat je er MP3 van hebt gemaakt al heel veel verlies en bij MD niet.
Dus is mogelijk om te horen. ( wel goed luisteren ). Maar dat is een sterke opdracht :7 En je moet niet te veel kijken naar Kb/s en zo en al die termen, je hebt ook nog dingen die je gewoon kan horen voelen zoals warmte en dynamiek :7
Het wordt een beetje een moeilijke discusie zo. Natuurlijk wordt het mp3 signaal ge-extract. Dat doet je md-speler namelijk ook als-ie het signaal naar de digitale uitgang schopt (of dacht je dat daar een atrac gecodeerd signaal doorging). Dat "verlies" heb je bij md dus ook.

euh, verlies door extracten :?. Verlies door comprimeren ok, maar door extracten???

dat je dynamiek verliest (heeeeeeeeeeeeel weinig, en dat hoor je bijna nooit! Zeker bij de dire straits niet) geef ik je toe, maar de warmte (oid) zit gewoon in de opname, en die raak je niet kwijt hoor.

• BC3 Victim
Zelfde :z:Z

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 00:48 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

ja op deze zit mdlp

Sony MZ-R900 fl. 699,00
Sony MZ-G750 fl. 749,00
Sony MZ-R700 fl. 699,00
Sony MZ-R500 fl. 469,00
JVC XM-R700 fl. 779,00

ik weet het ook niet echt meer het verschil er tussen

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 00:52 schreef JvS het volgende:

[..]

Het wordt een beetje een moeilijke discusie zo. Natuurlijk wordt het mp3 signaal ge-extract. Dat doet je md-speler namelijk ook als-ie het signaal naar de digitale uitgang schopt (of dacht je dat daar een atrac gecodeerd signaal doorging). Dat "verlies" heb je bij md dus ook.

euh, verlies door extracten :?. Verlies door comprimeren ok, maar door extracten???

dat je dynamiek verliest (heeeeeeeeeeeeel weinig, en dat hoor je bijna nooit! Zeker bij de dire straits niet) geef ik je toe, maar de warmte (oid) zit gewoon in de opname, en die raak je niet kwijt hoor.
Als je van de CD versie naar MP3 gaat heb je veel verlies bedoel ik. Sollie :D Maar persoonlijk haal je juist de dynamiek en warme weg met MP3 maar ja dat zal ik wel alleen horen :7

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 09 mei 2001 00:49 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Mooi he, al die off topic verhalen... 8-)
ja, het was weer leuk... Maar ik ga niet meer lullen. Het gaat langs mekaar heen, en ik ben alleen maar argumenten aan het weerleggen.

Als men het verschil tussen md/mp3/origineel zo goed denkt te horen, dan nodig ik iedereen hier eens uit voor een objectieve luistersessie (op een normale, fatsoenlijke, maar bovengemiddelde stereoinstallatie).

Ik zet geen kratten bier in, maar ik ben wel _erg_ benieuwd... Ik zoek nog ff wat leuke links voor jullie op over de av-meeting en over mp3''s in het algemeen. Die edit ik hierzo wel weer even bij.

PS: Commander_data, Je gaat niet in op mijn argument over verschil in afspelers, bij portable apparaten. Daar waaraan jij MD een betere kwaliteit toewijst dan MP3, terwijl dat gewoon overduidelijk aan de apparaten zelf ligt...

/edit: en hier de links
[topic=143305]
Waarin een leuke en bovenal eerlijke blinde test wordt besproken m.b.t. tot mp3 vs origineel.
en:
[topic=46869]
Spreekt voor zich. Staat leuk veel discussie in over mp3''s, en waarom ze zo''n slechte naam hebben.

• mbvisiontt
Op woensdag 09 mei 2001 00:52 schreef ZyMoTiC het volgende:

[..]

ja op deze zit mdlp

Sony MZ-R900 fl. 699,00
Sony MZ-G750 fl. 749,00
Sony MZ-R700 fl. 699,00
Sony MZ-R500 fl. 469,00
JVC XM-R700 fl. 779,00

ik weet het ook niet echt meer het verschil er tussen
Nou, ik vind 699,- voor de 900 een topdeal... Voor mijn eerste md (mz-r3) mocht ik 1000 pieken dokken... :( Kijk es wat je nu aan kwaliteit en functies meer krijgt; het is nu vrijwel een deck vervanger (hoewel ik zelf mijn deck nooit zou willen missen).
Geeft toch weer aan hoe zeer md een gewoongoed is geworden... :)

• BC3 Victim
Kijk hier ff http://www.minidisco.com/minispecs/sonyxitelbundle.html
daar staat de beste speler met opnemen ( ook kleinste ) en een USB apparaat erbij in een bundel ( leuk voor op de comp. ) Wil het eigeljk niet zeggen maar het is handig voor MP3 naar MD :7

• mbvisiontt
Op woensdag 09 mei 2001 00:59 schreef Commander_Data het volgende:
Wil het eigeljk niet zeggen maar het is handing voor MP3 naar MD :7
Trut... :D ROTFLMAO

• BC3 Victim
Ohh thx begreep het niet helemaal :7

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 01:02 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Trut... :D ROTFLMAO
:?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 09 mei 2001 00:59 schreef Commander_Data het volgende:
Wil het eigeljk niet zeggen maar het is handing voor MP3 naar MD :7
ROFL >:) :+

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 01:04 schreef JvS het volgende:

[..]

ROFL >:) :+
owww jaaah zal wel :?:?:?

• mbvisiontt
Op woensdag 09 mei 2001 01:04 schreef Commander_Data het volgende:

[..]

:?
Ja hey, vind je het gek... Was positief bedoelt hoor... Eerst al die heftige verhalen over en weer, en dan die opmerking... :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 09 mei 2001 01:05 schreef Commander_Data het volgende:

[..]

owww jaaah zal wel :?:?:?
Het is zo lekker aandoenlijk, eerst mp3 de grond in boren en dan schoorvoeten zeggen: "ik wil het eigenlijk niet zeggen, maar het is handig voor mp3 naar md"

Dat was gewoon ERG grappig :P

• mbvisiontt
Op woensdag 09 mei 2001 01:06 schreef Commander_Data het volgende:
FBI :9~ :9 }:0
Hehe... mag ik nu effe: :? :?

Hmm, je hebt het al ge-edit... je werd er zelf zeker ook niet wijs uit... ;)

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik heb hier een gloednieuwe MD-R70 liggen, echt nog nooit gebruikt.
Wat mag dat opleveren? :?

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 01:07 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Hehe... mag ik nu effe: :? :?

Hmm, je hebt het al ge-edit... je werd er zelf zeker ook niet wijs uit... ;)
Hehe ik wou ook ff zo weird doen ;) Sodemieter ik kijk net naar de klok !!. Ik luister trouwens nu al de hele avond naar mijn playlist in Winamp ( Mp3 @128Kb/s )

• mbvisiontt
Op woensdag 09 mei 2001 01:10 schreef Commander_Data het volgende:

[..]

Hehe ik wou ook ff zo weird doen ;) Sodemieter ik kijk net naar de klok !!. Ik luister trouwens nu al de hele avond naar mijn playlist in Winamp ( Mp3 @128Kb/s )
Kijken naar de klok, heb ik ook net gedaan. Coclusie: :Z Prettige nacht(rust) verder. :)

• ALH
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Minidisk of MP3 speler???
MD natuurlijk, en waarom lp? Koop ook gewoon de MZ-R90 net als me, erg fijn dingetje dacht ik zo :7
Ik hoor trouwens geen verschil tussen een 192 kbps mp3 en MD, wel bij sommige muziek tussen 192 kbps mp3 en een originele cd.

En ik heb de volgende set:
Onkyo TX-SV353 dpl receiver
Onkyo DX-C380 6cd wisselaar
2x Mission 702e speakers

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• BC3 Victim
MD = closed system
MP3-NVRAM = closed system
MP3-CD = open system

- Een MD kan je niet op de PC uitlezen.
- Een MD portable heeft geen digital out.
- De prijs van een MD schijfje is hoger dan CDR.

- MP3-NVRAM kan wel op de pc uitgelezen worden.
- echter de prijs van NVRAM is veel te hoog.
- Voor het wisselen van muziek heb je een PC nodig.

- MP3-CD kan uitgelezen en afgespeeld worden door een PC.
- MP3-CD spelers zijn meestal ietwat groot.
- MP3-CD is enorm goedkoop: 80cent per disc als je spindles neemt (want je prakt ze toch met 24-48 in 1 mapje voor onderweg).
- Er zijn ook MP3-CD spelers die gebasseerd zijn op de mini-single CD, zodat het formaat een stuk kleiner wordt.
- De meeste MP3-CD spelers geven geen ID3 tags weer.

Overigens bezit ik een Sony MZR90 voor digitale opnames onderweg en een Lennox MP3-CD speler als jukebox voor thuis en vakanties.

Dit om even duidelijk te maken dat ik geen voor- of tegenstander van 1 van de 2 ben. Beiden hebben gewoon hun eigen specifieke kwaliteiten.

http://www.minidisc.org

• BC3 Victim
Je moet duidelijk minidisc hebben. Er zijn meer mensen met minidisc dan met mp3 speler.
MP3 lijkt makkelijker maar met je md-speler kan je ook opnemen (als je bij bijvoorbeeld een vriend bent). Met je mp3 kan je NIET van de radio opnemen, behalve als je allerlei progjes hebt op je PC.
Minidiscjes zijn goedkoop (4 piek) en haperen (bij mij) nooit en ik heb maar shockproof voor 10 sec.

• BC3 Victim
Minidiscjes zijn goedkoop (4 piek) en haperen (bij mij) nooit en ik heb maar shockproof voor 10 sec.
Wel sony''s natuurlijk :)

Verwijderd

Ja, dat is de nieuwste serie... die met Long Play

• BC3 Victim
Hier 40 sec shockproof die slaat nog niet over al zou ik willen :7 En bijdeweg ik vind bij heel veel dingen tegenwoordig annaloog beter klinken ( warmer ) als optisch ofzo :7

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Het geluid van een MD speler is fantasties. Maar als je er een koopt zou ik voor Sharp gaan; de bassen zijn beter bij Sharp.

Ik ken diverse mensen die een mp3speler gekocht hadden en daarna een MD kochten, en sindsdien nooit meer met een MP3 speler te zien zijn :)

Lijkt me duidelijk

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Op woensdag 09 mei 2001 10:34 schreef Gash het volgende:
Ik heb hier een gloednieuwe MD-R70 liggen, echt nog nooit gebruikt.
Wat mag dat opleveren? :?
om precies te zijn 100,- ;)
als je hem wilt verkopen ben ik je eerste klant realbombaci@hotmail.com :+

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 20:21 schreef ZyMoTiC het volgende:
heb de 900 besteld voor 700. overal was die 800 en moest ie nog besteld woorden!

heb hem moge binne dus zal wel ff zeggen wat ik er van vind!
900 is dat de MZ-R90:?:? zie hem nergens staan namelijk :?:? of is het weer een nieuwe.

Pagina: 1