[BC3] Van Digi foto naar Film: van 3:4 naar 2:3?

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Topicstarter
Ik ben laatst met mijn nieuwe digitale camera Canon Powershot S10 op vakantie geweest. :P

Nou spuugt deze 1600 bij 1200 plaatjes uit of te wel plaatjes met een verhouding van 3:4. Nou wil ik ze eigenlijk op normale foto verhoudingen laten afdrukken op film bij de HEMA.. dus 10 bij 15 cm oftewel een verhouding van 2:3.

Ik zoek eigenlijk een klein programmatje waar je handig een batch kan runnen waar mijn foto''s handig en snel wordt bijgeknipt of gecropd naar de goede verhoudingen... iemand zo''n programmatje weten??

Of.... moet ik die randen maar voor lief nemen? :r

Verwijderd

photoshop

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Ik zat meer te denken aan Irfanview.. maar die kan niet batch croppen...

Ander voorstel?

Verwijderd

wat is er dan mis met photoshop, daar kan je hele uitgebreide batch-functies maken, van meerdere bewerkingen enzo, dus resizen en evt. ook gamma-correctie, mocht dat nodig zijn, was bij zo''n mustek scannertje van me nl. wel altijd.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Ik weet wat je bedoeld.... maar ja ...het is allemaal te bewerkelijk....met maskers en zo...

Ken je Irfanview? Zo iets zoek ik dus.. maar dan met goede crop functie..Dan weet je wat ik bedoel.. er moet toch gewoon een simpel progje zijn die dat zou kunnen?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
of je gaat batch plakken op een wit vlak wat wel 3:2 is...

maar inderdaad Fotosoep, dat is een editor van oorsprong in tegenstelling tot IrFanView, wat een viewer was...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
jip..
ik weet zeker.. dat vele mensen met mij in de toekomst behoefte hebben aan een handig progje wat voor jouw automatisch cropt....
Maar niemand weet van een progje of deze al bestaat?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Kickerdekick... nobody?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Jammer nog steeds...

Kickerdekick...

Verwijderd

Ik ben naar eenzelfde programma op zoek, heeft iemand sinds 15 mei (het begin van dit topic) als een oplossing?
Please oh please O+ help, een macro in photoshop of zo, of instructie hoe ik het moet maken is ook OK.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:08

JvS

Ik heb hem zelf ook

>> GT

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:36

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

find + imagemagick

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Als je bij hema laat afdrukken NIET croppen en resizen.

Deed ik ook bij sommige pictures. Kreeg ik allemaal raar gecutte foto's terug. Met stukken wit en stukken zwarte randen. Niet mooi dus :(

Gewoon even kleur bijstellen is genoeg.

Anders is Photoshop the one to use.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• cutter
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Vraagje aan de adjes: ivm met voorkomen spam.
Ik weet waar je foto's 3:4 op 14x18 af kunt laten drukken voor 1,45 normaal. Ik heb een promotiecode, die ik mag delen met al mijn vrienden, waarmee je 25% korting krijgt op dat formaat (1.09 betaal je nu + 5,50 verzendkosten).

Mag ik de e-mail posten, werk zelf niet bij dat bedrijf (was het maar waar :) ).

[update]
Heb net mijn foto's terug gekregen van het bedrijf: toppie vrijdag geupped donderdag vanuit zwitserland in huis. Kwaliteit is uitstekend.

• cutter
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Na toestemming van OzBoz
Heeft u leuke fotos die u graag vergroot zou willen hebben? Dan heeft u nu de mogelijkheid! U ontvangt nu 25% korting op vergrotingen van 14x18cm* van Sony Print Service.

Wanneer u gebruik wenst te maken van deze unieke aanbieding hoeft u enkel de volgende promotiecode in te voeren: 10SONY2001
Your Uw Sony klantnummer is:
xxxxxxxxxx
Als u nog geen gebruik heeft gemaakt van de Sony Printservice kunt u eenvoudig de daarvoor benodigde software downloaden. Ga dan naar: www.sony-imaging.com/printservice en voer uw Sony Klantnummer in.

AUw vrienden kunnen net als u meeprofiteren van deze unieke aanbieding door gebruik te maken van de bovenstaande promotiecode. Deze promotiecode geeft hun, net als u, recht op een korting van de eerder genoemde promotie.

Met vriendelijke groet,

Uw Sony Print Service Team
*Deze promotie loopt tot 15 December 2001. Muismat, T-Shirts en andere foto prints zijn niet bij deze promotie inbegrepen. Deze promotie is één keer geldig per post adres
Pagina: 1