Toon posts:

[BC3] SuperMP3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit weleens te denken, het zou toch verdraait handig zijn als er een ''losse'' mp3speler in je kamer staat, die de mp3''tjes via het netwerk van een server oid afhaalt, en ook nog eens een cdrom/audiocd aankan.
Bij mijn weten bestaat er nog niet zoiets, dus wordt het een zelfbouwproject.
Ik heb eens zitten denken, en denk dat je met zo''n platte p100 doos en wat andere componenten aardig ver komt.
Het zou wel cool zijn als deze features erin zaten:
- MP3 speler
- MP3''s van cd, hardeschijf of netwerk
- Programma''s maken, met overloop functie
- Goed zichtbaar display, met een aantal knoppen
- Info op het display, ID3 tags etc
- Infrarode afstandsbediening
- Via webschil te bedienen, een soort Winamp control in je browser
- Verzin zelf maar.....

Benodigdheden:
- p100 in kast beetje model natuurlijk + hardeschijf (alleen voor OS)
- 100Mbit netwerkkaart (Realtek ?)
- Soundblaster (Creative 128 ?)
- cdrom/DVD drive (min 2 speed)
- Display (iemand een id welke ?)
- En infrarood gebeuren (hier heb ik echt geen id van)
- Uitgeklede versie van Debian

Lijkt me alles alles bij elkaar maximaal 500 piek, goed te doen als je kijkt dat een losse MP3 speler - zonder extras - bij conrad (zonder cdrom drive) 280 piek kost.

Maar wat denken jullie over de haalbaarheid ed? Er moet ook flink wat getweaked worden, in de hard en software. Als er mensen zijn die willen helpen kunnen we er een open source gebeuren van maken :)

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:47
Er stond net nog een complete p200 in V&A...

iets voor jou?

This message was sent from a galaxy far, far away.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heeft al meerdere keren in bladen gestaan hoe je dit moet doen en is zeker haalbaar. Zoek ff op internet, dan vind je vanzelf wel wat.....}:O Die 500,- klopt inderdaad wel ongeveer.... Je zou trouwens ook je tv als display kunnen gebruiken...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
En waarom zou je cd-romspeler 2 speed of meer moeten zijn?}:O

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Met zo''n oud mobo zul je voor de infrarood een irda-kaartje moeten kopen...}:O

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 12:13 schreef johnnyv het volgende:
En waarom zou je cd-romspeler 2 speed of meer moeten zijn?}:O
met 1 speed kun je ''maar'' tot max 150kb mp3''tjes spelen.....

• BC3 Victim
So? Hoor jij verschil tussen 128k of meer mp3''s?

• BC3 Victim
En je gebruikt de cd toch alleen om mp3''s op de harde schijf te zetten? Lijkt mij tenminste logischer...}:O

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 12:20 schreef johnnyv het volgende:
So? Hoor jij verschil tussen 128k of meer mp3''s?
nee, maar dan gaat ie haperen als er wel een tussen zit.... en oude cdrom spelers lezen die cdr''s niet zo goed, maar voor dat probleem moet je toch wel naar 16x gaan...

• BC3 Victim
Sorry, las net dat je alleen het os op de hd wil zetten...}:O

• BC3 Victim
En een cd-romspeler kost geen reet. Als je geld over hebt kun je natuurlijk ook die set van creative kopen: dvd 12x met afst. bed. en mpegkaart. Kun je ook dvd''s gaan kijken...}:O

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 18:22
Op dinsdag 08 mei 2001 12:17 schreef Thunderbird het volgende:

[..]

met 1 speed kun je ''maar'' tot max 150kb mp3''tjes spelen.....
Dat is Kilobit (de bitrate) en een 1 speed CDROM lees 150 KiloBYTE per seconde, dus dat zou geen enkel probleem moeten zijn.
Okey, natuurlijk kom je makkelijker aan een 40+ speed CDROM driver dan aan een 1 speed, maar het gaat om het idee, ik kon het niet lijdzaam toezien dat de waarheid geweld aangedaan werd :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 12:30 schreef budi het volgende:

[..]

Dat is Kilobit (de bitrate) en een 1 speed CDROM lees 150 KiloBYTE per seconde, dus dat zou geen enkel probleem moeten zijn.
Okey, natuurlijk kom je makkelijker aan een 40+ speed CDROM driver dan aan een 1 speed, maar het gaat om het idee, ik kon het niet lijdzaam toezien dat de waarheid geweld aangedaan werd :)
ohja ik zat er zelf ook aan te denken, maar had het ooit ergens gelezen.... maar je hebt gelijk
Pagina: 1