Toon posts:

[BC3] Speakersetjes vs. Echte speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na aanleiding van dit artikel/review op t.net: http://www.tweakers.net/reviews/221/

Ik heb zelf een DTT2500 voor mijn tweede computer, en een Yamaha AX-396 versterker + 4 Mission 100W speakers voor mijn primaire systeem, en ik vind het geluid van de DTT2500 echt absurd slecht, ik ben geen audiofiel, dus ik kan geen fancy termen gebruiken, maar wat ik wel weet is dat de bass erg triest klinkt (hol, ondiep) en de treble erg vervormd wanneer je het een beetje hard zet.

Voordat ik die yamaha versterker en mission speakers had, had ik een setje el cheapo speakers van Sony en een zwakke Sony versterker die bij elkaar misschien 400 piek waard waren, en zelfs dat klonk een stuk beter dan m''n DTT2500.

En nu hoop ik eindelijk een eind te maken aan de discussie, dus ik zou zeggen lees die review op tweakers.net en zwijg forever :)

Verwijderd

dit was toch al lang bij iedereen bekend? Wie niet even de search gebruikt en toch een stje pc-speakers koopt, moet het zelf maar weten, ik gebruik mijn pc-speakers iig nooit, alleen twee van die rear-dingen tijdens games...

Verwijderd

Topicstarter
Nou nee, veel mensen hier op GoT met een speakersetje beweren dat het veel beter klinkt dan echte speakers, omdat het "digitaal" is, en zelfs dat de eigenaars van echte speakers gewoon niet willen toegeven dat hun dure equipment slechter klinkt dan hun setje. |:(

En aangezien nog veel mensen liever een speakersetje van 900 piek kopen dan 2 echte speakers en een versterker (wat niet veel kost, zo rond de 600 piek voor redelijke kwaliteit), weet dus nog lang niet iedereen dat ze beter de laatste optie kunnen kiezen, en hier mogen de audiofielen dat gaan bewijzen :)

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:45

Lordy79

Fundamentalist

Ik dacht ook dat we het hierover allang eens waren...
ik heb de Creative DTT3500 (800+ piek) gehoord en verlange meteen naar mijn sony versterker met 2x 50Watt speakertjes (meuk-merk)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb 4 normale speakers aangesloten op 2 oude degelijke versterkers. Ik kijk genoeg rond, maar ik heb nog geen enkel systeem gehoord wat de aanschaf van een 5.1-dig. rechtvaardigd. Het klinkt allemaal of te schel/digitaal of te veel middengebied of teveel basscompensatie. Het lijkt wel of er geen mensen meer geboren worden met goede oren in de ontwerpindustrie...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

we zijn het nog allemaal helemaal eens :)

Verwijderd

Laat die lui toch lekker pc-zooi kopen en denken dat het beter is...ik, en met mij velen hier, weten wel beter.

Laat ze eigenwijs zijn, als ze alleen al de moeite hadden genomen om een keer zelf te luisteren hadden ze zich een 800 piek kunnen besparen.

Verwijderd

Ik heb op de front-out een setje Spin70''s zitten van Labtec. En voor het geld zijn dat hele nette speakers. Goed geluid, zuiver, aardig vermogen. Netjes echt.

Maar toch heb ik op de rear-out m''n HiFi zitten. Dat is toch niet te vergelijken. Voller geluid, betere dynamiek, beter toonbereik, veel meer vermogen, veel duidelijkere/strakkere bas. (Sony LBT N455 + Surround set).

Als je toch een HiFi hebt, en een PC, is het niet meer dan logisch om ze met elkaar te verbinden. Je hoeft dan geen dure set voor de PC te kopen, en je kunt ook nog eens zooi tapen / radio opnemen op PC, enz.

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Op dinsdag 08 mei 2001 02:21 schreef HlpDsK het volgende:
Ik heb op de front-out een setje Spin70''s zitten van Labtec. En voor het geld zijn dat hele nette speakers. Goed geluid, zuiver, aardig vermogen. Netjes echt.
Ik verkoop die dingen en ze zijn best goed, maar de bas blijft enigzins achter.

[qutote]Maar toch heb ik op de rear-out m''n HiFi zitten.[/quote]
Wat ik niet snap: waarom heb je HiFi niet op je front gezet en de labtecs als achterspeakers??????! :?

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 02:27 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Ik verkoop die dingen en ze zijn best goed, maar de bas blijft enigzins achter.

[qutote]Maar toch heb ik op de rear-out m''n HiFi zitten.
Wat ik niet snap: waarom heb je HiFi niet op je front gezet en de labtecs als achterspeakers??????! :?
[/quote]

Omdat ik dat niet handig vindt. Ik heb de stereo niet altijd aan.

''t Maakt trouwens niks uit eigenlijk :)

En de bas van die Spin70''s is aardig, maar natuurlijk niet te vergelijken met een set waar een subwoofer bij zit. Maar daar heb ik dan de HiFi voor met 4 x 80 Watt over 2 versterkers *D

Vaag om te horen want de bass lijkt net of het van de Labtecjes af komt. Maar dat geluid kan nooit uit die dingen komen :P

Ik ben er zelf ook van overtuigd dat een speakersetje niet kan tippen aan een echte HiFi set. Maar dat verwacht ik er dan ook niet van. En daarom complementeert het elkaar goed.

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 02:34 schreef HlpDsK het volgende:
Ik heb er gewoon een splittertje opgezet.
front: één kabeltje naar de pc-speakers, en een kabeltje naar m''n laptop en aux-in van m''n amp.
rear: kabeltje naar rear-speakers.

Werkt volgens mij een stuk beter, en is bovendien tijdens games mooier, al hangt dat natuurlijk van jouw positie ten opzichte van je speakers af.

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Op dinsdag 08 mei 2001 02:34 schreef HlpDsK het volgende:

''t Maakt trouwens niks uit eigenlijk :)
:? Maakt niks uit? Het maakt enorm veel geluidskwaliteit uit. Maar it''s your life & your sound :)
Vaag om te horen want de bass lijkt net of het van de Labtecjes af komt. Maar dat geluid kan nooit uit die dingen komen :P
Wat denk je waarom wij zoveel Labtec Spin70''s verkopen... >:) >:) >:)

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 02:42 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

:? Maakt niks uit? Het maakt enorm veel geluidskwaliteit uit. Maar it''s your life & your sound :)
[..]

Nee .. het maakt niet uit of je ze op de front of op de rear hebt zitten. Ik heb een TerraTec DMX X-Fire 1024. En ik heb de HiFi en de Labtecjes eerst andersom gehad. En dat maakt dus niks uit. De rears krijgen hetzelfde signaal als de fronts.

M''n HiFi staat haakt opgesteld ten opsichte van m''n PC, dus dat klinkt niet als enige speakers. Dus ik heb normaal de Labtecjes aan, en soms de HiFi er bij ter ondersteuning.

Dus normaal 2 Labtecjes van 2 x 6 = 12 watt, en soms die Labtecjes + de HiFi ( 4 x 80 + 2 x 60)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 08 mei 2001 02:42 schreef Lordy79 het volgende:

Het is trouwens echt jammer dat labtec niet meer de 3010''s maakt (wazige smalle transmissielijn wannabe speakers). Die klinken namelijk wel erg goed, en kosten maar 130 piek!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik heb voor ik m''n huidige PC kocht eerst eens in een winkel geluisterd naar de Spin70''s, en ook naar die Labtec sets met woofer en 4 speakers. Maar ik heb toch besloten toen voor de Spin70''s. Er komt gewoon een goed geluid uit die dingen. En wil ik meer geluid dan zet ik de HiFi aan.

En ik heb hier toch niet te mogelijkheid om surroundboxjes op te hangen, waar het geluidsbeeld zou kloppen.

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Op dinsdag 08 mei 2001 02:47 schreef HlpDsK het volgende:

Nee .. het maakt niet uit of je ze op de front of op de rear hebt zitten. Ik heb een TerraTec DMX X-Fire 1024. En ik heb de HiFi en de Labtecjes eerst andersom gehad. En dat maakt dus niks uit. De rears krijgen hetzelfde signaal als de fronts.
:) Maar je zegt net zelf, terecht, dat je HiFi veel beter geluid geeft dan je Labtec setje... vandaar mijn verbazing. En dat ie niet altijd aanstaat... tja.. je hebt ''m vast niet primair gekocht omdat ie er zo mooi uitziet, maar omdat je ''m wil gebruiken! *D Bij games snap ik dat je fatsoenlijk gepositioneerd geluid wilt, maar bij Mp3 of anderzins muziek niet...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 08 mei 2001 02:51 schreef HlpDsK het volgende:
Ik heb voor ik m''n huidige PC kocht eerst eens in een winkel geluisterd naar de Spin70''s, en ook naar die Labtec sets met woofer en 4 speakers. Maar ik heb toch besloten toen voor de Spin70''s. Er komt gewoon een goed geluid uit die dingen. En wil ik meer geluid dan zet ik de HiFi aan.
Hey, een verstandige PC-audio koper... Ze zijn er nog! :)

Bij mycom wilden ze me toen ook zo''n sub/sat (2.1) setje aansmeren omdat het "zoveel harder" zou gaan. Terwijl die 3010''s echt veel lekkerder klonken. |:(

Bose mediamates zijn trouwens ook best aardig, maar kosten dan ook 650 piek. (eens iets waar ze wel weer een aardig productje gemaakt hebben).

• BC3 Victim
Bose mediamates zijn trouwens ook best aardig
:7 en daar kan geen 5.1 tegenop!

hehe

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Op dinsdag 08 mei 2001 02:48 schreef JvS het volgende:

[..]

Het is trouwens echt jammer dat labtec niet meer de 3010''s maakt (wazige smalle transmissielijn wannabe speakers). Die klinken namelijk wel erg goed, en kosten maar 130 piek!
Labtec is overgenomen door Logitech toch?
En de 3010... mja.. vaag herinner ik me ze nog... zagen er wel stoer uit geloof ik... maar mijn favoriet is en blijft de APX4620...

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 02:53 schreef Lordy79 het volgende:
Bij games snap ik dat je fatsoenlijk gepositioneerd geluid wilt, maar bij Mp3 of anderzins muziek niet...
Ik wil ook bij muziek min of meer perfecte stereo hebben, zowel in bed, aan m''n buro als in m''n relax-stoel, en daar is de indeling van mijn kamer op gebaseerd.

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 02:53 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

:) Maar je zegt net zelf, terecht, dat je HiFi veel beter geluid geeft dan je Labtec setje... vandaar mijn verbazing. En dat ie niet altijd aanstaat... tja.. je hebt ''m vast niet primair gekocht omdat ie er zo mooi uitziet, maar omdat je ''m wil gebruiken! *D Bij games snap ik dat je fatsoenlijk gepositioneerd geluid wilt, maar bij Mp3 of anderzins muziek niet...
Er is ook nog zoiets als Buren/Familie en dunne muren/vloeren. En de tijdstippen.

Kun je je voorstellen wat er hier gebeurd als ik _nu_ de HiFi open zet? *D >:)

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Op dinsdag 08 mei 2001 02:55 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik wil ook bij muziek min of meer perfecte stereo hebben, zowel in bed, aan m''n buro als in m''n relax-stoel, en daar is de indeling van mijn kamer op gebaseerd.
:) Dan zou ik mijn bed op mijn bureaustoel moeten stapelen of in mijn bureaustoel moeten gaan slapen. (dat laaste is geen gek idee...)

Als ik serieus muziek wil luisteren, doe ik dat wel in mijn woonkamer.

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Op dinsdag 08 mei 2001 02:55 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Er is ook nog zoiets als Buren/Familie en dunne muren/vloeren. En de tijdstippen.
Hmm.. jij bent toch Omnipresent? Dus er zijn ook tijdstippen waarop je de boel WEL open kunt zetten...
Ik heb het probleem gelukkig niet echt, want ik heb een heeeeeeeeeel lief buurmeisje :)

En naast volume telt geluidsKWALITEIT ook... ook met mp3''s en anderzindse muziek.

Verwijderd

Bij mij dus ook. De indeling van de kamer maakt een goede setup onmogelijk.

Mijn HiFi speaekrs staan bv. nog geen meter uit elkaar. Helaas kan dat echt niet anders :(

En dus alles haaks op de PC met daar de Labtecjes.

Ik zal es een schematje maken.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/umopepisdn/zooi/AudioSchets.gif

Je moet het zo zien dus. Verre van ideaal, maar anders gaat niet helaas.

Verwijderd

Mijn buren kunnen de muziek soms (=eufimisme voor altijd) letterlijk horen, maar ze complimenteren me met m''n muziekkeus, dus ze hebben er alleen maar voordeel bij >:)

Zijn ook drie schatten van meiden O+

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 02:58 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Hmm.. jij bent toch Omnipresent? Dus er zijn ook tijdstippen waarop je de boel WEL open kunt zetten...
Ik heb het probleem gelukkig niet echt, want ik heb een heeeeeeeeeel lief buurmeisje :)

En naast volume telt geluidsKWALITEIT ook... ook met mp3''s en anderzindse muziek.
Oh, neem maar van mij aan dat ik dat ook doe >:)

Pas was er hier een of andere achterlijke optocht met vrachtwagens die luid toeterend een uur of 2 voorbij komen denderen. Godver wat heb ik daar een bloedhekel aan.

Ik heb toen me HiFi aangezet en heb met -12 dB onversterkt signaal (>:)) wat Metallica in Winamp gegooid.

Geen idee wat dat dan is als versterkt signaal.

En wat de kwaliteit betreft : ik kan mijn versterker helemaal openzetten (0 dB onversterkt), en dan blijven de speakers de boel netjes doorgeven zonder vervorming. Ik vind nog steeds dat ik een goede koop heb gedaan met m''n HiFi. Echt mooi geluid.

Ehh, 0 dB onversterkt Metallica heb ik eens ooit heel even gedaan, maar ik kreeg hoofdpijn en m''n oren deden gewoon zeer :P

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Op dinsdag 08 mei 2001 03:05 schreef HlpDsK het volgende:

En wat de kwaliteit betreft : ik kan mijn versterker helemaal openzetten (0 dB onversterkt), en dan blijven de speakers de boel netjes doorgeven zonder vervorming.
:) PRECIES! Maar dat zal die Labtec Spin70 set niet kunnen. Die klinken al redelijk meuk als je ze voor 70% openzet.
Ehh, 0 dB onversterkt Metallica heb ik eens ooit heel even gedaan, maar ik kreeg hoofdpijn en m''n oren deden gewoon zeer :P
hehehe... >:) >:) Ik heb een Yamaha Subwoofer actief 80watt... Als ik daarmee een bepaalde soundtrack van Dune2000 afspeel en mijn subwoofer helemaal openzet, krijg ik ook in 4 seconden barstende koppijn... doe ik niet meer...

maar goed... * Lordy79 gaat slapuh... :Z:Z:Z

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

achja:
code:
1
L-SP    TV(28")  R-SP   Pc-sp     mon    pc-sp

da''s ook een fijne 4 kanaals opstelling, niet? (ook een xfire met surround op de stereo)

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Op dinsdag 08 mei 2001 03:23 schreef HlpDsK het volgende:
[afbeelding]]

Je moet het zo zien dus. Verre van ideaal, maar anders gaat niet helaas.
I see...
Tja.. dan zou ik het ook zo opstellen denk ik... heb je niet meer kamers dan?

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 03:31 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

I see...
Tja.. dan zou ik het ook zo opstellen denk ik... heb je niet meer kamers dan?
Nope .. :(

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Op dinsdag 08 mei 2001 03:33 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Nope .. :(
Je bent nog student?

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 03:37 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Je bent nog student?
Ik heb geen andere kamer waar ik me apperatuur kwijt kan gewoon. Ik zou het trouwens ook niet in een andere kamer willen hebben, want dan maak ik er toch geen gebruik van.

Ik vind het alleen jammer dat de indeling van de kamer een betere opstelling onmogelijk maakt.

• Lordy79

Lordy79

Fundamentalist

Op dinsdag 08 mei 2001 03:39 schreef HlpDsK het volgende:

Ik heb geen andere kamer waar ik me apperatuur kwijt kan gewoon. Ik zou het trouwens ook niet in een andere kamer willen hebben, want dan maak ik er toch geen gebruik van.
Dat (her)ken ik... :)
Ik vind het alleen jammer dat de indeling van de kamer een betere opstelling onmogelijk maakt.
Dan deel je de kamer toch anders in?

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 03:49 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Dat (her)ken ik... :)
[..]

Dan deel je de kamer toch anders in?
Dat laatste gaat dus niet. Er valt niks anders in te delen. Gaat gewoon niet :(

Verwijderd

Topicstarter
Oh, ik ben verbaasd dat iedereen het nog eens is, dit was een maandje of anderhalf geleden echt heel anders, toen was er nog een felle discussie gaande :)

bij mij is de opstelling als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchdopeness.com/jacob/blueprint.gif

Het is close to ideal :9, want waar ik ook zit in m''n kamer, heb overal vol en goed klinkend geluid :)

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 14:05
Volgens mij hebben ze hier ook wel de foto voor uitgevonden ;)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Bose mediamates zijn trouwens ook best aardig
VLOEK NIET !

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 09:52 schreef Atteman het volgende:
Volgens mij hebben ze hier ook wel de foto voor uitgevonden ;)
Cool, een camera aan het plafond met breedhoeklens :P

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Eltax is òòk ''n taxicentrale!

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• ALH
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Eltax :), je hebt aldi speakers, eltax en dan bose ja :D

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Zeepoog
Op dinsdag 08 mei 2001 09:26 schreef minus0ne het volgende:
Oh, ik ben verbaasd dat iedereen het nog eens is, dit was een maandje of anderhalf geleden echt heel anders, toen was er nog een felle discussie gaande :)

bij mij is de opstelling als volgt:

[afbeelding]

Het is close to ideal :9, want waar ik ook zit in m''n kamer, heb overal vol en goed klinkend geluid :)
DIE YAMAHA DOET ''T ''M!! ;)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 08 mei 2001 10:04 schreef JT het volgende:

[..]

VLOEK NIET !
Doe eens wat aan je vooroordelen.

Ik vind bose hifi-speakers ook stuk voor stuk crap. (op de 901 na, die heb ik nog nooit gehoord). Maar deze zijn echt leuk, en klinken lekker.

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 08 mei 2001 12:14 schreef JvS het volgende:

[..]

Doe eens wat aan je vooroordelen.

Ik vind bose hifi-speakers ook stuk voor stuk crap. (op de 901 na, die heb ik nog nooit gehoord). Maar deze zijn echt leuk, en klinken lekker.
Vooroordeel ??? Ik heb ze gehoord op school en in de winkels. Ik vind het gewoon bagger. En als ik het heb over dat B*s* kut is, dan heb ik het niet over de PA, want die ken ik niet, en er schijnt 1 model te zijn wat wel leuk klinkt. Voor de rest vind ik het bagger. Dus is het geen vooroordeel want ik heb ze gehoord.

En ik ga geen 700 piek voor die mediamates neerleggen, daar koop ik een mooie Cambridge Audio A1 versterker en vloerstaanders van Eltax (Liberty 5+) of Celestion F1 boekenplank speakertjes voor. En met die Eltaxjes ben ik ook nog 40 piek goedkoper uit :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 08 mei 2001 14:51 schreef Zeepoog het volgende:
Eltax is òòk ''n taxicentrale!
:D

Ecodan warmtepomp

• Zeepoog
Op dinsdag 08 mei 2001 16:32 schreef ALH het volgende:
OEI! :)

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 08 mei 2001 16:32 schreef ALH het volgende:
Jij wil beweren dat Bose betere prijs/prestatie heeft dan Eltax ? Hmmm....ok, beetje heel erg onwaar vind ik. En dan nog, dan zijn er nog de Celestions, die zijn ZEKER beter dan Bose. Ik ga liever af op kwaliteit/prijs verhouding, dan op naam, in het geval van bose dus.

Ecodan warmtepomp

• Jag
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Komt door die goede review :P;).
En als ik het heb over dat B*s* kut is, dan heb ik het niet over de PA, want die ken ik niet, en er schijnt 1 model te zijn wat wel leuk klinkt.
Ik kan je met een gerust hart meedelen dat de Bose PA speakers echt zwaar klote zijn. De 401 is echt lachwekkend. Zet daar maar eens een Axys speaker (U14) naast van dezelde prijs en grootte, dan zul je horen dat ze zelfs voor hun grootte heel beroerd zijn. En ik ken ze, want wij hadden ze op school.
En de 802 is ongeveer net zo beroerd, dat is de kroeg speaker, met de twee bass reflex dingen op de voorkant. Ik kwam vroeger wel eens in een discotheek, en daar hadden ze die dingen ook. Vier speakers in een kleine discotheek, en dan ver onder de 100 dBspl in het midden van de zaal |:(. En het klinkt nog slecht ook met dat penetrante hoog.

Maar goed, back on topic: ik ben het eens met de topicstarter, alhoewel er wel een minimum budget is waarvoor dit opgaat. Ik zou mijn 130,- liever uitgeven aan de pc speakers die JvS heeft staan, dan aan een "HiFi" set van 130,-.

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 08 mei 2001 21:50 schreef Jag het volgende:

Ik kan je met een gerust hart meedelen dat de Bose PA speakers echt zwaar klote zijn.
Hmmmm....ik wou er nix over zeggen omdat het dan weer als vooroordeel werd bestempeld, maar toch had mijn vooroordeel gelijk. Tis dus gewoon bagger, en dat wist ik eigenlijk wel 100 % zeker, ondanks dat ik het nooit had gehoord :)

Ecodan warmtepomp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 08 mei 2001 23:31 schreef JT het volgende:

[..]

Hmmmm....ik wou er nix over zeggen omdat het dan weer als vooroordeel werd bestempeld, maar toch had mijn vooroordeel gelijk. Tis dus gewoon bagger, en dat wist ik eigenlijk wel 100 % zeker, ondanks dat ik het nooit had gehoord :)
''t was niet kwaad bedoeld, maar ik kan me niet voorstellen dat jij die speakertjes (mediamates) goed gehoord hebt. Ik vond ze eigenlijk net zo goed als mijn eigen PC-speakertjes. En ik heb eigenlijk nog nooit PC-speakers gevonden die ik evenmooi vond klinken (ook de APX 4620 niet). Het verschil is, dat de mijne 130 piek (:7) zijn, en die Bose''s 650. Dus ze zijn wat duur. Daarentegen zien ze er wel veel mooier uit dan de mijne en zijn ze een stuk kleiner. En de mijne waren gewoon sick goedkoop.

• bAm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:41

bAm

heb er gewoon n kenwood receiver op zitten met 2 !jbl''s en klinkt best lekker.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik ben een paar maanden terug op zoek geweest naar multimedia speakertjes (mijn stereo gebruik ik alleen voor moviez)

Ik heb er heel wat gehoord...ik vond de Philips MMS240 er het beste uitkomen, beter dan de Labtec Spin70''s...die mijn 2e keus waren. (uiteraard staat de ''ultra bass'' van de MMS240 NIET aan...meuk geluid)

Ik weet niet wat ze nu kosten, en of ze nog verkrijgbaar zijn...maar ik had mijn paar bij Aragorn voor 85 gulden meegekregen (aanbieding)

btw: de Labtec Spin30''s zijn mooier qua design...van die bolletjes :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• BC3 Victim
Voor een echte bikkelradio kijk hier :7 Vaak award gewonnen voor beste eindtrappen, versterkers etc. Speakers van hem staan ook in de Wisseloort studio''s om het eindresultaat te horen naar een opname. En dat is niet slecht dacht ik zo })

http://jkacoustics.hear.nl

• mbvisiontt
  • Laatst online: 04-07 05:11
Zo Commander_Data... weer die site? Lijkt wel op spam langzaam... :P ;)

.... Ik weet het ook niet

• ALH
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Op dinsdag 08 mei 2001 17:38 schreef JT het volgende:

[..]

Jij wil beweren dat Bose betere prijs/prestatie heeft dan Eltax ? Hmmm....ok, beetje heel erg onwaar vind ik. En dan nog, dan zijn er nog de Celestions, die zijn ZEKER beter dan Bose. Ik ga liever af op kwaliteit/prijs verhouding, dan op naam, in het geval van bose dus.
Ik had het niet over prijs/kwaliteit verhouding maar over geluidskwaliteit :)

Wat betreft die kleine bose speakers, die klinken voor kleine speakers best aardig maar voor die 2000,- (zoiets kosten ze volgens mij) kan je gewoon veel betere dingen kopen :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• BC3 Victim
gewoon goede boxen kopen, of ze nou voor je pc geschikt zijn of niet. versterker d''r tussen en je hebt goed geluid

4x80W + 1x800W rules

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 01:43 schreef mbvisiontt het volgende:
Zo Commander_Data... weer die site? Lijkt wel op spam langzaam... :P ;)
}) ssst

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 09 mei 2001 08:40 schreef darthbrute het volgende:
gewoon goede boxen kopen, of ze nou voor je pc geschikt zijn of niet. versterker d''r tussen en je hebt goed geluid

4x80W + 1x800W rules
Roels helemaal niet, das ongeveer 700 watt overkill. Dat geld wat je voor die 700 wattheb geinvesteerd kan je beter gebruiken voor beter geluidskwaliteit.

Ecodan warmtepomp

• Zeepoog
Op woensdag 09 mei 2001 15:05 schreef JT het volgende:

[..]

Roels helemaal niet, das ongeveer 700 watt overkill. Dat geld wat je voor die 700 wattheb geinvesteerd kan je beter gebruiken voor beter geluidskwaliteit.
hè laat die jongen ook ''s blij zijn joh :)

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 09 mei 2001 19:37 schreef Zeepoog het volgende:

[..]

hè laat die jongen ook ''s blij zijn joh :)
Ben ik dan zo''n klerelijer ?

Ecodan warmtepomp

• Jag
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

80 Watt is ook 78 Watt overkill. En bovendien, je zet het sublaag al best snel 10 dB harder dan de rest, en je vermogensverschil is overbrugd.

Verwijderd

gaat dit nog ergens over...????

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 04:16 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
gaat dit nog ergens over...????
ja, anders ging ie toch digt.

Verwijderd

1 Tannoy zuil heb ik als geluid... en ook nog een koptelefoon. Tsja.. als je maar geld hebt voor 1 speaker dan koop je m toch? :o

Verwijderd

2*bose 901 series 6 &active Eq.
bose 1800 amp 2*280watt@8 ohm.(front)
2 D.I.Y. met 2*pioneer tse2099 carspeakers.
sony crap amp 2*50watt.(rear)
:9~
Ut & Quake3 ROCKEN!!
Vinde me buren ook ;)

• BC3 Victim
- Bron: Stem + Gitaar + Drumstel + Piano (allemaal analoog)
- Mixing + Opslag: Digitaal
- Doel: Oren + Zenuwstelsel + Hersenen (allemaal analoog)

En dan nog zijn er mensen die beweren dat digitaal = beter... Nu klinkt het niet echt slecht of zo imho, maar ik mis dat vloeiende geluid van buizen en trage transistoren... Jammerlijk zijn er nog steeds teveel studio''s die werken met het principe: "met digitaal kan je zoveel bewerkingen doen als je wilt zonder qualiteitsverlies". Waar vroeger een muziekstuk nog goed doordacht werd, kan met hedendaagse technieken iedere pc gebruiker zijn eigen cd maken. Er zal dus steeds meer rommel geproduceerd worden. En dat moet dan weer beoordeeld worden op snel/goedkoop geproduceerde setjes, liefst met veel licht en knopjes, voorzien van de laatste hypekreten?
Gelukkig is er nog geen gekke-ui om je speakers te testen: "de mijne is 109dB!"...
:+

Verwijderd

[b]Ik heb er heel wat gehoord...ik vond de Philips MMS240 er het beste uitkomen, beter dan de Labtec Spin70''s...die mijn 2e keus waren. (uiteraard staat de ''ultra bass'' van de MMS240 NIET aan...meuk geluid)
Yep helemaal mee eens. Philips is niet echt een favoriet tweaker merk maar deze speakers (en de MMS230''s die ik voor mijn ouders heb gekocht zijn ook wel oke) klinken echt erg goed zeker in combinatie met een subwoofer en dan klinkt die ultra bas wel beter.

In combinatie met de stereo toren vind ik dit toch een leuke 2.1 set. Als ik de accoustic edge van Philips hier uit komt dan koop ik er nog een MMS240 set bij als rear speakers.

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 05:40 schreef Raampie het volgende:

[..]

Yep helemaal mee eens. Philips is niet echt een favoriet tweaker merk maar deze speakers (en de MMS230''s die ik voor mijn ouders heb gekocht zijn ook wel oke) klinken echt erg goed zeker in combinatie met een subwoofer en dan klinkt die ultra bas wel beter.

In combinatie met de stereo toren vind ik dit toch een leuke 2.1 set. Als ik de accoustic edge van Philips hier uit komt dan koop ik er nog een MMS240 set bij als rear speakers.
Natuurlijk kl;inkt die stereo beter. pc speakers = ruk..maarre..waarom haal je deze weer naar boven?, was net zo lekker afgezakt...
Pagina: 1