Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Anoniem: 18023
Bovendien heeft een dvd-speler toch net niet al die extra dingen die een cd-speler wel heeft. Fixed-pickup en dat soort geintjes.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Anoniem: 16695
Er komt/is een nieuwe sony uit die wel cd-r`s en cd-rw`s kan lezen.Op maandag 07 mei 2001 23:49 schreef MREn het volgende:
Sony dvd-spelers spelen geen cd-r''s af, wat toch een groot nadeel is.
Bovendien heeft een dvd-speler toch net niet al die extra dingen die een cd-speler wel heeft. Fixed-pickup en dat soort geintjes.
Kijk voor de specs maar es op all-region-dvd.
NVP-ds400.
En toch heeft een DVD-speler meestal niet de functionaliteit van een goede cd-speler. Je krijgt er wel muziek uit, je kan ook mooi programmeren, shuffle enzo, maar ik weet niet hoe hoog je eisen zijn qua kwaliteit en bedieningsgemak. Je moet bijvoorbeeld wel altijd je tv aan hebben om je cd-speler te kunnen programmeren.Op dinsdag 08 mei 2001 00:08 schreef -Stef- het volgende:
Ok, dan kan ik dus toch voor een DVD speler gaan. Dat hij CDR(W)''s moet kunnen afspelen is inderdaad wel van belang. Dat wordt dus geen Sony. Bedankt.
Anoniem: 4288
De Sony DVD-speler, van een maat van mij, echter niet...
De Pioneer DVD Speler bij Correct kan wel CDRW/CDR lezen, en is standaard regiovrij...
Overigens lijkt mij:
- de DAC beter in een DVDspeler
- het loopwerk beter van een CDspeler
- de laser harder/zuiverder (CDkrasjes?)
als je 2 gelijkwaardige merken vergelijkt.
Maar als je nu nog een CDspeler wilt kopen, zou ik voor de DVD gaan, alleen dan wel CDRW/CDR met DVD/S-VCD/MP3
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Sony CD-spelers kunnen ook gewoon rw''s afspelen hoor (gelukkig maar, anders had ik weer 1550 piek weggegooid)Mijn Sony CD-speler (CDP XBP-630) kan wel CDRW spelen...
De Sony DVD-speler, van een maat van mij, echter niet...
Denk toch dat een DVD-speler van zeg 1000 gulden niet op kan tegen een cd-speler van 1000 gulden. Dat van die krasje ga ik nu meteen ff proberen, ik heb. een cd met een joekel van een kras erop. Mijn oude cd-speler kon de nummers na die kras niet vinden, omdat de laser niet door die kras heen kwam. Mijn sony discman blijft in dat nummer hangen, maar je kan wel de nummers er na afspelen. Op mijn sony cd-speler (CDP-CX260) hoor ik die kras bijna niet meerOverigens lijkt mij:
- de DAC beter in een DVDspeler
- het loopwerk beter van een CDspeler
- de laser harder/zuiverder (CDkrasjes?)
als je 2 gelijkwaardige merken vergelijkt.
Ik zal ''em een in m''n dvd-speler doen, zou terug met de ervaringen
Info:
-cd: Money for nothing van Dire Straits(13 jaar oud, gratis)
-cd-speler: Sony DVD-CX260(2,5 jaar oud, 1550 gulden)
-dvd-speler: Sony DVP-S325(1,5 jaar oud, 1000 gulden)
Resultaten:
CD met krassen in DVD-speler is echt bedroevend! In die cd-speler hoor ik midden in het ergste deel van die kras wat geruis mer niet, maar die dvd-speler loopt al een minuut voor een midden van die kras compleet vast in die kras, lekker waardeloos dus.
Anoniem: 8392
Verder is het een blijft het een zoniet.
Ja de champagne reeks is wel leuk, de topklasse van zoniet.
Maar eeh krassen in je CD''s....
How about een beetje silver poets op wat watjes, en poleisten die cd.
Duurt lang, ongeveer een film kijken lang.
Maar soms lukt het het euvel te poleisten.
Suc6 met je aanschaf.... DVD Rulez
gRtz,
Stef
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Mijn eisen zijn dat ik op een DVD speler CD''s kan afspelen mbv; gewoon "play", tracks voor/achteruit kan selecteren en een shuffle. Programmeren doe ik nauwelijks dus als ik dat zou willen dan kan de TV (vanwege het menu) wel even aan.Op dinsdag 08 mei 2001 17:15 schreef MREn het volgende:
[..]
En toch heeft een DVD-speler meestal niet de functionaliteit van een goede cd-speler. Je krijgt er wel muziek uit, je kan ook mooi programmeren, shuffle enzo, maar ik weet niet hoe hoog je eisen zijn qua kwaliteit en bedieningsgemak. Je moet bijvoorbeeld wel altijd je tv aan hebben om je cd-speler te kunnen programmeren.
Resteert dus de vraag of CD spelers beter in staat zijn (beschadigde) CD''s (en uiteraard CDR(W)''s) af te spelen dan DVD spelers. Uit de overige postings volgt van wel alhoewel je uit zo''n beperkte test natuurlijks niets kan concluderen. Het voordeel waarom je voor een DVD speler zou gaan is uiteraard het kunnen afspelen van DVD''s. Wanneer DVD spelers een beperkt bedieningsgemak hebben en (vrijwel) dezelfde afspeelkwaliteiten als CD spelers hebben is voor mij dan toch de keuze een DVD speler te kopen. Dat wordt er dan een die ook CDR(W) aankan en hoeft niet persee MP3 af te kunnen spelen. Dat doe ik wel op mijn computer (eventueel verbonden met de receiver).