[BC3] Sampling Rate Converter From Optical-In

Pagina: 1
Acties:

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik heb hier thuis een sony-versterker uit 1989 staan. 1 van de eersten die over een optische digitale ingang beschikt.

Kan ik met dit relatief oude apparaat een apparaat van deze tijd erop aansluiten. Kan er een cd speler op met een optische digitale uitgang? Hij heeft wel een sampling rate converter van 32, 44.1 en 48 kHz. Wat het is weet ik niet, maar goed. Misschien dat iemand mij de verschillen kan uitleggen of een website aanwijzen waar die te vinden is.

Dan heb je tegenwoordig ook nog een 24bit decoder (?). Wat is het verschil van die decoder dan met andere decoders. Wat zijn de gevolgen als ik geen 24 bit-decoder heb? kan ik dan geen optical-out cd speler erop aansluiten???? misschien wat veel vragen in 1 topic, maar ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen !!

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Ik zou het zeker niet doen. De DAC van een moderne cd speler is naar alle waarschijnlijkheid een stuk beter dan die oude die in die sony zit.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Om even op de technische specificaties wijzen, Optical Audio hebben een limied van 44.1KHz en 16bits (Gelijk aan CD kwaliteit) Hoger is niet mogelijk om door de glasvezel kabel heen te sturen.