[BC3] Digitale Video Camera''s (mini-DV)

Pagina: 1
Acties:

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
Ik ben een totale leek op het gebied van digitale VIDEO camera''s, heb echter wel flink de sokken in de was zitten wbt normale digitale doka''s .

Ik heb zelf een beetje lopen vergelijken, heb ongeveer fl.2000,- te besteden..en kom dan uit op de Panasonic NV-DS15B www.panasonic.co.uk/nw/products/product.asp?c=NVDS15B .

Mijn eisen zijn eigenlijk dat hij miniDV gebruikt (Dus geen Digital8, mij te groot), dat hij minimaal 12x zoom heeft, en minimaal 800.000 Pixels CCD. Verders Fireware (i-Link) is ook wel een vereiste ivm met divx-en op mn pc :) Andere dingen die belangrijk zijn : Gewicht niet al te zwaar (dus sub 1Kg), en verders alles waar ik ongewtijfeld nog niet aan gedacht heb?;)

Iedereen die hier wat verstand van heeft, aub deel je kennis!

bvd, Michael

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb hier ook eens een vraag over gesteld, maar nooit een reactie op gekregen. :( Maar goed, terug naar je vraag. Ik zoek momenteel ook een mini-DV. Liefst ook van Panasonic.

De informatie die ik tot nu toe heb ingewonnen wijst erop dat Panasonic gewoon goed is. Het 15-type wat je op het oog hebt heeft trouwens geen foto-mode en DV-in. Dit houdt in dat op pc-bewerkt videobeelden dus niet digitaal teruggezonden kunnen worden naar tape omdat de camera gelockt is. Als je een beetje handig bent kan je deze zelf unlocken. Zie hiervoor de site www.dv-in.nl. Anders kun je altijd nog een zogenaamde widget kopen of desnoods type 150 aanschaffen (heeft wel DV-in standaard). Maar ja, misschien wil je dat ook niet omdat je aangaf iets met DivX te willen. Lijkt mij persoonlijk ook ideaal. Bedenk wel dat digitale videobeelden in hoge kwaliteit harddisk ruimte vreet. Tweede is misschien noodzakelijk?

Persoonlijk ben ik aan het twijfelen. De DS15 (liever nog DS25, heeft fotomode) biedt genoeg mogelijkheden maar is toch nog wel zo groot dat ie niet bij wijze van spreken in je binnenzak past. De duurdere DS35 of DS99/990-typen zijn dit weer wel, maar daar is de CCD maar 570.000 pixels in plaats van de 800.000 van de NV-DS15.

Van de andere merken zou ik mij vooral verdiepen in Sony en JVC. Sony heeft met name goede lenzen, maar is aan de prijzige kant. JVC heb ik persoonlijk wat twijfels over de kwaliteit van ''t spul.
Als je echt geld teveel hebt zou ik voor de Sony PC-100/110 gaan. :9 Anders voor de nieuwe modellen van Panasonic met de megapixel CCD.

Een goede prijsvergelijkingsite is www.macropolis.nl. Ik zag de DS-15 daar voor rond de fl. 1800,-.

Hopelijk heb je hier iets aan. :)

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
Heel erg bedankt voor de info
Dat is jammer dat hij geen stilmode fotos kan maken maar betekent wel dat hij dus ook niet de extra kosten van een smartmedia/compactflash/memorystick interface+kaartje hoeft te dragen, en dat de fl.2000 die ik van plan ben te betalen dan ook allemaal aan lenzen, electronica etc wordt besteed.

Je kan me adden op icq4442427 of mail me majic@xs4all.nl, ik zou graag een en ander willen overleggen !
Op dinsdag 08 mei 2001 11:42 schreef Bar_en_boos het volgende:
Ik heb hier ook eens een vraag over gesteld, maar nooit een reactie op gekregen. :( Maar goed, terug naar je vraag. Ik zoek momenteel ook een mini-DV. Liefst ook van Panasonic.

De informatie die ik tot nu toe heb ingewonnen wijst erop dat Panasonic gewoon goed is. Het 15-type wat je op het oog hebt heeft trouwens geen foto-mode en DV-in. Dit houdt in dat op pc-bewerkt videobeelden dus niet digitaal teruggezonden kunnen worden naar tape omdat de camera gelockt is. Als je een beetje handig bent kan je deze zelf unlocken. Zie hiervoor de site www.dv-in.nl. Anders kun je altijd nog een zogenaamde widget kopen of desnoods type 150 aanschaffen (heeft wel DV-in standaard). Maar ja, misschien wil je dat ook niet omdat je aangaf iets met DivX te willen. Lijkt mij persoonlijk ook ideaal. Bedenk wel dat digitale videobeelden in hoge kwaliteit harddisk ruimte vreet. Tweede is misschien noodzakelijk?

Persoonlijk ben ik aan het twijfelen. De DS15 (liever nog DS25, heeft fotomode) biedt genoeg mogelijkheden maar is toch nog wel zo groot dat ie niet bij wijze van spreken in je binnenzak past. De duurdere DS35 of DS99/990-typen zijn dit weer wel, maar daar is de CCD maar 570.000 pixels in plaats van de 800.000 van de NV-DS15.

Van de andere merken zou ik mij vooral verdiepen in Sony en JVC. Sony heeft met name goede lenzen, maar is aan de prijzige kant. JVC heb ik persoonlijk wat twijfels over de kwaliteit van ''t spul.
Als je echt geld teveel hebt zou ik voor de Sony PC-100/110 gaan. :9 Anders voor de nieuwe modellen van Panasonic met de megapixel CCD.

Een goede prijsvergelijkingsite is www.macropolis.nl. Ik zag de DS-15 daar voor rond de fl. 1800,-.

Hopelijk heb je hier iets aan. :)

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ga naar Hong Kong....Collega van me ook gedaan een jaar gelee... Heeft daar voor 1000 piek (ja ja...!) een leuke DV cameratje gekocht met IBM 1 GB microdrive! let wel voor 1000 piek! Geen geintje. Is daar gewoon strondgoedkoop.
Een nadeel .. Chinees tekens op beeld.. Firmware is lastig te upgraden.. maar de play en record knoppen zien er gewoon hetzelfde uit.. En ondersteuning in NL is dan weer ver te zoeken .. omdat ze weten aan de hand van het serienummer dat jet daar heb gekocht.

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-03 15:25
zodra je een firewire kaartje hebt, heb je die hele foto-mode niet nodig. gewoon zorgen dat je ergens een beetje stabiel shot van maakt en je maakt 24 foto''s per seconde
later op de pc kan je ze er zo tussenuit halen