[BC3] Wat heb ik nodig voor een thuis bioscoop?

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 19:24

Blauw

De Schreeuw

Topicstarter
Je kan beter een aparte Digitale versterker erbij kopen denk ik.......:)

Verwijderd

Ik wil graag een thuis bioscoop aanschaffen. Wat heb ik nodig?
Ik heb reeds een sony videorecorder en de Samsung 811 dvd speler (zeer goed apparaat= regiovrij, kan alles afspelen en heeft alle toys, decoders en standards ingebouwd).
Ik wil graag een sony Wega Flatscreen breedbeeld tv op zo,n design tv-steun. Ik weet alleen niet waar ik op moet letten bij de aanschaf van een versterker (sony) en de boxen (kan ik mijn eigen boxen blijven gebruiken). wie geeft advies!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 07 mei 2001 19:51 schreef Fugazi het volgende:
Ik wil graag een thuis bioscoop aanschaffen. Wat heb ik nodig?
Ik heb reeds een sony videorecorder en de Samsung 811 dvd speler (zeer goed apparaat= regiovrij, kan alles afspelen en heeft alle toys, decoders en standards ingebouwd).
Ik wil graag een sony Wega Flatscreen breedbeeld tv op zo,n design tv-steun. Ik weet alleen niet waar ik op moet letten bij de aanschaf van een versterker (sony) en de boxen (kan ik mijn eigen boxen blijven gebruiken). wie geeft advies!
Ga naar een Hifi-zaak en laat je voorlichten en ga zelf luisteren.

In het kort: Ja je kan je eigen speakers houden, je hebt een dolby digital receiver nodig, een centerspeaker en twee surround speakers. Voor een sublaageffect kan je nog een subwoofer toevoegen. let op! dit hoeft niet!!!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Ik wil graag een sony Wega Flatscreen breedbeeld tv op zo,n design tv-steun.
Ik heb liever flips, maar das een kwestie van smaak :)

Stel een budget vast. Wat wil je allemaal ? Alleen receiver + speakers ? Of ook nog aparte cd speler (klinkt vaak beter dan dvd speler), MD deck enz.

Ga hier vanuit : 10 % van je budget moet gespendeerd worden aan de kabels zoals speakerkabels en interlinks. Onderschat het belang van kabels niet !!!!

Geef ff je budget en ik kan meer advies geven.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• spok9
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Heel veel geld!!

Als je dat hebt: een leuke digitale yamaha versterker, een een stel goede boxen. Maar je moet zelf gewoon gaan luisteren in een winkel, ga op je gehoor af.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• Powerlie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

waarom koop je geen goede beamer?

of zijn er niet zulke goede dat het beeld er ook van dichtbij goed uitziet?

Where is it?

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 07 mei 2001 20:43 schreef Powerlie het volgende:
waarom koop je geen goede beamer?

of zijn er niet zulke goede dat het beeld er ook van dichtbij goed uitziet?
Die zijn er alleen voor de mensen met heeeeeeeeeeeeeeel veel centjes :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 07 mei 2001 20:53 schreef JT het volgende:

[..]

Helaas is dat maar al te waar :(
Maar onze topic starter wilde een thuisBIOSCOOP en met alle respect vandien, met een Sony 32" WEGA heb je GEEN thuisbios.

Misschien wel handig als hij wat specifieker over zijn budget en kwaliteitseisen is, want dit is net zoiets als vragen om een snelle auto...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

een bose acoustimass wave cannon!

nee hoor hij is voor echte bioscopen bedoelt maar hij ziet er wel zoooo :9~ uit

Afbeeldingslocatie: http://www.gfl-foltan.de/bose.rsc/awc.jpg

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 02:23
wat je nodig hebt voor een thuisbioscoop? uhmm.. biertap.. lekker ding erachter en een popcornautomaat...

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 07 mei 2001 21:05 schreef AtomicShockwave het volgende:

[afbeelding]
normaal vind ik b*s* een vloekwoord, maar naast DIE pijp heb ik een keertje gezeten op 30 cm afstand in een testruimte met twister. Dat was zo bruut : >:):o:D:9~:9:7:+:Y)B-)

Maar dat zegt nog nix over de kwaliteit, want misschien is er veel beter te krijgen voor de prijs van die pijp (wat meestal zo is met B*s*D.

Ecodan warmtepomp

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

[afbeelding]
Doh!! En ik houd al zo errug van pijpen! :) (of beter gezegd de pijp krijgen... ofzo...) :+

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

ja weet ik bose is $$$$$$$ jammer want ze maken goed spulletje

• JT

JT

VETAK y0

Ik houd ook wel van pijpen (worden gepijpt dan he :+)

Ecodan warmtepomp

• spok9
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

[..]

Over mensen met een vader met een eigen bedrijf >:)

DVD kijken met een beamer (beeld van 2 meter breed met een resolutie van 1600 * 1200 :9~)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

je kunt ook zelf zon baspijp maken hoor , voor een paar tientjes pvc halen en een krachtig woofertje, beetje gedult en je bent voor max 250 piek klaar

• JT

JT

VETAK y0

Dacht het niet....De pijp moe geloof ik de helft of de hele van de golflengte van de resonantiefrequentie zijn van de woofer, en er komen nog veel meer factoren bij. Plus dat het een PA pijp is, nit HiFi. Die gaat dus veel harder.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Tja...

Het ALLERLEUKSTE voor een thuisbioscoop...

Een projector... :9~

Maar ja, die zijn natuurlijk wel een TIKJE in de prijs... :(

Maar anders een vette widescreen 100Hz, zoals inderdaad die Sony VEGA. Maar minder dan 83cm is de moeite niet, hoor...

Verwijderd

Waarom neem je niet zo''n brute Plasma-scherm van JVC met zo''n 1,5 meter doorsnee? Voor maar F15000,- heb je er wel een. Wel enorme beeldkwaliteit.:9~ Koop dan tevens een dure ONKYO receiver van de 9XX serie met THX EX 7.1 Multichannel (Zo''n 200 Watt per kanaal op 6 Ohm). Zo''n Bose Pijpje erachter en blazen maar. :9 LucasArts sound Rulez (kweet alleen niet of je DVD-player toereikend is --> THX compatible). Maar dan heb je wel een leuk systeempje.

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 07 mei 2001 22:49 schreef TheOrk007 het volgende:
Waarom neem je niet zo''n brute Plasma-scherm van JVC met zo''n 1,5 meter doorsnee? Voor maar F15000,- heb je er wel een. Wel enorme beeldkwaliteit.:9~ Koop dan tevens een dure ONKYO receiver van de 9XX serie met THX EX 7.1 Multichannel (Zo''n 200 Watt per kanaal op 6 Ohm). Zo''n Bose Pijpje erachter en blazen maar. :9 LucasArts sound Rulez (kweet alleen niet of je DVD-player toereikend is --> THX compatible). Maar dan heb je wel een leuk systeempje.
heb je voor mij ook 30000 piek ? Kan ik wel gebruiken.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ik zou eerst dan maar een vrijstaand huis kopen :)

• intert0y
  • Laatst online: 10-03-2025
Mijn ouders hebben een mooie ONKSTER zoals ik hun versterker liefkozend noem. Ik bedoel dus een onkyo die maken in ieder geval leuke versterkers voor een leuke prijs.. misschien dat dat interessant is...

Goede boxen is ook belangrijk en voor het echte heftige DD en DTS werk is een SUB wel belangrijk vind ik... bezuinig daar niet op.. de pest is dat je voor een paar boxen met sub al gaauw 3000,- kwijt bent..

veel succes met je keuze..

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• JT

JT

VETAK y0

Een sub is nie alleen diepere bas, maar een hele extra dimensie, vooral als je het voelt in je maag :)

Fugazi, was je budget nou ?

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ik zou voor Magnat SPeakers gaan met een goede versterker erachter........ en dan zal je merken als je bv voor de Vector 77 serie kiest die overigens niet duur is je GEEN extra SUBWoofer meer nodig hebt

Verwijderd

Zonder dollen. Ik wil graag een sony Wega breedbeeld. Ik vind het design mooi en ik vind sony qua pris/kwaliteit verhouding goed.
Een breedbeeld sony 68 cm diagonaal kost 3000 piek. Standaard zoals in sony katalogus = ? . Een md kost 500 piek. Versterker is een probleem. De 840 is onder de 1000,- en de 940 is 1600,- ???? Welke is beter? Boxen zijn mijn eigen boxen. Ik moet 2 surround speakers en een center speaker kopen. Als ik een set met 5 boxen aanschaf wil ik B&W set van 2300,-
Is dit allemaal ok?

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 07 mei 2001 23:00 schreef -KOD- het volgende:
Ik zou voor Magnat SPeakers gaan met een goede versterker erachter........ en dan zal je merken als je bv voor de Vector 77 serie kiest die overigens niet duur is je GEEN extra SUBWoofer meer nodig hebt
Jawel, want een actieve sub is wat anders en beter voor home cinema dan pasieve woofers.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

He maar ff serieus. Als je budget niet echt gelimiteerd is, zal ik toch i.p.v. Sony Receiver iets anders nemen (bijvoorbeeld een Onkyo). Voor een 5XX serie van ONKYO betaal je ongeveer F1100,-. Hiervoor moet je wel ff naar Duitsland. Kweet dus niet waar je woont, maar in Duitsland zijn TV''s en audiocomponenten stukken goedkoper. Dit scheelt toch al gauw +/- F300,- per component. Het scheelt dus dat ik dicht bij Duitsland woon dus ga ik altijd naar de MediaMarkt in NordHorn (+/- 30 KM rijden). De Onkyo''s zijn gewoon veel krachtiger als Sony versterkers. Bovendien is de signaal/ruis verhouding veel beter en kan je meer speakers met lage impedantie aansluiten (bij lage impedantie --> de Sony''s gaan smelten). Talloze digitale ingangen (3X optisch + 2X Coax) dus niets meer analoog aansluiten. Als je een LIVE!-kaart of Terratec hebt --> Optisch aansluiten die handel. Geen last meer van brommen door aardstromen (als je op de kabel zit) en ruis etc. En als je zegt ONKYO is het toch net niet. Koop dan een DENON AV10SE, Harman Kardon of YAMAHA. Dit zijn ook de sublieme merken. :9

Verwijderd

Okee, je vindt het design mooi van een Sony Wega. Daar ben ik het volledig mee eens. Bij ons hebben ze ze ook in de winkel staan. Maar het is jammer dat ze niet zo''n beeldkwaliteit leveren als de JVC 100 Hertz TV''s. De Sony WEGA''s hebben namelijk een digitale filter die het ruis wegfilteren. Het probleem is echter dat die filters brak zijn. In plaats van ruis weg te filteren komt er meer ruis bij. Vooral bij normale uitzendingen (Dus geen DVD) geeft dit vaak korrelig beeld. De JVC''s hebben dit euvel niet en vind ik dus veel scherper overkomen. Bovendien heeft JVC ook een ART-design die er niet om liegt. Persoonlijk vind ik JVC betere beeldbuizen leveren met als conclusie dat ik het beeld van de JVC beter vind dan de dure SONY Wega''s. Ik bedoel voor hetzelfde geld heb je een mooie meubel van JVC met een 82 CM beeld i.p.v. 68 CM Sony.
Koop gewoon een JVC. Daar krijg je geen spijt van.

Bovendien moet je een ONKYO versterker nemen (de 5XX serie). Deze kosten ongeveer F1350,-. Maar deze zijn veel krachtiger dan een SONY. Tevens heeft de ONKYO veel betere signaal/ruis verhouding en kan er op die receiver meer boxen met lage impedantie worden aangesloten (4 Ohm Speakers). Als je dit gaat aansluiten op je SONY smelt hij weg. Bovendien allom digitale aansluitingen. 3X Optical + 2X Coax. Gewoon een leuke versterker met een leuk Design met sublieme prestaties. Als er leuke boxen op aansluit verslaat hij sowieso die SONY.

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 23:11 schreef TheOrk007 het volgende:
Hiervoor moet je wel ff naar Duitsland. Kweet dus niet waar je woont, maar in Duitsland zijn TV''s en audiocomponenten stukken goedkoper. Dit scheelt toch al gauw +/- F300,- per component. Het scheelt dus dat ik dicht bij Duitsland woon dus ga ik altijd naar de MediaMarkt in NordHorn (+/- 30 KM rijden).
Op http://shop.mediamarkt.de/stores/shop/mediamarkt.htm kan ik geen audio apparatuur vinden ?? Misschien bedoel jij een andere winkel ?

Verwijderd

Tja, dat klopt. Die Duitsers hebben wel eens de nare gewoonte een internet-pagina te maken met alleen adresgegevens. Voor de vestigingen moet je ff naar de volgende pagina: http://www.mediamarkt.de
Tis een errug grote winkel. Die heb ik in Nederland (althans in het oosten) nergens gezien. Een soort AH maar dan voor multimedia apparaten. Leuk om een keer rond te neuzen :P

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
wat dacht je van een kamer met fatsoenlijke accoestiek en hele aardige buuren :)

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• JvS
  • Laatst online: 08:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 07 mei 2001 23:53 schreef digifiel het volgende:
wat dacht je van een kamer met fatsoenlijke accoestiek en hele aardige buuren :)
Ja, en geen magnat speakers. :z

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Heel veel geld. Only the real Stuff makes it an adventure.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:39

[..]

dat valt best mee, ik ben student, en heb wel een beamer hangen. was even zoeken, maar ik heb tweedehands voor 1850 piek een sharp xg-nv2e gevonden. 700 lumen, 800x600. op mijn kamer (17 m2) heeft hij bij een projectieafstand van bijna 5 meter een beeld van iets meer dan 2.5 meter diagonaal. ik projecteer op een matwitte muur, perfect beeld.

natuurlijk is hij wel tweedehands, dus van de 2000 lampuren zijn er 600 gebruikt. maar verder geen krasje.

een beetje breedbeeld kost wel meer dan 1850...

ik zou als je een thuisbios wil serieus nadenken over een tweedehands beamer.

• aatos
Op maandag 07 mei 2001 21:18 schreef spok9 het volgende:

[..]

Over mensen met een vader met een eigen bedrijf >:)

DVD kijken met een beamer (beeld van 2 meter breed met een resolutie van 1600 * 1200 :9~)
dat vind ik toch knap. hoeveel heb je voor die beamer betaald? paar ton?

ik heb nog nooit zelfs maar gehoord van een beamer die hoger dan sxga (1280x1024) aankan. dan zit je al wel in de prijsrange boven de 25.000 trouwens.

ik neem aan dat je bedoeld dat je de beamer aanstuurt met 1600x1200. het komt er dan op neer dat je beamer dat compressed (klotebeeld, je kan veel beter aansturen met zn native resolutie op 60hz), en je dus gewoon met svga of xga zit te kijken (huidige standaard voor nieuwe beamers is xga)

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 02:47 schreef aatos het volgende:

[..]
ik heb nog nooit zelfs maar gehoord van een beamer die hoger dan sxga (1280x1024) aankan. dan zit je al wel in de prijsrange boven de 25.000 trouwens.
Je hebt gelijk als je alleen naar LCD beamers kijkt. CRT beamers kunnen echter wel hoge resoluties projectoren en daar is de prijs dan ook naar. Een voorbeeldje: http://www.mitsubishi-display.com/products/vs1281.html
Is dacht ik iets van fl. 14000
Goede CRT beamers geven een scherp beeld. Je hebt niet zo''n "pixelated" look zoals je die op sommige lcd projectors wel hebt.

• aatos
Op woensdag 16 mei 2001 02:03 schreef zteph het volgende:

[..]

Je hebt gelijk als je alleen naar LCD beamers kijkt. CRT beamers kunnen echter wel hoge resoluties projectoren en daar is de prijs dan ook naar. Een voorbeeldje: http://www.mitsubishi-display.com/products/vs1281.html
Is dacht ik iets van fl. 14000
Goede CRT beamers geven een scherp beeld. Je hebt niet zo''n "pixelated" look zoals je die op sommige lcd projectors wel hebt.
die hoge resolutie voor crt beamers klopt wel. en je hebt ziet wel geen pixels, maar wel beeldlijnen. en die zijn net zo storend. het enige grote voordeel van crt is dat de contrast ratio veel beter is dan die van lcd beamers. vooral in films merk je dat goed, voor presentaties maakt het wat minder uit.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

[..]

Vlug aan sinterklaas vragen :P

Verwijderd

[afbeelding]
hoeveel mag dat ding kosten

• Hiddo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:49
Op maandag 07 mei 2001 23:48 schreef TheOrk007 het volgende:
Tja, dat klopt. Die Duitsers hebben wel eens de nare gewoonte een internet-pagina te maken met alleen adresgegevens. Voor de vestigingen moet je ff naar de volgende pagina: http://www.mediamarkt.de
Tis een errug grote winkel. Die heb ik in Nederland (althans in het oosten) nergens gezien. Een soort AH maar dan voor multimedia apparaten. Leuk om een keer rond te neuzen :P
MediaMarkt zit tegenwoordig ook in Nederland hoor! Er zit er iig 1 in Rotterdam centrum, en ook 1 in Rotterdam Alexander. Ik geloof dat er ook 1 bij Amsterdam zit en ik zag laatst dat ze er bij Rijswijk ook 1 aan het bouwen waren. Hele leuke winkels, supergroot en niet al te duur!

Kijk eens op http://www.mediamarkt.nl

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wat je nodig hebt voor een thuis bioscoop?

Heel Veel GELD>:)>:)>:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• aatos
Op woensdag 16 mei 2001 11:49 schreef sarevok100 het volgende:
Wat je nodig hebt voor een thuis bioscoop?

Heel Veel GELD>:)>:)>:)
dat valt dus wel mee, zie mijn posts hierboven

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 11:45 schreef Hiddo het volgende:

[..]

MediaMarkt zit tegenwoordig ook in Nederland hoor! Er zit er iig 1 in Rotterdam centrum, en ook 1 in Rotterdam Alexander. Ik geloof dat er ook 1 bij Amsterdam zit en ik zag laatst dat ze er bij Rijswijk ook 1 aan het bouwen waren. Hele leuke winkels, supergroot en niet al te duur!

Kijk eens op http://www.mediamarkt.nl
Yep die van Amsterdam zit bij de Arena. en 1 in Rotterdam bij de Lijnbaan (daaraan herken ik het in ieder geval) Er zitten er geloof ik 5 in Nederland op het moment. Er gaan ook geruchten dat er 1 in Utrecht komt en dat zou voor mij wel kewl zijn.

• BC3 Victim
Kan het net als TheOrk007 niet laten om de Sony-tv ff flink af te kraken. Ben namelijk net als hem verkoper :'(. Sony was dan wel het eerste grote merk dat televisies met een platte beeldbuis verkocht, toch vertonen hun televisies de meeste mankementen. Waarom denk je bijvoorbeeld dat die Wega''s zo f*kn''zwaar zijn? D''r zit gewoon een superdikke glaswand in het beeld, wat niet mooi is. Dit moet omdat je anders kans hebt dat je beeldje implodeerd (zwel cool zicht trouwens;) ) Als je kijkt naar een Philips Matchline, of naar de nieuwere JVC''s zie je dat die constructie veel beter is. Het beeld blijft ook helder en onvervormd en helder in de hoeken van het beeld, terwijl het bij de goedkope sony een beetje vager wordt. Conclusie; ga eens kijken in de winkel. Je zult zien dat de beeldkwaliteit van de Sony KV28FX65 echt om te huilen is, vraag maar eens naar de philips 28PW9525 of naar de nieuwste JVC AV28L2.. deze laatste is echt supermooi en zo''n beetje de enige in 28'''' die in verschillende kleuren verkrijgbaar is.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
zo''n oud bioscoopkuipstoeltje, met kauwgum er al in

Verwijderd

Ik zou , als je de plek heb , een 32" tv nemen ipv een 28" .

Voor de rest ligt het toch aan je budget en je persoonlijke voorkeur wat je wil.

Koop in ieder geval GEEN Phillips 32Pw9525 ,
daar zijn nogal wat problemen mee.
Heb zelf nu een sony en bevalt zeer goed.

• JT

JT

VETAK y0

Ik zou voor Yamaha, Onkyo of Denon gaan voor receiver.

Als je een B&W set wil voor 2300 piek met 5 speakers, dan heb je niet echt dikke bas.

Ik zou voor speakers, als je B&W wil toch zeker ruim 3000 uit trekken om er een sub bij te kopen, of de 603 of 604 als front. Goeie alternatieven zijn Mission, Tannoy, JBL, en voor de rest kan je ook nog wat beluisteren bij de audio boer.

Enneh, niet op kabels besparen !!!!

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1