Toon posts:

[BC3] Wat moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik een Live Player met die 4-way speakerset die er bij geleverd wordt.
Hij plopt, ruist vrij erg.

Ik wil graag een geluidskaart met speakers
die niet ploppen en die goed hard kunnen zonder ruis op de achergrond (als er even
geen muziek naar de boxen worden gestuurt.
Ik luister voornamelijk naar CD''s en DVD''s
en MP3z (waar de ruis ook in kan zitten, klopt ja).

Welk systeem adviseren jullie en wat gaat het ongeveer kosten??

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben echt een nono dus help me aub een beetje opweg.

Ik dacht aan een goede terratec geluidskaart
met boxen uit een audiozaak. Is dit mogelijk
Heb je een versterker nodig?
Is het te doen met 5, 6, of 700 gulden??

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je kunt bijvoorbeeld de 5.1 geluidskaart nemen van creative in combinatie met de DTT2500
Of iets goedkoper bijvoorbeeld de dmx x fire met een Philips 4 point surround geluidset of de labtec 4 piont surround of de FPS1500 van creative.
Het hangt er maar net van af hoeveel geld je er voor over hebt!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 mei 2001 16:06 schreef twakker het volgende:
Je kunt bijvoorbeeld de 5.1 geluidskaart nemen van creative in combinatie met de DTT2500
Of iets goedkoper bijvoorbeeld de dmx x fire met een Philips 4 point surround geluidset of de labtec 4 piont surround of de FPS1500 van creative.
Het hangt er maar net van af hoeveel geld je er voor over hebt!
Ik wil GEEN creative meer! En al helemaal niet die boxen van soundworks. Is er een andere mogelijkheid

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Die ruis komt waarschijnlijk van je CD Line in kabeltje, isoleer em en hou em uit de buurt van je Vid-card, helpt...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
De kaart die je nu hebt (live player) is een prima kaart als het om ruisvrij geluid gaat. Als het plopt en ruist ligt dit waarschijnlijk aan een goedkope speakerset.

Op tweakers.net is net een roundup van speakersets geweest. Kijk daar ff zou ik zeggen.
Boxen (bah, vies woord, liever Speakers) uit een audiozaak zijn vaak niet te betalen als je een fatsoenlijke set wil. Komt nog eens bij dat je dan ook een versterker nodig hebt.

<edit> typo </edit>

Zorg er gewoon voor dat je een goede pc-speakerset aanschaft met goede kabels. Dan is je probleem meteen opgelost.

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 16:04 schreef Stazz het volgende:Ik dacht aan een goede terratec geluidskaart
met boxen uit een audiozaak. Is dit mogelijk
Heb je een versterker nodig?
Is het te doen met 5, 6, of 700 gulden??
Ja, als je ''niet-compu-speakers'' wilt aansluiten op je geluidskaart, dan heb je een versterker nodig.
Ja, dit is MOGELIJK met 5, 6, of 700 gulden, maar niet aan te raden. Je kan als je budget niet hoger ligt mijns inziens beter voor compu-speakies gaan. Anders moet je dus een versterker en speakers erbij hebben, en dan ben je als je wat goeds wilt zeker niet voor dat bedrag klaar.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Op maandag 07 mei 2001 16:08 schreef Stazz het volgende:

[..]

Ik wil GEEN creative meer! En al helemaal niet die boxen van soundworks. Is er een andere mogelijkheid
Zie me sig.... >:)

Kan je anders alle goed onderbouwde commentaar die je op creative heb opschrijven en opsturen naar gotfans@hotmail.com ? Ik bouw namelijk een site waarom geen creative zodat ik het niet steeds meer hoef uit te leggen. Ik spreek nu alleen over de speakers. Volgens mij ligt het trouwens niet aan de geluidskaart.

Die labtecs schijnen hard te gaan voor het vermogen. Of de Altec Lansing ACS 54.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 mei 2001 16:10 schreef KillerAce_NL het volgende:
Die ruis komt waarschijnlijk van je CD Line in kabeltje, isoleer em en hou em uit de buurt van je Vid-card, helpt...
Ik heb een DVD-speler maar ik neem aan dat
het hetzelfde is. Er zit trouwens een optie
voor digital iets op. Is dat wat. Waar kan je
zo''n kabeltje kopen??

Verwijderd

Er heeft net op tweakers.net een revieuw van PC speaker sets gestaan.

Ik heb zelf de DTT3500 met een live 5.1 player, en ik ben er erg over te spreken.

greets

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
www.jazzspeakers.com heeft een hele gave 5.1 set en kost in verhouding geen drol allemaal houte kasten dus niet van dat rot plastik wat meestal niet klinkt
http://www.jazzspeakers.com/Speaker-htm/9906.htm
ik zal is ff op t werk kijken wie de leverancier er van is ze kosten rond de 600 gulden inclusief btw geloof ik
owja die 5000watt wat er bij staat is pmpo ;) denk ik maar t is echt de beste set die ik tot nu toe gehoord heb (pc 5.1 speakers dan he)

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 mei 2001 16:26 schreef digifiel het volgende:
www.jazzspeakers.com heeft een hele gave 5.1 set en kost in verhouding geen drol allemaal houte kasten dus niet van dat rot plastik wat meestal niet klinkt
http://www.jazzspeakers.com/Speaker-htm/9906.htm
ik zal is ff op t werk kijken wie de leverancier er van is ze kosten rond de 600 gulden inclusief btw geloof ik
owja die 5000watt wat er bij staat is pmpo ;) denk ik maar t is echt de beste set die ik tot nu toe gehoord heb (pc 5.1 speakers dan he)
600 piek heb ik er wel voor over. Aannemend
dat het mijn speakers zijn, kan ik die live
houden. Wie is de leverancier?

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Je hebt idd een versterker nodig omdat de meeste hifi speaker passief zijn (niet met ingebouwde versterker).

En beetje versterker kost ongeveer F399,-
Terratec DMX Fire 1024 F149,-

Dan nog 2 speakers waar de versterker voor geschikt is (2x 50W) dus geen Marquant etc. Dat wordt enorm moeilijk als ze ook nog een hard moeten gaan.

Dat gaat niet lukken.

Ik raad dan ook aan een DMX Xfire1024 van terratec te kopen. Dan een speakerset die bijna geen ruis geeft, tjah, bijna geen enkele echt hoorbaar. Eentje die ook nog eens hard kan?

-2.1 set:
http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/DsplyModel/?gSPK00007YSTMS55D

Hoe kan ie, JT kan erover mee praten. "Bassmonster en goeie sattelites".

Staat in pricewatch, iets meer dan F300,-

-4.1 set:
Altec Lansing ADA885

Ik kan er over praten, heb em zelf. Ook een bassmonster, 8" woofer. Dat is nogeens iets anders dan standaard 5" Creative setjes. Verdere info zie hiero:
[topic=173900]

Kost F499,- in pricewatch, de mijne is nu ook te koop voor F299,-

Voor die prijs (F499,-) ken ik geen betere set op pc gebied.

Prijzen :
F134,- + F325,- = F495,-

F134,- + F499,- = F633,-

Persoonlijk vind ik de laatste absoluut de beste keus. Wil je nog goedkoper kun je de mijne kopen. Kom je op

F134,- + F299,- = F433,-

Kun je hier kopen:
http://www.tweakers.net/aanbod/produkt/16597/a

Aan jou de keus.

Houten kast, daar is dan ook alles mee gezegd. Alle reviews tot nog toe van Jazz speakers waren enorm slecht en altijd waren het el cheapo setjes. Het feit dat er staat 5000Watt zegt ookal genoeg van wat voor amateuristisch merk het is. Koop geen troep.
Kan je anders alle goed onderbouwde commentaar die je op creative heb opschrijven en opsturen naar gotfans@hotmail.com ? Ik bouw namelijk een site waarom geen creative zodat ik het niet steeds meer hoef uit te leggen. Ik spreek nu alleen over de speakers. Volgens mij ligt het trouwens niet aan de geluidskaart.

Die labtecs schijnen hard te gaan voor het vermogen. Of de Altec Lansing ACS 54.
Pleur mijn anti creative betoog er ook meteen bij, en vergeet het logo niet schat. Ohja, die gast heeft F500,- dus kan hij mooi een Altec Lansing ADA885 kopen. Voor die prijs DE set. En in princiepe hoeft er geen geluidskaart bij want een Liveplayer1024 of 5.1 voldoet prima.
Ik heb zelf de DTT3500 met een live 5.1 player, en ik ben er erg over te spreken.

greets
Groeten hoeft niet, doet elke poster op het forum constant! En DTT3500?

Das Creative, dus brak. Onderbouwing is nieteens nodig, gezien deze set helemaal niet in zijn budget valt.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Op maandag 07 mei 2001 17:18 schreef Yokozuna het volgende:
-2.1 set:
http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/DsplyModel/?gSPK00007YSTMS55D

Hoe kan ie, JT kan erover mee praten. "Bassmonster en goeie sattelites".

Staat in pricewatch, iets meer dan F300,-
Hij kost 270 :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1