[BC3] de beste portable minidisc speler

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
ik ga binnenkort een nieuwe minidisc walkman kopen. de vraag is: "welke". Het maakt niet uit wat hij kost. Het hoeft alleen een player te zijn en dus geen record functie te bezitten (heb een los md-deck). Moet klein zijn, liefst superklein. en een beetje duurzaam.

Heb nu een aiwa van 4 jaar geleden, maar deze heeft helaas zijn beste tijd gehad. Heeft iemand tips. Denk aan de kleinste van sony (90nogwat). maar zijn er alternatieven?????

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
Idd de Sony, of anders van Sharp, Sharp maakt ook hele leuke. Zelf heb ik de 721 van Sharp, een recorder. Heb ik verkozen boven Sony destijds.

.... Ik weet het ook niet

• Fried
  • Laatst online: 10:37
zelf heb ik de Sony MZ-R55 B-), oke het is een recorder, maar ik ben er zeer tevreden over. (deze dus)Afbeeldingslocatie: http://members.nbci.com/_XMCM/mzr55/three.gif
ik heb de metallic/zilvere:
Afbeeldingslocatie: http://members.nbci.com/_XMCM/mzr55/tip.gif
verder zit er ook een ZEER relaxte remote bij.. (met backlight>:)) waarme je haast alles kan bedienen..
Afbeeldingslocatie: http://members.nbci.com/_XMCM/mzr55/mz-r55b.jpg
ook zat er bij mij een battery extention pack bij, die je aan de zijkant kan schroeven met 2 penlights erin, maarja dan wordt ie wat groter |:(. hij is dus superklein (ok er zijn kleinere) en ik kreeg er ook nog een optic cable bij, twee lege disc''s, 1 voorbespeelde (met bagger muziek) maarja, het gaat toch om de heb??? :7
ik wil dus niet deze md opdringen ofzo, maar ik wil alleen ff zeggen dat ik er heel blij mee ben, en dat het absoluut geen miskoop is!!

mzzl

• mbvisiontt
Tja Fried, is leuke speler, maar wel al achterhaald... De nieuwe zijn veel kleiner, lichter, langere batterijlevensduur etc. etc.

Trouwens, kijk es op shit ben de sitenaam kwijt, in de product browser, daar staan alle mogelijke modellen bij elkaar, met functies, fotot''s, links naar reviews etc. Daar effe wat daagjes neuzen en je hebt je keus zo gemaakt... :)

Wil iemand even zo vriendelijk zijn de site die ik bedoel te posten... :7

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

U S E O N L Y S O N Y !!!

...and only SONY discs!!!

• Zware Unit
heb via ebay de

Sony MZ-E900 MD Walkman Minidisc (Silver)

gekocht.

is nieuwste van het nieuwste.lekker klein!!

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Zware Unit
iemand nog andere ideeen. heb net effe bij sharp gekeken. inderdaad wel leuke minidisc walkmans. heb een bod uitgebracht op die sony. Maar je weet bij e-bay nooiy. heb 120 pond geboden. zien wel.

Al vast bedankt mannen ;)

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:12
Kijk ff op mijn MD site.
Staat een vergelijking van verschillende MD spelers/recorders.

• mbvisiontt
Op maandag 07 mei 2001 14:34 schreef jasperj het volgende:
Kijk ff op mijn MD site.
Staat een vergelijking van verschillende MD spelers/recorders.
Gaan we spammen? ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op maandag 07 mei 2001 13:47 schreef gerritblaat het volgende:
U S E O N L Y S O N Y !!!

...and only SONY discs!!!
Inderdaad... ik heb nu voor het eerst TDK md''s :r gekocht voor me''n MZ-R70. Heeft ie wel netjes opgenomen maar op de een of andere manier kan ie niet afspelen :( De MD slaat over een maakt een vaag geluid. Daar gaat het concert van Ilse de Lange wat ik had opgenomen.

Dus... Only Sony *D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 22:07
waarom verkiezen jullie een mdspelertje boven een mp3man? Ik zeg niet dat een mp3man beter is maar ik wil gewoon verschillende argumenten horen

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:03

JT

VETAK y0

Ik heb in mijn omgeving iig geen goede ervaringen met de MZR 70 van sony. Afstandsbediening steeds kapoet, unit zelf kapoet... en niet bij 1 persoon, maar bij 3. Zelf heb ik de MZR 90, en nog geen problemen mee gehad. Alleen traag loopwerk, als je op play drukt duurt het een paar seconden voordat ie loopt. Met die standaard minibatterij doe je zeker wel een week, das ook wel relaxed.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• BC3 Victim
De MZ-R70 doet het perfect bij mij... het enigste irritante is dat hij zoooooo langzaam is.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Misschien een handig weetje: Interne komen de meeste onderdelen van Dolby af. Dus het interne werk van de MD spelers zijn meestal hetzelfde.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op maandag 07 mei 2001 22:58 schreef Bonkdoos het volgende:
waarom verkiezen jullie een mdspelertje boven een mp3man? Ik zeg niet dat een mp3man beter is maar ik wil gewoon verschillende argumenten horen
hmm weet niet, gewoon voorkeur, plus dat goede MP3 spelers duur in gebruik zijn ivm beperkte opname, en dan heb ik het niet over de MP3CD spelers, maar over de HD/memcard spelers, vaak kunnen die gewoon te weinig muziek meenemen, terwijl je makkelijk 3 a 4 MD''s mee kan nemen zonder dat ze teveel ruimte in nemen, plus dat ik in de auto MD''s makkelijker vind (weer IVM de ruimte) dan CD''s :)

edit:

als ze nou een MP3CD spelere zouden maken voor die 8 CM cd''s van 200 MB, zou dat voor mij al weer aantrekkelijker worden, ik vind Normale CD''s namelijk te groot voor portable, die kleine zijn veel handelbaarderd en past ook nog 200 MB op, tuurlijk is dat minder dan 700, maar nog altijd meer dan dat er op een 64MB flashcard kan van bijv de RIO MP3 spelers :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Op de nieuwe mdspelers van sony kan je tegenwoordig inplaats van 1*74 minuten nu 4*74minuten op een mdtje pleuren dus das al weer een groot voordeel.

• BC3 Victim
Weet iemand dan waarom de MZ-R70 meer kabaal maakt dan andere md''s?

• JT

JT

VETAK y0

Das vanwege de stroombesparing...vraag me niet hoe dat werkt (trap de deur maar in) :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• BC3 Victim
Oohh :)
Dus hoe meer kabaal, hoe minder stroom...
Vast en zeker Sony logica *D

• JT

JT

VETAK y0

Soms is Sony gewoon ffffaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggg !!!!!!!!! :)

Ecodan warmtepomp

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:16
Ik heb zelf een mooie JVC (alleen afspelen), ben er heel tevreden over!

Niet alle belangrijke onderdelen zijn van dezelfde fabrikant (lees: kwaliteit) trouwens, sharp gebruikt bijvoorbeeld veel mindere lenzen dan sony..

En met die 4x 74 min. optie wordt de kwaliteit wel :r, zou ik niet te veel gebruiken.

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 22:07
Op dinsdag 08 mei 2001 15:00 schreef G1itch het volgende:

En met die 4x 74 min. optie wordt de kwaliteit wel :r, zou ik niet te veel gebruiken.
inderdaad. De kwaliteit moet wel hoog blijven. Soms zie ik mensen lopen met een dure md speler en van die hema-oordopjes. Ik kan dat echt niet begrijpen....

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• StratoFarmer
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

ik heb die goedkope Sharp MT-15
doet het erg goed, misschien een beetje dik voor de echte zeikerds onder ons. :)

maaruh, TDK discs zuigen ontzettend...ik heb er al 3 naar de filestijnen. TOC-helemoal kaput.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Ik heb ook de MD-MT15, sommige zitten te zeuren hij is zo groot, maar het is een perfect ding, en hij is altijd nog kleiner dan een discman.

Maar hij is niet wat jij zoekt (record functie) maar ik zou voor een Sharp gaan

• StratoFarmer
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

Mijn rede om een minidisk-machien te kopen:

74min stereo 48khz opnemen met een klein en mobiel ding, dat is toch ideaal!! :D

(edit: lol ''mididisk'')

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• BC3 Victim
4x 74 ?

pffffffff

MD was toch 1 op 5 compressie? dan is dat wel lekker...

maar....
dan kom je met 4x74 op een compressie uit van 1:20, ofwel vergelijkbaar met een MP3 van de 64Kbps... :r
even opgezocht: "Standard ATRAC ("SP") is 292kbps, LP2 is ~132kbps, LP4 is ~66kbps."
die 4x is niet aan mij besteed...

Ik vind persoonlijk de Sony MZR90 een mooie :P die gebruik ik zelf voor mobiele opnames, maar je wilde ereen die klein was, zonder opnamefuncties, dus zou ik de Sharp aanraden. :) Maar ik zie dat er weer een hoop veranderd is sinds ik voor het laatst gekeken heb: Sony MZ-E900 is ook wel een vet dingetje

Kijk eens op http://www.minidisc.org/ die hebben een mooi overzicht van allerlei MD''s (en een mooi forum met problemen daarmee)

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

als je echt luister naar de kwaliteit is over het algemeen, de MD speler beter
(hangt natuurlijk af hoe de mp3 is gecodeer(d)(t)(?)

ikheb zelf een zo''n sony ding, iets van MZR-90 ofzo?
weet type niet eens meer :+

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Op dinsdag 08 mei 2001 15:33 schreef unicorn7 het volgende:
4x 74 ?

pffffffff

MD was toch 1 op 5 compressie?

dan kom je met 4x74 op een compressie uit van 1:20, ofwel vergelijkbaar met een MP3 van de 64Kbps... :r

Ik vind persoonlijk de Sony MZR90 een mooie :P, maar je wilde ereen die klein was, zonder opnamefuncties, dus zou ik de Sharp aanraden. :)
probeer het uit zou ik zeggen,
maak maar met lame een mp3 van 64kbit/s
en neem maar datzelfde nummer op op een md

zelfs ik hoor verschil

• BC3 Victim
74min stereo 48khz opnemen met een klein en mobiel ding, dat is toch ideaal!!
Van minidisc.org

The ATRAC (Adaptive Transform Acoustic Coding) data compression system was therefor designed to meet the following criteria:
Compression of 16-bit 44.1 kHz stereo audio into less than 1/5 of the original data rate with minimal reduction in sound quality.

Dus de atrac compressie is 44.1 Khz

Pagina: 1