[BC3] Geen geluid bij hoger volume

Pagina: 1
Acties:

• Sagittarius
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit heb ik sinds kort pas. Ik rij nu al 3 weken rond met mijn nieuwe geluidsinstallatie zonder problemen. Vanochtend merkte ik dat als ik het volume hoger zette, dat dan de speakers uitvielen :(, terwijl de subwoofer wel rustig doorgaat. Ik heb dus een autoradio met 4 kanalen plus 1 sub-uitgang, 1 4-kanaalsversterker voor de speakers (voor-achter) en 1 2-kanaalsversterker voor de subwoofer. Het lijkt er dus op dat mijn Kenwood KAC-848 (4-kanaals) telkens uitvalt. Dit gebeurt dus alleen als ik het volume hoger zet. Bij lager volume werkt alles perfect.

Heeft iemand enig idee waarom de versterker uitvalt als ik het volume hoger zet. En waarom nu juist dit probleem en niet 3 weken geleden?

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:36
Omdat je accu nu leger is? Het klinkt alsof je voeding (accu dus) het niet meer trekt bij meer vermogen, en er dan mee kapt. Ik denk dat je daar eens moet zoeken.

Balans Energie 48,2kWh batterij | 7.395 Wp Enphase | Vaillant aroTHERM Plus 75

• Sagittarius
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
:? Wat wil je nu zeggen? Dat ik om de 3 weken mijn accu moet bijvullen? Of moet ik soms een nieuwe accu kopen?

Zoals ik al zei kapt alleen de 4-kanaals ermee, de 2-kanaals gaat rustig verder. ;(

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Hihi, een ingebouwde begrenser in je midrange en treble drivers? Dat is trouwens wel puik als je dat hebt.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op maandag 07 mei 2001 11:35 schreef Sagittarius het volgende:
Dit heb ik sinds kort pas. Ik rij nu al 3 weken rond met mijn nieuwe geluidsinstallatie zonder problemen. Vanochtend merkte ik dat als ik het volume hoger zette, dat dan de speakers uitvielen :(, terwijl de subwoofer wel rustig doorgaat. Ik heb dus een autoradio met 4 kanalen plus 1 sub-uitgang, 1 4-kanaalsversterker voor de speakers (voor-achter) en 1 2-kanaalsversterker voor de subwoofer. Het lijkt er dus op dat mijn Kenwood KAC-848 (4-kanaals) telkens uitvalt. Dit gebeurt dus alleen als ik het volume hoger zet. Bij lager volume werkt alles perfect.

Heeft iemand enig idee waarom de versterker uitvalt als ik het volume hoger zet. En waarom nu juist dit probleem en niet 3 weken geleden?
als je beetje nieuwe radio hebt zit er een beveiliging op, DWZ. als ergens 2 draadjes tegen elkaar zitten en je belast hem wat verder dat ze dan uitvallen om overbelasting te voorkomen, check dus je bedrading