[BC3] Is dit een goede satelliet ontvanger?

Pagina: 1
Acties:

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik weet er ook weinig van, maar wat voor merk is het? En hoeveel smartcards kunnen erin? Wil je er speciale dingen mee doen? Check ook voor een audio uitgang als je radio wilt luisteren en evt. digitale uitgangen (?).

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In de Lidl (in België) is vanaf 9 mei dit te verkrijgen:

DIGITALE SATELLIETINSTALLATIE
Bestaat uit:
1 schotelantenne (80cm), gecoate staalspiegel, met onderdelen voor de montage, 1 universele LNB, 1 digitale receiver DXL 9100 met afst.bediening, 10m ant.kabel met gemonteerde F stekkers, scartkabel.
Digitale ontvanger:
2000 pro.geheugenplaatsen, IF ingangsfrequentie 950 - 2150 MHz, 2 scart bussen, 22 kHz schakelsignaal, DiSeqC 1.2 + 1.0, QPSK modulator, stereo audio cinch uitgangen, Last station memory, Programme Move functie, videotext, volumeregeling, alle parameters vrij afstembaar, autom. of man. zenderzoek functie, On screen display met setup en handleiding, incl. service adres.

Prijs: 11.999 BF (of een kleine 600 NLG)

Aangezien ik niks ken van satelliet aansluitingen, maar er graag meer van zou weten en er een wil aanschaffen, vraag ik mij nu af of dit een goede koop zou zijn. Ik ben vooral geïnteresseerd in de kanalen die je kan ontvangen zonder etra abonnement, en dan vooral in de Skandinavische posten.

Kan iemand me hierbij helpen?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ff buiten neerzetten, en kijken of er satelieten op vallen; is ie dan niet kapot, dan is het een goede ontvanger... ;)

Oftewel; is moeilijk. In die markt gaan de ontwikkelingen per dag met sprongen vooruit...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Brynnie
  • Niet online
Origineel... Had ik nog niet aan gedacht. Mag ik ''em naar de winkel terugbrengen indien het geen goeie is? :)

Maar effe serieus: De helft van die beschrijving is Chinees voor mij. En ik kan toch moeilijk met een reclamefolder van de Lidl naar een andere winkel gaan en vragen: Is dit een goeie? En als ze dan bvb ja zeggen, zeg ik "Bedankt, dan ga ik ''m nu daar kopen...".

Nog iemand?

• Bigfoot
Op maandag 07 mei 2001 10:08 schreef Brynnie het volgende:
Origineel... Had ik nog niet aan gedacht. Mag ik ''em naar de winkel terugbrengen indien het geen goeie is? :)

Maar effe serieus: De helft van die beschrijving is Chinees voor mij. En ik kan toch moeilijk met een reclamefolder van de Lidl naar een andere winkel gaan en vragen: Is dit een goeie? En als ze dan bvb ja zeggen, zeg ik "Bedankt, dan ga ik ''m nu daar kopen...".

Nog iemand?
Je kunt je natuurlijk wel ergens anders laten voorlichten over wat je in een goefde ontvanger allemaal nodig hebt, en dan checken of je dat met dat Lidl geval ook krijgt ;)

• Brynnie
  • Niet online
Ik heb enkel de gegevens die in m''n eerste post staan.
Hier in de buurt is geen winkel die sat.ontv. verkoopt. Dus even vragen waar een goeie aan moet voldoen is niet echt mogelijk, daarom vraag ik het hier even...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Met die ontvanger van de Lidl kon je geloof ik geen NLD1/2/3 etc ontvangen...

Ik had het ook gevraagd aan iemand die meer ervaring met Sat heeft als ik, en die zei dat het een rotding was.

Overigens zie ik in de Correct gids een mooie Dig.Sat staan voor 599,- met wel ontvangst van NLD1/2/3 etc, maar daar heb je in Belgie weinig aan of je moet van een autoritje houden...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Bigfoot
Op maandag 07 mei 2001 10:26 schreef unicorn7 het volgende:
Met die ontvanger van de Lidl kon je geloof ik geen NLD1/2/3 etc ontvangen...

Ik had het ook gevraagd aan iemand die meer ervaring met Sat heeft als ik, en die zei dat het een rotding was.

Overigens zie ik in de Correct gids een mooie Dig.Sat staan voor 599,- met wel ontvangst van NLD1/2/3 etc, maar daar heb je in Belgie weinig aan of je moet van een autoritje houden...
Voor ontvangst van Ned 1/2/3 heb je net zoals voor alle gecodeerde kanalen een smartcard nodig. Misschien is die Lidl ontvanger dus alleen geschikt voor de FTA (Free to Air) kanalen. Wat wil je er eigenlijk mee bekijken?

• Brynnie
  • Niet online
Ik heb al kabel, dus ik kan alle "gewone" posten, zoals NLD1,2 en 3 en VRT, Canvas, VTM, Ka2 (Belgische posten), ... bekijken.

De satelliet ontvanger is bedoeld om extra posten, die niet op de kabel zittn, te kunnen bekijken.

Mijn interesse gaat vooral uit naar Engelstalige kanalen (kan je VS posten ontvangen?) en Noorse kanalen waarvoor je niets dient bij te betalen, en waarvoor je dus geen SmartCard of dergelijke noddig hebt.

• Bigfoot
Op maandag 07 mei 2001 10:38 schreef Brynnie het volgende:
Ik heb al kabel, dus ik kan alle "gewone" posten, zoals NLD1,2 en 3 en VRT, Canvas, VTM, Ka2 (Belgische posten), ... bekijken.

De satelliet ontvanger is bedoeld om extra posten, die niet op de kabel zitten, te kunnen bekijken.

Mijn interesse gaat vooral uit naar Engelstalige kanalen (kan je VS posten ontvangen?) en Noorse kanalen waarvoor je niets dient bij te betalen, en waarvoor je dus geen SmartCard of dergelijke noddig hebt.
Welke satelliet wil je gaan bekijken? Ik heb mijn schotel op zowel Astra en Hotbird ingesteld, maar met een 60cm schotel kun je er maar 1 kijken.

Hier http://www.lyngsat.com/free/index.shtml kun je zien welke zenders gratis te ontvangen zijn.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:08
Het belangrijkste: Wat voor coderingen kan je er mee gebruiken? Of is het een tuner voor de zogenaamde : ''Free to air'' kanalen. Als dat zo is zou ik hem niet nemen, aangezien er vrij weinig ''free to air'' kanalen zijn. Bijna alles zit achter een decoder, de populairste standaard is SECA op het moment. Irdeto is wat ouder en word al langzaam uitgefaseerd.

• Bigfoot
Op maandag 07 mei 2001 12:07 schreef dominator het volgende:
Het belangrijkste: Wat voor coderingen kan je er mee gebruiken? Of is het een tuner voor de zogenaamde : ''Free to air'' kanalen. Als dat zo is zou ik hem niet nemen, aangezien er vrij weinig ''free to air'' kanalen zijn. Bijna alles zit achter een decoder, de populairste standaard is SECA op het moment. Irdeto is wat ouder en word al langzaam uitgefaseerd.
Op de Hotbird en Astra samen zitten al 200 gratis kanalen, op andere satellieten nog meer!

• stylezzz
Op maandag 07 mei 2001 12:27 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

Op de Hotbird en Astra samen zitten al 200 gratis kanalen, op andere satellieten nog meer!
Yup, maar dat zijn nou niet echt de kanalen die echt interessant zijn......>:)

• Bigfoot
Op maandag 07 mei 2001 13:18 schreef dominator het volgende:

[..]

Yup, maar dat zijn nou niet echt de kanalen die echt interessant zijn......>:)
Tsja als iemand smartcards voor mij heeft hou ik me van harte aanbevolen natuurlijk!

• stylezzz
Op maandag 07 mei 2001 13:39 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

Tsja als iemand smartcards voor mij heeft hou ik me van harte aanbevolen natuurlijk!
Die maak je toch gewoon zelf???...>:)

• Bigfoot
Op maandag 07 mei 2001 13:48 schreef dominator het volgende:

[..]

Die maak je toch gewoon zelf???...>:)
Zet je ICQ ff aan als je wil :)
Pagina: 1