Toon posts:

[BC3] [Reason] MidiKeyboard reageert steeds trager...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een tijdje met Reason heb lopen klooien, en ik druk op een toets op mijn midikeyboard, dan zit er een vertraging in.
Hoe langer ik bezig ben, hoe langer de vertraging word!:(
Iemand een idee?

Verwijderd

Wat voor systeem heb je?

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

lees de handleiding van Reason (quickstart.pdf) en je weet dat je met latency te maken hebt

hoe langer meer devices je hebt in Reason, hoe meer je CPU wordt gestressed, hoe groter je latency.

Oplossing:
- gebruik ipv DirectX, ASIO drivers .. als je sblive hebt .. kijk dan hier: [topic=173952]
- koop een snellere cpu

Verwijderd

Topicstarter
Sys Specs:
P3 800/256 MB
DMX X-Fire 1024
GeForce 2 MX 64 MB

Maar volgens mij kan je met die x-fire geen asio driver gebruiken, toch?

• Rhy

Rhy

mijn sb live 1024 value met DirectX op mijn Duron 800@1000 met 256MB RAM heeft een optimale latency bij 23ms. Dan is er sprake van 4 devices in Reason.
23ms is net niet realtime (hoorbare vertraging). Meer devices brengt hogere latency met zich mee en dan moet je latency verhogen wil je voorkomen dat je geluid brak klinkt.

hmm en of xfire asio drivers heeft ... denkt het niet maar zal het even checken

• Rhy

Rhy

even bij terratec gekeken onder de drivers en produkt info, en ik geloof dat je pech hebt.
koop een 2dehands sblive erbij met asio erop .. hehehe tegenovergestelde wat ik doe :) ik koop dus een terratec voor asio :P

voor 100 piek mag je mijn sblive wel kopen. (heb er 1 over)

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik kan een Live! Platinum kopen voor fl.200,-, maar lost dat het probleem op?

• Rhy

Rhy

met die ASIO driver van SB Live schijn je 8ms latency te hebben, en ASIO is specifiek voor muziekgebruik geschreven in tegenstelling tot DirectX

je zou het kunnen proberen

het beste wat je kan doen is eerst gewoon die quickstart.pdf lezen, daar staat precies jouw ''probleem'' in beschreven geloof ik

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Let op: die asio drivers die er zijn voor de sblive, zijn door een muziekgebruiker gemaakt, en niet door Creative. Ze zijn niet officieel, dus gebruik is op eigen risico.

Verwijderd

Er is ook nog zoiets als een MIDI Buffer. Als deze op de ontvangde zijde van het MIDI signaal vol begint te raken, dan kunnen vertragingen optreden. Meestal lukt het met de meeste keyboards niet om 16tracks SMF Zonder vertragingen direct van de PC op een keyboard af te spelen. Ik heb met een professionele synthersizer ook last van als ik grote files in eenkeer ga afspelen. Een mogelijke oplossing is het bestand naar het geheugen (als het aanwezig is) van de keyboard te sturen, en vanaf daar af te spelen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een keyboard die alleen signalen naar de pc kan sturen, en dus niet in staat is om zelf geluid te produceren.
Dus daar kan het ook niet aan liggen.
Pagina: 1