Toon posts:

[BC3] mpg kleiner maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
iemand heeft met een digitale camera een filmpje gemaakt van mijn band. Duurt circa 15 seconden. Ik kreeg het aangeleverd als mpg, 1,1 mb groot. Als ik het afspeel is het ongeveer 450x450 pixels groot.

Hoe kan ik dit nu het beste op het web zetten? mpg is toch al de kleinste compressie? als donwloadable file dan maar? of is er een proggie waar je het ng kliener mee kunt maken zodat het streaming te maken is?

weinig ervaring met vids. alle tips welkom!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:34
verkeerde forum
mag in audio/video

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

adobe premiere en dan "canvas" verkleinen, andere codecs.

Of wat dacht je van RM?

|{ brrr }] |

Verwijderd

Je kan het Encoden naar DivX. Alleen moet diegene die het dan wil bekijken ook de DiVX codec downloaden...

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Op zondag 06 mei 2001 16:33 schreef SpiritX het volgende:
Je kan het Encoden naar DivX. Alleen moet diegene die het dan wil bekijken ook de DiVX codec downloaden...
Die stap heb ik maar genomen... Op de Sensation site komen fragmenten van de Sensation DVD van vorig jaar. Ik heb zelf ziets van: "Ik doe het goed of ik doe het niet". Over het algemeen is beeld via het web nog steeds van belabberde kwaliteit. Ik heb een kleine installatie instructie en downloadable codec bijgevoegd in de site. Ik ga aan de DivX voor de filmpjes. Ik ben de Real-shit gewoon ZAT.

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 16:47 schreef Obi het volgende:

[..]

Die stap heb ik maar genomen... Op de Sensation site komen fragmenten van de Sensation DVD van vorig jaar. Ik heb zelf ziets van: "Ik doe het goed of ik doe het niet". Over het algemeen is beeld via het web nog steeds van belabberde kwaliteit. Ik heb een kleine installatie instructie en downloadable codec bijgevoegd in de site. Ik ga aan de DivX voor de filmpjes. Ik ben de Real-shit gewoon ZAT.
go Obi

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/9"]Audio, Video & HiFi Forum[/url] <<

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Paar tips;
DivX
16bit output ipv 24bit
framerate halveren
resizen naar 256x256

Dit moet makkelijk een bestand van ver onder de <200kb opleveren.

Verwijderd

hmm ik zou de framerate niet halveren voor de rest is het wel goed. Je kan ook de mpg codering veranderen :) door het bv naar 750kbit/sec te zetten.
Pagina: 1