[BC3] Van S-video naar COAX en andersom

Pagina: 1
Acties:

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-03 10:24
OK, ik heb een Asus V3800 met TV-in en out.

Deze in-en-out gaan allebei via een S-video (S-VHS) poort.
Nu wil ik het volgende realiseren:
- Ik wil een signaal vanaf een coax kabel omzetten zodat ik een stekkertje met S-video in de PC kan pluggen voor de input.
- Voor de output wil ik de S-video output omzetten naar _of_ coax (kan dat?) of naar scart.

Wat voor kabeltjes/omvormers heb ik voor deze opstelling nodig? En waar kan ik deze halen.

En niet meteen roepen UTFS, dat heb ik gedaan maar daar haalde ik geen bevredigend antwoord uit en bovendien zijn die topics een zooitje. *D

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Waarom naar coax? heb je er een recorder met bnc pluggen aan hangen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 18:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

tv out naar coax. is niet zo''n probleem mbv een modulator (zoek daar maar eens op). maar scart of zelfs composite is meestal betere kwaliteit voor kleine afstanden 10 meter en kleiner. voordeel van coax is dat je ook gelijk geluid meestuurt.

coax voor tv-in is wat lastiger. over een coax kabel gaan 30+ tv zenders dus zul je een tuner nodig hebben om een zender om te zetten naar s-video oid. oude VCR of asus heeft zelf ook zo''n tuner speciaal voor hun vivo kaarten.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• schizofreen
maar over een s-video kabeltje moeten toch ook meedere signalen gaan? Een oude VCR heb ik wel, maar die heeft geen tulp in- of uitgang (wel een scart uitgang).

Moet er niet ergens gewoon een kabeltje te krijgen zijn met een blokje ertussen die coax signalen omvormt tot s-video?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zondag 06 mei 2001 11:41 schreef schizofreen het volgende:
maar over een s-video kabeltje moeten toch ook meedere signalen gaan? Een oude VCR heb ik wel, maar die heeft geen tulp in- of uitgang (wel een scart uitgang).

Moet er niet ergens gewoon een kabeltje te krijgen zijn met een blokje ertussen die coax signalen omvormt tot s-video?
Een oom van mij heeft een video van 12 jaar oud en daar zat zo een plug bij. Nix blok dr tussen. Gewoon svhs aan 1kant en coax aan de andere. Nog niet te koop gezien, maar als hij al zo een plug bij zn video had moet dat echt wel ergens te koop zijn. Geen Stuut & Bruin bij jou in de buurt?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op zondag 06 mei 2001 11:41 schreef schizofreen het volgende:

van scart kan je ook gewoon tulpjes maken. zijn simpele verloopstekertjes voor. kan je bij elektrozaak halen.

s-video kabel is maar een video signaal. coax kan veel meer. ook al is er maar een video signaal op coax aanwezig kan je dit toch niet zomaar omzetten naar s-video. zie coax maar als antenne. en daar kan je dus niet zomaar een beeldscherm (of video in) op aansluiten zonder tuner.

• schizofreen
ok dus conclusie:
coax bevat meerder signalen en moet "gedecodeerd" worden tot S-video (die ook meerdere kanalen kan bevatten).

Ik wil dat liever niet met een video doen want die geeft maar 1 kanaal tegelijk door. Dus moet ik bv. eerst de video op Ned1 zetten en vervolgens krijg ik beeld van Ned1 op mn PC.

Bestaan er geen kant-en-klare omvormers die ik ergens kan kopen of zit er een denkfout in mijn verhaal?

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Als je een beetje een "moderne" TV/Video hebt, dan kan je mbv je scartingang gewoon s-video signalen bekijken, dan heb je dus alleen een s-video2scart kabel nodig. kan je eventueel zelf wel maken, door je s-video kabel aan een scartplug te knopen(wil de pinnummers ook wel voor je opzoeken) maar ze zijn ook te koop.

Als je T''/Video dat neit ondersteund krijg je op deze manier alleen een zwartwit-beeld. Ik dat geval is een scart2composiet (composiet==tulp) heel gemakkelijk. Die zijn ook gewoon te koop. Van composiet naar scart kan je ook wel zelf aan je scart solderen, of gewoon kopen.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• schizofreen
maar het signaal dat scrat afgeeft aan TV-of dus naar de PC is toch altijd maar van 1 kanaal, als ik van kanaal wil wisselen moet ik dus eerst die op de video veranderen, beetje omslachtig lijkt mij.

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op zondag 06 mei 2001 20:00 schreef schizofreen het volgende:
maar het signaal dat scrat afgeeft aan TV-of dus naar de PC is toch altijd maar van 1 kanaal, als ik van kanaal wil wisselen moet ik dus eerst die op de video veranderen, beetje omslachtig lijkt mij.
of je moet een tvkaart met tuner kopen, of zo''n asus tv-box tuner ding die kan je geloof ik wel software matig zappen

Pagina: 1