2 kaarten in 1 systeem kan wel....
als je niet al teveel andere kaarten in je systeem hebt die allemaal resources willen....
en natuurlijk flikker je van beide live kaartjes de SB16 emulator eraf, dat scheelt weer een IRQ''tje...
ehmm....
> "waar moeders wat azijn overheen heeft gegooid"
hoe kan dat nou?
En 2 decoders/geluidskaarten in een systeem, is altijd slechter, tenzij je artiest bent, en meerdere inputs nodig hebt. Voor bijna alle thuisgevallen, is de aanwezigheid van 2 kaarten, 2 drivers, 2 mixerinstellingen, 2x2= 4 outputs, 2x10= 20 Analog inputs, 2x5 Dig In/Out, een beetje te verwarrend...
Ik heb voor een vriend van mij, een muziekliefhebber, een systeem inelkaar gezet, met 2 SBLive 1024 Player kaarten (wel geen 5.1, maar goed) zodat hij goedkoop (professionele kaart in-1-oplossing kost een paar honderdjes meer) meerdere inputs had. Nadeel is voorgenoemde verwarring van alle in/outputs en mixerinstellingen. Eenmaal geinstalleerd werkte het prima, geen conflicten/driver problemen. Overigens Win98SE, want W2K vond zijn muziekprogramma niet lekker...
en dan nog iets... wel eens een 5.1 (Retail) installatie CD gebruikt op een normale SBLive 1024 Player (OEM) kaart? Mijn SBLive''s worden in ieder geval herkend als SBLive Platinum Retail door diezelfde truuk. Zit er eigenlijk wel fysiek verschil in de decoderchip voor dat 5.1 gebeuren? De LiveDrive werkt in ieder geval gewoon normaal bij mijn "Platinumgedriverde" 1024 Player (scheelt toch weer een paar spindels)...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen