[BC3] Kreunende SB Live 5.1 !

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ben een paar dagen geleden van Win2k naar WinMe gegaan omdat ik ATA100 voor mijn HDD niet op gang kreeg in Win2K (in Me geen probleem).

Nou heb ik dat probleem weer opgelost doet mijn SB Live 5.1 raar. Ik hoor (alleen bij audio-cd''s, overige geluid prima) allerlei vreemde krakende bijgeluidjes. Ook gaat de overgang bij doorlopende nummers met een hikje gepaard.

Wat heb ik al geprobeerd:
- zoeken op dit forum;
- FAQ van Paul Howland bekeken;
- Creative LAbs Product FAQ bekeken;
- Alive! Faq bekeken;
- kaart fysiek verplaatst (zo ver mogelijk van m''n AGP-kaart;
- ander IRQ gegeven;
- UDMA uitgezet van m''n DVD-Rom en CD-ReWriter:
- "Enhanced Chipset Performance" aangezet in BIOS;
- De "Auto" herkenning in BIOS voor ATAPI-devices uitgezet.
- Beta BIOS ZTB01 geprobeerd (gelijk hangup''s, dus weer eraf).

Nu ben ik uitgepoept.

Iemand tips ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dus niemand kon mij tippen?

Ik heb uiteindelijk bij Creative zelf de tip gevonden om de hardware acceleratie van de videoplank te verlagen. Heb die dus een tikkie lager gezet. Probleem opgelost. Heeft geen gevolgen gehad voor de performance van mijn videoplank. 3DMark-scores zijn er niet minder van geworden b-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen