[BC3] Mening over samenstelling Dolby Digital set

Pagina: 1
Acties:

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Wat een lulverhalen dat Sony niet goed is. Sony is een van de betere merken, net als Yamaha, Denon, etc. etc. De QS serie en al helemaal de ES serie is perfecte apparatuur.

De 940 als receiver lijkt me een goede keus. DVD speler kan, maar misschien de 535 in het zilver ipv de 435 "art couture". Nu valt me effe in dat de video ook in art couture is. Tja... Dan kun je idd toch de 435 nemen. Mis je wel de DD decoder, dus dan moet je al de receiver nemen en is de versterker die je voorstelt al geen optie meer, aangezien je dan geen DD hebt (kan trouwens zowiezo niet want anders kun je niet je gehele surround boxen erop aansluiten--> versterker is 4 boxen max).

Ik heb de Pascal serie beluisterd op het hoofdkantoor van Sony in Hoofddorp, en het klonk best aardig moet ik zeggen. Voor het geld dat je eraan uitgeeft (dat vrij weinig is voor 2 front en rear, center en subwoofer) krijg je veel geluid terug. Ze hebben nu ook de Pascal 815, die weer wat hoger in de Hertzen kan (70.000 ipv 40.000). Ik heb gehoord dat ze beter moeten klinken, maar dat heb ik dus alleen van horen zeggen. Ga zelf es luisteren in zou ik zeggen... :)

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

Ik heb ook liever dat het DD 5.1/DTS gedeelte in de versterker zit dan in de DVD speler zelf. En de video / DVD speler types heb ik in principe gekozen omdat ze in dezelfde stijl zijn. Ik heb het liefst qua design een beetje afstemming tussen de componenten. Ook wil ik als het even kan met een afstandbediening alles kunnen bedienen en dat schijnt in deze combinatie te kunnen.

Maar ik vroeg mij af of deze componenten qua geluid/bediening een beetje goed op elkaar afgestemd waren.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Op zaterdag 05 mei 2001 20:17 schreef Z-Fritz het volgende:
Heeft iemand toevallig ervaring met de sony Pascal 705 serie????
De sub was wel aardig, maar de satten zijn kloten. VEEL te veel hoge tonen en totaal geen lage tonen. Je ramen gaan kapot vandie pascals. Koop iets volwassens :

Mission 702e vloerstaanders x 4 (front en rear)
Mission 70c2

Als je dat hoort ben je net zo duur uit en blij dat je geen pascals heb gekocht.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• mbvisiontt
Op zaterdag 05 mei 2001 22:19 schreef Z-Fritz het volgende:
Ik heb ook liever dat het DD 5.1/DTS gedeelte in de versterker zit dan in de DVD speler zelf. En de video / DVD speler types heb ik in principe gekozen omdat ze in dezelfde stijl zijn. Ik heb het liefst qua design een beetje afstemming tussen de componenten. Ook wil ik als het even kan met een afstandbediening alles kunnen bedienen en dat schijnt in deze combinatie te kunnen.
Maakt geen reet uit welke Sony componenten je hebt, als je maar een allesbedienende afst. bediening hebt, en die heb je met de 940. Sony is Sony, en die luisteren allemaal naar hetzelfde signaal...
Maar ik vroeg mij af of deze componenten qua geluid/bediening een beetje goed op elkaar afgestemd waren.
Is een leuk setje wat je dan bij elkaar hebt joh... Ikzelf zou het anders hebben gekozen, maar dat ligt ook aan het feit dat ik waarschijnlijk een geheel andere indeling heb (tv met video, dvd apart, stereo samen apart).

Mijn tv is grijs (28fx60), video is zwart (se70), dvd is zilver (s725) en stereo is champagne (da50es, ja30es, xa50es). Toch staat het allemaal netjes, ondanks 4 verschillende kleuren... Het staat erg strak, het is maar hoe je het plaatst.

Als ik in jouw budget kijk, zou ik de 940 nemen, de 735 (wel wat duurder), 710 of zelfs 610 (wat geld besparen + video gaat er binnen paar jaar toch uit, en belangrijke functies mis je met goedkoper model echt niet!), Pascal 705.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
[quote]Op zaterdag 05 mei 2001 23:29 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

Maakt geen reet uit welke Sony componenten je hebt, als je maar een allesbedienende afst. bediening hebt, en die heb je met de 940. Sony is Sony, en die luisteren allemaal naar hetzelfde signaal...
[..]

je moet geen helve verhalen vertellen,
de ab van de 940 heeft bijna alle merken er in staan, dus ik bedien met mijn receiver ab, mijn tv.
En die ab heeft nog een LEARNfunctie voor 80 functies....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 05 mei 2001 19:37 schreef funkflex het volgende:
no offense maar sony zuigt koop YAMAHA
:O
Op zaterdag 05 mei 2001 19:52 schreef spok9 het volgende:
Ik zou zelf geen sony HiFi componenten kopen. Ik zou Pioneer of beter nog Yamaha nemen. Maar bij aankoop van HiFi sets moet je zelf gewoon op je gehoor af gaan, luisteren dus, naar je eigen muziek.
Iets wat jij misschien niet helemaal gedaan hebt. Zowel Sony als Pioneer als Yamaha gelden in Hifi-land als: "ok", maar absoluut niet als "erg mooi". Die top DD receiver (925/930/940) van de QS lijn is gewoon een goed ding!
Op zaterdag 05 mei 2001 20:17 schreef Z-Fritz het volgende:
Ja, ik heb ze redelijk vaak gehoord in de winkel. Ik vond ze mooier klinken dan bose acoustimass qua bas en hoge tonen (er waren er vooral meer). Maar ze klinken nogal "iel" en dan komt er ineens zo''n hele sloot blubber sublaag bij.
Een Bose acoustimass 5-III klonk weer wat gebalanceerder (voor zover je daar bij die kleine dingen van kan spreken). Je mist bij beiden trouwens een stuk warmte in het middengebied, al vond ik dat bij bose minder erg dan bij die sony. Die sony''s gaven muziek weer wat lekkerder weer.

Ik moet zeggen dat als je echt persé kleine speakers wil hebben je je daar toch overheen moet zetten. Het is niet anders.

De energy Take5 schijnt trouwens wel een heel mooi setje te zijn, waarmee je ook lekker naar muziek kan luisteren. Ik heb ze nog nooit gehoord, dus het is in dit geval geen persoonlijke ervaring.

[disclaimer]
Deze reactie schrijf ik op het "minispeakertjs-niveau" voordat mensen gaan denken dat ik die sony''s/Bose ac-10 echt mooi ga vinden enzo.
[/disclaimer]
Op zaterdag 05 mei 2001 23:20 schreef JT het volgende:

De sub was wel aardig, maar de satten zijn kloten. VEEL te veel hoge tonen en totaal geen lage tonen. Je ramen gaan kapot vandie pascals. Koop iets volwassens :

Mission 702e vloerstaanders x 4 (front en rear)
Mission 70c2

Als je dat hoort ben je net zo duur uit en blij dat je geen pascals heb gekocht.
Jamaar als je een mooi ingerichte huiskamer hebt, kan het weleens zo zijn dat je meer plezier beleeft aan een kamer met leuke design speakers, dan aan grote lelijke speakers (dat zijn die missions gewoon) die in de weg staan. Het gaat uiteindelijk om waar je het meeste plezier aan beleeft.

Er zijn trouwens wel speakers die er best aardig uitzien en ook nog eens leuk klinken. Ik noem bijvoorbeel de mission 774!

[edit]
Een plaatje gevonden van de energy Take5 plus de ES8 subwoofer. De sattelieten zien er een stuk beter uit als die van de andere mini-speakertjes. Volgens mij is dit gewoon een lekker setje!
Afbeeldingslocatie: http://www.hobo.nl/images/energy3.jpg
Kost trouwens 2498 bij Hobo hifi. (en nee ik werk daar niet. Heb wel bij een concurrent gewerkt).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Ga je die Pascal 705 speakers ook gebruiken voor het luisteren naar CD''s of alleen voor DVD''s (DD5.1)?
Als je ze ook voor stereo geluid gaat gebruiken geen Pascals kopen, voor DD5.1 gaat aardig maar voor stereo geluid niet doen (collega heeft het setje).
Koop een twee goede frontspeakers (bijv. Mission) voor het stereo gebeuren en vul deze aan met andere speakers van hetzelfde merk en een sub.

• mbvisiontt
[quote]
Op zondag 06 mei 2001 21:46 schreef Maxster4th het volgende:
Op zaterdag 05 mei 2001 23:29 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]

[..]

je moet geen helve verhalen vertellen,
de ab van de 940 heeft bijna alle merken er in staan, dus ik bedien met mijn receiver ab, mijn tv.
En die ab heeft nog een LEARNfunctie voor 80 functies....
Ok... Maar what''s your point? Hij kan met de ab vd 940 al de andere componenten bedienen, daar ging het toch om... :?

Verwijderd

Op zaterdag 05 mei 2001 19:52 schreef Maxster4th het volgende:
Deze klasse is net zo goed, al dan niet beter dan DENON, ONKYO etc.
Ben je gek geworden of zo beter dan Denon & Onkyo .dat zijn de beter merken samen met marantz nad yamaha enz
Sony is gewoon huis tuin en keuken spul
ik durf zo wel te zeggen dat die sony nix voorstelt tegen mijn Denon AVC A10SE:p

Rene

Verwijderd

ik zou gewoon voor de wat beter merken gaan
voor die 1600 van de sony heb je ook wel een
instap model van Denon nad marantz enz
en GEEN sony pascal speakers neem gewoon een paar mooie zuilen bv uit de dali blue serie
die zijn nog wel betaalbaar voor je denk ik

Rene

• JT
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

[edit]
Een plaatje gevonden van de energy Take5 plus de ES8 subwoofer. De sattelieten zien er een stuk beter uit als die van de andere mini-speakertjes. Volgens mij is dit gewoon een lekker setje!
[afbeelding]
Kost trouwens 2498 bij Hobo hifi. (en nee ik werk daar niet. Heb wel bij een concurrent gewerkt).
Als je dan toch kleine speakers wil, zou ik voor deze gaan, maar zoals bij alle satten mis je een hoop middentonen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Ik wil volgende maand een nieuwe dolby digital set kopen van Sony. Dit omdat ik over het algemeen tevreden ben over Sony en het design ook belangrijk vindt van de totale set. Alle componenten zijn in het zilver uitgevoerd.

DTS/5.1 versterker: Sony TA-FB940, STRDB940 of STRDDB930

Speakers: Pascal 705 serie
DVD speler: DVP-s435
Video speler: SLV-SE850

Mijn vraag is hebben bepaalde mensen ervaring met een van deze componenten en zo ja zijn die goed of slecht.

(Om reacties niet voor gek te laten staan ik heb de types van de DVD en video weer omgedraaid. Stond fout namelijk :) )

Dit is de set qua uiterlijk
Afbeeldingslocatie: http://www.echtwel.nl/Totaal-Dolby-Digital-Set.jpg

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

no offense maar sony zuigt koop YAMAHA

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 18:50

DarkSide

theres no place like ::1

Ik vindt Sony niet zuigen.
Heb Hun tv''s, video recorders en DVD spelers.
Maar mijn versterker is wel een Yamaha DSP A2

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• BC3 Victim
Wat goed dat je dat zo mooi onderbouwd, Fuckflex!

Maar eh, als je het design zo belangrijk vindt kun je dan ook even voor een plaatje zorgen? Dan kunnen je mede GoT-tjes ook meegenieten.:P

Oh, woops heb een typfout in de naam gemaakt maar ik laat hem lekker staan voor deze keer:*.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• spok9
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Ik zou zelf geen sony HiFi componenten kopen. Ik zou Pioneer of beter nog Yamaha nemen. Maar bij aankoop van HiFi sets moet je zelf gewoon op je gehoor af gaan, luisteren dus, naar je eigen muziek.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• BC3 Victim
ik heb de str dd 940 en WERKT PERFECT,
goed geluid, ook als ie hard staat en VEEL aansluit mogelijkheden. Zelfs digital out (optic) en zoek dat maar eens bij een versterker van dezelfde kwaliteit. Geen JVC ofzo.
En het is de QS klasse, dit betekent dat er veel ES klasse materiaal in zit (die versterkers zijn onbetaalbaar (voor een student zoals ik). Deze klasse is net zo goed, al dan niet beter dan DENON, ONKYO etc.

Ik hoop dat je slaagt met je versterker,
kijk anders ff op www.audioreview.com
(je moet dan wel engels kenne)

Verwijderd

Op zaterdag 05 mei 2001 19:35 schreef Z-Fritz het volgende:
(...)
DVD speler: SLV-SE850
Video speler: DVP-s435
(...)
Uhmm, DVD stop je in de SLV-SE850 en VHS-en in de DVP-S435? Dan kun je beter niks kopen. Of een broodrooster.

Maargoed, idd, ga niet voor Sony, neem Yamaha (RX-V496) mjammie of een Onkyo. Dvd-spelers van sony zijn ook niet geschikt om cd-r/cd-rw''s mee af te spelen, maar ze zijn voor dvd''s wel goed.

Verwijderd

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op zaterdag 05 mei 2001 19:40 schreef onik4 het volgende:
Wat goed dat je dat zo mooi onderbouwd, Fuckflex!

Maar eh, als je het design zo belangrijk vindt kun je dan ook even voor een plaatje zorgen? Dan kunnen je mede GoT-tjes ook meegenieten.:P

Oh, woops heb een typfout in de naam gemaakt maar ik laat hem lekker staan voor deze keer:*.
als er nu nogsteeds mensen zijn die niet weet hoe yamaha eruit ziet dan weet ik het ook niet meer , maar de topicstarter vroeg toch om ieder zijn mening ? of zit ik alwee r verkeerd ?

cuz you :r moddaffokin tadpole :9

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Pagina: 1