[BC3] Die subwoofer hè

Pagina: 1
Acties:

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Is die altijd actief bij een Dolby digital set? Want ik zie op de huidige versterkers nergens een echte boxenaansluiting ervoor, alleen een tulpuitgangetje.

:?

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Is toch een uitgang :?
een leuk kabeltje naar je sub en je bent klaar, een tulp-tulp kabeltje dus.
Anders moet je 2 kanalen speakerdraad naar je sub leiden om er geluid uit te krijgen. Tenminste wel bij mij sub (home made met een Hypex 80 watt amp)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 04 mei 2001 22:28 schreef Bonkdoos het volgende:
Is die altijd actief bij een Dolby digital set? Want ik zie op de huidige versterkers nergens een echte boxenaansluiting ervoor, alleen een tulpuitgangetje.

:?
Nee, bij bijvoorbeeld een bose acoustimass 10 is-ie passief. Maar dat is dan meer een 5.0 setje (de sub hoort bij de sattelieten), en het is niet echt een "mooi" voorbeeld.

Bij 5.1 gebruik is het .1e kanaal inderdaad altijd actief. Je kan natuurlijk ook een passieve sub met een losse eindversterker aansluiten, maar dat is niet gewoon.
Er was trouwens wel een versterker die 6x100 watt leverde. Dat werd hierzo ergens verteld. Maar dat is een uitzondering die de regel bevestigt! :7

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Bonkdoos
Ik ben bang dat het inderdaad actief moet, want om daar nou een aparte versterker voor aan te schaffen vind ik wat onzinnig, en zo''n ouwe versterker uit oma''s assortiment vind ik ook niet echt passend....

maar goed, terzake. Wat is een leuke actieve subwoofer voor een leuke prijs? Ik hoorde in een ander topic dat dit 1000 piek was maar dat gaat ver boven mijn budget. Mijn budget is niet zo groot. Ik koop liever eerst die yamaha receiver van 777 piek bij de mediamarkt en dan moet ik ff naar een goeie plek gaan om die surroundspeakers te kopen....of toch eerst maar een breedbeeld tv? ik weet het niet meer, maar ik vind geluid wel belangrijker dan beeld, maarja die dvd''s zien er niet uit op mijn ouwe tv...ik ben helemaal gek(8>

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 04 mei 2001 22:37 schreef Bonkdoos het volgende:
Wat is een leuke actieve subwoofer voor een leuke prijs? Ik hoorde in een ander topic dat dit 1000 piek was maar dat gaat ver boven mijn budget. Mijn budget is niet zo groot.
moeilijk... wat wil je uitgeven? Ik zou liever wat meer in jee speakers investeren, en dan zonder een sub spelen. Met een mission 701 (bijvoorbeeld) kan je best wel zonder sub spelen hoor!

Wil je er wel perse een, kijk dan ''s hier
[topic=172694]
of als je écht aan je budget limieten komt >:)
[topic=172624]

Maar nogmaals, neem liever een betere set frontspeakers en spaar daarna voor een rel quake van 1000 piek, daar wordt je veel gelukkiger van
Ik koop liever eerst die yamaha receiver van 777 piek bij de mediamarkt en dan moet ik ff naar een goeie plek gaan om die surroundspeakers te kopen....of toch eerst maar een breedbeeld tv? ik weet het niet meer, maar ik vind geluid wel belangrijker dan beeld, maarja die dvd''s zien er niet uit op mijn ouwe tv
sja, up to you. Ik zou liever eerst wat betere speakers kopen, omdat ik vaker muziek luister dan dat ik films kijk. En zelfs met films kijken heb je ook meer aan een mooi geluid!
...ik ben helemaal gek(8>
[ruud mode on]
Laat je niet gek maken, hoor!
[ruud mode off]
:P

• Bonkdoos
Ok vrienden van tweakers, wat kost mij een setje surround speakers met subwoofer? (met die front speakers wacht ik nog even dan....)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 04 mei 2001 22:59 schreef Bonkdoos het volgende:
Ok vrienden van tweakers, wat kost mij een setje surround speakers met subwoofer? (met die front speakers wacht ik nog even dan....)
gebruik de search maar eens voor een heleboel discussies over subwoofer
Je zoekactie naar ''subwoofer'' leverde 632 resultaten op. Resultaten 1 - 50.
En ga voor een surround setje maar eens naar een winkel ofzo.

Ik denk dat je voor eene sub 700 piek kwijtbent (paradigm, schijnt wel een ok sub te hebben voor dat geld), en voor een leuk setje surround speakers en een center zo''n 600 minimaal... Dan heb ik het over enigszins kwaliteitspullen dus.

Verwijderd

[quote]Op vrijdag 04 mei 2001 22:46 schreef JvS het volgende:

Maar nogmaals, neem liever een betere set frontspeakers en spaar daarna voor een rel quake van 1000 piek, daar wordt je veel gelukkiger van
[..]

spaar ff door en pak een rel q200!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 04 mei 2001 23:53 schreef kRiTz_C het volgende:

spaar ff door en pak een rel q200!
nee, tuurlijk niet. |:(
Dat heet overkill en scheve budget verhoudingen: Liever een versterker of speakers van 2200 gulden met een rel Quake, dan een Rel Q200 met een versterker van 777 gulden met mission speakertjes.

Pagina: 1