[BC3] firewire of svhs voor dv

Pagina: 1
Acties:

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:48
Ik heb een asus 6600 deluxe en daar kan ik als ik wil capturen alleen op 352x288 anders krijg ik last van interlacing (of zoiets). Nu wil ik de hoogst mogelijke kwaliteit omdat het vakantiefilms zijn (van 30 minuten) en ik ze naderhand nog wil omzetten naar divx of svcd om ze op een cd te krijgen (en ze eventueel via de dvd speler of via de tv-out kan afspelen)

Nu zag ik een dynalink firewirekaartje voor 125 piek (dat ligt nog in mijn budget). Kan zo''n kaartje wel in 720x576 capturen?? Krijg ik hiermee een betere kwaliteit dan de 352x288 die ik nu met mijn svhs ingang capture??? Is dit een groot verschil???

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• VivaAtloni
er is toch wel iemand die met hetzlefde probleem zit en een keuze heeft gemaakt?

Laat me jullie ervaringen horen!!

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Dat kaartje kan wel hogere resoluties capturen, maar dan wel vanuit een DV (firewire) bron.
Dus je moet iets meer info geven wat jij als invoer medium hebt.

• VivaAtloni
ik heb als input een JVC-DVX7 digitale videocamera. Deze heeft een dv-out en volgens het boekje is dat een ieee1394 uitgang.

Hiermee wil ik mijn vakantiefilms op de hoogst mogelijke kwaliteit capturen. Zodat ik ze daarna kan omzetten naar divx of svcd (zodat ik hem in de dvd speler kan stoppen)

• GBits
dus koop je een DV(firewire) kaart.
Bijv de Miro DV, heb je gelijk software erbij.

• VivaAtloni
maar ik heb al een asus 6600 deluxe met een svideo ingang.

Ik wil dus weten of het verschil qua kwaliteit erg groot is??

Dus ervaringen van mensen die beide hebben geprobeerd!

software is niet het punt. Ik heb al adobe premiere 6!

• GBits
Zou toch voor de frewire kaart gaan.
Koop er een van sitecom ofzo voor 175 piek en aangezien je toch al premiere 6 hebt (met DV ondersteuning) ben je dan ook klaar.
Kwaliteit is een stuk beter dan je (sorry) matige 6600.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
met video > 288 vertikaal heb je altijd last van interlaced beelden.
D''r zijn echter wel een behoorlijke hoeveelheid filters om dat recht te trekken.
Wanneer je met DV captured krijg je altijd beter beeld, omdat dat zonder analoge tussenstap gaat.
Of DV-signaal standaard de beelden niet-interlaced aanbied, weet ik niet, maar zo''n ramp is dat dus niet.
Let er wel op dat de goedkope DV(firewire) kaartjes niet altijd met elke camera werken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 11:46
Zover ik het begrijp kan ik je vraag vertalen (min of meer)in;" Is het verschil in resolutie c.q beeldkwaliteit van een VCD groot vergeleken met een DVD. Afgezien van hoe goed de kwaliteit van jou camera is (vast niet zo goed als waar ze films mee opnemen)
Nou dat verschil zou ondanks dat natuurlijk nog een ongeloofelijke vooruitgang betekenen. SVCD is ook errug mooi moet ik zeggen. Daar hebben die chinesen maar weer mooi voor gezorgd. Je kan met dat cameraatje en kaartje dus ook miniDVD maken of gewoon een SVCD met een hogere resolutie. Ookwel xSVCD genoemd. De bitrate kan ook opgevoerd worden.
Ik zou zeker voor de firewire combo gaan!

Succes

• VivaAtloni
dus er is een kans dat ik met een firewire kaartje ook nog die streepjes in het beeld krijg op 720x576?

Pagina: 1