Toon posts:

[BC3] Benodigde bandbreedte voor videoconferencing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
neem de snelste variant van cistron-adsl (als je hem kankrijgen >:) das meer dan zat...;)

Verwijderd

Ik wil voor een bedrijf een videoconferening systeem opzetten. In eerste instantie voor twee mensen.

Wat is de benodigde bandbreedte en andere hardware voor een acceptabele kwaliteit? (Dus meerdere frames per seconde en een grootte van minimaal 15x15 cm. Daarnaast goede beeldkwaliteit.)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Euh..No flame intended, maar:
Als jij een videoconference systeem gaat bouwen, dan zou ik me maar eens heel snel verdiepen in de protocollen/programma''s die je daarvoor gebruikt! Met netmeeting kan je trouwens met ISDN redelijk acceptabel "meeten". Ik zou gaan zoeken naar de programma''s waarmee je dat gaat doen, vervolgens kijken met welke codec je het gaat coderen/sturen/decoderen (whatever, ik heb er helemaal geen kaas van gegeten:o). en dan gewoon met twee pc''s gaan testen... En dan kijken wat je klant acceptabel vindt.

Ofzoiets... in ieder geval gewoon zoeken op internet naar "videoconferencing systemen" en dan verder vogelen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Tja, beetje ongelukkig gekozen woorden.

Bedoeling is dus gewoon om een setje webcams te kopen en aan twee computers te hangen. Daarna via internet of rechtstreeks (weet niet hoe dat gaat) met elkaar bellen.

Die klote-lui in computerwinkels weten ook niet vaak waar ze over praten. Die weten dus ook niet wat ik aan verbinding nodig heb.
ISDN, kabel, ADSL???