[BC3] Auto audio versterker bridgen

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Topicstarter
Ik heb een versterker van 400watt in de auto liggen en hij is 4 kanaals. Ik wil daar graag 2 kanalen van maken zodat ik daar al het vermogen op kan zetten (Is voor subwoofer). Dit kun je voor elkaar krijgen door de kanalen te bridgen, maar ik weet niet hoe :(

Dit is mijn bedoeling (2 versterkers, 4 speakers):

radio-->amp-->gewone spreakers (13cm, 200w)

radio-->scheidingsfilter-->amp-->subwoofer (16cm,2x150w)

Kan iemand mij vertellen hoe ik die amp moet bridgen?

Download my music on SoundCloud

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Volgensmij kan je een versterker bridgen door tussen de 2 rode(fase) uitgangen je speaker te hangen. Dan moet je op de ene ingang het signaal GEINVERTEERD zetten en op de andere ingang het NIET geinverteerde signaal zetten.

Het inverteren van het signaal kan met behulp van een opampje ingesteld met een versterkingfactor van 1 (Buffer dus).

Als je vragen hebt hoor je het wel, dan wil ik -als ik tijd heb- wel ff een schema posten :)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Heb laatst een autoversterker ingebouwd, en op de versterker kon je dmv 2 schakelaars bridgen.

And The Only One

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Topicstarter
Wacht ff hoor ik ben niet zo technische-termen mens. Begrijp ik het goed?

Speakers tussen de 2 fase uitgangen hangen, is dat:
ch1&3 ''+'' --> speaker1 ''+''
ch1&3 ''-'' --> speaker1 ''-''

en

ch2&4 ''+'' --> speaker2 ''+''
ch2&4 ''-'' --> speaker2 ''-''

En het geluid inverteren op de ingang, is dat niet gewoon + en - omdraaien?

Kan zijn dat ik het helemaal mis heb hoor, ben een leek op dit gebied..

Download my music on SoundCloud

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Op vrijdag 04 mei 2001 18:13 schreef Diamon het volgende:
Heb laatst een autoversterker ingebouwd, en op de versterker kon je dmv 2 schakelaars bridgen.
Ja da''s wel zo makkelijk :) helaas zit dat niet op elke versterker.

Een beetje duidelijk maken wat ik gister bedoelde: had gisteren niet zoveel tijd om er op in te gaan, was met mijn hybride-ampje bezig :+

Ik ga ff tekenen :), moet je dit maar downloaden ben heel creatief geweest in Paint. Ik ga er namelijk vanuit dat je geen ulticap bestanden kan lezen ;) http://www.xs4all.nl/~jarnold/bridge.bmp

Dit is een principe schema hoe je een versterker moet bruggen. Ik wil straks nog wel wat uitleg geven, maar ik moet nu wat andere dingen doen :z

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?