[BC3] Verlengen van je koptelefoonsnoer

Pagina: 1
Acties:
  • 470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
Tis bijna tijd voor het centraal examen dus ik ga fijn (lees moet) leren maar om het een beetje verdraagzaam te maken denk ik "kom ik ga in de tuin zitten met wat goeie muziek" dus ik sluit 2x 5m verlengsnoer aan op de soundkaart en ga lekker buiten zitten maar ik haal het niet dus hup kniptang er in, kroonsteentjes er tussen en wat overgebleven speakerdraad. Ik heb nu geluid bij het water maar super zacht. Das niet goed
dus hoe krijg ik het voor mekaar dat ik wel kan gaan rondstuiteren bij me leerboeken??
oh en een beetje lange inleiding maar dan hebben jullie weer wat te lezen

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-04 23:13

JT

VETAK y0

Draadloze sennheiser voor 200 piek :9 :Y)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:17
haal een draadloos setje, al vanaf f 50 piek :)

(f35 als je infrarood neemt :))

Verwijderd

tis zo zacht door de weerstand van het draad :(
ik denk dat je beter iets van een draadloze koptelefoon kan hebben :)

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-04 17:21

-Stef-

Slainthe!

Inderdaad een draadloze Sennheiser "nemen". :P

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:17
nog makkelijker:

zet gewoon het volume errug hard :)

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
Jah das allemaal zo simple das niet leuk.
En ik heb al een draadloos geval (el cheapo, heb die van me ouders nog niet geprobeert) maar dan moet er niks tussen zitten wil ik de zender buiten krijgen moet er toch nog een draadje tussen me pc en zender :)

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• JT

JT

VETAK y0

Deze kost 200, maar dan heb je wel topkwaliteit. Sennheiser RS 45

Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/headphones/rfw/RS45.jpg

Deze kost iets van 300 (RS 65) :

Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/headphones/rfw/RS65.jpg

Deze kost iets van 350-400 (RS 85) :

Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/headphones/rfw/RS85.jpg

Het schijnt dat je tegenwoordig storing kan krijgen met je FM koptelefoon door andere apparaten op dezelfde frequentie. Maar dat is met deze Sennheisers niet, want die werken op een frequentie waar voor de rest geen een apparaat op werkt :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

en nou ff oplossing op vraag

zet aan het eind een stekkertje en koop een verlengsnoer.. met contrastekker of zet die zelf aan het draad

nog makkelijker inderdaad: Draadloos ! :)

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op vrijdag 04 mei 2001 00:26 schreef JT het volgende:
Deze kost 200, maar dan heb je wel topkwaliteit. Sennheiser RS 45

[afbeelding]

Vanmiddag nog een test gelezen over deze twee. Die kwamen er toch wel erg goed uit. Het is dat ik ze nog niet nodig heb. Eerst die zooi maar waar die Senn. ingeplugd moet worden. :)

Deze kost iets van 300 (RS 65) :

[url="[url=http://www.sennheiser.com/headphones/rfw/RS65.jpg"][afbeelding][/url]

Deze kost iets van 350-400 (RS 85 :

[afbeelding]

Het schijnt dat je tegenwoordig storing kan krijgen met je FM koptelefoon door andere apparaten op dezelfde frequentie. Maar dat is met deze Sennheisers niet, want die werken op een frequentie waar voor de rest geen een apparaat op werkt :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
stef wat wil je met deze qoute zeggen ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JT

JT

VETAK y0

Goeie vraag :D

Ecodan warmtepomp

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op vrijdag 04 mei 2001 00:51 schreef rambo-2001 het volgende:
stef wat wil je met deze qoute zeggen ?
Foutje. Het kwam niet helemaal door (vanwege back/forwarden van de page).

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
Ik vergeef je het :) maar of de rest dat doet

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op vrijdag 04 mei 2001 00:58 schreef Geckoo het volgende:
Ik vergeef je het :) maar of de rest dat doet
Hehe, "I''ll take my chance". :)

• JT

JT

VETAK y0

Ik vergeef je....NIET !!! >:)

Ecodan warmtepomp

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op vrijdag 04 mei 2001 01:10 schreef JT het volgende:
Ik vergeef je....NIET !!! >:)
Damn. :'( Gelukkig had ik al goeie raad van je gekregen. :)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:22

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Niet met kroonstentjes, zijn net weerstanden, zeker voor laag spanning. Lekker solderen en vrij dun draad usen. Owjah, als je in ene de politie zender hoort, dan was je draadje niet afgeschermt :)

Had ik al mijn draden in me huiskamer ff snel zelf gesoldeerd, hoorden we in ene allemaal politie berichten over de versterker enzo.. echt kewl, was net verstaanbaar, maar koste me wel een versterker. Meteen nieuwe gehaald en een paar dure vet weetikveel zoveel afgeschermde kabetljes erbij :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
Nou okay dan gaan we morgen ff solderen :) bedankt en ik ga slapen
truste

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Op vrijdag 04 mei 2001 01:14 schreef nigelator het volgende:
Niet met kroonstentjes, zijn net weerstanden, zeker voor laag spanning. Lekker solderen en vrij dun draad usen. Owjah, als je in ene de politie zender hoort, dan was je draadje niet afgeschermt :)

Had ik al mijn draden in me huiskamer ff snel zelf gesoldeerd, hoorden we in ene allemaal politie berichten over de versterker enzo.. echt kewl, was net verstaanbaar, maar koste me wel een versterker. Meteen nieuwe gehaald en een paar dure vet weetikveel zoveel afgeschermde kabetljes erbij :)
kroonsteentjes hoge weerstand? dat valt wel mee hoor, de interne weerstand is verwaarloosbaar klein, en de weerstand bij de klemmen (tussen draad en kroonsteentje) is ook niet gek hoog. en ''zeker voor laagspanning''? de weerstand is echt niet afhankelijk van de spanning die erop staat en dus de stroom die er doorheen gaat.

en als je die weerstand zo belangrijk vind, waarom raad je dan aan dun draad te gebruiken? dat heeft een hoge weerstand.

je hebt een versterker opgeblazen door de kabels aan elkaar te solderen? dat heb je dan wel erg beroerd gedaan, kortsluiting ofzo?

• JT

JT

VETAK y0

Maareh, hoe komt het dat die frequenties dan al zeker een jaar niet worden gebruikt behalve door Sennheiser ??

Ecodan warmtepomp

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10

Jag

Op vrijdag 04 mei 2001 01:38 schreef aatos het volgende:

[..]

kroonsteentjes hoge weerstand? dat valt wel mee hoor, de interne weerstand is verwaarloosbaar klein, en de weerstand bij de klemmen (tussen draad en kroonsteentje) is ook niet gek hoog. en ''zeker voor laagspanning''? de weerstand is echt niet afhankelijk van de spanning die erop staat en dus de stroom die er doorheen gaat.

en als je die weerstand zo belangrijk vind, waarom raad je dan aan dun draad te gebruiken? dat heeft een hoge weerstand.

je hebt een versterker opgeblazen door de kabels aan elkaar te solderen? dat heb je dan wel erg beroerd gedaan, kortsluiting ofzo?
Exactly

• BC3 Victim
Alleen een automonteur gebruikt kroonsteentjes voor z''n audio aansluiting. |:(
Als je een beetje thuis bent in de wereld van impedantie en weerstand dan weet je dat je moet zorgen voor een goede verbinding tussen punt A en B. Dus zo weinig mogelijk koppelingen, het liefst geen, maar als het echt moet dan solderen. ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 04 mei 2001 01:14 schreef nigelator het volgende:
Lekker solderen en vrij dun draad usen.
Um, waarom denk je dat de speakerkabels dikker worden naarmate het vermogen meer word ? O.a. omdat de weerstand veel kleiner is......anders zou je een hoop vermogensverlies hebben...en kwaliteit verlies ook....want weerstand=jwaliteits vermindering.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 00:19 schreef Cutebritney het volgende:

Een beetje laat antwoord. Maar gebruik zowiezo geen infrarood... Die werken buiten niet door het zonlicht. In direct zonlicht hoor je helemaal geen klap, maar zelfs als het bewolkt is ruist het al verschrikkelijk...

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Op vrijdag 04 mei 2001 12:32 schreef TrTr het volgende:
Alleen een automonteur gebruikt kroonsteentjes voor z''n audio aansluiting. |:(
Als je een beetje thuis bent in de wereld van impedantie en weerstand dan weet je dat je moet zorgen voor een goede verbinding tussen punt A en B. Dus zo weinig mogelijk koppelingen, het liefst geen, maar als het echt moet dan solderen. ;)
natuurlijk is solderen een heel klein beetje beter dan een kroonsteentje, maar de winst van solderen valt volledig weg als je iemand aanraad ''dun draad te gebruiken''.

daarnaast: hoe zitten bij jou de kabels aan de versterker en boxen? meestal geklemd, soms met een plug, en dat is dus ook een klemverbinding. en het zijn ook nog eens klemverbindingen waar de aandrukkracht veel lager is dan in een kroonsteentje, dus de weerstand is daar nog hoger ook. ik neem niet aan dat jij je kabels aan je versterker vastsoldeert?

ik denk niet dat iemand hier in een blinde test een extra kroonsteentje hoort..

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Op vrijdag 04 mei 2001 00:19 schreef Cutebritney het volgende:

Infrarood is niets. Een muur tussen het signaal en je hoort niets anders dan ruis. Een normale Sennheiser draadloze koptelefoon kost rond de F179,- voor het goedkoopste model met radiosignaal. Dat kan tot 50m bereik weergeven.

Philips phones van F50,- zijn brak. Gebruiken universele (niet unieke) fm golf, geeft conflicten met andere apparaten.

• Jag

Jag

Weet je wat ik zou doen, heel goedkoop: is verlengen :P.
Ik snap niet wat het probleem is, al zou je 100m verleng eraan hangen, dan nog zal het geluid echt niet extreem veel zachter zijn.

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 06 mei 2001 05:03 schreef Jag het volgende:
Ik snap niet wat het probleem is, al zou je 100m verleng eraan hangen, dan nog zal het geluid echt niet extreem veel zachter zijn.
Kwaliteitsverlies over 100 m ? Hoezo :P

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 00:26 schreef JT het volgende:
Hm, de kans dat de HDTP/RDR dan binnenkort op de stoep staat lijkt me best wel aanwezig. Die Sennheisers werken ook gewoon op freq''s waarop andere apparaten kunnen zenden. Ze gebruiken gewoon een LPD-kanaal, net zoals andere hoofdtelefoons, deuropeners, portofoontjes e.d. Wat wel zou kunnen is dat ze nieuwere LPD-kanalen gebruiken die pas sinds kort in gebruik zijn, maar ook daarop kan/zal allerlei verkeer gaan plaatsvinden.

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 06 mei 2001 09:25 schreef qltel het volgende:

[..]

Die Sennheisers werken ook gewoon op freq''s waarop andere apparaten kunnen zenden. Ze gebruiken gewoon een LPD-kanaal, net zoals andere hoofdtelefoons, deuropeners, portofoontjes e.d. Wat wel zou kunnen is dat ze nieuwere LPD-kanalen gebruiken die pas sinds kort in gebruik zijn, maar ook daarop kan/zal allerlei verkeer gaan plaatsvinden.
Dat is het hem juist. Tis gewoon een andere frequentie maar waarop waarschijnlijk voorlopig geen andere apparaten op gaan werken :)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 09:29 schreef JT het volgende:

[..]

Dat is het hem juist. Tis gewoon een andere frequentie maar waarop waarschijnlijk voorlopig geen andere apparaten op gaan werken :)
Keep dreaming. Iedereen heeft zitten wachten op die nieuwe LPD-freq''s, dus iedereen gaat die ook gebruiken. Die oude waren natuurlijk prut, met 10mW zenden op frequentie''s waar anderen met 10-tallen watt''s op mogen zenden. Wel lachen trouwens, hamburgers bestellen bij 15 Macdrive''s tegelijk..;-)

• BC3 Victim
geluidskaart -> snoer -> kroonsteen -> snoer -> koptelefoon

is natuurlijk garant voor instraling, signaalverlies, ruis en knetteren...

beter is:

geluidskaart -> versterker -> snoer -> koptelefoon

en vergeet niet:

- tegenwoordig hebben veel geluidskaarten geen versterking op de uitgang, dus MOET er nog een versterker tussen als je daar een koptelefoon op wilt aansluiten.

- kabel heeft verlies. dus voor elke meter een tiende wattje misschien meer (afhankelijk van de weerstand van de kabel)

- Coaxiaal draad ( o- )zorgt voor minder instraling dan draden naast elkaar ( = )

- Draadloos heeft een lager frequentiespectrum, ongeacht of het radio of Infrarood is

- Infrarood kan alleen als er een direct zichtbaar contact is tussen zender en ontvanger, EN er geen andere infrarood bronnen (zon, kookplaat, sommige verlichting) instralen op de ontvanger.

- Draadloos gebaseerd op Radiotechnieken kan ook storing geven samen met GSM''s, computers, zendamateurs, electriciteitsmasten etc...

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 09:51 schreef JT het volgende:
Maareh, hoe komt het dat die frequenties dan al zeker een jaar niet worden gebruikt behalve door Sennheiser ??
Dat is ook niet zo, tenminste, niet als het LPD-frequenties zijn. Wat wel is dat je op de nieuwere minder last zult hebben van storingen dan op de oude, maar ook die nieuwere worden gebruikt door andere apparaten en dat zal dus steeds meer gaan gebeuren. Of ze gebruiken freq''s waar je niet op mag zenden, maar dat zal niet, of het zou grijze USA-import moeten zijn. Op welke freq zitten ze?

Of je hebt professionele die op draadloze-microfoon-frequenties zenden, maar daar heb je een machtiging voor nodig en die zijn ook wat duurder dan 200 piek:)

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 10:11 schreef unicorn7 het volgende:
- tegenwoordig hebben veel geluidskaarten geen versterking op de uitgang, dus MOET er nog een versterker tussen als je daar een koptelefoon op wilt aansluiten.
Valt wel wat mee hoor. Ik plug zelf vaak genoeg mijn koptelefoon direct op de geluidskaart in om een zo ruisvrij mogelijk signaal te hebben. En ik kan het volume nog veel harder zetten als wat ik (of de koptelefoon) aankan.

Maar dat zal wel weer verschillen per koptelefoon door de impedantie.

• Yokozuna
Op zondag 06 mei 2001 05:03 schreef Jag het volgende:
Ja, volgens mij verwarren ze een phono kabeltje met een printer lpt kabel. Want daarbij is dit wel het geval. Enuh, Sennheiser versterkers voor je koptelefoon zijn er ook hoor! Zelf buizenversterkers van F8.000,-

• Yokozuna
Dat heeft geen enkele geluidskaart gehad. Buiten de SB AWE64 SE (speciale versie). En een phono signaal is nooit versterkt en dat hoeft ook niet voor een koptelefoon door de hoge gevoeligheid. En een versterker? hoezo? Die heeft (net als een geluidskaart) een niet-versterkt phono signaal. En de speciale headphone Sennheiser versterkers (mocht je dat evt. bedoelen) worden bijna nergens verkocht en zijn (mede door de kleine vraag) niet goed betaalbaar.

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 06 mei 2001 10:59 schreef qltel het volgende:

[..]

Dat is ook niet zo, tenminste, niet als het LPD-frequenties zijn. Wat wel is dat je op de nieuwere minder last zult hebben van storingen dan op de oude, maar ook die nieuwere worden gebruikt door andere apparaten en dat zal dus steeds meer gaan gebeuren. Of ze gebruiken freq''s waar je niet op mag zenden, maar dat zal niet, of het zou grijze USA-import moeten zijn. Op welke freq zitten ze?

Of je hebt professionele die op draadloze-microfoon-frequenties zenden, maar daar heb je een machtiging voor nodig en die zijn ook wat duurder dan 200 piek:)
Zitten op 434.15 MHz, 433.4 MHz, 434.5 MHz (switchable).

Ecodan warmtepomp

• Jag

Jag

Waarschijnlijk heb ik liever een verleng van 100m dan een FM koptelefoon. Ik hoor mensen wel over de slechte invloed van de kabellengte op het geluid (en zelfs de ruis |:(), maar niemand die het heeft over de invloed van de FM zender, die in mijn ogen veel groter is.
- kabel heeft verlies. dus voor elke meter een tiende wattje misschien meer (afhankelijk van de weerstand van de kabel)
Ja hoor, hoe kan je nou stellen dat je 1/10 Watt per meter verlies hebt:? Dat is natuurlijk niet alleen afhankelijk van de weerstand van de kabel, maar ook van de impedantie van wat je er aan hangt, maar natuurlijk met name van de spanning die je erover zet.

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 16:15 schreef JT het volgende:

[..]

Zitten op 434.15 MHz, 433.4 MHz, 434.5 MHz (switchable).
Dat zijn niet eens nieuwe LPD-freq''s, dat zijn gewoon oude. Op die frequentie''s kan ik best wel (legaal) een flinke stoot vermogen zetten.. Watt-je of 25 ofzo..:)
En dat tegen die 10mW van jouw Sennheiser (of die van mezelf want ik heb er zelf ook 1) :)

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-04 15:52
Op zondag 06 mei 2001 22:15 schreef qltel het volgende:

[..]

Dat zijn niet eens nieuwe LPD-freq''s, dat zijn gewoon oude. Op die frequentie''s kan ik best wel (legaal) een flinke stoot vermogen zetten.. Watt-je of 25 ofzo..:)
En dat tegen die 10mW van jouw Sennheiser (of die van mezelf want ik heb er zelf ook 1) :)
Spirit van een echte zendamateur :)
Er is niets zo vervelend als op FM een WFM signaal te horen krijgen :)

• BC3 Victim
de kabel naar de koptelefoon is de grootste verliesfactor,
de weerstand van een koptelefoontje ligt ongeveer tussen de 30 en 60 ohm.
soldeer of schroef verbindingen hebben allebij een zeer lage overgangsweerstand en hebben geen invloed,
een dun prutskabeltje zit zo in de tientallen ohm''s zit stel dat de weerstand van de kabel en de koptelefoon gelijk is dan heb je al de helft verlies (spanningsdeling).
een koptelefoon met een hogere impedantie kan ook de oplossing zijn.

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 06 mei 2001 22:15 schreef qltel het volgende:

[..]

Jahaaaaaaaa, ik weet wel dat het KAN, maar gebeurt het ? NEE ! Snappie ? :)

Ecodan warmtepomp

• Jag

Jag

Op zondag 06 mei 2001 22:54 schreef patrickbean het volgende:
de kabel naar de koptelefoon is de grootste verliesfactor,
de weerstand van een koptelefoontje ligt ongeveer tussen de 30 en 60 ohm.
soldeer of schroef verbindingen hebben allebij een zeer lage overgangsweerstand en hebben geen invloed,
een dun prutskabeltje zit zo in de tientallen ohm''s zit stel dat de weerstand van de kabel en de koptelefoon gelijk is dan heb je al de helft verlies (spanningsdeling).
een koptelefoon met een hogere impedantie kan ook de oplossing zijn.
Nee hoor, dan wordt er vier keer minder vermogen gedissipieerd door de koptelefoon ipv twee keer minder. De totale impedantie neemt namelijk ook factor twee toe, dus loopt er ook maar een half zo grootte stroom.
Maaruh, dat is slechts een afname van 6 dB.

Edit: klein feestje: dit was mijn 3000ste post :)
Pagina: 1