[BC3] MidiDisc Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Hmz.. da''s minder :'(

Waarschijnlijk ligt het dan aan je MD-recorder, zijn de koppen beschadigd? :?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Mijn potable minidisc recorder heeft sinds kort een probleem, of betergezegd, IK heb een probleem:
Als ik analoog of digitaal opneem, lijkt alles het te doen, maar als ik vervolgens de disc wil beluisteren geeft hij een "BLANCDISC" aan. Kan dit aan de schijfjes liggen of aan de recorder? (oude opgenomen schijfjes speelt hij wel goed af)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Je kunt es kijken als je de opname afgeloten hebt en je op eject drukt of je dan in het display ''TOC'' of ''edit'' ziet verschijnen. Is dit niet het geval, dan neemt het apparaat alleen maar op, maar schrijft hij geen Table of Content waardoor er dus nix op lijkt te staan. In dat geval zou ik het apparaat toch even opsturen om te laten nakijken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
toc edit doet ie, alles lijkt goed te gaan tot aan het afspelen

• BC3 Victim
Dan is je speler gaar. Als ie nog binnen garantie is zou ik em snel terugsturen. Buiten garantie --> nieuwe kopen

• BC3 Victim
Nieuwe kopen??
hoge reparatiekosten zeker, of niet?

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 01:34
Buiten de garantie, alsnog terugsturen, van zo''n ding mag je verwachten dat ie minstens 3 jaar mee gaat...

• BC3 Victim
Het klinkt namelijk als een koppen probleem. Het lastige bij reparatie is dat het allemaal niet echt lekker te bereiken is. Hele apparaat moet uit elkaar gesloopt + moet nieuw koppensysteem in en dat is niet zo heel erg fijn voor je portemonee helaas.

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 22:41 schreef Flagnite het volgende:
Dan is je speler gaar. Als ie nog binnen garantie is zou ik em snel terugsturen. Buiten garantie --> nieuwe kopen
Binnen de garantie --> terugsturen
Buiten de garantie --> proberen zelf te fixxen. Mijn md-recorder (home deck, md-s35, 5 jaar oud) deed ook gek met opnemen. Het leek goed te gaan, maar als je nieuwe opnames afspeelde was het een en al gekraak. Oude opnames speelden wel goed af. Toen heb ik hem open gehaald, lens schoongemaakt met een wattenstaafje met spiritus. En sindsdien doet ie het weer perfect. En dat helemaal gratis (okee, ik heb 1 md schijfje moeten slopen, omdat ik anders niet bij de lens kon).

Verwijderd

Idd, de wet vd minstens verwachte levensduur (oid).

Een produkt moet een bepaalde tijd meegaan, en daarbinnen kosteloos gerepareerd/vervanger worden door de dealer, mocht het kapot gaan.

Het probleem is alleen dat de meeste winkels niet zo vrolijk reageren als je emt dit verhaal aankomt. Ik zou iig een kopie van het wetsartikel meenemen, en zorgen dat je niet de winkel uitgeluld wordt. Rechtszaken etc is wat veel werk voor een md-spelertje...

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Terrug naar de winkel, beetje zeuren, voet bij stuk houden en ze lossen het wel voor je op :) (ook gewoon doen als de garantieperiode afgelopen is)

En je moet trouwens ook veel stampij maken, zodat het lekker opvalt enzo, verkopers vinden dat niet leuk >:)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:44
Probeer het schijfje eens in een DECK te erasen.

Heeft voor mij nl. weleens geholpen. Schijfje was niet meer goed te lezen, na het ge-eraset te hebben op een DECK was het weer vrolijk leesbaar.

* DeTjuk zijn MZ-R30 is in de loop der jaren wat van die kleine schroefjes kwijtgeraakt.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Pagina: 1