Toon posts:

[BC3] SB5.1 Surround Mixer probleem........

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb een probleem met de surround mixer van de SB Live! 5.1.
, en dus met al het geluid.

Als ik in de Surround mixer die luidsprekertest doe, dan zegt een stem " linker kanaal, rechter kanaal" bij 2 speakers, "links voor, rechts voor, links achter, rechts achter" bij 4 speakers, etc.

Maar terwijl die stem dat zegt, blijf ik het geluid uit alle speakers horen. Dus "links voor" moet alleen uit links voor komen, maar ik hoor t over alle vier.
Het lijkt dus allemaal mono te klinken.

Ik heb de kaart aangesloten op mijn midiset, via de lijn-uit.(2 speakers)en nog twee "self powered kleine pc speakers op de lijn uit-achter, om 4x te testen.
Alles zit goed aangesloten, dat weet ik zeker.
Hoe kan dit nou :?

Ik heb geen IRQ probs, draai op win98se, op een cusl2 mobootje.

Heeft iemand anders hier ook last van ?

Ik hoop wat te horen, bedankt alvast!!!!!

Airhead

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ehhh,

op de sb live 5.1 zitten toch 2 connectors voor je speakers? 1 voor links en rechts en center voor en 1 voor links en rechts achter?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 17:58 schreef toermalijn het volgende:
ehhh,

op de sb live 5.1 zitten toch 2 connectors voor je speakers? 1 voor links en rechts en center voor en 1 voor links en rechts achter?
Er zit op:

1 SPDIF (voor 5.1)
1 lijn uit voor
1 lijn uit achter

Ik gebruik alleen de twee "lijn uit" verbindingen, dus voor en achter

• BC3 Victim
Mischien dat je softwarematig nog iets moet instellen van de sb live software.het klinkt alsof je geen gescheiden kanalen hebt!je moet geloof ik in je stuursoftware instellen welke luidsprekermodus je wilt gebruiken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
heb je mischien ook een mobo met de via 686B southbridge? deze chip en de soundblaster kunnen veel problemen geven. dit kan verholpen worden door de laatse door de moederborden fabrikant uitgegeven bios te flashen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 18:05 schreef toermalijn het volgende:
Mischien dat je softwarematig nog iets moet instellen van de sb live software.het klinkt alsof je geen gescheiden kanalen hebt!je moet geloof ik in je stuursoftware instellen welke luidsprekermodus je wilt gebruiken.
Ja, dat heb ik gedaan, ook tijdens t installeren krijg je die vraag, wat voor speaker setup je hebt, toen heb ik 4 speakers gekozen. Je kunt t ook instellen in de surround mixer, maar dat maakt nix uit.

Ook als ik maar twee speakers op de "lijn uit- voor" aansluit en dan de 4 speaker test doe, hoor ik de stem "links achter en rechts achter" zeggen uit de twee (front) speakers. Da klopt nie !!!

Maar id, ik heb geen gescheiden kanalen, hoe kan dat nou :?

Verwijderd

HEB JE ook bij windows zelf (configuratiescherm, multimedia, wave device properties ofzo) ingesteld dat je 4-boxen gebruikt (is maaar een idee, niet geprobeerd) ?

Sorry, ligt het niet aan, net uitgeprobeerd hiero, stond ook nog op 2 boxen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 18:11 schreef Ledo het volgende:
HEB JE ook bij windows zelf (configuratiescherm, multimedia, wave device properties ofzo) ingesteld dat je 4-boxen gebruikt (is maaar een idee, niet geprobeerd) ?
ja, gedaan, hellupt nix, nada

• BC3 Victim
zou toch best aan je mobo + je soundkaart kunnen liggen. lijkt erop dat je data niet gescheiden wordt aangestuurd.kijk even in je handleiding van je mobo ofzo wat voor mobo je hebt en welke chips.kan ook zijn dat je dus inderdaad een dma conflict hebt.dit komt dus wel degelijk door die via 686b chipset.

probeer anders in windows eens wat uit met vesrcjillende dma''s en irq''s?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 18:15 schreef toermalijn het volgende:
zou toch best aan je mobo + je soundkaart kunnen liggen. lijkt erop dat je data niet gescheiden wordt aangestuurd.kijk even in je handleiding van je mobo ofzo wat voor mobo je hebt en welke chips.kan ook zijn dat je dus inderdaad een dma conflict hebt.dit komt dus wel degelijk door die via 686b chipset.

probeer anders in windows eens wat uit met vesrcjillende dma''s en irq''s?
Ik heb geen probs, weet ik zeker. En ik heb een cusl2 mobo, dus een intel 815 chippie :)

• BC3 Victim
klopt, sorry.

toch lijkt het dat er iets of een programma een conflict heeft met jouw stuursoftware van de soundblaster.je kanalen zouden normaliter toch gewoon gescheiden aangestuurd moeten worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff de EAX demo gedaan, en dan hoor je wel degelijk iemand van links naar rechts lopen, dus hij KAN t wel, alleen de surround mixer geeft t niet weer :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 18:18 schreef toermalijn het volgende:
klopt, sorry.

toch lijkt het dat er iets of een programma een conflict heeft met jouw stuursoftware van de soundblaster.je kanalen zouden normaliter toch gewoon gescheiden aangestuurd moeten worden.
Ja, dat dacht ik dus ook, maar hij doet t dus niet, ik heb dit echt nooit eerder meegemaakt.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Maak je niet druk..
Iedereen met een 6-kanaals geluidskaart van Creative heeft dit!!!!
Ik heb het ook, probeer eens een DVD met 6-kanaals geluid eens. Dan hoor je alle speakers apart.
Voor vragen kun je me mailen!!

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Dukey

Dukey

Bij bepaalde spellen kun je het ook krijgen!!
Mijn ervaring is dat veel spellen tegenwoordig wel deze speciale functie ondersteunen zodat je geweer-geratel en jouw gepraat door de middelste speaker komt en de rest over de 4 andere boxen wordt verdeelt met een ruimtelijk effect.
Je weet dus bijv. bij Unreal Tournie dat je al iemand van mijlen ver ACHTER je in je nek kunt voelen staan te hijgen (controvers:?)
TIP: zet je boxen wel op de goede afstanden anders is het effect nooit goed te horen!!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 18:34 schreef RAID-0 het volgende:
Maak je niet druk..
Iedereen met een 6-kanaals geluidskaart van Creative heeft dit!!!!
Ik heb het ook, probeer eens een DVD met 6-kanaals geluid eens. Dan hoor je alle speakers apart.
Voor vragen kun je me mailen!!
Weet je dat zeker :? , waarom bouwen die gekken van creative dan die test in de surround mixer in, als je t toch niet kan horen ?

Ik heb net een surround mixer van de normale live geinstalled (dus de kaart VOOR de 5.1) en dan hoor je wel echt links en rechts :?, alleen dan heb ik weer geen 5.1 keuzemogelijkheid..........

• Dukey

Dukey

Echt waar ik heb zelf al een E-mail gestuurd naar Creative over dit verhaal en ze zeiden alleen dat in een nieuwe update van Live-ware ze dit zouden oplossen!!
Bij werkt de rest perfect en maak mij dus ook niet druk over een sullig testje:
"linkerkanaal, rechterkanaal, midden...."

Verwijderd

Ja, klopt, ik heb het ook,
alleen in de "soundblaster live Experience" heb je er geen last van het is ECHT zo...
die test slaat gewooon nergens op...

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-06 10:28

Abu

Abu!

Ja, en ik heb het ook! Snapte er al niets van! MAar het wachten is dus op de update!

Insanus sum

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ok dan :)

Wat een gezeik trouwens. Ik ben zo''n frustie dat me dat errug was gaan ergeren. Dus bedankt dat jullie zeggen dat jullie dat ook hebben :)

Is er hier geen slimme software engineer die dit ff verhelpt voor ons ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt nog maar een keer, want ik zat echt te balen :)

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Op donderdag 03 mei 2001 18:08 schreef toermalijn het volgende:
heb je mischien ook een mobo met de via 686B southbridge? deze chip en de soundblaster kunnen veel problemen geven. dit kan verholpen worden door de laatse door de moederborden fabrikant uitgegeven bios te flashen.
Volgens mij wordt dit probleem niet daardoor veroorzaakt. De SB5.1 en VIA686B combo levert storingen op het IDE gebeuren, maar nauwelijks voor het geluid.
En voor de MSI K7TPro2a is er, voorzover ik weet, geen bios fix.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 18:57 schreef RAID-0 het volgende:
Echt waar ik heb zelf al een E-mail gestuurd naar Creative over dit verhaal en ze zeiden alleen dat in een nieuwe update van Live-ware ze dit zouden oplossen!!
Bij werkt de rest perfect en maak mij dus ook niet druk over een sullig testje:
"linkerkanaal, rechterkanaal, midden...."
He RAID 0 , dat e-mail adres waar je dat heen hebt gestuurd, was dat " support@creative.ie" ??? Of heb je nog een ander email adres voor me ???

Want ik wil ze nog iets anders vragen over de surround mixer in samenwerking met de afstandsbediening. Als ik die gebruik om een Reverb-effect (eax knoppie op de a.b.)in te stellen, dan verandert in de surround mixer de instelling " what u hear" telkens in "cd-audio". Is ook knap irritant, want dan hoor je dus je geselecteerde geluidseffect niet en moet je evengoed uit je luie stoel komen om t met de muis weer goed te zetten |:( :)

Bedankt :)

edit: typo

• Dukey

Dukey

Pff....is al een tijd geleden.
Ik had het E-mail adress gevonden bij www.soundblaster.com (hoort bij Creative.com)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 19:35 schreef RAID-0 het volgende:
Pff....is al een tijd geleden.
Ik had het E-mail adress gevonden bij www.soundblaster.com (hoort bij Creative.com)
OK, bedankt, ik kijk wel ff , evengoed THNX :)
Pagina: 1