[BC3] Spullen voor radio

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wat zou je allemaal nodig hebben voor online radio..

- CD-speler
- Microfoon
- Koptelefoon
- Mengpaneel(wat voor :?)
- ......

Ervaringen ?? Ideeen... :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Winamp + Shoutcast is voldoende geloof ik ;)

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

En natuurlijk een PC om dat op te draaien >:)

Powered bij meergranenbrood.

• BC3 Victim
Maar als je wat wilt zeggen.. ??
Lijkt me toch ook mogelijk ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

zal vast wel mogelijk zijn ja... va te voren inspreken is sowieso wel te doen... wav ff omzetten naar mp3 en hoppa.... maar live wat zeggen zou denk ik ook wel kunnen, alleen vraag me niet hoe.

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 14:52 schreef HappyFun het volgende:
Wat zou je allemaal nodig hebben voor online radio..

- CD-speler
- Microfoon
- Koptelefoon
- Mengpaneel(wat voor :?)
- ......

Ervaringen ?? Ideeen... :)
Ehm... cd speler nodig voor online radio :?
koptelefoon :? mengpaneel :?
vaag hoor, ik dacht eigenlijk een pc+winamp+goede internetverbinding+speakers en klaar.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op donderdag 03 mei 2001 15:04 schreef Thundermol het volgende:

[..]

Ehm... cd speler nodig voor online radio :?
koptelefoon :? mengpaneel :?
vaag hoor, ik dacht eigenlijk een pc+winamp+goede internetverbinding+speakers en klaar.
Hij wil zenden waarschijnlijk...

Who is John Galt?

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Voor live spreken is ook een plugin beschikbaar op schoutcast.com geloof ik.

Heb ''t zelf wel eens geprobeerd, maar het kwam niet door mijn firewall heen :)

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• BC3 Victim
Op donderdag 03 mei 2001 15:16 schreef justmental het volgende:

[..]

Hij wil zenden waarschijnlijk...
Yep 100% waar :)

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 15:17 schreef HappyFun het volgende:

[..]

Yep 100% waar :)
Ah... ok was me niet helemaal duidelijk... :)

• BC3 Victim
Maar niemand ?? Ervaringen met online radio''s? Wat zou er beter kunnen?

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Je kan shoutcast ook de output van je mixer geven nadeel is dan wel dat je luisteraars dan ook de windows system sounds horen :(
Ennuh wat bedoel je met ''zenden'' toch niet via de ether naar ik aanneem :?

Powered bij meergranenbrood.

• BC3 Victim
Op donderdag 03 mei 2001 15:58 schreef picobyte het volgende:
Je kan shoutcast ook de output van je mixer geven nadeel is dan wel dat je luisteraars dan ook de windows system sounds horen :(
Ennuh wat bedoel je met ''zenden'' toch niet via de ether naar ik aanneem :?
Nee..gewoon via het internet :)
Netjes betalen aan Bruma natuurlijk :Y)

• BC3 Victim
Luisterd (t :? ) wel ooit iemand online naar de radio?? En wat voor muziek dan?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:23
Luister: Het is ECHT niet moeilijk - jullie doen er veel te zwaar over.
Winamp + shoutcast plugin + een shoutcast server is GENOEG. Wil je ook kunnen praten, dan moet je inderdaad ook de line input plugin hebben. Het is dan alleen een beetje lastig om door een mp3 heen te praten omdat je voor het praten je input plugin moet omschakelen naar je "line input" plugin.
Wat je natuurlijk ook inderdaad kunt doen is een mengpaneel halen. CD-speler(s) eraan, microfoon eraan, mengpaneel naar de line in van je soundcard toe en dan als input plugin van je winamp gewoon continu de "line input" gebruiken.

Denk alleen wel om je bandbreedte: 56 kbit audio uitzenden is toch wel een beetje het minimum om nog redelijk geluid te hebben, en dan nog wel mono. En zelfs dan kun je dus maar ongeveer 2 mensen tegelijkertijd naar je stream laten luisteren als je een chello verbindinkje hebt (128 kbit upstream). Probeer dus evt. een of ander ''kennisje'' bij een TU of zo te strikken om op één van die snelle lijnen daar een shoutcast servertje te installeren. Je streamt dan gewoon direct naar die server toe en dan kunnen er tenminste meer mensen luisteren :)

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Pagina: 1