De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
- Roland JV-1010 met Orchestral-II card:
ik zocht een goeie synthesizer met veel sounds, vooral veel natuurgetrouwe sounds. Piano''s en strings zijn erg mooi. Verder gebruik ik hem als ik met de band speel, want dit ding stop ik zo in m''n rugzak. Gewoon een geweldig bakkie, handig in gebruik.
- Kawai K2-mkII:
ik gebruik hem alleen als klavier...sounds zijn niet echt super. heeft nog best een aardige aanslaggevoeligheid.
Verdere audio stuff:
- Spirit Folio SX:
tja, welke muzikant kan er nou nog zonder mengpaneel?
- Gina (by Echo) professionele soundcard:
zit natuurlijk in m''n pc. 2in/8out analoog, s/pdif in/out. 20bit/48khz. Asio Drivers.
En ik zal kort m''n multimedia-PC ook nog ff opnoemen:
Abit BE6, celeron 466@525, 256mb, Asus Geforce1, SBlive full Retail (1e versie, gebruik ik eigenlijk alleen voor midi), Gina soundcard, genoeg hd''s (ook 7200rpm), 12x10x32 plextor. Verder zitten er nog wat leuke dingen in, maar die niet van toepassing zijn voor de muziek.
Ik kan met dit systeem (waarop ik oa. Cakewalk 9.03 pro Audio en Cubase 5 VST heb staan) prima harddisk recorden. Ik zou eigenlijk alleen nog een p3-800 willen hebben.
Wat betreft synthesizers zijn er nog zat dingen die ik wil hebben. Allereerst een goeie stagepiano, want ik ben tenslotte pianist. Verder zou ik nog een synthesizer willen hebben met wat mooie analoge strings en andere vette sounds. Ik zou niet precies weten welke, maar een Nova Novation of de nieuw Korg Karma zou niet gek zijn
check m''n website voor een overzicht van m''n stuff en muziek:
http://www.dr-ripsaw.f2s.com
Tevens was het wel zo netjes geweest om zelf even een vermelding te maken van mijn eigen setup:
Roland XP-50, de JV1080 maar dan met klavier is mijn main synth. Super uitgebreid met vele geluiden voor alle soorten muziek en vele effecten. Ik heb 3 uitbreidingsslots in gebruik met het (niet meer verkrijgbare) Dance board, het Session board en het Techno board. Het Orchestral 2 board was mijn volgende keus
Roland Juno-60, u zei analoog? Deze is analoog en ouder dan ikzelf volgens mij. Dit jaar op de kop weten te tikken, nog volledig ongebruikt in doos...maak dat mee
Kawai K1r, de module versie van de K1, ik gebruik hem eigenlijk nauwelijks meer maar er zitten wel wat geinige geluidjes in.
Niet synth spul:
Inkel Mengpaneel: niets bijzonders, simpel mengpaneeltje van een onbekende maker. Wordt binnenkort vervangen.
Behringer Ultrafex II: een sound ecnhancer, een vrij goedkope maar met verbluffende resultaten. Werd me aangeraden door de verkoper en er geen seconde spijt van gehad.
Wat wil ik er zelf nog bij...hmm vanalles. Een goede sampler bijvoorbeeld, en misschien wat modules met hele typische geluiden (de E-mu world modules bijvoorbeeld). Tevens zit ik erover te denken om een multi-band compressor te kopen...toch vrij onmisbaar en heel wat makkelijker dan het met software te doen.
Ruud,/
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Roland MKS-50 (module versie van de Alpha Juno 2)
Quasar Quasimidi
Yamaha TX81z
Roland D5 (gebruik ik als masterkeyboard)
Lexicon MPX-100 (fx processor)
Behringer Enhancer en compressor
Hill 16 kanaals mengtafel
Ben bezig met het samenstellen van een nieuwe midi/audio computer. Deze wil ik gaan gebruiken voor zowel sequensen als harddiskrecording.
Wat er nog moet komen :
Roland JV-1080
Acces Virus
Drumcomputer (jomox waarschijnlijk)
nieuwe mengtafel.
Achja, nog fftjes doorsparen
Akai MPC 2000 sampler/drummachine/sequencer
Novation Nova (zeer vette module, veel knoppen)
Yamaha cs1x synth, gebruik ik eigenlijk alleen nog maar als masterkeyboard.
Behringer composer pro (compressor)
Behringer Eurorack mx 2642 a mengtafel
Die Novation heb ik pas twee maanden en een 8-out board voor m''n MPC staat in bestelling; m''n centen zijn dus weer even op. Ik zou nog wel een Waldorf XT willen hebben.
Verwijderd
Hardware:
*Roland EM-10 - M''n eerste synth met MIDI ondersteuning, simpel keyboard met goeie sounds.
*Hammond GM-1000 soundmodule - errug fijne sampler met goeie accoustische instrumenten.
Software:
Cakewalk Pro Audio 5 / Cakewalk Sonar.
ondersteunt ie ook MIDI?Roland Juno-60, u zei analoog? Deze is analoog en ouder dan ikzelf volgens mij. Dit jaar op de kop weten te tikken, nog volledig ongebruikt in doos...maak dat mee
Ben zelf eigenlijk ook nog op zoek naar een goeie analoge synth (met lekker veel draaiknopjes.. hehe). De Clavia Nord Lead 3 schijnt heel goed te zijn en ondersteunt MIDI..maar ja, die kost fl.8000,-.
Ik dacht dat het mooie aan een synth was, dat je hem als "toetsenbord" kan gebruiken en met behulp van software/uitbreidingskastjes er elk geluid uit kan laten komen wat je wilt. Dan maakt het toch niet uit welke geluidjes er standaard inzitten?- Kawai K2-mkII:
ik gebruik hem alleen als klavier...sounds zijn niet echt super. heeft nog best een aardige aanslaggevoeligheid.
Of vergis ik me nu?
Verwijderd
Als je een live optreden houd is het wel handig dat er een beetje goed geluid in de synth zit.Ik dacht dat het mooie aan een synth was, dat je hem als "toetsenbord" kan gebruiken en met behulp van software/uitbreidingskastjes er elk geluid uit kan laten komen wat je wilt. Dan maakt het toch niet uit welke geluidjes er standaard inzitten?
Bij het produceren van platen worden meestal meerdere modules(synth zonder toetsen) aan de synths gehangen. Hierdoor krijg je nog meer keuze uit diverse instrumenten.
Maar goed wat gebruik ik dan....
1)General Music Equinox 81 (Perfecte piano''s)
2)Yamaha PSR 9000 (jawel met rytme box....veel gemakkelijker om te improviseren dan met midi files)
3)Korg Trinity rack
4)Roland JV 2080
Klinkt perfect samen...
Zeker niet, de Juno-60 is pre-midi tijdperk. Gebruikt DCB ipv MIDI, maar ik heb een DCB<>MIDI convertor (Roland MD8) dus dat is geen probleem.Op dinsdag 08 mei 2001 19:21 schreef Beathoven het volgende:
[(over mijn Roland juno-60)]
ondersteunt ie ook MIDI?
R./
Verder een Behringer 8 kanaals(4 mono, 4 stereo) mengpaneeltje.
En ik gebruik vooral veel software:
Cubase 5.0 VST32
Cakewalk Pro Audio 9
Cool Edit Pro
SoundForge 5
Fruityloops 3.01
Reason 1.0
Ik wil nog een lekker spelend gewogen masterkeyboard(ik denk dat het een elektrische piano zal gaan worden)
Koop een Roland A90 masterkeyboard. Beste aanslag van alle keyboards. Volgens mio en alle Reviewers.
Ik ben zelf pianist en heb er diverse uitgeprobeerd. De beste (in betaalbare prijsklasse) elec. piano''s op dit moment zijn de Yamaha P80 en P200. Deze worden op nu niet voor niks zoveel verkocht.
Maar eigenlijk ga ik als pianist nog altijd voor een goede akoustische piano... Tenzij iemand voor mij die electrische korte vleugel van Yamaha heeft...echt hamermechaniek, is verder alleen electrisch, maar speelt als een echte vleugel...kost alleen wel zo''n 11.000,- (of was het nou 14k,- ?)
Ga maar eens proberen bij Populiers of zo.
Of lees maar eens op
http://www.intermusic.com/gearfinder.asp
Maar ja het kan nog altijd zo zijn dat jij een ander soort aanslag prefereert dan de gemiddelde pianist..
Maar er is ook een zeer degelijk verschil tussen de 2 series: de A90 is bedoeld als een midi/master controller, terwijl de P-serie van Yamaha echt bedoeld is voor live werk. De klavieren zijn zondermeer zeer verschillend, die van de A90 is veel minder goed. MAar wat wil je ook voor een prijsverschil van meer dan 1000,- ??!!
Trouwens, ik heb van een hoop professionele muzikanten gehoord dat ze de p80 en de p200 van Yamaha tot nu toe de beste stagepiano''s vinden in een prijsklasse tot zo''n 3500,-
Dit wordt trouwens ook door heel veel verkopers bevestigd.
Ruud./