Toon posts:

[BC3] Games gaan haperen in combinatie met SB Live 5.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, ik heb de search gebruikt, maar kon hier niets over vinden.

Ik heb een paar dagen geleden een SB live 5.1 gekocht en geinstalleerd. Na een paar probleempjes draait het ding lekker soepel. Maar als ik een tijdje aan het gamen ben (ongeveer een half uurtje, met EAX of A3D) dan begint er een tik in het geluid te komen en gaat de game schokkerig lopen. Als ik dan de game verlaat en weer herstart doet alles het weer prima.

Het probleem doet zich zowiezo voor bij Black & White, Project IGI en Hitman Code 47.

help! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand????? :'(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb ook eens een keer zoiets gehad, mag ik ff de specs van je systeem zien?

ennuh, heb je windows er al opnieuw opgezet dat verhelpt het volgens mij wel...

succes

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 16:30 schreef Tassadar71 het volgende:
ik heb ook eens een keer zoiets gehad, mag ik ff de specs van je systeem zien?

ennuh, heb je windows er al opnieuw opgezet dat verhelpt het volgens mij wel...

succes
MSI K7 Turbo, TB 1.0Ghz, Geforce 2 GTS Pure, 256 MB ram, 30 gig Maxtor Ultra/ata 100, Sounblaster Live! 5.1, Philips s109 19", Philips 8X Cd-rewriter, Creative DVD-ROM (12x), 3com 905 10/100 , Lucent Winmodem.

Het is een verse installatie van Windows ME.
Laatse VIA 4 in 1 drivers geinstalleerd etc.

• BC3 Victim
Welk PCI slot zit ie in?
Live kaartjes houden niet van slave PCI sloten...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 20:00 schreef Euroshima het volgende:
Welk PCI slot zit ie in?
Live kaartjes houden niet van slave PCI sloten...
Ik zal even kijken als ik thuis ben, maar zover ik me kan herinneren zit ie in het eerste slot (onder AGP).

• BC3 Victim
Bij mij gebeurd hetzelfde. Als je je gameport uitschakeld in je systeembeheer loopt hij dan beter?????? Bij mij namelijk wel. Ik ben nog bezig om het probleem te ontrafelen.

Verwijderd

Ik geloof ook dat er dan iets gedeeld word ja, maar wat dat dan is, irq lijkt me niet! Ik ''m gewoon in het op1na laatste slot zitten, no probs hierow!

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 12:19 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]

Ik zal even kijken als ik thuis ben, maar zover ik me kan herinneren zit ie in het eerste slot (onder AGP).
Volgens mij moest je nooit je geluidskaart in de 1e pci slot stoppen, omdat de irq gedeeld is met de agp bus ofso :?.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 mei 2001 15:38 schreef DeJosz het volgende:
Bij mij gebeurd hetzelfde. Als je je gameport uitschakeld in je systeembeheer loopt hij dan beter?????? Bij mij namelijk wel. Ik ben nog bezig om het probleem te ontrafelen.
Is het dan minder bij jou? zowiezo lijkt het me geen goede oplossing om je gameport uit te schakelen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 mei 2001 16:20 schreef Alain het volgende:

[..]

Volgens mij moest je nooit je geluidskaart in de 1e pci slot stoppen, omdat de irq gedeeld is met de agp bus ofso :?.
Alle apparaten zitten op hun eigen irq.
Sound op 5, Video op 11 en Netwerk op 10 geloof ik.

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 16:48 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]

Alle apparaten zitten op hun eigen irq.
Sound op 5, Video op 11 en Netwerk op 10 geloof ik.
:? Als ie in de 1e PCI slot zit? Die is toch altijd gedeeld met het AGP slot:?

Hoe kan ie dan een eigen IRQ hebben :?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 mei 2001 16:55 schreef Flipke het volgende:
Ik geloof ook dat er dan iets gedeeld word ja, maar wat dat dan is, irq lijkt me niet! Ik ''m gewoon in het op1na laatste slot zitten, no probs hierow!
Zal ik eens ff proberen vanavond!

bedankt voor de tips! ;)

Verwijderd

Wat is er dan slave en wat is dan master in de PCI wereld?

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 18:30 schreef Mr.PolarBear het volgende:
Wat is er dan slave en wat is dan master in de PCI wereld?
Precies dat mag je voor mij ook uitleggen, er is namelijk helemaal geen sprake van master of slave. Je hebt 4 pci ints (a/b/c/d) die verdeeld zijn over een aantal bussen/poorten er zal dus gedeeld (wat je waarschijnlijk met master/slave bedoelde) moeten worden naarmate je meer apparaten in je ontwerp neemt. (apparaten zijn pci bus/isa bus/smbus/ide poort/scsi bus/firewire bus/usbus en shit like that)
Die ints a/b/c/d worden door softw (bios+driver) en hardw (fysieke a/b/c/d int lijn en evt jumper om irq te kiezen) aan een irq verbonden, en beste zorg je altijd dat alle multimedia shit zoveel mogelijk met elkaar geshared is, en dat ide (en dus ook raid) controllers zoveel mogelijk een eigen irq hebben of gecombineerd met een irq lichtbelastend pci kaartje. Voor de beste prestaties en absoluut geen irq/int problemen. Mijn systemen zitten altijd tot de nok aan vol met kaarten en andere shit, maar nooit problemen gewoon omdat je eerst je koppie gebruikt voordat je er iets bijzet.
Pagina: 1